Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 682 ggr
CarolineO
0

OT-Akut omplacering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag vet att detta inte hör hemma på denna sajten egentligen, men det är akut, så jag hoppas att det är OK…
(Om ni undrar varför jag skriver detta, så är jag djurskyddsombud i Skåne och hjälper bl.a. till med omplaceringar)

En tik, labbe/collie på 9 månader. Behöver nytt hem, helst idag…
Mamman i familjen jobbar borta i veckorna och kommer bara hem på helgerna. Hon har nu utvecklat en stark allergi mot hunden, så hunden skulle behöva bort idag innan hon kommer hem!

Vet ni ngn i Skåne eller inte så långt ifrån som söker hund?

Kontakta mig snarast på   0708-604380 om ngn kan ta hand om henne!!

Om inte annat, så tillfälligt tills vi hittat ett permanent hem till henne!

pyttelillatrollet
0

Kan ni inte annonsera på Blocket så fler har chansen att höra av sig?

CarolineO
0

Jo, blocket är jättebra, men eftersom hunden måste hitta ett hem idag, kan det ta lite för lång tid med det…
Blocket ska först granska annonsen m.m. innan den syns, så ska man ringa och betala också, vilket jag inte kan göra förrän senare ikväll när jag är hemma, så den hinner komma tidigast vid 9 ikväll, och då ska saken förhoppningsvis vara klar redan…

Thinka
0

Lilla voffsingen! Synd att jag bor så långt borta annars hade hon fått komma hit omedelbums!

CarolineO
0

Stort tack till Magpie  som gjorde ett försök att hjälpa till!!

Magi-cat
0

jösses vilken fin  och söt hund! Hoppas det ordnar sig!!!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ankie
0

Men transport borde väl kunna ordna sig? Jag tänker på dig Thinka, känner du att hunden vore något för dig så finns det kanske en chans även fast du bor långt bort.

Tuva-Lena
0

Åhh vilken gosig voffsing! Hoppas att den får ett bra hem bara, så att inte akutläget hindrar dem från att tänka på hunden också.. Finns alltför många omplacerade hundar som får ett h-vete hos oseriösa hundägare, tyvärr.. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Bybo
0

Nu är jag hemsk, och lånar denna tråden i all hast…

OM, ngn är intresserad av kattungar, så kommer det att finnas hos mig inom 2 veckor……????

blondy89
0

Vilken sötnos asså, Gud! Hade gärna velat ta emot den men har redan en hemma och mamma vill inte ha fler. :( haha kram

CarolineO
0

Tänkte bara uppdatera er om hur det går =0)

Jag har hittat en ägare till honom nu, så ikväll ska jag köra till Malmö direkt efter jobbet och hämta honom. Sen kör jag vidare till Trelleborg och lämnar honom hos hans nya familj    =0)
Tjohoooo!!

Förresten!
Om ngn kan tänka sig att vara jourhem till ett djur i framtiden, eller hjälpa till på annat vis, så kan ni väl höra av er till mig?
Jag hjälper till med omplaceringar i hela landet, så det är inget problem om man inte bor i Skåne.

Annat man kan hjälpa till med är t.ex. transport av djuren som omplaceras etc.

Säg till mig så får ni veta mer!