Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 2831 ggr
Zedd75
0

MEDIUM ÖVER MÄNISKOR !!

Ja jag har läste en del trådar och fått en del Pm. med risk för att bli på hoppad. Så väljer jag och skriva det inlägg. En del tro att ett medjum kan se om man sak bli rik eller om man har en speisel talang. tex sångröst. ja en del tro att man kan trola fram djur till och med.

Ja jag vet inte detas syn på ett medium. För mig låter det som en oseriös siare som kan lova guld och grön skogar. Men i slutenden är det du själv som blir lurad.

För mig är ett medium en som har kontakt med andvärden och käner av energier.

Vad är ett medium för er ? 

MVH Zedd75

Dravcena
0

Bra fråga Zedd!! Jag upplever också att vissa människor tror att ett sk "medium" besitter några övernaturliga krafter och kan se in i människors dåtid- och framtid. En del bugar sig framför "medium" och säger "halleluja" ungefär som man gjorde förr i tiden framför präster. :-)

Jag "ser och hör" - men ni ser citationstecknen. Jag ser inte med mina ögon och jag hör inte med mina öron. Mina fem sinnen är inte inkopplade. Den här processen har gjort att jag tvivlat många gånger - för vad är "budskap från andevärlden" och vad tillhör min fantasi, min svartsjuka, min avundsjuka, mitt nuvarande jag som Carina, min personlighet, min kunskap som människa och vad är budskap från själen? Vad är budskap från andevärlden och hur särskiljer vi det?

Inte lätt, fy fasen - det är inte lätt. Ibland är jag inte säker på vad det är jag säger alls. Är det JAG som pratar - eller får jag budskap? :-)

För mig är det livsviktigt att medium ALLTID arbetar så. För mig är ett medium bara ett verktyg…….som en tom toarulle där budskap kan strömma igenom.

JAG som medium kan aldrig tolka budskapen, jag kan bara förmedla - i det första skedet i alla fall. Jag är inte för mer än någon annan, jag har bara förmågan att vara en en "tom toarulle".

Jag personligen tror inte spådomar och framtidsförutsägelser. Varför gör jag inte det? Jo därför att jag inte tror att våra vänner på den andra sidan skulle lägga ner någon energi på att få oss at förändra våra liv genom spådomar och framtidsförutsägelser.

MEN - visst kan de vara oss till hjälp…..

Låt mig ge ett exempel:

En kompis till mig frågade mig om jag kunde tänka mig att hjälpa honom genom att kontakta en "nu levande själ". Jag sa: "Nej, jag pratar med de som är döda och inte sjutton tror jag att jag kan prata med en nu levande själ." Men jag funderade på det ett tag och sa sen: "Okej, vi kan testa, men i så fall tror jag INTE att vi får kontakt med en levande människas själ….OM jag ser något så är det för att våra vänner på den andra sidan väljer att visa mig bilder, något om den här personen."

Jag har testat det här - två gånger - en gång med en vän och en gång med en för mig okänd person. Båda gångerna handlar det om relationer idag och jag tycks ha träffat rätt.

Men det har ingen betydelse……det som jag är intresserad av är att det här har varit dysfunktionella förhållanden och det jag fått till mig är egentligen ändå kärlek……en förståelse för varför människor handlar som de gör. Inget dömande…..bara förståelse….

Vad säger ni som är mer erfarna?

Och Zedd…..om mediala personer slutar upp med att försöka framstå som " übermench¨så kommer det här att upphöra. För mig är varje människa unik och jag förstår inte konkurrenstänkandet inom den här branschen. En medial person är en vanlig människa……så helt vanlig……möjligen då med förmågan att förmedla budskap från en annan värld. Men kan vi inte alla det????

s-tjej
0

det där kände jag som ett rejält personligt påhopp ska du veta och blev grymt sårad, men jaja så funkar vissa människor. Tur att jag inte är sådan!

med andra ord så släng alla tarotkort och pendlar och liknande åt skogen (och NEJ det var inte något av det som berättade om min sångröst) för dom ger bara tips och kanske råkar ett kort hamna i handen men det kunde lika gärna vara nästa kort.. eller pendeln kunde råka snurra åt ett håll, men det kunde lika gärna vara vinden?

