Trancmedium
Hej på er..har en liten fråga…Finns det någon här på ÖN..som är Trancmedium…då undrar jag om ett trancmedium..kan komma i kontakt men sitters nära o kära…jag vet inte om detta har kommit på tal förr…om så är fallet så har jag missat det…Om trancmediumet kommer i kontakt…pratar hon då som den hon har kontakt med..får hon då dennes röst m..m….Hur blir ett Trancmedium…jag vet att det är en lustig fråga..men är nyficken på att besöka ett i framtiden…ha en bra dag på er alla

Hej på dig jag vill inte kalla mig trance medium för det tar ca 10 år innan man har utvecklat trance så man sitter i riktig trance.
Jag sitter och utvecklar trance och suttit i 2 år nu.
Så har mycket kvar att utveckla innan jag kan kalla mig trance medium.
Vi har en trance cirkel och visst det händer att anhöriga kommer igenom mediumet under trancen.
Det blir väldigt starkt just när en anhörig kommer igenom för då kan anden och den anhöriga prata direkt med varnadra utan mellanhand och det kan komma fram väldigt specifik information där dom kan tex sitta och prata barndoms minnen med varandra.
Det med rösten är lite olika för det kan hända att mediumets röst blir väldigt lik andens röst men det behöver inte bli så.
Men det kommer in egenheter som kanske anden hade när den levde den kanske sa vissa ord på ett visst sätt eller använde ett ord på ett visst sätt och det kommer igenom under trancen.
Vanligt är också att mediumet under trancen börjar göra typiska gester som anden gjorde under livet.
Vid ett tillfälle när en anhörig kom igenom hos oss så kunde den anhöriga redan känna igen anden redan innan anden började prata för då så började mediumet att göra vissa gester osv redan innan den började prata plus att mediumet blev överskuggad detvill säga att det bildas ektiplasma framfrö mediumets ansikte så man kan se hur ansiktet på mediumet förändras och börja likna andens ansikte.
Vilket skedde i dagsljus i vanliga fall så är det vanligast att sådant händer i rött ljus i ett mörklagt rum.
Jag vet att jag skriviot om detta vid ett tidigare tillfälle.
men skriver gärna om det i gen för detta med trance. trancefigration och fysiskt ligger mig väldigt starkt om hjärtat.
Lasse

tack lasse för ditt svar..det låter intressant detta..lite fråger bara..ser det otäkt ut när anden o ektiplasman kommer igenom…skulle så gärna vara med om detta..vill ju så gärna träffa mina nära o KÄRA….hur har folk reagerat när det kommer…
ja du har då några år kvar..har du lyckats få anden gå igenom dig…kram
Med ett fullt utvecklat Transmedium(fast man blir ju aldrig fullärd) menar då att man kommit till det stadiet att man gör Transdemonstrationer och kanske även privata sådana(sittningar) bör rösten vara snarlik den talande andevännen(när och kär) i gennkännbar!
Kroppshållning och utseende kan förändras men behöver inte göra det! Det viktigaste är ordflödet och likheterna med den nära och kära så som Lasse skrev! Vanligt är att mediumets huvudguide kommer och talar först innan eventuella anhöriga släpps igenom! Om tillfället är optimalt och den nära och kära kan komma - är det som att sitta och prata med den vännen åter igen - man fortsätter att prata med varandra som man alltid gjort!(alltså en tvåvägs kommunikation - återförening, med mediumet som instrument för den besökande anden att avända sig av) skillnad emot en clairvoyant sittning då mediumet förmedlar budskapet från när och kär - i Transen kan anden tala direkt igenom mediumet med sin egen röst! så bevisbördan blir ju mer direkt och presis!
Det finns olika stadier av trans (förändrat medvetande tillstånd)
Allt ifrån överskuggning(kanalisering - det amerikanska benämningen) - Lättrans - till fulltrans och djuptrans(djuptrans mest i fysikst mediumskap) och som Lasse sa tar detta mediumskap många år att utveckla - inget som sker över en kafferast:-)
Och om du tänkt gå till ett Transmedium så rekomenderar jag dig att ta reda på hur länge personen utvecklat sig i detta och ta gärna referenser! Finns mycket sk trans - som jag skulle bedömma som trams i stället! ett gott råd bara!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Jane det där låter jättefashinerande, tyvärr finns inte sånadär Transmedium i min hemtrakt. Det skulle vara intressant att komma i kontakt med ett sådant där efter att jag hade besök av min ( döda) mormor i flera nätter för några veckor sedan. Det var jätteobehagligt, men samtidigt något som jag aldrig skulle vilja vara utan.
Det är svårt med sådant där. Man vet ju inte varför hon visade upp sig i flera nätter för mig ( och för min son också den sista natten) men en kär hälsning tror jag nog att det var, men säkert var det ju också något mera också…

