Info för kursdeltagare
Tänkte ge er en liten handbok och instruktion så att alla förstår vad som händer och inte blir så stirriga. ha ha ha
Då ni får access till dom låsta trådarna, kommer dom som vanligast bara "poppa upp" då ni uppdaterar er inläggslista. OM det inte skulle göra det så finns två alternativ.
1. Logga ut och logga sen in igen
2. Håll ner CTRL och tyryck på F5 tangenten, då töms eran cache och sidan läses in från iFokus och inte från er dators cache
"cache kallas det när windows lagrar ofta förekommande filer på er hårddisk för att sidorna skall öppnas snabbare, ni tömmer cachen för DENNA sida endast, så var inte orolig att era andra bildsidor blir segare"
När ni väl kommit igång å börjat se hänglåsen, då kan ni få felmeddelandet "Du måste vara inloggad" bry er inte om detta meddelande, det är en "bugg" i iFokus, databasen ni försöker läsa är upptagen med att skriva ett annat skrivet inlägg av någon annan, då får "ditt klick" en upptagetsignal, men eftersom tråden är skyddad (hänglåset) så misstolkar programmet upptagetsignalen som felsignal vid ej behörighet. Så klicka bara igen, till slut kommer ni in. För så länge ni ser hänglåsen så har ni access till sidorna. Ibland känns det skönare att klicka på nån annan tråd, så att "det händer något", men det är bara för ögat, du kommer in dit du ska då det är ledigt.
Såja, det var lite läsa det, lycka till med era sittningar.
SEV 

vilken bra tråd SeViking

Ja, stimmiga fruntimmer vet man ju hur dom kan vara. ha ha ha
Nä, skämt åsido, det är lättare att handslas med problem om man vet varför dom uppstår.
Men tack ska du ha för din åsikt
SEV 

hehe du är rolig du Seviking.
Nä jag väntar på att jag har kommit så långt i kursen så jag får gör avläsningar. ska bli spänade.
Jättebra beskrivning, jag lägger den som bokmärke så kan man puffa upp den när det blir dax igen

Tack SEV för en bra beskrivning, den kommer att vara till stor hjälp :)
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tackar SEV, för den behövs när min stirriga hönshjärna inte hänger med, blir det kaos här..

Hehe, jag såg att SEV hade fullt upp igår i tråden för söndagens aktiviteter att hjälpa alla tillrätta :).
Det var jättebra att du hjälpte alla som hade problem *Glad*
Tack snälla du

Så lite så. Jag fick ju kvällen att gå. ha ha ha
SEV 

Det var en stor hjälp SEV! Ewa fick problem så hon kunde inte hjälpa igår så det var mycket att fixa ensam och då är en sån hjälp av väldig stor betydelse, tacksamhet och glädje 
Elisabeth

Då ger du mig glädje av att få veta att ni blev hjälpta av mitt inlägg.
SEV 

puttar lite åt er
SEV 
här kommer lyfthjälp…
Lyfter upp tråden inför söndagens övningar
Och jag påminner om att logga ut och logga in, betyder på själva forumet… med knappen nere till höger.
Puttar

Lyfter fram tråden
Elisabeth

jag får verkligen inte in det…jag kommer på du msåte va inloggad o tryckt där flera gr men kommer ej in:(

När ni väl kommit igång å börjat se hänglåsen, då kan ni få felmeddelandet "Du måste vara inloggad" bry er inte om detta meddelande, det är en "bugg" i iFokus, databasen ni försöker läsa är upptagen med att skriva ett annat skrivet inlägg av någon annan, då får "ditt klick" en upptagetsignal, men eftersom tråden är skyddad (hänglåset) så misstolkar programmet upptagetsignalen som felsignal vid ej behörighet. Så klicka bara igen, till slut kommer ni in. För så länge ni ser hänglåsen så har ni access till sidorna. Ibland känns det skönare att klicka på nån annan tråd, så att "det händer något", men det är bara för ögat, du kommer in dit du ska då det är ledigt.
Elisabeth
Är det när du ska in i din låsta tråd som du får att du måste vara inloggad? Isåfall kan det hjälpa att klicka på ett annat inlägg och sedan på den låsta tråden igen.
Har du loggat ut från själva forumet, med Logga ut knappen nere till höger? Gäller att du vet vad dina inloggningsuppgifter är då när du ska logga in igen bara… Det var i alla fall det enda som hjälpte mig när det strulade.

Hon har kommit in där nu :)
Elisabeth
#20 Vad skönt, vet ju själv vilken panik man kände när man inte kom in när man ääääntligen hade blivit utvald 

*Putteliputtar upp denna lilla bra-att-ha-tråd*
Puff