Magdalena12345
0

Vad är det med dig s-tjej. Ett personligt påhopp hade varit om han skrivit ditt namn (eller ni fattar) Nåt som är kopplat till dig. Men han skrev bara en åsikt. Gör inte så stor sak av det s-tjej!

s-tjej
0

Inlägget är borttaget.

vick
0

Hmm måste fråga. När man har kontakt med andevärlden så visar dom bilder. Kan dom inte visa tex att någon kommer att få en ny bil. Att personen man läser av kommer flytta till större hus, att någon kommer stå på scen och sjunga?? Varför kan man inte få till sig att en människa på sittning kommer bli rik, få ett arv tex.

Blir bara lite snurrig??

Imasy
0

Ett medium för mig är någon som kan ta kontakt med andevärlden/spöken/avlidna människor eller vad man nu kallar dem.

Inte någon knäckehäxa som ska sluta jiddra och börja trolla ;)

rosmarin90
0

#4#Jag trodde det här var ett öppet diskussionsforum där alla får uttrycka sina åsikter. Fundersam

Zedd jag håller med dig i det du skriver. Medium är helt vanliga människor, men en del vill gärna tro att vi har svar på precis allting.

Elisabeth-J
0

Ja det är tragiskt att en del tror att man kan trolla fram saker åt dom osv. Många konstiga frågor har man fått under åren, men jag hoppas att dom en dag får den kunskapen om vad mediumskapet innebär för det finns som sagt många otroligt föreställningar som handlar om okunskap. Men det finns ju att läsa här i andra trådar så det är bara att läsa där. Det finns en sökfunktion man kan använda så hittar man en del att läsa.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

vick
0

Jo, men det här är intressant för mig. Jag har själv fått tips och reda på vad som komma skall. Jag skulle bara vilja bolla lite, för jag blir förvirrad. Jag menar inte titeln. Medium, spåtant, kaffesump eller vad det kallas. Ok, som ett medium så har man ju kontakt med andevärlden. Dom förmedlar väl budskap?? Vem dom är, hur dom ser ut, hur det såg ut var dom bodde, vad deras nära och kära jobbar med osv… typ som, din mamma säger att du behöver inte oroa dig ni kommer snart att hitta eat hus. Eller är jag ut och cyklar?

Imasy
0

Jag kan väl tillägga att de som spår med tarot mm sätter jag i kategori "spåtant", hoppas ingen tar illa vid sig ;)

Men jag anser att om någon kan "se" att jag tex kommer att gifta mig inom ett år, så har inte det med något andeväsen att göra.

men jag kanske har fel?

vick
0

#8 Jag är på det här forumet för att lära mig. Jag ber så hemskt mycket om jag är en av de TRAGISKA människor du pratar om. Det här va la lite tråkigt. Men jag får väl leta i gamla trådar då…

Elisabeth-J
0

#9 Javisst kan det vara så men vi kan inte trolla fram djur, pengar, kärleken osv. Vägledning och budskap är inte samma sak som det zedd menar här, det finns dom som tror att vi kan se till att pengar ramlar in eller att kärleken knackar på dörren t.e.x.

Elisabeth 

vick
0

Ibland blir man så himla ledsen, jag ville bara bolla. Jag är okunnig inom detta. Men du kan ju inte utgå från att man är dum i huvet eller tragisk. Jag ville bara bolla lite. Jag tycker du kan ha en rätt tyken attityd faktiskt Elisabeth.

Elisabeth-J
0

#13 Jag förstod att du ville fråga för att du ville veta och jag har inte utgått från att du är dum i huvudet!! Jag förklarade lite kort vad zedd menade i inlägget och det var inte illa menat på något sätt. Jag svarade med ett glatt leende. Mitt inlägg #8 var inte riktat till dig heller eller till något som du har skrivit här. Jag skrev det inlägget om min åsikt angående zedds tråd här. Du får gärna ställa frågor i den här tråden, jag ville bara hänvisa dom som tror att vi kan trolla att läsa mer vad det innebär, alltså ingenting som svarats eller skrivits till dig. Det är tråkigt att du tar det så för det är inte min mening.

Dessutom skrev jag inte Tragiska människor, jag skrev att det är tragiskt att männsikor tror att det fungerar så och med det menar jag att det är ledsamt att dom inte vet men hoppas också att dom snart gör det, alltså i positiv känsla, inget negativt för jag vill att andra ska veta att det inte är något hokus-pokus och konstigheter som gör att många blir rädda för det också.

