Att skapa
Filmen the Secret har satt de gamla sanningarna om hur vi skapar vår egen verklighet då den allmänna agendan. Trots sin längd, insiktsfullhet och omfattning så tycker jag att de går lite som katten kring het gröt.
Jag har märkt under mina TFT-behandlingar att våra bilder av det vi vill skapa kommer allt närmare oss och blir allt tydligare under behandlingens gång. Till slut blir ofta bilden av det vi vill skapa knivskarp och den upplevs som om den är inuti, som en naturlig del, av den skapande, dvs det känns som om den redan ÄR inte som om det är något som bara KAN hända. Ibland får man även behandla lite för att få den skapande att tydligt känna den känsla hon tror att hon kommer att ha när allt manifesterats, om den inte redan infunnits sig när bilden upplevs tydligt inne i kroppen. Känslor är som bekant manifestationernas bränsle - "positiva" känslor manifesterar "positivt" och "negativa" sådant vi ogillar. För att ytterligare ladda manifestationen tar man därför och tänker på-, och gör allt som man kan komma på som fyller en med så starka positiva känslor som möjligt. sedan låter man manifestationsbilden och alla positiva känslor smälta samman så att bilden blir maximalt laddad med positiva känslor. Det som återstår är sedan tre saker. För det första, agera när tillfälle ges och det känns rätt. (köp lotten, sök jobbet, prata med personen på bussen, lita på känslan och häng på) För det andra, bekräfta för dig själv att saker går rätt väg vid minsta Tecken på att det faktiskt gör det. (Fira, överdriv gärna glädjen in absurdum) För det tredje, titta på bilden ofta, gärna i daglig meditation, för att förvissa dig om att den fortfarande är i nuet, kroppen och maximal positiv känsla.
Så svårt är det!
Har man inte tillgång till TFT får man meditera eller använda andra metoder för att nå önskat resultat.
Det är lättare att göra detta åt andra än åt sig själv, så varför inte skapa frekvenshöjningen inför 2012 medvetet, eller hjälp någon skapa något du vet att de verkligen vill?!
Tjo fräs!
/Lasse Andersson -Tankefält Coach aka Tur Budda aka TFT
du är på helt rätt spår -vännen
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Ska testa. 

felixifokus #2
Kul, ett sätt att börja på om man inte får till det i början är att skriva ner allt man är tacksam för, speciellt sådant som påminner om det man vill skapa mer av just nu.
En annan bra grej är att sätta upp bilder på sådant man vill ha på en anslagstavla och titta på den då å då och tänka att man har det.
Om det dyker upp starka känslor som påminner om hur det känns att inte ha det man vill ha så kan man med fördel dyka in i dessa och meditera på dem tills de löser upp sig eftersom de håller tillbaka det du vill manifestera.
Lycka till! =)

tillägg: för bättre effekt kan man göra skriften till en tacksamhetsdagbok och dagligen försöka förbättra anslagstavlan så att den allt mer exakt speglar vad som skall manifesteras.
…förlåt mig en fråga; vad är TFT??
Många Goa Kramar
Annisangel
http://www.tftsverige.com/index.aspx?site=tftsverige.com&page=home
Här finns kanske lite svar…

Annisangel #5
Se även min AI.

Vill verkligen se filmen the Secret, är väldigt nyfiken på den!
Har hört och läst en del om frekvenshöjningen 2012, och är väldigt intresserad av hur det hela kommer att bli!
Blev dock förvånad då jag för några månader sedan läste om någon organisation som tog rejält betalt för någon kurs som rörde detta ämne, och då tyckte jag att det hela fick en dålig bismak….och tankarna började snurra om meningen…
Har man pengar kan man alltså dra nytta av det hela maximalt?
De fattiga i ex Afrika, hur ska de göra?
Allt som är positivt för människan och naturen, och vår kära moder jord får min röst! Men det kan inte - eller får inte enligt mig ha med nivån av pengar att göra.
(OBS, detta är absolut ingen pik åt Dig Tur_Budda, för att Du har kurser) Keep up the good work!
Har länge velat prata om det här, och undrat hur andra funderat i det hela.
Själv tror jag och mitt hjärta, på ljuset, änglar, kärleken, ödmjukheten, och alltet där vi alla ingår! Och jag tror att alla är välkomna till den här frekvenshöjningen, som jag känner redan har börjat för ett bra tag sedan! Gokväll hälsar moonflower!

