Aldrig är vi nöjda!
När det är sol ,sommar o varmt__då klagar vi När det är vinter,kallt o snö__då klagar vi.När det är regn__ då klagar vi. Om det är halva dagen regn(eller tvärt om)o halva dagen sol__så klagar vi.Om det är vinter o mildväder o snön smälter_då klagar vi.Om det är VÅR_så klagar vi (tänk om endå sommaren o semestern vore här nu). När vi väl har fått semester o haft ledigt ett tag __så klagar vi(tänk om vi endå fick börja jobba snart igen).När vi väl igen har fått börja jobba __så klagar vi(det var skönt att få börja jobba ett tag,men snart börjar vi åter att längta till nästa semester) Spelar ingen roll hur dant väder vi har____Vår,Sommar,höst,Vinter eller Regn .Vi människor är ALDRIG riktigt nöjda.
Men jag känner mig oftast väldigt nöjd med tillvaron.
Själva "klagandet" gällande tex. väder handlar ofta om att hitta ett samtalsämne tror jag, "kallprata"!
Sedan finns det en del personer som ser allt som negativt men då handlar det ju egentligen inte om vädret, arbetet eller semestern utan det handlar ju om andra, egna, innre problem.
En bekant tycker att allt är negativt och är det något som faktiskt enbart har det possitiva i sig säger hon antingen:
"Idag ja…..imorgon är det lika illa igen…." eller
"Jaja, det är väl bra men allt går att göra bättre….."

Jag klagar iallafall inte på det vackra varma vädret. Sånt här väder önskar jag mig året om…
Att slippa : Stora bylsiga vinterkläder, borsta snön från trappan, halka omkull och bryta av mig armen som jag gjorde i november, skotta en väg till vedbon och samtidigt göra en "pinkarväg" för hundarna, snöyra och kyla, ständig återkommande värk i lederna av kylan, mörkret, vinterdepression m.m
Vintern är en pest och plåga för min del. Jag älskar sommaren! 

När värmen äntligen är här så klagar jag inte utan tänker på november månad då njuter jag i fulla drag*s*
kram

visst är det irreterande när folk sitter och gnäller om att det är för varmt, när vintern kommer är det för kallt. suck.
själv är jag glad över detta väder, mycket bättre än slask.
//Wizy

…ibland undrar jag om det är lite specifikt för oss här i Sverige - Norden att ha det där lite "gnälliga" snacket? Jag vet faktiskt inte?
Att inte vara nöjd, vad betyder det?
Vet om själv att jag gör så oxå ibland…men är väldigt medveten om det och tycker att det är väldigt stort slöseri med tid…
..men kanske är det ett plus att man är just medveten om det iallafall?
LJUS