Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2700 ggr
Zedd75
0

KLAGÅ TRÅD

NU börjar jag bli lässen och arg på alla smutskastning som förkekomer här på ÖN. Jag vet att det har funnis många forum som hadlar om det övernatuliga genom åren. Men dom flästa forum har dött u tak var på hopp olcka kometer och så vidare. Vi kan ta tex tv4+ fourm för det okända. det var en kanon bra sait i början. Många av landes främsta medium var där då och då och svar på frågor. men det forumet dog ut. Tack var folck som hoppade på andra och så vidare. i dag fins det kvar att man kan skriva nåogn kometer men komentaren ska granskas av tv 4 först. Elsibets forum är det enda jag har sett som har ökat så sant i medlemar och det end forumet man trivs i och kommer tilbaka varie dag. Jag själv belv förvånad att forumet hade funsi så länge som två år och fotfrande är så aktivt. Så Elsibet och henns medarbetre i mitt tycke gör ett kannnon jobb och inte tal om vilket tåla mod dom har. Ni vet att jag tycker att ni har närver av stål och det står jag för.

Men så hadlar det om alla dom där andra mediumen och så som fins här och alla dom som vill lära sig och vill fråga och ha råd. Ja för det är ju det forumet hadlar om kuna fråga diskuter saker och få råd.

Sedan vill jag säga till alla er medium för jag vet att ni fins där ute. som har blivit på hoppade och så. Kom till backa och börja skriv i öppna trådar igen. Snälla Ön bhöver er. Ni om når kan hjälpa Elsibeth och hennes medarbetere. Att bevar den posetiva enerigen som fins här. Och kan se till att Ön kan blicka fram mot båd 3 och 4 års jubelium.

Låte inte tvilan lyckas få ytligare ett forum till att dö ut !!

Så till sitt till alla ni som ja ni vet nog vilka ni är. Som skriver olicka på hopp och så. Men när fredagen kommer alttid skriver er på listan för att få bli utvalda till avläsning. Hur tänker ni ? tror ni att med eran attetyd och så mot Ön att vi kurssare vill läsa av er ? Tro ni att Elsibeth vill plocka ut er till en av södagans avläsningar ?

Så om ni har något och säga så säg det i den tråden då. Och lått alla andra trådar var i fred !! 

MVH ZEDD75 Skrikandes 

s-tjej
0

Säger inget så har jag ingenting sagt för allt vänds på och kastas mot mig.. men tänker desto mer:D

CarolineO
0

Jag håller med Zedd.
Elisabeth och medarbetarna gör ett kanonjobb!

Vi får helt enkelt se till att bevara den positiva stämning som finns bland de flesta av oss. Om vi låter bli att besvara tråkiga inlägg som innehåller påhopp och andra konstigheter, så tror jag att de som skriver dessa tröttnar när de inser att de inte får ngn uppmärksamhet!

xinluo
0

Håller med dig Zedd.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

nero
0

Håller med zedd absolut!!!

Annisangel
0

Jag håller med dig zedd till 100%

Många Goa Kramar

Annisangel

stina63
0

Bra skrivet Zebb.. ni alla gör ett kanonjobb.

Tina

Jane-Lyzell
0

Tack Zedd - bra skrivetSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
0

Glad

Elisabeth-J
0

Stort Tack Zedd!

Stort Tack även till er andra!

Kramar till er alla!!! Kyss

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

Jag kan bara hålla med dig Zedd.

Men för ordningens skull så kan jag ju berätta att det finns andra spirituella sajter liknande Ön som är betydligt äldre.

Är med en annan sajt som varit i gång  i 8 år  nu och där alla dom här kända mediumen fortfarande är med.

Lasse

[Hellas]
0

Tack Zedd :)

Zedd75
0

#10 oj lasse den saiten har jag missat. tyckt jag har varit på alla. hoppas ud inte menar pronarma eller vad den heter för den tycker jag inte är bra. Den är bra som uppslags värk faktist i andliga frågoar.

Tack för Svaret lasse

Till er andra vill jag säga det är inte mig ni ska tacka det är ni själva ni ska tacka för ni inte tillåter smutskast.

Kram Zedd

Erika-A
0

Frid och kärlek är det som ska gälla överallt! Bra skrivet Zedd!
:-)

Kram Erika

Eija
0

Visst är det tråkigt när det fortgår smutskastning, det är ju så lätt att ge upp då, och gå vidare härifrån…och jag tycker att den här sajten är så bra, man träffar så mycket människor med lika intressen….visst ibland uppstår missuppfattningar, för det har jag oxå råkat ut för, tagit åt mig och blivit ledsen, men sen har man redit ut det ganska så fort, och kunnat lämna det bakom sig….

Men ibland verkar det som man fortsätter att älta fram o tillbaka…det är så tråkigt….jag håller med dig Zedd…..kan vi inte hjälpas åt att hålla en varm och god anda här istället för att bråka, det finns ju så mycket annat att lägga ner sin energi i…

Eija

Britt-Marie
0

Jag håller också med Zedd

MOTHERS_LOVE
0

Jag håller fullständigt med Zedd.