Elisabeth 

kybele
0

för mig är medialitet väldigt brett.. visst man kan få veta vad anhöriga tycker om röst osv.. o man kan få råd från andra sidan i mycket som att starta företag osv.. inte trolla kaniner ur en hatt.. då är man trollkarl..

[MargaretaA]
0

Personligen tror jag inte att andevärlden bryr sig särskilt mycket om pengar och andra världsliga saker, och det är därför vi inte får så mycket information om sånt genom mediumen. Jag har förvisso aldrig sökt upp något medium än, men den dag jag gör det kommer jag inte att fråga om jag ska bli rik t ex. Det känns lite futtigt. Det finns viktigare saker…
Medium är budbärare - inget annat - take it or leave it!

Maggan

Dravcena
0

#2 Jag tror inte att Zedd:s inlägg handlade om att vi ska slänga pendlar, tarotkort och andra saker åt skogen. Som jag läser hans inlägg så undrar han varför människor sätter en övertro till så kallade mediala människor och tror att de är "övermänniskor" som kan spå och se in i framtiden samt skapa rikedom.

För mig är pendel, glaset, quija-board, medium och kaffesump en och samma sak - bilder och Tecken från andevärlden. Däremot finns det en hel hoper med människor som vill göra pengar inom den här genren och som försöker spå i framtiden. Jag vet inte - kanske vissa kan det, men jag tvivlar. Varför tvivlar jag? Därför att jag har svårt att tänka mig att andevärlden skulle ägna sig åt så triviala och tramsiga saker som tex rikedom eller jordisk kärlek.

s-tjej
0

#17: Har inte du blivit varnad för quija-bord?

Du kanske anser att rikedom eller jordisk kärlek är tramsigt, medans för andra är det jätteviktigt.

[Hellas]
0

#0-1 Jag vill bara tacka Zedd och Dravcena för välformulerade ord. Jag kan inte mer än att hålla med.

Det finns en sak som skrämmer mig i min medialitet och det är just denna övertro på medium och Siare.

Dravcena
0

#18 Jo då, jag har blivit varnad för både det ena och det andra men som tur är är jag en vuxen människa som kan tänka själv. :-)

Jag kan inte se att jag skrivit att jordisk kärlek är tramsigt, det tycker vi alla är jätteviktigt. Men - i ett andligt perspektivt bryr sig sig inte andevärlden om vem du har i sängen just nu….

rosmarin90
0

#19# Jag känner att det är upp till oss som medium att tala om vad vi kan hjälpa till med och vad vi inte kan. Jag ser det mer som vägledning och en hjälp på vägen. Jag har själv fått hjälp av medium när jag har haft frågeställningar, oftast när jag stått i vägskäl i livet eller oroat mig över något. Jag lyssnar och tar till mig det som känns bra helt enkelt.

Det här med övertron på medium är nog gammalt. Orakel och kloka gummor och gubbar har ju alltid funnits. Idag öppnar fler och fler upp, vilket gör att det inte är så märkvärdigt eller märkligt längre.

Låt ingen sätta dig på en piedestal, markera att du är en vanlig människa med samma fel och brister som alla andra. Men att du har en gåva som du gärna delar med dig av.

CoolRose

Dravcena
0

#21 Skulle nog hellre säga att ett medium är som en projektor……visar bilder från en annan värld och det har inte med mig att göra. Jag är dia-bilds-projektorn helt enkelt. :-)

rosmarin90
0

#22# De jag varit hos har inte jobbat med andevärlden, mer andlig vägledning egentligen. Men din liknelse med en projektor är bra. Mediumet är en kanal helt enkelt….

Dravcena
0

#23 Men om andliga vägledare inte jobbar med andevärlden, vem jobbar de då med?????

tarotlasse
0

Vi medium är inga övermäniskor och inte kan vi se vad som sker eller  trolla fram saker.

Din fråga var vad är ett medium ett Medium är en person som har kontakt med andevärlden.

Andevärlden varken tolkar en levande person framtiden osv.

Andevärlden beskriver och visar sig själva och kan ge en vägledning och ett råd till sin anhöriga men anden siar inte om framtiden.

En siare tarotläggare spåkärring elelr vad ni nu vill använda er av

Jobbar inte med andevärlden och kan inte heller se vad som sker i framtiden.

En siare läser av en person med sin intuition och får inte sin information av andevärlden.

En siare kan läsa av en person tala om hur personen är som person och få fram väldigt träffande information om en person genom sin intuition man kan även kalla det att jobba Psychic.