Jag uppfattar det som om frekvenshöjningen redan sker i viss mån men att höjningstakten ökar hela tiden så att den blir allt mer påtaglig framåt 2012. Det är spännande att få vara med på den här resan. Personligen anser jag det inte vara så viktigt utan det viktiga är att vi alla gör vad vi kan för att själva må bra och hjälpa varandra att göra detsamma. Vad som sker 2012 om det ens är något speciellt är i praktiken inte så viktigt att veta i förhand om man väl gjort detta, det kan man läsa i tidningen dan efter, om världen inte gått under förstås. ;)
Här hittar du 20 minuter av filmen "The Secret", det är en bra början som svarar på resten av dina frågor.
http://www.andligasverige.se/video/video/show?id=2088320%3AVideo%3A668
Tack snälla för länken… Då förstår jag bättre ;D
Det verkar vara en bra metod…=)
Många Goa Kramar
Annisangel

I "Angel blessings" av Kimberly Marooney (änglakort med tillhörande bok) så poängteras även känslan "Desire" som lämplig att ladda bilden med. I min åsikt så är det helt kalas att göra så, men att man skall undvika den möjligheten om man upptäcker att det smyger in känslor av att man saknar detta.

Titta på var du ber om och se dig själv som nöjd, lycklig, välmående (eller hur du nu vill ha det) i den bild du vill manifestera. Om du tokskapar tex växtstopp om du tex känner dig för lång, en äventyrarpartner för att få in mer äventyr i livet etc och fokuserar på det, så får du det till en nviå som kanske är större än du först ville… om du håller fokus på att du är nöjd med din längd och din nivå av äventyr etc, så får du det.
Själv ville jag testa gränserna och skapade min bild av mig själv som vad jag trodde var rik, med massor av diamanter som jag kunde leka med mellan fingrarna som om det vore sand eller grus. Fokuset låg på diamanterna och jag fick jobb på ett företag som satt fast diamanter som slipyta på diverse verktyg och där var det i princip mitt jobb att strö ut diamanter mellan fingrarna. Jag borde varit lite tydligare i skapandet och fokuserat på att jag kände mig rik och att diamanterna var mina samt av ypperlig kvalitet för att ha fått det jag trodde att jag skapade.

Det vanligaste "misstaget" i sammanhanget är att man faktist inte byter fokus. Golfaren som tänker "jag skall inte slå i bunkern det här slaget" om och om igen framkallar i sitt inre en skapande bild av att han slår i bunkern, eftersom vi inte har någon tankebild för "inte". Golfaren som helatiden tänker "perfekt slag", får en bättre utväxling av LOA då tankebilden perfekt slag är helt skild ifrån att slå i bunkern eller något anat tokigt.
Samma sak om man tänker "inte så fet", inte så dålig kondis", "inte så feg" etc. i jämförelse med "fit", "i toppform", "modig" etc så skapar man snarare mer av det gamla än något nytt.
Detta ger även en ny dimension till taskiga vanor så som räkning, eftersom "rökfri" inte är en så stark bild. Då är det vassare om man kan komma på något man vill göra som rökvanan förhindrar.
Det är de som lever livet fullt ut (och hyggligt hälsosamt) helt utan tanke på sjukdomarna som övervinner läkarnas dödsdomar, medan de som lyssnar på läkarna och tänker detta som sanning låter det bli en självuppfyllande profetia.