Lenha
0

Bra skrivet Zedd! Jag håller fullständigt med dig. Kramar

SEViking
0

Ja palla inte läsa allt du skrivit Zedd, men jag förstod andemeningen å håller med om att en del borde skämmas att göra som dom gör. Förmodligen jag med ibland.

Så, bra skrivet

SEV Cool

Zedd75
0

#18 SEV du håller ju bar upp stämingen här på Ön. Det är ju sådan som dig vi skulle ha fler av blanda anat

MVH Zedd

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kram till dig för denna tråd, Zedd….och godnatt…

SEViking
0

#19 Det är inte alla som tycker som du, men tack för dina fina ord. Å jag kan nog vara en surskit jag åxå, kanske inte så ofta, men nog händer det här åxå.

Å sen är det nog en jävla hög procent som är missförstånd i konflikter, det skrivna ordet kan misstolkas då man inte känner stämningen i vilket ordet skrevs.

SEV Oskyldig

Skogskraft
0

Jo, men vi får ändå skilja på "klassiska missförstånd" & de som finner nåt slags sjukt nöje i att regga 3 nya nick om dagen & spy sin skit över alla, särskilt de som vågar ha en åsikt & tänka själva. Fler än jag har drabbats av trakasserier, förföljelse & hatkampanjer från folk med förvridna hjärnor & förkrympta själar. Många har lämnat ÖN, eller sagt upp sig som Medarbetare, just pga dessa störda individer. Vilket är precis vad de vill, de hoppas ännu på att driva bort mig härifrån också, några tror de redan lyckats. Men där sket de sig i näven.

Så visst, Zedd har helt rätt & jag blir lika glad varje gång nån annan ser & reagerar på hur lilla dårklubben härjar runt.

Tyvärr gör inte alla det, vissa sticker huvudet i sanden & skriker "allt är sååååå bra så".

Visst, jag har själv röjt runt här, både före jag blev Medarbetare & efteråt. För att jag tog strid mot regga-nya-nick-&-flasha-sin-inkompetens-klubben, pseudoskeptiker & andra som inte hade nåt vettigt att komma med, de var bara här för att gnälla, tramsa sig & idiotförklara alla som inte dyrkade dem.

Många ggr har jag önskat mig mer backup/support istället för nya påhopp från såna jag försökt försvara. Men det är likadant över hela iFokus, även medarbetarnas eget forum. Såg ganska nyligen en tjej som förtvivlat vädjade om hjälp från de-som-styr, då hon var utsatt för de gamla vanliga trakasserierna. Men till svar fick hon stroppnästa pekpinnar & örfilar för sitt ordval, istället för råd, stöd & hjälp.

Känns igen, många som tidigare häckat här är skyldiga till samma sak.

Nu är det många nya som kommit hit, fyllt ut tomrummet efter de avhoppade. Nya Medarbetare har vi dessutom, så det är mitt hopp att alla sluter sig samman mot pajasar & sabotörer, istället för att ge sig på oss som försöker "hålla rent".

[MargaretaA]
0

#22 Jag är visserligen ny på ÖN, men ja har tillräcklig erfarenhet från andra forum för att veta att dessa typer som bara vill förstöra finns överallt. Här på ÖN ser jag inte mycket av dem - förmodligen därför att de städas undan snabbt - jag har inte hunnit se nästan något av deras framfart och då är det svårt att "se och reagera" som du säger.

Enligt min mening är receptet att tiga ihjäl det man inte vill ha. Varje svar till en tråkig människa som aldrig vill ge sig lägger ny ved på brasan och i stället för de kanske 5 - 6 inlägg i en tråd som kan vara motiverade - drar det iväg bortåt 50 - 60 st helt meningslösa "slöseri med tid inlägg" om det vill sig illa.
sedan är vi ju inte mer än människor och det är hemskt svårt att hålla tyst ibland. Jag vet det Hemlis

Maggan

Skogskraft
0

#23: Nä, våra 2 nya Medarbetare är ruggigt effektiva, jag hinner bara logga in & se en ny stolles inlägg så är det redan åtgärdat Skrattande

Annat var det tyvärr förr.

Men att det bara inte går att tiga ibland håller jag med dig om. Dock, numer säger jag ifrån en gång, sen får folk bjäbba & feltolka som de vill. Förklaring på försvar på förklaring på förtydligande ad infinitum sysslar jag inte med längre. Energislöseri…

SEViking
0

Det finns pajasar lite överallt, å uppenbara sabbare bör ju tänka om. Men det finns ju en anledning till att dom fortsätter. Dom får ju näring.

Jag tycker inte man ska kalla någon för dumma/elaka/sårande/nedvärderande saker, inte ens dom som går under benämningen "trollen". Jag är åxå brara människa och gör säkert mina klavertramp, men detta är dock som jag vill vara å tänka. Å naturligtvis tycker jag ju fler ska tycka som jag.