När det gäller att spå framtiden så kan vi inte göra detta finns ingen som kan spå hur det blir i framtiden.

Däremot kan vi se den troligaste vägen och möjlighterna för en person och ge en rådgivning och en vägledning hur en person kan göra i framtiden.

Men det är alltid personen själv som tar besluten det gör inte en  kristallkula eller tarotkorten utan är helt upp till personen själv.

Ett medium jobbar bara med andevärlden och inte psychic

och man kan kräva att ett medium kan ge bevis och kunna ghe en sådan beskrivning av en ande så att klienten kan känna igen vem mediumet beskriver.

Tyvärr finns det massor av folk som kallar sig medium men inte är ett medium dom beskriver istället guider tidgare liv eller läser av sin klient Psycich vilket inte är andekontakt.

Så tycker det är en mycket bra tråd av Zedd75.

Jag själv delar upp mitt jobb som medium och dels som tarotläggare för det är helt 2 skilda saker och skilda arbets sätt.

I tex England är det lagskyddat på vad ett Medium får syssla med.

För där är det som så att ett medium jobbar med andekontakt skulle mediumet läsa av sin klient Psycich  genom sin intuition eller med tarotkort osv och kalla sig medium så kan mediumet bli straffad för detta.

Så där gör man klar riktlinjer på hur ett medium ska jobba.

Lasse

rosmarin90
0

#24# Jag skiljer på medium som tar ner anhöriga som lämnar budskap och medial rådgivning där mediumets guide går in och vägleder. Det är medial rådgivning jag hänförde till i #21"

Dravcena
0

#26 Fast var snäll och hjälp en oinvigd…….

För mig så handlar inget om mig…..jag får ALLTID vägledning från andevärlden - hur jag än jobbar. Annars är det ju JAG som sitter och hittar på och det vore ju absolut förfärligt!!

vick
0

#25 Angående spådomar. Nu kan jag inga namn här. Men har det inte varit så att folk har spått 1a 2a 3dje värlsdkrigen, 11 sept och 2012 osv.

s-tjej
0

Ja

vick
0

Himla jobbigt för mig som är så nyfikenGlad

tarotlasse
0

Tyvärr så är det som så att folk besöker mig vill att jag ska tala om saker som dom vill höra och vill ska ske och blir mycket besvikna och till och med arga för att inte jag kan se det resultat som dom själva vill ha.

Hade en dam där hennes man lämnat henne för en mycket yngre kvinna.

Ho ville att mannen skulle flytta hem igen och att dom skulle bli ett par i gen.

Men det resultatet fick jag inte av korten och denna dam blev frutansvärt arg på mig för att jag inte fick upp ett annat resultat.

Jag gav henne råd hur hon kunde hantera situationen men ngt hon själv inte ville lyssna på.

Hade en vän som vill lägga på hur hans tenta skulle gå och jag fick upp att tentan inte skulle godkännas han blev mycket besviken på mig för att jag inte fick upp ett godkännande.

Men varken jag eller korten som styr hur dte går i hans tenta.

Kan tillägga att han redan skrivit tentan när jag la kort på detta. Men däremot fick jag upp et råd till honom att han skulle plugga extra på axlar och skulderblad till om tentan. 

Nu visade det sig att han blev inte godkänd på tentan.

omtentan som gällde kroppens antanomi handlade mycket riktigt om axlar och skuldrorna och om skador på dessa ställen och den tentan klarade han.

Men han var inte glad på mig när han fick ett negativt besked.

Så ibland upplever jag faktiskt att klienten tro att vi siare kan förändra och fixa en situation till det dom vill men så är inte fallet.

Lasse

Dravcena
0

#28 Oja……kolla på Nostradamus till exempel. Ingen fattade vad han sa, men så här i efterhand har vi "förstått" att han menade Hitler och andra världskriget och annat skit.

I efterhand kan vi alltid säga……."kolla vad han sa, kolla vad han förutspådde". Bibeln förutspår en massa saker. Jehovas Vittnen har förutspått jordens undergång ett antal gånger. Min svärmor ringer regelbundet till en spåkärring och tror på allt hon säger….