Ambres-Sture är det bästa transmedium som finns.Gå in på Ambres hemsida så kan du se några filmsnuttar där ambres talar genom sture, det är det Bästa jag någonsin har sett, plus att det är det första transmedium jag har sett som har öppna ögon.Underbart säger jag bara!

hej igen..jane klart jag kollar upp så man får ett bra och riktigt trancnedium..lägger inte några slantar på (grisen i säcken)..hihi..men jane är inte du trancmedium..tror jag har läst det här på ÖN..eller har jag drömt det….är det lika lätt för ett trancmedium att få kontakt men nära o kära..som ett vanligt medium..ha en underbar kväll

Det är inte så lätt att få dom kontakterna som medium så är du helt borta och har ingen kontroll överhuvudtaget när du är under trance så andevärlden själva som bestämmer vem som kommer i genom under dom 2 år jag själv sysslat med trance så har det inte varit ofta anhöriga kommit i genom tror det rör sig om 4 ggr.
Annars är det våra guider och hjälpare som har kommit i genom vid några andra tillfällen har det kommit i genom andar som vi inte har haft en aning om.
Jag tror inte det blir lätt att hitta ett trance medium som tar emot för privatsittningar.
För som medium är det inte lätt att släppa taget och man är helt utlämnad som medium när man går ner i trance att göra detta för helt okända mäniskor ja det hittar man inte så många som gör.
Jag sett dom som gör detta men har inte upplevt att det varit trance utan har i stället rört sig om trams.
Jag själv skulle alldrig sätta mig i trance utan att ha ngn som leder trancen.
När jag och många andra går i trance gör vi detta i cirklar.
Då man har en cirkel ledare som ser till att mediumet har det bra under trancen och att ande världen tar det försiktigt med mediumet.
Cirkel ledaren sköter också hela samtalet ingen annan som pratar med mediumet om inte anden särskilt ber om det som när anhöriga kommer i genom.
Cirkel ledaren ser också till att deltagarna sköter sig är väldigt specifika regler under trance för att inte mediumet ska skadas på ngt sätt. Kan räcka att ngn av deltagarna gör en hastig eller kraftig rörelse vilket kan påverka mediumet eftersom aurorna går i hop med varandra när man sitter i en sådan cirkel.
Mediumet kan må riktigt dåligt av en sådan händelse får helt enkelt en chock om mediumet är i djup trance.
Har även märkt är det ngn i cirkeln som inte mått bra så har jag själv inte mått bra efter trancen.
För mediumet är helt oskydat under trancen det är den som leder trancen som ska se till att mediumet mår bra.
Så inget man sitter och gör på tex mässor vilket jag sett en del medium gör men säger själv att det är rent dumstridigt och kan vara farligt för mediumet så därför ser jag dessa som trams medium som sitter på mässsor.
Så det är mycket som kan hända under en trance så därför så få gör detta offentligt och det är för mediumets egen säkerhet.
Lasse

tarotlasse; det låter som att det är svårt att få tag på ett transmedium. Man får väl bara leva utan det, och hoppas att dom döda anhöriga visar upp sig en dag igen och att man får klart på vad dom vill förmedla. Hoppas att jag inte är så rädd nästa gång heller, det är svårt det där också; jag vet att jag har inget att vara rädd för, men ändå är det skrämmande…
#8 Fast jag tror ju mommo att du lika gärna kan få kontakten via ett vanligt medium. Visserligen så kan ju ett medium aldrig garantera att önskad person kommer igenom men det finns ju ändå stora möjligheter.
Jag tror ju att din lilla mormor helt enkelt vakar över er och att ni är så pass öppna ibland så att ni ser henne.
På nätterna är man ju ofta mer öppen så att man kan "råka" se mer än vad man normalt inte ser.
Många kramar Hellas