Ha en bra dag

SEV Cool

[MargaretaA]
0

#25 När det gäller medlemmar som ansluter sig i ett seriöst syfte att delta i gemenskapen och ge och ta efter förmåga, så tycker jag att man kan ha en viss tolerans för "klavertramp". Vi halkar alla på tangentbordet ibland och även om syftet inte är att skada så kan man ställa till det utan onda avsikter Generad så jag tycker nog som du Glad

Vad beträffar trollen så kan man fråga sig vad deras drivkraft är?
Är de kanske människor med någon form av sociala handikapp som egentligen törstar efter gemenskap, men som inte har (eller inte tror sig ha) förmågan att umgås på ett "normalt" sätt?

Alla människor vill bli sedda och hörda och vi ser till att bli det på ett eller annat sätt. Ska vi kanske möta trollen med vänlighet och intresse i stället?
Det sägs i gammal folktro att trollen spricker i Solen Skrattande

Maggan

Zedd75
0

Men det är ju tyvär det dom vill åt. Tystanden så dom kan härja runt i lung och ro. Så jag tror i det fall att tystanden är dumskalans bästa vän. För har dom fått oss till att inte skriva det är ju då med dom har lyckas med sitt mål

MVH Zedd75

Skogskraft
0

#27: Word!

Zedd75
0

Tack Skogskraft

PS..dig går inte skickanår Pm till Flört 

Kram Zedd

Skogskraft
0

#29: Nä, blockerat hela sidan pga massiv puckoinvasion i gästbok osv. Men om du är snäll kan jag lägga till dig i "godkända" Cool

Zedd75
0

#30 tack. ;)

[kvasthilda1972]
0

Bra skrivet zedd75 jag håller med dig fullständigt…!

kaja
0

Jag håller med Zedd.
Elisabeth och medarbetarna gör ett kanonjobb!

reba
0

Zedd. Skönt att du skriver det vi andra många gånger tänker.

BRA.

maiya
0

Håller fullständigt med dig Zedd,Elisabeth och medarbetarna gör ett kanonjobb.

Marina2
0

Håller med dig zedd.Bra skrivet. Elisabeth och de andra gör ett kanon jobb! Kram på er alla!

Manthrax
0

Det finns faktiskt fler forum där man slipper trollen. Det som de vill ha är ju uppmärksamhet, och om endast registrerade personer kan läsa i forumet så är det inte lika intressant för dem att skriva i det forumet. Jag tror det är därför som jag sluppit dem.

Sen beror det också på vilken sorts forum man är ute efter. Är man ute efter ett forum där alla måste tycka lika, eller är man ute efter ett forum där man faktiskt får tycka annorlunda än de flesta andra? Är man ute efter ett forum där alla kan hitta sina inlägg på Google i all evighet (även om de är raderade på själva forumet), eller ett forum som inte släpper in sökrobotarna? Jag tycker faktiskt att forumklimatet blivit mycket bättre på sistone, och det går att hitta ett forum vad man än är ute efter och hur man än vill ha det. Och de forum som finns har hittat sin identitet, jag gillar att hänga här på ÖN, även om jag mest läser inläggen och inte skriver så mycket här.

Fast att kalla tv4:as klotterplank för forum, tycker jag är orättvist mot alla "riktiga" forum… ;-)

MIRJAMI
0

Bra skrivet Zedd. Jag kan bara hålla med dig!!!

MoonFairy
0

Jag håller med Dig Zedd!!!

Trots att jag knappt vart med så länge som 1 månad snart, så har jag blivit påhoppat tillräckligt…

KRAM till Er som sköter sig!!!

mariaef
0

Tack Zeddan!Skrattande

Red-Lady
0

Tack. Zedd75 Det var bra skrivert tycker jag som är din mamma

Ha det bra hej

Denna kommentar har tagits bort.
Jimmy-Ottossn
0

anledningen till att just detta forum blir "påhoppat" är nog pga av först att det är så många medlemmar, sedan att systemet på iFokus är bättre än dem flesta forum då det går snabbt och enkelt att skriva och man får respons nästan genast vilket säkert lockar trollen…

Manthrax
0

#43: Är Ifocus snabbare och enklare än ändra forum? Hur menar du då?

Om nu ÖN är extra utsatt för troll, kan det inte ha att göra med den till synes godtyckliga modereringen som kanske provocerar den typen av människor? En tanke bara.

Elisabeth-J
0

#44 Visst kan det locka att man inte behöver granskas innan man blir medlem men nu är det så också att dom som ska in för att störa är en sån liten procent och dom åker bort direkt så även om dom skapar nya nick hela tiden så ser jag som moderator vem det är ganska snabbt och det vidtas åtagärder. Så inte tror jag att det spelar någon roll med granskningar eller inte, vill dom störa så gör dom det oavsett.  

iFokus kommer strax i en ny och förbättrad version med många nya och förbättrade funktioner och finesser. Bl.a får medlemmar en egen sida med egen adress och man får en riktig blogg bl.a :)

Elisabeth 

Zedd75
0

#37 För det första så vill jag kommentera det om tv4 forum. Ja i dag är det ett kloterpalnk som du kallade det. men för två tre årsedan var det ett riktit bra forum. Jag tror säkert att fler här ine kan intyga det.

