Fyrklöver
Hej. Jag undrar hur ni tolkar det här med fyrklöver. Jag har hittat väldigt många i mitt liv. Jag har samlat på mig cirka 80st!!! som jag pressar och sparar. I måndags satte jag rekord, då satt jag på en gräsmatta och plockade ihop en bukett på inte mindre än 58 st fyrklövrar, varav 7 st var femklöver.
Jag har provat alla möjliga sätt att göra önskningar på och önskningar för andra men inget slår in.
Jag har även gett bort fyrklöver ibland. Ingen jag känner av mina vänner hemma , familjen eller på jobbet har någonsin hittat en enda fyrklöver i hela sitt liv. Min familj tycker jag är helt otrolig.
Fenomenet i Måndags måste ha varit en konstig defekt med generna eller nåt på den gräsmattan för det var verkligen rekord för ett och samma tillfälle.
Men jag undrar när turen ska komma? Nu förtiden blir jag nästan rädd, när jag hittar så många, det verkar som det betyder otur att hitta för många,
Det här är kanske inte direkt övernaturligt, och jag visste inte vilken grupp det skulle höra till. Men ni som är andliga här, vad tror ni om detta? På bilden syns några ur min samling.

Tror aldrig jag hittat en fyrklöver. Du, får kanske börja sälja dom. Äkta fyrklöver, ger dig tur 100:-/st
Då, har dom ju gett dig "tur" *L*
Hi hi, smart grej!!! Fyndigt 
Min mor brukar kolla hon hittar varje år både fyr fem och sexklöver. Men inte har då hon haft nån tur här i livet.
#3 Oj, harhon hittat en sexklöver också! Det var ovanligt. Rekordet på Guiness Rekordbok är visst en 18-klöver!!
Jag har inte heller haft nån vidare tur. Jag tror det betyder nåt annat. Eller så betyder det ingenting. Men det är roligt att samla och man är relativt ensam om att hitta dem.
Min mor torkar dom och lägger dom i en bok.

Jag satt ute på altanen för en stund sen och tänkte tillbaka då jag var barn och hittade så mycket fyrklöver. Går in på forumet och ser den här tråden, det var häftigt!!! :)
Jag torkade mina och la dom i en bok, jag har några kvar :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#6 Konstigt sammanträffande!

Vilka fina fyrklövrar. Har hittat någon enda. Min yngste son brukar hitta då han var liten och även nu som vuxen. När han började på Förskolan som 6 åring så skulle skolan döpas och då ville min son att skolan skulle heta just Fyrklövern och hans förslag vann..Så skolan fick heta det. Det tyckte han var så roligt..
Man ska ju äta upp dem och önska sig något - när man finner dem - det är magin idem i stunden när man finner dem!
Ungefär som vid sjärnfall!
så har jag fått höra att det är - finns säkert flera sätt!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Äta upp dem?? Roligt det har jag aldrig hört. Då lär Isa bli proppmätt *Asg* Om hon ska äta upp alla sina 80+58 st…….

Åh vad fantastiskt att du hittat så många. JAg har aldrig lyckats hitta någon. Min syster hittade en del när vi var yngre och jag minns hur besviken jag blev över att jag aldrig lyckades.
#10 *Asgarv* ha ha hi - kan bli lite tort med - men ett gott vin till eller en kall läsk, så går ju allt ned!
*skrattar* Jaaa, vad gör man inte för lite tur!!!!!
Jag har heller aldrig hittan någon fyrklöver, så det kanske är det som räknas som tur…att man helt enkelt hittar en…för i såfall måste ju du ha en jäkla massa tur ändå då…._isa…
…
Eller om det ligger till som Jane säger, äta dom….hmmmm…undras om kossorna har någon tur, för dom måste ju haft i sig en jäkla massa….."Skrattar gott"….
.
#14 de har ju fyra spenor - det måste väll vara tur om man e tjur i alla fall!
ups!

Haha… ni är roliga :)

……..ha,ha,ha,……..ja, vilken tur tjuren har….he,he,he…me o utan fyrklöver…..
Hej. Vad roliga ni är!!
Men faktum är att jag redan provat att äta upp dem också ( de är inte inräknade i samlingen ) och önska mig något samtidigt. Jag har också sparat nån som jag åt upp vid fullmåne, men det funkade inte heller.
Jag har provat att ha nån under strumpan i vänstra skon, haftd den i min högra ficka på byxan men inget av det har funkat heller.
Men som en gammal dam sade till mig när jag satt och plockade de sista: Du kanske har mycket "småtur" hela tiden som du inte tänker på. Det tycker jag var väldigt fint sagt. Man tar mycket för givet här i livet, och man ska lära sig glädjas åt det lilla.

#18 Den damen hade verkligen rätt :) När man står i något som känns väldigt jobbigt så kan det vara svårt att se men man kan lära sig genom att varje kväll skriva ner minst 3 glädjeämnen som har varit den dagen, sen kan man öka till fler efter några dagar, men att kunna se allt det lilla man annars tar för givet i vardagen ger verkligen stor glädje och tacksamhet :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#18 du har så rätt så - tror att dina klöver vill visa dig just allt det fina du har i ditt liv
vilken ofantlig tur du har!
#20 Tack! jJag börjar också tro så. Jag har en svår kronisk sjukdom med svåra smärtor emellanåt och jag tror fyrklövrarna vill visa mig att jag har lyckats få det bra ändå. Återigen- man skall lära sig vara glad och lycklig för alla små positiva saker som händer i livet.
Vad lustigt idag fick jag en bok som jag köppt på Tradera som handlade om en plats i Ångermanland som min svärmors morfars släkt kom ifrån (är släktforskare) Jag började titta i boken i kväll och vad som rammlade ut ur den var en torkad fyrklöver.Hoppas att den för lycka med sig i sommar.Kram till er alla.
Va klokt skrivet Elisabeth, det var en kanonbra idé, att skriva ner tre positiva händelser varje dag….så man får upp ögonen….för det är ju så, att man helst ser det mörka och tråkiga ofta, och missar dom roliga positiva sakerna……och detta kan man göra med eller utan fyrklöver…..tackar för tipset….den var bra….

Oj! Har aldri funnet noen i hele mitt liv. Og gud som jeg har lett! :P
Av någon konstig anledning är det som verkligen är positivt gratis.