Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 619 ggr
Red-Lady
0

Min fråga

Var är pengar . Pengar har ingert värde. Många mänskor säjer tänk om var rik och hade massor med pengar. Inte tror jag att dom är lyckliga för det. Jag säjer jämt jag är rik jag har fyra barn och en under bar man.

Du kan ej köpa lycken eller hälsan för pengar.

Ej heller den luft du andas.

Det en gumma sa till mig.

När jag sitter på toa. Där är det lika för fatiga och rika.

Det är sant som det är sagt.

Ha det bra alla

Elisabeth-J
0

Jag håller med dig, rikedom är inte pengar, det är allt det fina vi har med oss i livet och i naturen :) Inga pengar kan ersätta det fina vi har :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Red-Lady
0

#1 Det är sant Elisabeth God Natt sov gott vi hörs

Eija
0

Helt rätt, hellre frisk än rik….fast lite pengar vill man nog ha, så man inte blir sjuk av att oroa sig för morgondagen……

chik
0

Oskyldig  Väldigt kloka ord……………….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
0

Men man klarar sig baske mig heller inte utan dem! blir väldans mycket enklare om det räcker till i kassan…

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Imasy
0

Mmmm, håller med, men pengar är inte allt, men det gör livet mycket enklare om man har gott om dem ;)

Red-Lady
0

Jag håller med Men att det kan göra livet lätare.

Men man kan ändå inte mer än äta sig mätt.

Lika i en bädad säng.

Tänk var vi har det bra i alla fall

Ha det bra vi hörs. Kram till er alla.

tommytoe
0

Det är så sant. Du kan inte köpa vänner o kärlek för pengar. Du kanske får fler vänner om du har gott om pengar, men är det riktiga vänner? Men visst underlättar livet för en om man har pengar. Gärna lite mer ibland för många vet det kan vara svårt med räkningar bl.a. ibland.

kybele
0

Sanna ord,man kan inte köpa lycka.. matriella ting kan förloras,en ren god vänskap försvinner aldrig. Som jag säger till mina barn,hellre ge av kärlek än få av pengar

Ahnna
0

Jag är inte ute efter att bli stormrik, men utan pengar kan man inte göra allt man vill göra i den här världen så jag hade inte haft något emot att vara rikare rent ekonomiskt. Då hade jag kunnat utveckla min person och mitt företag på ett annat sätt än jag kan göra med dagens ekonomi.

Mitt talesätt går såhär istället; "Pengar gör dig inte lycklig, men det du kan KÖPA för pengarna kanske gör det!" Därmed inte sagt att jag är materialist, utan snarare i en bransch som är väldigt dyr att hålla på med. Har man råd att köpa rätt utrustning så kommer man längre och lyckas troligen bättre.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se