Sedan det där med fourm uvedhuvetaget. För det första så gäller ju det vilken ni vå man vill ha på sitt fourm om man villa ha en låg nivå och blunda för det. ja då kanse det inte blir meren ett forum där man kan vara. Men vill man ha en hög ni vå på ett forum som där folck kan käna sig trygga och inte bli på hoppade hella tiden. Då måste man ha en högre nivå. Som Elsibeth har här. jag dömer inga andra forum men jag själv skulle inte var med på ett fourm på lågstadie nivå.

Se tex på alla svenska chatter på nättet som dör ut. Snart är väll det bar passagens chat kvar som är riktigt stor i sverige.

Sedan det där med troll dom fins över allt. det går inte komma i från helt.

MVH Zedd

[MargaretaA]
0

jag har ganska länge sökt efter forum med lite högre nivå om man nu får uttrycka sig så. Är det inte så att på de flesta forum finns ingen forumvärd som anger tonen och håller ribban? Det vanliga verkar vara att det finns nån anonym moderator som går in och städar ibland men som för övrigt inte engagerar sig. Jag gillar iFokus idé med engagerade forumvärldar - det blir mera ordning, trevligare och roligare.
Att några åker ut må vara hänt, lite svinn får man räkna medFlört
Jag är glad att jag hittade hit Glad

Maggan

Zedd75
0

#47 jag instämer med dig fulständigt

Jimmy-Ottossn
0

44# ja jag tycker dem har ett bättre system än dem flesta forum jag sett, och med så många medlemmar och detta system så blir det ett både enklare och roligare forum…

ta tex ett vanligt forum, där kan det ta en dag eller två innan man får ett svar….

Manthrax
0

#45: Spännande med nya saker, det brukar alltid bli bättre, ser fram emot det.

#49: Att du tycekr så står helt klart, men som webbutvecklare blir jag nyfiken på VAD det är i det här systemet som du tycker är bättre och snabbare?

tarotlasse
0

Sedan vet jag ju att efter tag med en sajt så får man göra stora förändrinagar.

inom webb världen sker ju hela tiden stora förändringar och en sajt kan åldras väldigt snabbt och ligger det då på ett gammalt sytem så kan det bli en säkerhets risk och kan vara väldigt lätt att hacka sig in på.

Så en av anledningarna att många sajter försvinner för att deras sajter ligger på gamla plattformar som är lätta för en hacker att ta sig in på.

DÅ är det vanligast att man lägger ner hela sajten och startar upp ngt helt nytt på en helt ny plattform.

Så allt har inte bara med det som händer inne på sajten att göra utan den tekniska biten är också en väldigt viktig bit i dessa sajter  och deras uppkomster och försvinnande.

Lasse

chik
0

Jag skall klaga på MIG SKÄLV..Jag är en sur kärring med PMS…Ja nu var det jort

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elisabeth-J
0

Det spekuleras och skrivs olika föreställningar på andra ställen om det här forumet nu :) Så därför vill jag klargöra några saker:

1. Nej, problem med troll har vi inte, det är ca 2200 medlemmar och endast ett par stycken är s.k troll, så det är inga problems :)

2. Ingen Medarbetare är heller något troll, vilka som är Medarbetare framgår i texten Om sajten som finns här ovanför :)

3. Ingen Medarbetare är min bror, det stämmer att min bror bor i storstaden men han har bara bott där i ett år, han har inte tid att vara Medarbetare här då han ofta turnerar runt i världen eller jobbar på sin firma som han har tillsammans med Elinors bror  :)

4. Om man har problem med hur någon här är som person och huruvida den personen inte vill ha sin sida uppe eller om personen vågar möta någon öga mot öga, hur personens barndom har varit osv tycker jag är fegt att skriva så allmänt, ta det med personen själv istället!

Varför bryr man sig så mycket om enskilda personer här och det som sker på det här forumet? Det har tidigare spekulerats om vilka jag skulle vara släkt med osv. men ack så fel den personen har med mitt släktskap ;) Det roliga i det här är att samma person har skrivit flera ggr att hon aldrig skriver något utan att ha bevis?? *Skrattar gott* Fortfarande sprids det alltså falska trosföreställningar, så var ligger sanningen hos den personen? Hmmm det personen gissar och tror är personens bevis, fortfarande!!!!!! *Ler glatt*

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Sen finns det ju skillnader på vad medlemmar vill ha, man kanske inte vill bli granskad av forumvärden uti fingerspetsarna för att få vara medlem. Man kanske vill vara lite anonym ändå. Att en forumvärd måste veta exakt namn och adress och på vissa ställen räcker inte ens det. Om man inte berättar ingående vem man är till forumvärden så blir man utkastad?! Ja flera har berättat och visat så jag vet :) Vad beror det på då? Är man rädd att "fel" personer kommer in? Är man rädd att bli frågasatt? Har man ett kontrollbehov?