Det låter vettigt Hellas, så är det säkert.
Hoppas bara att man kommer så långt en dag så att man inte upplever det som skrämmande… Kram tibax
#6 Jo, vist utvecklar jag trans och man kan väll kalla det transmedium! Men jag gör inte ännu privata sådana, en till en sittningar! Utan experementella Transdemonstrationer för mindre grupper(20-40 personer) vid speciella tillfällen!
Sen har jag ju min egen cirkel - där detta mediumskap utvecklas en gång i veckan! Och då andevärlden ger sitt medgivande - får vissa besökare komma med!
Men vist vore det fantastiskt om vi i sverige igen kunde komma till den Trans standart som faktiskt fans i sittningar förr - t ex som Agnes Röklander, som var ett av sveriges duktigaste transmedium. Dit kunde man gå privat för transsittningar och tala med sina nära och kära direkt och ibland igenom en talande guide!(om det inte funkade med direkt kontakt hjälpte guderna till, blev som en clairvuyant sittning via guiden)
Och vist drutten är det lika lätt(nästan) som i en clairvoyant sittning - att få igenom , nära och kära - när man har ett så gott som fullt utvecklat transmediumskap! Fast det tar år att komma dit!:-)
Med mycket tålamod och utveckling så kommer vi nog dit igen i sverige:-)
Vänligen Jane
#9 och #10 fast vad kan slå, om mormor kommer igenom ett medium och talar med sin egen röst! Och du kan tala med henne direkt!
Vänligen Jane
#12 Ingenting skulle nog kunna slå det Jane men om man inte kan få det 100% så kan ju den andra metoden ju vara gott nog.
Fast ååå så glad jag skulle vara om jag kunde på prata med min lilla mormor igen *Ler*!
Jag kanske till och med kan få ett recept som jag inte hann med att lära mig utantill.

tack jane för ditt svar….ock tack lasse….nog att jag har fått kontakt men mina när o kära..hoe medium..men det skulle va så underbart att få se o höra..min ängel…men vi får se vad framtiden har i sin ryggsäck..om jag nu hinner med det såklart..man har ju några år på nacken..kram i solen

Helt klart intressant. Problemet är väl att inte alla medium vill utveckla sig till det o kanske är det så också att alla inte kan bli det. Så dom med dom kunskaperna är inte många. Utomlands, t.ex. England kanske vanligare. Hoppas det ordnar sig någon gång drutten. Är säkert en stor upplevelse. Kram.
#15 det kommer det kommer
i snar framtid!

#15 som Jane säger så det kommer snart här i Sverige också.
I dag är det väldigt många som har börjat utveckla detta med trance och fysiskt mediumskap.
Så inom dom närmsta åren så tror jag att vi kommer få se mer av trance och fysiskt mediumskap i Sverige .
Finns några stycken som gjort enorma framsteg som vi lär få se mer av i framtiden.
Jag tror också at intresset för detta kommer öka så att ännu fler vill prova och utveckla detta och då blir det ännu fler i framtiden.
Så jag har goda förhoppningar på att detta med trance och fysiskt kommer att bli vanligare i framtiden.
Som Jane berättade så har vi haft riktigt duktiga trance medium här i Sverige innan.
Att intresset minskade för detta med trance o Fysiskt tror jag har med att TV´n kom in i våra hem.
Innan tv´n så hade inte folk så mycket på kvällarna då fanns det en helt annan tid för att träffas och för att ha dessa trance o fysiska cirklar för det var mycket vanligare med dessa cirklar innan tv´n kom.
Då träffades man på ett helt annat sätt och olika trance cirklar besökte varandra osv.
På torsdag ska vi ha vår trance cirkel här i HBG och då får vi besök av en trance cirkel i från Kalmar så det ska bli jätte kul.
Det krävs även väldigt mycket tid och agengemang för att utveckla dessa typer av mediumskap.
Jane har du räknat ut hur många timmar du lagt ner på trancen *L* jag misstänker att det är åtskiliga timmar.
Men det är det värt.
Lasse

småler…ja då kanske en annan hinner med detta då…nu blir man riktigt nyficken på detta…ha en bra dag ni alla
#17 Hahahaha vågar inte räkna efter i timmar - då jag setat i cirkelform med detta ungefär 8-9 år,(med vissa uppehåll i bland) blir många timmar det Ha ha ha
Vist är Transen på stark frammars och likaså det fysiska mediumskapet - det är som i Indianernas filosofi - det som en gång varit kommer åter igen då allt är cirkulärt!(Lite Rainbow skadad efter helgen
)
Kram Jane