Men tänk nu…..OM vi kan spå framtiden så betyder det att vi inte bara blir till jord när vi dör - då finns det en Gud och en högre mening. Den högre meningen (Gud) har då bestämt att ett par människor här på jorden - bland annat i Sverige ska jobba med det här och ta 19.99 per minut för att få höra "sanningen om framtiden". De här telefonisterna är av Gud utsända tydligen - de vet framtiden, de kan, de vet……så ring!!!!

vick
0

Jaha, men du såg ju med korten och fick en sanningsenlig spådomGlad Alltså går det att se in i framtiden.  Sen är det ju faktiskt upp till den som har ställt frågan att ta ansvar hur den reagerar när den får sitt svar. Det kan jag förstå att det är jobbiga situationer.

rosmarin90
0

#27# För att förtydliga kan jag prata om hur jag jobbar istället. När jag jobbar som medium med andevärlden sker det genom att anhöriga eller vänner kommer. Jag beskriver och när de känns igen  lämnar de budskap, inte jag. Det sker genom mig såklart. Alltså jag berättar vad de vill förmedla.

Dessutom jobbar jag psychic eller intuitivt med tarotkort eller genom ren avläsning. Där är det min intuition som kommer in inte andevärlden. Men det handlar inte om att jag sitter och hittar på……

vick
0

#32 Är det något du vill prata om, du verkar lite sne…

Dravcena
0

#35 Lite sne? :-)

Nej, jag är inte lite sne….

Jag tror så här…..

Vi är ALLA själar - alla vi som finns här på övernaturlig och alla människor som vandrar på vår jord. Alla är vi själar och vi har ett band till varandra….ett själsligt band.

På vår jord finns några människor som har lättare än andra att ta kontakt med andra själar, både här på jorden och på den andra sidan.

Men i allt jag gör - i allt VI gör så samarbetar vi med den andra sidan. Min intuition handlar om min själ - och min själ är sammanbunden med den andra sidan. Jane - jag håller inte med dig när du säger att du lägger tex Tarotkort och att du därmed har kopplat bort din "connection" med den andra sidan. Min intuition har också att göra med min själ och därmed har jag också kontakt med den andra sidan.

Jag förstår inte vad du menar…..

tarotlasse
0

# 28

jo det är flertal som har siat om både andra världskriget andra världskriget  och det har slagit in.

Men dom har även siat om en massa andra händelser som inte slagit in.

Dom har även siat om ett tredje världskrig men det skulle redan ha skett men där hade dom fel. Möjligen så slår det tidsmässigt vilket det är vanligt att det gör.

Men dessa saker dom har siat är ju möjlighter som dom ser och ngt vi kan påverka själva genom att ändra på möjlighterna.

För det talas inte så mycket om allt annat dom siat om som inte har hänt.

Det är bland annat Nosterdamus maya kalendern och några nordamerikanska indianer som siat om dessa händelser och som finns nedskrivna.

Så visst händer det att en del av dessa möjlighter vi ser händer.

Men många gånger så genom att vi fått reda på saker så kan vi förändra situationen så att händelsen inte sker.

Kan ge åtskilliga exempel på hur man kan förändra en situation så inte spådommen kommer stämma.

Tex ser jag att en person får ett nytt jobb under hösten.

Men att persnen inte söker ngt jobb ja då är det inte så troligt at spådommen kommer uppfylllas eftersom personen väljer att inte söka annat jobb.

Skulle personen i stället söka jobb så hade personen med alla sannolikhet fått ett nytt jobb.

För några år sedan så spådde en kompis mig genom tarotkorten och han berättade för mig att jag skulle gå på en fest veckan därpå.

På denna fest skulle jag möta 2 kvinnor där båda skulle vara intreserade av mig.

Korten rådde mig att välja kvinnan som var klädd i rött för vi skulle bli ett väldigt lyckligt kärlekspar.

Nu var det som så att en väninna till mig hade ett stort födelsedags kalas dena helg som min kompis talade om i sin läggning.

Mycket riktigt så var det 2 kvinnor som visade sitt intresse och mycket riktigt var den ena av dessa kvinnor klädd i rött.

Men jag tände till på kvinnan i svart och valde henne vilket inte var så lyckat.

Men här påverkade jag hela resultatet av denna tarotläggning genom att göra ett val som inte korten rådde mig.

Så det är alldrig spådomen som bestämmer resultatet utan jag själv som tar beslutet på hur och det behöver inte vara det samma som spådommen sa.

Som jag sa till en sierska som garanterade att allt hon sa skulle hända och att hon minsann såg vad som skedde i framtiden.