Var och en väljer den plats där man själv känner att man vill vara, allt passar inte alla men det finns en plats för alla någonstans ;)

Elisabeth 

vick
0

4 Om man har problem med hur någon här är som person och huruvida den personen inte vill ha sin sida uppe eller om personen vågar möta någon öga mot öga, hur personens barndom har varit osv tycker jag är fegt att skriva så allmänt, ta det med personen själv istället!

Jag tycker man ska respektera varandra och inte dra in folks sjukdommar också. Eller vad dom har skrivit på andra sidor. Det finns inget värre än när folk inte hittar något så dom måste gå till personangrepp. Det har har jag sett några ggr. Och det är ILLA!!!

Elisabeth-J
0

#55 Det du syftar på hade personen själv skrivit så det var inte hemligt på något sätt och jag tycker att du först ska ta reda på allt innan du bara ser den lilla delen i vad som skrevs och varför det skrevs också så att du förstår innebörden i varför det skrevs. Men det är lätt att se det lilla men blunda för det stora hela :)

Elisabeth 

sven-g
0

Om man bara tänker negativt blir det så. Titta på vad som är bra och gör det bättre. Evert T. skriver i en visa om att förgäta fulheten för allt det sköna.

vick
0

Jo visst. Men det hade hon ju skrivit på en annan sida som inte hade med övernaturligt att göra :) Jag behöver inte veta allt, det ända jag säger är att jag tyckte det blev lite osmakligt :) Jag hade inte velat vara med om något sådant.

Manthrax
0

Det jag tycker är konstigt är att på de forum där man kräver mer identifiering saknas nästan helt alla personpåhopp och elaka inlägg. Det borde ju ge en fingervisning om hur mycket tid eller energi man bör lägga ner på den typen av inlägg över huvudtaget när ingen vill stå för dem. (Mitt forum är inte lika kontrollerande längre ;-) )

Elisabeth-J
0

#58 Japp det kanske verkade osmakligt just detta men den personen kastade väldigt mycket osmakliga saker, det är just det man inte ser, hela sammanhanget för att man vill bara se det lilla som kändes illa. Det skrevs inte bara där så det var som sagt öppet för alla att läsa, inget hemligt och om det vore så osmakligt och hemligt skulle personen inte skriva det för allmänheten heller. När någon kastar paj hela tiden så säger jag ifrån till slut.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#59 Självklart saknas det när man gör så, det är ju det jag menar att allt passar inte alla. En del vill inte bli granskade för att bli godkända och en del trivs med det. Det är ju upp till var och en.

Elisabeth 

[Hellas]
0

#59 Det låter ju jättebra att det fungerar så bra Manthrax så jag förstår att du är glad åt att det fungerar bra.
Det är ju inte den typ av forum iFokus är så det är lite som att jämföra äpple och päron, bägge är lika goda men har olika smak, för det är väl så du menar?

Vet faktiskt inte vad det är för konstigt med att det nästan saknar personpåhopp på de forum där identifiering krävs.
Sedan ska man ta i beaktan att "ditt" forum har runt 350 medlemmar (jag har säkert fel så rätta mig gärna), ÖN har ca. 2200 medlemmar……..
Men om man räknar ut det hela procentuellt så tror jag inte skillnaden är så stor ärligt talat.
Men visst är det så att många tycker det är mer legitimt och ok att terrorisera en annan människa om de kan vara totalt anonyma än om de måste lämna personuppgifter.

Därför är det ju kalasbra att kunna välja om man vill ha äpple eller päron!

Manthrax
0

#61: Jag håller inte riktigt med om att det är självklart. Är det självklart att man skriver annorlunda när man är anonym än när man är identifierad? Tycker man verkligen annorlunda för den sakens skull? Eller väljer man bara att skriva annorlunda? Och i så fall varför gör man det? Är det för att man inte vågar stå för det man tycker när man är identifierad, eller är det för att man hittar på saker man inte står för när man kan vara anonym?

Elisabeth-J
0

#64 Nu tror ju inte jag att någon gör som du beskriver, för när jag läser det du skriver så menar du att en person har 2 nick, en anonym och en identifierad? Om nu någon skulle göra så så tycker jag ju inte att det är ok. Varför man gör så har jag ingen aning om, det kan nog bara en sån person svara på. Men din teori att personen inte vågar stå för det den tycker som identifierad låter ju rimligt, men det kanske finns andra teorier, skulle vara intrssant att veta faktiskt :))

Elisabeth 

Manthrax
0

#65: Nja, inte riktigt så jag menar. Utan att samma person agerar annorlunda beroende om den är identifierad eller inte på ett forum. :-)

Det är ju konstigt tycker jag, eftersom "karma" kommer ju ändå att bita dem i arschlet oavsett om mottagaren eller moderatorerna vet vem de är eller inte. Cool

Elisabeth-J
0

#66 Ok, ja det har du helt rätt i Cool 

Men det är ju helt och hållet upp till den personen då, för om personen är medveten om karma och dess innebörd så agerar den inte på det sättet.

