OT. Akta er för att elda nu
Snälla glöm inte att kolla så allt är släkt när ni grillat eller tänt ljus.
Igår brann ett hyreshus med 14 lägenheter upp i Falkenberg.
Man får ångest bara man tänker på vad som kunde skett om de inte lyckats få ut alla.
Var rädda om varandra
Jag kommer onekligen på en händelse som kunnat sluta illa. Det var på den tiden när jag rökte, var till en tjärn och fiskade. När jag gick tillbaka såg jag att mossan hade pyrt ca två kvadrat meter och det verkade som om hastigheten på förloppet ökade. Vad göra tänkte jag det enda blöta jag bar med mig bar jag innombords. Ställde mig att pinka åt det hållet det spred sig, men detta räckte naturligtvis inte. Jag hade en något tät mössa samt maskburk. Det blev många turer tillbaka till tjärnen. Jag hade fimpat på stället och vridit foten för att släcka fimpen, men det måste varit glöd kvar. Rätt tid rätt plats. Hade jag gått tidigare hade jag nog inget sett, hade jag kommit 20min senare då hade det varit omöjligt att släcka. Ni börjar väl snart tro att jag fabulerar, men tyvär har det hänt mycket i mitt liv, det har varit på både ont och gott.

det är väl förbud om att elda i stor del av Sverige pga att det är för torrt? är det här nere i Göteborg iallafall.
//Wizy