Drömtolkning, Tack!
Hade en annorlunda dröm igen. Av nån anledning kändes den betydelsefull, så jag vill gärna att nån tolkar den!
Jag minns inte exakt allt, och den var väldigt konstig, men jag och och en drös med gamla klasskompisar var inne i en helt galen byggnad. Kändes lite som lustiga huset, fast det inte alls var något sådant. Efter ett tag går jag och två av klasskompisarna ut ur den här byggnaden som utifrån ser ut som ett vanlig lägenhetshus. vi går en promenad genom en stad runt byggnaden och ser efter en stund brandbilar komma farandes. när vi kollar vart de åker är dom utanför den här byggnaden vi lämnade för bara minuter sedan, och nu står den i flammor. min första tanke är "Wow vilken tur vi hade som gick därifrån precis i tid!"
Jag kan inte förklara varför, men direkt när jag vakna kände jag att jag måste få en förklaring på det här för det symboliserar något! Nån som kan tyda?
Dina klasskompisar = dina olika sidor. Ni var i liknande lustiga huset = huset = du, är du en lustigkurre? Ni går därifrån = ni lämnar lustigkurren. Brandbilar = hjälp. "Lustiga huset" står i flammor = heta känslor. Du tyckte det var tur att ni hann därifrån i tid = flyr du dina flammande känslor?
# 1 intressant tolkning. Ska fundera på vad det kan betyda för mig.
Nån fler som har en tolkning?

Hej totemo som jag skrivit så många gånger innan så den enda som kan tolka drömmar är den som själv har drömt och fått till sig bilderna och symbolerna som kommit upp under drömmen.
Vi alla tolkar olika saker olika drömmer du om en svart katt så kan en person som inte gillar katter tolka denna svrta katt på ett sätt och en annan som gillar katter tolkar det på ett helt annat sätt.
Jag vet för några år sedan då jag gav mig på att tolka en dröm som en person drömt i ett forum .
Där en orm var inblandad i drömmen jag tolkade ormen som ett läkande och vårdande Jag ser ormen som en läkesymbol och ormen är ju även en symbol för läkare och läke konst.
Sedan var det en annan som tolkade samam dröm och denna person var rädd för ormar och där fick man en betydligt mer skrämmande tolkning av denna tolkare.
Sedan så var det en som hade terrarium och hade ormar som husdjur som gav en tredje version och tolkning av samma dröm.
Så denna dröm och dess innehåll visades just för dig för att dom olika sakerna har speciellbetydelse för dig så du får själv dela upp drömmen i bilder och se vad just detta betyder för dig.
För jag lovar dig är det 10 st som tolkar din dröm här inne så får du nog 9 olika resultat medans 2 kanske påminner om varandra.
Så ta alltid en drömtolkning som ngn anna gjort på dina drömmar som en nypa salt.
Lasse
När någon annan hjälper till att tolka ens dröm, ska man självklart bara ta till sig det som man känner är rätt! Det är alltid drömmaren som bestämmer!
Det kan faktiskt vara svårt att tolka sina egna drömmar, eftersom man lätt "hänger" upp sig på personerna i drömmen. Då kan det vara bra att ventilera sin dröm och få lite nya uppslag.

Försök att svara på frågor om det som händer i drömmen. Hur upplevde du det lustiga huset? Obehagligt, underhållande? Hur reagerade du när du var inne i huset? Hur reagerade dina klasskompisar? Vad har du för relation till dem som du gick på stan med? Hur kändes det att lämna huset för att gå på stan? Hur reagerade du när brandbilarna kom och huset brann?