Elisabeth 

Manthrax
0

#63: 365 medlemmar om jag får be :-P   Men det går inte att jämföra riktigt på det viset, eftersom jag då och då rensar medlemslistan på personer som bara skaffat ett konto och sen aldrig använder det. Och det fungerar faktiskt bra hos "mig", trots att det inte krävs några personuppgifter längre. :-)

Elisabeth-J
0

Jag har ingen aning om hur ditt forum fungerar för jag har aldrig varit där, men när jag får tid så kikar jag gärna in till dig :)

Tyvärr kan jag inte rensa som du kan göra, det önskar jag många ggr att jag kunde för då skulle det vara mycket enklare.

Elisabeth 

Jane-Lyzell
0

Finns väll inget annat forum som har så många medlemmar som detta idag på nätet vad jag vet - och det kanske beror på att det är icke dömmande alla är välkomna anonyma som öppna - i de stängda eller låsta forumen - måste du många gånger bli medlem först innan du ens kommer in på forumet att läsa - då kan du inte veta vad det är för forum och bilda en uppfattning!

Folk gillar just detta forum för att det är öppet och att det är en bra saitvärd med Medarbetare med skinn på näsan - krävs rätt mycket att hålla ordning på 2200 medlemmar - så vackert jobbat Elisabeth och gänget  Det är bara att grattulera till Sveriges största andliga forum, vilket visar att  folk trivs här inne:-)

Och att just ni är de rätta att driva det!

Kram Jane

Manthrax
0

Du är så välkommen Elisabeth. Det är ju helt klart en fördel om man administrerar och bygger på sitt forum själv. Men jag har inga som helst ambitioner med få det lika stort som ÖN, det blir bara massa bekymmer och det har jag inte tid med ;-) Annars så är det ett helt vanligt phpbb forum som är ganska vanligt på internet.

Jimmy-Ottossn
0

50# hehe ja du Johan, detta är nog mer ditt område, jag är helt kass vad det gäller datorer och dess värld!, men tycker allt är så enkelt uppbyggt, det mesta finns nära till hand, lätt att navigera m.m…och sen framför allt att det är mång medlemmar vilket gör det till ett riktigt aktivt forum…men det har ju inte med hur systemet är uppbyggt….svårt att förklara men känns bekvämt  och enkelt att vandra omkring här:)…på andra forum brukar det vara lite mer invecklat lixom..har dock inte varit inne så mycket på ditt forum, men tror jag har ett konto där:)

Manthrax
0

#72: Problemet med att kunna datorer och sådant är ju att man kanske är för inkörd i hur man tycker det "ska vara". Fast egentligen är det ju sådana som du som INTE "kan" som är experter. Målet när man bygger forum och internetsidor i allmänhet är ju att även de som "inte kan" ska förstå och hitta utan instruktioner, så tack för din feedback. Själv är jag van vid en annan typ av forum och tycker det är lite krångligt här på ÖN ;-)

Nog har du ett konto på Mediala, men det helt inaktivt, så det försvinner nog nästa gång jag "städar".

Jimmy-Ottossn
0

73#, ja det kan nog säkert stämma, har hört att en del biltillverkare börjar be kvinnor som ej har kunskap om bilar om hjälp för att hitta nya ideer till en perfekt bil…lite samma "koncept"…

ja det är ju alltid lite svårare att vänja sig vid nya saker…var nu inne på ditt forum, fanns mycket intressant att läsa där…men får sätta mig ner och läsa lite nogrannare när jag har lite mer energi:)

Manthrax
0

:-D Tack. Du får kolla om det tål närmare granskning också sen. Och skriver dU bara ett enda inlägg så är ditt konto säkrat mot rensning också :-D

NiklasJ
0

#76 Skogskraft: "…Jo, visa er så får ni käften inslagen, jag är inte rädd för kräk…"

Är du våldsverkare? Är du redan dömd för misshandel kanske?

[Hellas]
0

#77 NiklasJ jag ser att du nyss blev medlem här på ÖN så du kan rimligtvis inte veta vad detta handlar om.
Eller är du en av de personer som brukar vara härinne men som nu har bytit Nickname!

Manthrax
0

#76: Jag måste erkänna att jag inte hängt med i diskutionerna som lett fram till ditt inlägg, men jag måste säga ärligt att ditt inlägg är ett av de värsta jag läst på ett medialt forum alla kategorier. Hota med våld på det sättet som du gör är ALDRIG okej i min bok, och att ditt inlägg inte redan är borttaget hoppas jag beror på att ingen moderator är vaken ännu.

