Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1102 ggr
signemo
0

Negativa vibbar

Hej. Frågefia är ifarten.

Ni som har kommit en bit i det mediala eller kan det. Händer det att Ni får negativa vibbar så fort Ni hör eller läser något av någon. Även om den personen säger något positivt?

Var rädda om varandra

mommo
0

Jo, det händer, och den känslan man får DEN STÄMMER ALLTID. Orden som man läser eller hör, dom är bara ord…

signemo
0

Hoppas jag får fortsätta vara nyfiken.

Det man känner då är det att personen ifråga är inte så trevligt människa ( alla är väl förhoppningsvis goda från födseln, men har utvecklats lite fel sen) eller bara en pesimistiskt människa.

Eller kan det vara så att det ni känner är att det är en person som kommer att drabbas av något.

Var rädda om varandra

Manni
0

Det kan väl mycket väl vara en trevlig människa, men man får negativa vibbar för att man själv inte passar ihop med den personen. Energierna kolliderar med varandra på nåt sätt.

Någon annan tycker säkert att den personen är jättetrevlig. Och tur är väl det! :)

signemo
0

Ja det har du ju rätt i Manni. Visst är det så att man ibland har något emot någon. Fast man har ingen aningom varför. Människan  ifråga kanske man aldrig sett, hört, läst om eller ens pratat med innan. Känner sig bara elak när anti flyger in i huvudet. Kan undra vad det är som gör man känner på sig att inte energierna passar.

Var rädda om varandra

signemo
0

Kom på en sak. Det är ju likadant med positiva vibbar och energier.Skrattande

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

Jag kan ju bara prata för mig själv men ja, man kan få negativa känslor på det sättet och det är väldigt jobbigt.
Jag själv jobbar varje dag på att lära mig styra detta då det oftast inte finns någon mening med att man känner av energier på det sättet.
Det är ingen som blir gladare så att säga och man kan inte göra så mycket åt saken ändå!

Jag tycker dessutom att det är lite som att titta under skinnet på en person som man inte har tillåtelse att syna.
Sedan kan man ju oftast inte rå för detta men som sagt, jag själv strävar efter att inte känna av någon på detta sättet.

Jag kan inte känna av om någon ska drabbas av något och jag skulle för allt smör i småland aldrig vilja få en sådan förmåga!

Manni
0

#5 Ja, det är så häftigt det här med hur energierna fungerar. Det finns en tjej på mitt jobb som jag inte arbetar tillsammans med, utan vi ser varandra bara då och då. Henne tycker jag så mycket om, men vet inte varför, då vi knappt pratat med varann. Har ingen aning om hon också känner positiva vibbar, men det spelar ju egentligen inte någon roll. :)

[Hellas]
0

#6 Tillägg:
Visst är det så att bara för att man själv känner negativa vibbar så innebär det ju inte att personen i fråga är negativ…..Det är ju som Manni säger, man kanske inte är riktigt kompatibel med just den personen.
Vissa personer känns det som om man känt i hela livet efter bara en minuts umgänge och vissa personer kommer man aldrig riktigt i samspel med.
Det är också en anledning till att det är bra att stänga av så mycket som möjligt av detta tycker jag.
Sedan sätter man på när man har behov av att känna in något.

signemo
0

"#7 Fast det är kul när någon säjer det, så tala om det för henne.

Tyckte själv att jag var genomtrött på mitt jobb idag. Då ringer en kund och ställer en fråga. Sen sa hon, Det är så skönt att prata med dig. Man känner aldrig att en fråga är dum. Man vågar fråga vad som helst. Sen var det en annan kund som blev så tacksam för vad jag gjort. Och det var inget konstigt. Men det piggar upp dagen så otroligt.

Var rädda om varandra

mommo
0

# 9: Så går det till när positiv energi sätts i rörelseGlad

signemo
0

#8. Så var det med ett par vi träffade på vår semester förra året. Det känns som vi känt varandra alltid. och trivs så bra ihop

Var rädda om varandra

siberlina
0

jag kan  känna   om en person   mår  dåligt,jag kom in  i ett   otroligt    fint  hus  en gång   allt var perfekt och pedantiskt, men jag kände    att   någon i huset inte   mådde bra, ca  ett  halvår senare   fick   jag reda på  att  en person i huset  mådde  psykiskt   dåligt..

moonflower
0

Jag tackar för att Ön finns, har här funnit att jag inte är helt knäpp - som jag länge trodde, när jag gick in i en folksamling, affär,  allmän plats, vilken som helst egentligen.

Mådde skit, på olika vis, medans jag var bland andra, men sedan när jag gick ut igen så känner jag mig finfint återigen.

Trodde alltid förut att det var JAG. Nu vet jag att jag ej är ensam.

Nu försöker jag tänka mig en vit fluffig härlig ballongliknande kokong  som omsluter mig kärleksfullt skyddande, när jag vet att jag ska träffa folk som jag känner väldigt negativa vibbar till. Då oftast går jag oberörd igenom dessa möten. Deras negativa vibbar studsar liksom tillbaka på dem själva, endel blir faktiskt förvånade eller lite arga för de märker att det inte "biter".

Men jag tror stenhårt oxå att man helt enkel inte har kompatibel våglängd alltid, det stämmer inte , men det är Ok ändå!

Ibland önskar jag att jag inte kände in så mycket, det är en beslastning.

peace - löv - änd råckenroll från moonflower