Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 869 ggr
moonflower
0

Vad hände...

…var med min lilla dotter till tandläkaren. 

Det prasslar tydligt  i väntrummet.Både jag och dottern märker tydligt av det. Väl inne hos tandläkaren, ramlar en burk ut ur ett skåp och en ovanlig sak ligger på golvet. Det känns tydligt att någon var där och hälsade på. Men tyckte inte det var läge att nämna det. (det är ett gammalt sjukhus…)

Samma dag samt dagarna efter detta besök i denna byn så får jag till mig krasch med en windglider, med klarrött/lila randigt tyg. Olika "häftiga" sportuttryck - termer jag aldrig hört i mitt liv förut.

Känns som jag fick med mig en kille hem, som berättar om sin sport och sin olycka. Försöker tona in, men det funkar ej. Han får gärna vara här stackaren-jag känner såå för honom.  

Hur får jag tydligare kontakt med honom? Någon som vet?  jag är så jäkla kass på detta.

Jinaum
0

Beror på om du vill ha medial eller mer paranormal undersökning för vanliga dödliga.

Du kan ju göra så att du tränar på att öppna det tredje ögat och chakara flödena. Sätter dig vid ett ljus och tonar in. Detta fungerade utmärkt för mig när jag fick kontakt med min gammel morfar även om det inte var medvetet gjort! Men i alla fall, jag mediterade chakra flöden, koncentrerade lite extra på den violetta i pannan (jag kan inga termer för dem). Samt kronchakran (den vita på huvudets knopp). Där efter ollade jag koncentrerat emot ljuset med halvöppna ögon och höll mig lugn och sansad som efter meditationen. Känner du en närvaro fråga vem det är. Du kan kanske bli förvånad hur väl du får kontakt. Det belv i alla fall jag som har tvåvägskommunikation i vanliga fall med de starkare andarna. Annars kan du pendla, det är nästan idiot säkert om man kan pendla. Ja och nej fårgor som enklast och är han i närheten så lär du få ett svar på precis det du vill veta. Du kan ju även pröva på skrift. vet ingen redig term för det men det går ut på att du sitter lugnt med pennan emot pappret så den kan röra sig lätt. Slappna av och försök på att inte tänka på något. Rör sig handen och börjar skriva är det utmärkt men det kan vara svårt först att se vad det står men fortsätter du kan du kanske se tydligt till slut vad det står

Annars, om du inte vill ha det medialt kan du använda dig utav EVP. Ta något som kan spela in, diktafon eller bandspelare (se upp för gamla diktafoner, dom spelar in sitt egna motor ljud). Fråga en fråga, låt det gå någon halvminut och ställ en ny. Lyssna sedan igenom bandet.

Mer tips än så kan jag nog inte ge ^^'

[Hellas]
0

#1 Nu är jag nyfiken, du säger dig vara 17 år, vilka egna erfarenheter har du i dessa metoder du här nämner?

Jinaum
0

Hm.. I allt möjligt faktist. Jag har sysslat med sådant här sedan, ja ca 4 år nu skulle jag tro. Erfaren kallar jag mig inte, finns fortfarande massor att lära. Men det jag nämner har jag provat själv.

Pendel prövade jag med ett besvärligt spöke som ville mig något men inte kunde få till räcklig bra kontakt med.

Skrivning provade jag på men det passade mig och inte hunnit träna så mycket på.

EVPt provade jag på hemma hos en kompis i början av att jag började lära mig. För jag trodde jag bara ville tro att jag hade haft ett långt smatal med min väns döda moder. Men när jag beskrev att något låg på fel plats och liknande så blev min vän mycket blek och viste precis vad jag mennade. Men för att själv vara säker pselade jag in EVP och fick mycket stark respons.

Jag gör en hel del, i alla fall där jag kan. Det har alltid funnits med mig och att försöka komma undan en sådan talang förvärrar det bara för mig då det känns så naturligt. Så jag vet inte faktist inte. Det kommer som det är, jag prövar och vill hjälpa.

Anses det som mycket erfarenhet eller vadå?

Zedd75
0

JA ja. jag håller med med hellas vika erfarenheter du har av det. Du tycker även att du har så god kunsakp och erfarenhet av deta så du kan ge tips till andra och råd ?

För jag undra var för du har en egen tråd här där du söker en lärare ??

Jag har själv varit med om sådandär bandspelar extriment. Att man ska få svar MM. Även spela bandet bakleängs så saka man hör andrar prata. Om du har lyckas få din andar på band så gratulerar jag. snälla andar du har. Men med den erfarenheten jag har så är dom inte så villiga och prata på band. Men det händer i enstaka tillfälen. Men då har oftas anden spelat in sig själv och inte blivit inspelad.

MVH Zedd75

Jinaum
0

Jag vill ha mentor för det jag just skrevi en tråd. Jag har inge erfarenhet att hjälpa en ande över till andra sidan. Enklast ta kontakt och prata.

Jag gav tips och råd. Även hämtat ifrån böcker och hemsidor och drar egen insats. Om jag så går efter den första kännsla jag får vilket jag gjorde så känns det rätt. Det jag nämnde först är något jag helt och hållet vet. Det andra all allmän kunskap man kan hämta vart ifrån osm helst som är ofarligt att öva på och utöva så vida vi inte pratar om ett mer allvarligt spöke än så.

Kanske det, men de paranormal undersökare jag pratat med detta om, som jobbat med detta i 20 år har gett mig dom intruktionerna. Vist det är inte alltid dom svarar, men man kan också ofta få turen med sig. Det anses även som de mer konkreta svaret på att något är där istället för Orber eller EMF mättare.

[Hellas]
0

Hej moonflower, vad mysigt då!
Jag vet inte alls vad som hände, där skulle jag nog vara lika frågande Förvånad!
Men om han vill lämna ett budskap så kommer han göra det……*S* du verkar ju inte vara direkt olycklig över sällskapet!
När du har kontakten så be honom att ta det lite lugnare och vara tydligare. Känn även efter med alla dina sinnen, kanske förmedlar han sig på annat sätt än via bild!

Jag hoppas att någon av våra medium kan råda dig så att det inte blir fel.
Det är så viktigt att det görs på "rätt" sätt tycker jag och det är så olika beroende på vart man är utvecklingsmässigt och du har ju kommit en bit på väg.

Kram och lycka till

moonflower
0

Jag tackar för alla goda råd och svar jag fått!

Blev paff när detta hände, för jag hade inte en tanke först på varför. Dottern hade varit hos tandläkaren, det var allt liksom. Men sen gick det upp för mig att massor av folk har flugit med sådana där windgliders(eller vad det nu heter)  från det höga fjället, i många år. Men har ej kollat upp om någon riktigt allvarlig olycka har hänt…

Vet att jag måste lära mig att be om en lugnare kommunikation, så att jag hinner uppfatta hela "saken".  

Får ofta kontakt när jag halvsover tyvärr. Ska verkligen träna på medveten, vaken, intoning med alla sinnen. 

Tack igen för Era svar och kram från moonflower