örter
jag är intresserad av vad örter,vitaminer.mineraler kan göra för våra kroppar i stället för vanlig medicin.
på fredag ska jag gå och ta ett prov på min sköldkörtel som jag misstänker är väldigt låg.
finns det någon här som jag ge tips och råd om vad man behöver äta för att skölkörteln och bukspottkörteln ska piggna till? Jod ska väl vara en tablett som är bra.
kram monica

Titta in på Alt behandlingar, där finns det många som är duktiga på sånt!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Kelp - alger
Ta ett råd och uppsök en homeopat eller allternativläkare - Jag har själv fel på sköldkötteln(underfunktion) och börjar du äta Levaxin så slås din sköldköttels egen produktion ut efter C.a 2 års användande - och du är tvungen äta Levaxin hela livet ut!
Det ska gå att öka köttelns produktion genom homeopati eller annat - så du får igång din egen körtell - Levaxin blir inte bra och har en hel del sidoefekter! så kan du vara utan är det det jag rekomenderar! för mig är det försent - men inte för dig:-)
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

precis jane.jag har förstått att man får äta levaxin i hela livet och inte vill jag det inte..mina symptom är,,svårt att gå ner i vikt.frusen ,trött.tröttheten är nog jobbigast för hur mycket jag än jobbar med min kropp med kost ,motion,eneriger så är jag konstant trött..du kanske hade samma symptom?
l-tyrosine är jättebra med kelp.
Undvika rå kål, blomkål, broccoli osv.
#3 Japp, det är hemskt
När det var som värts - sov jag nästan 24 timmar om dygnet i över ett år tid - innan dom kom på vad det var - jag gick upp 25 kilo på fyra månader!, Hua!
Det är inte roligt!
Vänligen Jane

#5 näh det är inte det,när man vakanr på morronen och nästan sovit 10-11 timmar så går det typ 3 timmar sen är man trött igen.
#4 jasså minnsan,här har man nyss ätit vitkål och idag sak jag göra en blomkålssoppa,broccoli äter jag en hel del *skrattar* jaha ja.tack för rådet.
kelp/alg tog jag idag och tänket peta i mig det i en vecka,kanske provtagningen visar en bra sköldkörtl då 'ler*

hmmm…de där syndromen Ni beskriver känns tyvärr fruktansvärt bekanta…
Skall ringa läkare på måndag - å beställa tid…
Kan man få göra sköldkörtel-test på en gång eller ska man på utredning först???
KRAM
#7 det är bara ett blodprov i armen - men med dagens system måste du nog till läkarn först men du har rätt att begära att de tar ett sånt prov!
Hur har det gått för dig vattuqvinnan?
Vänligen Jane