Det finns en tjej som som går ner i trance och förmedlar budskap från ärkeänglarna, det gör hon vid privata konsultationer. Är det någon av er som vet mer om det här om det är så att man har kontakt med ärkeänglarna genom att gå ner i trance?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#20 Jo jag har hört talas om denna tjej men skulle vilja se det själv.
Det var en tej på en mässa jag jobbade på i Höstas som sa att hon gick ner i trance och förmedlade budskap från Ärkeänglarna.
Jag fick alldrig se detta själv men jag är ytterst tveksam till ngn som skulle våga gå ner i trance på en mässa med massor av folk springande runt omkring sig.
Det finns en del risker för mediumet att gå ner i trance inte alls som vanligt mediumskap.
Så rent ut dumdristigt att gå i trance på en mässa.
Hon satt vid ett mässbord och förmedlade budskap när det var hundrarals av mäniskor som sprang runt där.
Nu var det en bekant till mig som tittade på henne i stället en bekant som är väldigt van vid trance själv och ser när ngn är i trance.
Denna vän sa att detta på mässan inte var trance utan det vi kallar trams.
Men har ingen aning själv eftersom jag inte såg det men har mycket svårt att tänka mig att det skulle röra sig om trance.
Lasse

#21 Jag är också väldigt skeptisk och eftersom det tar många år att utveckla trance-mediumskap så tvivlar jag en hel del. Men skulle gärna se det själv också. Sen blir jag tvivlande när någon säger sig stå i kontakt med ärkeänglarna, vem kan bevisa det?
Elisabeth

Att bli trancemedium är inte till för alla ,här har andevärlden något att säga till om,tack och lov!
kram

#23 Sen några år tillbaka, det började i samband med att tv-program som Andarnas makt osv började sändas, då ploppas det upp medium överallt, dom växer som svampar i skogen :)
En tanke är att det kanske börjar bli lite så angående trancemedium också? Sen programmet med Ambres och när det börjar pratas och skrivas mer om det så ploppar det upp lite här och där.
Elisabeth

#24..ja ,jag tror att det kan finnas en hel del falska medium och trancemedium ute tyvärr.

Ja detfinns det säkert som i alla andra brancher så finns det rötägg som förstör för andra.
Sedan så är det jui som så när en sak visas på TV så ökar ju intresset markant.
Naturligtvis skrivs det ju mer då med.
Se Tv var ju TV4+ som började med program om andevärlden och nu kan du se detta i ett flertal olika kanaler.
Så blir ngt uppmärksammat och populärt så är det ju många som hänger på och förvånar mig inte heller om en del falsk medium också tar tillvara på dett intresse som skapats genom media.
Lasse
Tror att mycket beror på okunskap (att de tror att de är i transtillstånd) de förstår kanske inte skillnaderna i de förändrade medvetande tillstånden - (de jag spaltade upp några trådar längre upp!)
Många som kanaliserar (ärkeänglar och dylikt) tror att det är full trans eller djuptrans - då det i själva verket är inspirerat eller överskuggning ifrån guide eller likanade!
Alla fyller väl en funktion även tramset - för dem som inte är mogna för " the real deal" så att säga! Med kunskap kommer också det genuina, så fram för mera kunskap om det - så försvinner tramset:-)
Kanalisering(amerikanskt) har blivit new age trans( engelskt) i mina ögon! (igentligen är det bara två olika betydelser i språk amerikanska och engelska för benämningen - överskuggning eller lätt trans)
Sen kan man vist Kanalisera eller lätt transa mycket bra meddelanden i genom detta med! Fast många missbrukar det då det egna sinnet är fullt med i medelanderna!
Vänligen Jane
#25 Ja tyvärr men låt oss hoppas att de är få!