Jag sa till henne javisst lägg du kort på mig och jag lovar dig att jag kommer göra precis tvärtemot vad du säger så får vi se om det stämmer sedan.

Kan bara tillägga att hon blev fruktansvärt arg på mig men det är en annan historia det.

Så förstå mig rätt  i att ingen kan se vad som sker i framtiden utan kan bara se möjlighterna och ge en rådgivning hur man kan göra i sin framtid.

Lasse

vick
0

#37 OK jag förstår. Men när du har all den här kunskapen så var det ju lite dumt att satsa på kvinnan i svartFlört. Jag skoja bara. Tack för att ni tog er tid att förklara för mig. Kommer alltid att vara nyfiken. För det är då man lär sig. Men jag ska bara hitta min väg. Kram på er!

[MargaretaA]
0

Livet är tufft (vem sa att det skulle vara lätt?) jag får en känsla av att det finns en och annan här på ÖN som förväntar sig att mediumena som finns här, här ska ge svar på alla våra frågor från pengar till kärlek osv. Visst vore det fint om vi kunde hitta våra egna "husmedium" på ÖN som ger oss alla svaren på våra frågor - triviala eller inte - men så funkar det ju inte!

Att leva är att lära och det är andevärlden mycket medvetna om. Vi lär oss ingenting om vi hela tiden vill fuska och titta i facit. Jag vet - jag gjorde det på mattelektionerna i skolan och är fortfarande vid nästan 50 år rudis på matte. Livet handlar om att kämpa och lära och vi lär oss ingenting genom att "fuska" och söka svaren i facit.

Maggan

vick
0

#39 Oops, jag har då inte velat ha gratisråd av någon. Och pengar det behöver jag inte heller. Fast kärlek kan man inte få för mycket avGlad Nu vet jag iofs inte om du menade mig. Det e la klart att livet e tufft annars hade vi ju inte vetat att vi leverFlört Jag ville bara bolla lite. Och då fanns det vänliga själar som hängde på.

tarotlasse
0

Men man kan ju ge jätte bra rådgivning genom att spå och genom att se saker som kan ske så kan också personen förändra en negativ händelse så att det får en annan utgång en det negativa  jag såg från början.

Tex ett bråk om en bagtell som leder till en btyning i en relation.

Genom att sia om detta kan personen bli uppmärksammad på detta och i stället för att dra upp denna bagatell till ett bråk så släpper personen det från början och separationen uteblir-

Så man kan ha en oerhörd hjälp av en spådom också.

Så får man upp en jobbig händelse i en spådom så ska alltid den som spår gå vidare och hitta en lösning på problemet eller hur man undviker att hamna i problemet så hela tiden en rådgivning och vägledning vi kan ge men ni själva som tar beslutet på hur det blir.

För många reagerar när jag säger att vi inte kan se hur det blir i framtiden och undra varför ska man då spå sig.

Men som sagt vad man kan få en sådan otrolig vägledning som hjälper en under den närmaste kommande tiden.

Också därför jag har valt att alldrig lägga kort för längre en 6 månader framåt och ens nuvarande situation.

Lasse

Dravcena
0

För mig är det så här - en person får ett budskap från andevärlden. Denna person är en "projektor" och andevärlden bestämmer vilka budskap som ska gå fram.

Vi säger att JAG är projektorn. Jag "ser och hör" och jag framför det här till den person som det berör. Sen kanske personen vill prata vidare om det här som jag "sett och hört" - och det kan vi såklart göra. Men jag vill inte tolka det jag sett, det är upp till personen själv. Visst kan vi prata om det, jag kanske har sett mer än vad jag velat säga…….

Huvudsaken vid ett sådant samtal är att jag är bombsäker på att det är min själ som tolkar och bedömer och inte personen Carina!!

Spå gärna, sia i Tarotkort. pendla och gör vad sjutton ni vill. Men enligt MIN åsikt jobbar vi alltid med andevärlden och vi själva är inte mer än den stora själ som hela mänskligheten tillhör…. :-)

[MargaretaA]
0

Spå och sia om framtiden…

hur ställer ni er till fenomenet "förvarsel" eller att "känna på sig"?

jag har åtskilliga gånger i mitt liv varit med om att ha haft nytta av förebud. Jag är inget medium i traditionell mening och de gånger jag har vetat i förväg vad som ska hända, så har det alltid rört mig personligen. Jag aktar mig noga för att spå i andras liv… men likt förb…. Jag har vetat saker i förväg… och det är inte med hjälp av kaffesump eller kristallkula. var kommer kunskapen ifrån? Jag ska inte trötta ut er med en massa exempel, men  tro mig - ibland vet man saker utan att egentligen kunna veta. Jag är född i Lappland. Min erfarenhet är att människor därifrån har en mycktet avslappnad och naturlig inställning till dessa fenomen, och i deras liv är det vardag. Finns några norrlänningar i sällskapet som delar min åsikt?

