Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 641 ggr
Ireth
0

En mardröm

Hej :) För några år sedan hade jag flera gånger samma mardröm. Det hela utspelade sig på natten. Jag hade en orolig känsla i drömmen och visste att något var fel. Jag stod några meter från ytterdörren men kunde ändå kolla ut genom kikhålet i dörren. Det var mörkt i trappen men jag kunde se siluetten av en man några meter från dörren. Långsamt började han komma närmare och jag vet då att dörren är olåst och jag försöker springa mot dörren men jag sitter fast ungefär. Jag ser hela tiden hur han kommer närmare dörren och när han kommer fram ser jag hans ansikte som är helt mörkt men hans ögon är jättevita och pupillerna kolsvarta. Sen vaknar jag. När jag då har vaknat de gånger jag har drömt detta så har jag haft hjärtklappning och har spänt mig så mkt att jag har ont i hela kroppen. Men har ej drömt detta på ett par år nu, ändå skulle det vara intressant att veta om det betyder nåt :) tack!

ikna
0

Det kan vara din manliga sida som pockar på, som vill att du tar den till dig. Dörren är upplåst, men du vill inte släppa in den.

Eftersom du inte har drömt den på ett par år, så har du inom dig tolkat den rätt. Kanske har du tagit till dig den här manlige sidan? (Vissa sidor vi har kan vara lite obehagliga.)

Ireth
0

Kan du förklara detta men manlig sida? Kanske ett exempel eller så. Tack för svaret :)

ikna
0

Det är individuellt vad vi tycker är manligt respektive kvinnligt. Alla har vi både manliga och kvinnliga sidor. Vad tycker du är manligt? Låt oss säga att du tycker att det är manligt att vara stark, intellektuell, våldsam. Om du drömmer om en man som du känner, så kommer du fram till att den mannen är stark och våldsam. Då har du en manlig sida som har dessa (eller bara en av dem) egenskaperna. Mannen i din dröm var ingen du känner, men han verkade kanske hotfull. I så fall har du en manlig sida som är hotfull eller som skrämmer dig.

Hoppas du förstår hur jag menar! Annars får du fråga igen.

Ireth
0

Nu förstår jag bättre hur du menar :) Intressant! Tack för hjälpen igen =)

vattuqvinna
0

Det kan också vara så att du vid dessa tillfällen känt dig jagad och stressad,instängd i ditt liv.

kram