Drömmar, symboler...
Någon som kan hjälpa mig, har drömt otroligt mkt i natt. Kommer inte i håg allt, men det som etsade sig fast och inte har velat försvinna från min hjärna är massor av hästar som är samlade i en ring i vatten och simmar på "stället", jag är själv också i vattnet.
Vad symboliserar Häst/Hästar?
Vad symboliserar vatten?
Någon som har en tanke om det här?
Kramar Katarina
Hej! Symboler är jätteintressant! Det låter som en fin dröm med dessa simmande hästar….
Häst för mig är både styrka och frihet, kraft, att kunna färdas över stora avstånd, samarbete och stolthet.
De var samlade i ring - försöker de samla ihop kraften, eller beskyddar de något inne i ringen mot det yttre?
Vatten är en typisk symbol för känslor…
Kanske händer det mycket i känslolivet och du försöker samla ihop och fokusera, rikta din kraft?
Hur kändes det i vattnet, som om du var hemma där eller hade du drattat i?
Drömmar är svåra att tolka åt någon annan, men kunde inte låta bli att göra ett försök, det lät så intressant med din dröm, och även vackert…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tack! Nä, jag hade inte drattat i, utan jag hade med mig en häst ner i vattnet som anslöt sig till ringen. Ja, det händer mycket i mitt känsloliv just nu. Jag tycker att din tolkning är jättefin och jag får det att stämma in i min situation. Tack, Magi-cat!
Häst symboliserar starka krafter. Vatten = känslor. Att simma på "stället" = att trampa vatten = stillastående.

Klockrent - som det ser ut i min relation just nu, utan att gå in på detaljer. Tack, igen!
Var vattnet klart eller grummligt ?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Det kändes som om det var i havet, men det var inte helt klart, ja man kan kanske säga grumligt eftersom hästarna satte vattnet i rörelse…

Jag är ju som jag sagt tidigare helt grön när det gäller det mediala, men mediterar varje dag och försöker få kontakt med Andevärlden. Men sista tiden känns det inte som om det går. Därför tänkte jag att "dom" kom till mig när jag sov och gav denna dröm till mig som ett slags budskap, känns därför väldigt viktigt för mig att förstå, vad som menas. Jag har det ganska "tufft" just nu med det mesta och fick en känsla av att ngn ville säga mig någonting i drömmen, då den var så påtaglig.
Katarina det kanske kan vara så att vattnet symboliserar ny energi som du får via drömen. Och hästarna är kraften som du behöver för att gå vidare. Via drömen får du ny energi och ny kraft från vattnet och från hästarna.
När jag mediterar så brukar jag få vatten av alla de slag som ny energi. Tänk över din dröm kanske har dom gett dig budskap där istället för när du mediterar. Kanske lättare för dom just nu att nå dig via drömen.
Kram och ha en skön helg// Tina

Tack, Tina! Ha en jätteskön helg du med.
Hehe.. jodu jag har jobbhelg så jag har en bra helg.
#6 Vatten står många gånger för vår fysiska hälsa (därför jag frågade om det var klart eller grummligt)
Du säger något grumligt vilket kan tyda på att din hälsa är något du behöver titta på!
Hästarna står ju för kraft men att de grumlar ditt vatten kan betyda att något nytt och kraftfullt som kommit in i ditt liv - rör till din hälsa lite eller så betyder det bara att den nya kraften vill få dig att ta hand om dig!
Det du får fråga dig är vad är det som inte är bra för dig och din hälsa just nu! Eller som påverkar din hälsa! (obs, tror inte det är något allvarligt , då det bara var lite grummligt
)
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Jaha, ja det är ju inget jag saknar med vårdjobbet. Helger, Jul, Midsommar, Påsk….
*11 Mycket intressant de du skriver jane..Själv tycker jag att det är intressant att tyda sina drömmar. De har hjälpt mej många gånger.
*12 nä förstås inte roligt alltid om det blir att man har jobbhelg på storhelgerna..Men jag tänker att dom måste också ha lite roligt dom som bor där.

Hmm, ja Jane, det ger mig lite att fundera på/över. Är i en situation/relation som just nu ligger på + , men som ändå stressar mig på grund av vissa omständigheter. Känner mig lite osäker och rådvill över hur jag ska förhålla mig till situationen/relationen, då den får mig att må både bra och dåligt.