Manthrax
0

#77: Man kan ha läst alla inlägg på forumet sedan det startade, man måste bara regga sig om man vill skriva inlägg ;-)

[MargaretaA]
0

#76 om man är Medarbetare på ett forum bör man föregå med gott exempel. Ditt inlägg är det värsta jag har sett på något forum alls över huvud taget. jag hoppas att det var en tillfällig plump i protokollet :-/

Maggan

Zedd75
0

#76 jag holler inte med där. jag är glad för skogskraft skrev som han skrev. för visa föstår ju int ren svenska. Dom förstår ju bar det språket tyvär.

Som medarbeter på ett forum frå man lära sig att hålla humöret upp hela tiden. Det fick vi lära oss på spray. när man bölev chattbot där. i mitt tycke var det en av dom bästa chatterna. Där man kund rigester medlemar som sköter sig til bottar och dar man kund stiga i graden hella tiden. Men att hålla humöret upp det var inte lätt när det fans 50 gubbar som vill se småflickor nakna blanant. och alla på hopp på dom som jobbad med chatten. Det är samma sak här jag käner att Elisbhet och hens väner börjar trötna på alla troll. Så en en gång har inte skogskraft jort något fel i mitt tycke

MVH Zedd

Elisabeth-J
0

Det är inte ok vare sig man är Medarbetare eller inte att hota, svära eller göra personliga påhopp. Inlägget #76 är därför redigerat.

Elisabeth 

River-Lord
0

Kan bara Hålla med "Manthrax".. ang. inlägg #76.. för mig ser det ut som någon typ av privat uppgörelse som ska skötas utanför forumet..

/RL

Manthrax
0

#83: Inlägget redigerat? Jag förstår inte, får Skogskraft fortsätta skriva här efter det inlägget?!?!

Zedd75
0

#85 Varför läger du ner så mycketid på det forumet och bryr dig om hur dom sköter sina saker här. när du har ett egget ?

MVH Zedd75

Manthrax
0

#86: Det är väl inte konstigt? För att det är kul och intressant att vara på olika ställen. Varför går du till andras lägenheter när du har en egen? Varför tar du en öl på krogen när du har öl hemma? Och SÅ mycket är jag inte här normalt, men under en pågående diskussion så blir det såklart lite oftare.

Elisabeth-J
0

Jag förstår till fullo Manthrax frågor här och han är lika välkommen här som alla andra. Vad som sker med tillsägelser, varningar och skrivförbud sker privat så ni behöver inte vara oroliga över att jag tycker att det är ok och blundar för det.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Inlägg #76 är nu borttaget.

Elisabeth 

Zedd75
0

#87 Det var inte så jag menade. Det var bar att varför du la dig i hurElsibet och dom sköter sitt forum. jag är inte den som kladrar folk kommer hjärna till dit forum och tittar någon gång. så du kan väll skika ett pm på din sida till mig

MVH Zedd75

Manthrax
0

Tack Elisabeth.

Jag vet hur svårt det kan vara att sköta forum ibland. Och jag är en sådan person som säger vad jag tycker och uttrycker mig åsikt. Är det något som jag inte förstår mig på så är det när folk bara sitter och tittar på (eller läser) saker de inte håller med om utan att säga något. Att läsa ett inlägg av typen som var här UTAN att reagera tycker jag är jättekonstigt, lite samma beteende som att bara stå och titta på en bilolycka utan att hjälpa till.

Om en person skriver ett negativt inlägg och ingen reagerar, så blir det bara det inlägget som folk läser. Om däremot alla som inte håller med, skriver positiva inlägg, så försvinner det negativa inlägget snart i de positiva.

Adressen till mitt forum finns i min presentation, men det liknar inte alls det här forumet, så det är nog bättre du stannar här ;-)

Eija
0

Oj,oj,oj,…nu börjar det bli varmt här oxå…..men det är ju klagotråden så…..CoolPenga mun….så här tycket jag….det är helt ok! att ta bort någon som gör personliga påhopp, och om någon använder grova och vulgära ord, och så…sen dessa småtroll som dyker upp då och då, dom märker man ju efter ett tag, så det är väl bara att strunta i att svara dom…..för den som attackerar vill ju ha hugg tillbaka…och när det inte kommer något gensvar, så tröttnar dom….

Visst förstår jag om någon ger sig på en annan, så är det svårt att hålla tungan i styr, och det ger lätt då än det ena än det andra…fast man vet att ignorera är det bästa medlet…men om vi kan det, så slipper E. J och dom andra slita häcken av sig på dessa jäklar, då får dom tid till annat……

kramar i massor till E.J och ni andra som har startat denna kanonbra iFokus forum…..och försöker på bästa förmåga vara alla till lags, jag har oxå mina tankar om vissa saker men  håller dom för mig själv, för jag vet att alla tycker inte som mig…och så länge det inte stör mig så illa så får det vara….för i det hela så trivs jag här och gillar de flesta här inne….