Zedd75
0

Oj den tråd tog fart. Ja vill kometera två skaker

Det första är. Att jag tror på pendel och trao kort. Har själv använt trokort en gång i tiden. Korten kan säga en del om framtid och så det håller jag med om. Jag tycker att trokort är som rådgivning. tro även en pendel funkar så. har aldrig använt en pendel så jag kan inte utala mig där. Men i alla form av rådgivning så måst ju man end följa sig själv och sitt inre vad man vill.

Set andra är. Siare Ja det har funins siare i alla tider. Som kan spå in i framtiden se saker och sådant. men jag tycker vi sak låta en siare var en siare och ett medium var ett medium.

MVH Zedd75

mariaef
0

#43 Jag delar dina funderingar, magpie. Jag är också nyfiken på var informationen kommer ifrån. Har vi på något sätt tillgång till "Den stora databasen" eller kommer infon från andevärlden/våra guider?

Elisabeth-J
0

#43 Det har varit så i min släkt så i min familj har det alltid varit vardag och inget konstigt.

Elisabeth 

[Lady-Oona]
0

Vilken rolig tråd….åsikter regnar som manna från himlen, coolt!

Andevärlden ÄR….Andra dimensioner ÄR också (vi lever i den 3:dje) Förmågan att känna in Andevärlden (där de döda vistas) kallas oftast för Det sjätte sinnet och det kan en stor del av människosläktet träna upp.

Astralplanet…hmm jo se där vistas alla sorters Ljusväsen (av icke kompakt/fysisk/jordisk materia)inte endast de döda från planeten Jorden och dessa kan Inspirera oss till att förmedla information, kunskap, visdom mm och den förmågan sker genom vår ituition/"känna på sig"/bara veta.

Ett Medium använder sig av både Det sjätte sinnet och sin Intuition och förmedlar/inspireras att säga det h*n gör

En medial person/sierska/spåtant/ är alltid inspirerat av någon. En sådan person brukar ofta använda någon form av redskap som t.esx kort, pendel, spegel, kaffesump mm.

MEN icka att förglömma  alla är födda med möjligheten att utveckla både mediumskap och medial visdom men inte alla har fallenhet för det. Alla är födda med med egenskapen, den sitter i vår hjärna, vi har en förmåga att plocka upp signaler, en form av telepati från ALLA plan av existens, även de levande som de dödas….och lite annat också.

Vi är alla lika goa och ingen förmer än den andra i alla sammanhang men ok då vill någon sätta mig på en pedistal så bjuder jag på det men jag tänker inte uppmuntra personen i fråga….men jag diskuterar gärna…

Ojsan det blev långt….må gott därute och njuuuuuut!!

Tur-Budda
0

Jag läser energi intuitivt (det som Tantra Lasse beskriver som Psycic reading) och ser oftast en tydlig skillnad på det och hur ett medium arbetar.

Framtiden är för mig i ständig rörelse och om jag läser den så upplever jag det som att jag läser den framtid som kommer att ske om alla fortsätter som de gör just nu, men att om någon inblandad ändrar en åsikt eller syn på livet så ändras framtiden i samma utsträckning. Det gör att förutsättningarna för att en profetia skall slå in kan finnas kvar men att någon på vägen inte tar sitt lilla steg som kan få den stora snöbollen i rörelse. Alla är kontinuerligt med och skapar framtiden med våra tankar och känslor. vi får mer av det vi fokuserar på. (Inte minst de som letar tillfällen att känna sig påhoppade eller missförstådda, det är jättelätt att skapa.)

Talisker
0

Min uppfattning om varför det kan vara så att medium uppfattas som övermänniskor kanske beror på att vissa medium har på sin sida 1000 olika kunskaper och certifikat men är jag mycket tveksam när nån har massor av behandlingar, kurser osv låter som om det bara skrapar på ytan på många olika saker utan fördjupning,

Jane-Lyzell
0

#49 Du har så rätt så - och vist är det förvillandeSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"