Manthrax
0

#92: Jag håller inte med dig. Om någon skriver ett negativt inlägg kan de fortsätta intala sig själva att folk håller med dem om  ingen svarar. Däremot behöver man inte gå in i despyt med dem, utan bara konstatera att man inte håller med.

Däremot säller jag mig till gruppkramen…

Zedd75
0

Jag ställer mig med bakom grupp kram.

MVH Zedd75

Eija
0

#93 tror du verkligen det…hmmm….jag tänker som så, att när någon inte svarar på inlägget, då puttas det ju upp igen och görs ett nytt försök…..fortfarande inget svar…..då tröttnar väl den….eller…..jag skulle nog det….Fundersam

[Hellas]
0

#91 Du är även välkommen att skriva på ÖN när det inte är Klagotrådar eller andra tråkiga diskusioner som inte hör hemma på ÖN Skrattande!
Jag själv har nästan bara hört något från dig i trådar som är turbulenta.
Det skulle vara roligt att även läsa om dina erfarenheter i de vanliga trådarna! Men det kanske kommer….men som sagt, det skulle vara trevligt.

#92 Eija…vi gillar dig *L*!

För övrigt, problemet med negativa trådar eller negativa inlägg är att det genomsyrar allt annat så det är svårt att inte bry sig.
Ex. Om man som säljare avyttrar en produkt om 1 person inte gillar den så sprider det sig till otroligt många fler.
Är det 1 person som tycker om produkten och försöker hävda motsatsen så är det så oerhört mycket svårare.

Vid argumentationsträning är det alltid mycket enklare att vara negativ än positiv och man drar oftas hem fler röster.

Manthrax
0

#91: Eller så kanske trådarna blir turbulenta när jag skriver i dem? ;-)    Jag tror kanske att jag inte har så mycket att tillägga i de trådar där man kramas, skickar healing, söker efter djur och lägger taro på varandra.

[Hellas]
0

#97 Det är jag säker på att du har :) och inte blir trådar turbulenta på grund av dig, det vet jag med 100% säkerhet!
Eller rättare sagt, du sticker inte ut mer än vad någon annan gör.

Men för att återknyta lite till trådens andemening, blandannat efterlyser ju Zedd alla duktiga medium…..vi saknar er i trådarna därför att då era röster hörs lyssnar många andra och forumet blir så mycket intressantare.
Sedan är jag själv inte den som sticker under stolen med att det är roligt att höra och lyssna på lite olika typer av metoder och erfarenheter så länge en god respektfull ton hålls.
Det är ju alla dessa erfarenheter som bildar nya idéer och möjligheter *glad*!

Eija
0

Tack Hellas, jag gillar ju er med..Flört

Manthrax jag tror nog inte att Hellas menade så, med att det blir turbulenta när du skriver där det klagas, utan mer att du kan ju visa en annan sida oxå på det viset att du även skriver i andra inlägg där det visas en god och mjuk medmänsklig sida, för inte tror jag att du i det privata IRL bara komenterar när det är negativt…..det får du inte mig att tro iallafall….Flört

Manthrax
0

Jag trodde inte att du menade så Hellas, eller hoppades i alla fall. Sen skulle inte jag vilja värdera den här typen av trådar som negativa, jag är övertygad att det kommer något gott ur den här tråden också.

Zedd75
0

#100 ja det man hoppas på en sådan här tråd är väll inte att den ska var negativ. Det är ju för kanse få sig en tankestälare eller fundering vad man håller på med. Ja du förstår säkert vad jag menar .

MVH Zedd75

Trisha
0

Finns väl inget härligare än en djup diskussion med total respekt för varandras åsikter. Något som jag tycker äger rum här o var på forumet! Jättekul. Sedan går de in o säger ifrån när något spårar, tänk om det vore så överallt i live`t?! Va härligt va??!!

Då kanske vi skulle komma till fantastiska lösningar i våra privatliv - Hörru - nu slår du under bältet. Stopp o belägg. Håll dig till konstruktivitet och kreativa diskussioner!

Härligt forum med många intelligenta inlägg! Tack Elisabeth och ni andra som sköter det!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Elisabeth-J
0

Men här har vi Övernaturligts eget lilla TROLL Skrattande

[Elinor min själssyster och bästa vän](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=Happyspirit&&BinaryId=a126e1ad-3595-40be-b139-a5154cc42fd9', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Elisabeth 

Happyspirit
0

*Asg* Ja där ser hon ut som ett riktigt gulligt litet skogstroll minsann. Älskar den bilden!!!!!

Jane-Lyzell
0

Ha ha ha Skrattande

[Hellas]
0

#102 Vilket underbart sätt att se det på, det är ett så fint exempel på hur man ser saker från den ljusa sidan *Ler*

Kram /Hellas

Happyspirit
0

He he he hi hi ho ho!!! Jaaaaa, eller hur, vi övar på det!!!!SkrattandeFlört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.