Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 979 ggr
kybele
0

Dagens Tanke

Att vara den man är,är inte alltid lätt. Att älska sig själv svårare.

Men om man gått vid vägens kant och studerat andra som går samma väg,kommer man snart på att man är den man är och ingen annan kan älska dig om du inte gör det,ingen annan kan tro på dig om du själv inte gör de. Bästa i livet är att sätta korkar i öronen och bara ta ur dom enbart vid få tillfällen. Tro på dig själv,för du är den enda som ska leva med dig själv hela livet. Låt folk försöka trycka ner eller ändra… för ingen vet de du vet.. och de är att du är du och du är bäst :)

Eija
0

Bra skrivet…..så rätt, det är ju dig du skall leva med hela livet, så….det är dags att börja gilla sig själv….Skrattande

Britt-Marie
0

Jättebra skrivet. Och som Eija beskriver det här ovan så är det ju en själv som man skall leva hela livet med. Allt för många ägnar sin energi till att tycka och tänka om andra. Varje männsika är en egen individ och de fleste vet inte vad en människa går och bär på för ryggsäck. Men det är bra då man kan börja öppna sig och framför allt börja gilla sig själv och försöka tänka så possetivt om sig själv som möjligt.

kybele
0

:) tycker de med :) ser man felen kan man ändra.. ser man glädjen kan man glädjas :) Kan man inte känna något kan man heller inte leva.. och de är bara ett liv man har HÄR och NU och varför ödsla bort de på negativa ting istället för att göra de bästa man kan för sig själv o de man älskar.. men framför allt.. sig själv.. för du fick livet till dig.. vad som sker på vägen är bara ditt.. ingen annans :)

Elisabeth-J
0

Man kan inte älska andra innan man älskar sig själv :)
(ordspråk)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Chakra]
0

Och att det kan vara så att man lever rätt länge innan man älskar sig själv!

Elisabeth-J
0

#5 Ja det tar ett tag att lära sig älska sig själv :) Kropp och själ ska finna harmoni och lära sig att älska varandra, Då älskar man helheten, alltså sig själv :)

Elisabeth 

kybele
0

man måste se de fula man har för att uppskatta skönheten man har… man måste gå igenom varje cm av kroppen och själen för att först hitta bristerna.. för sedan hitta styrkan för att kunna heala de som är trasigt o älska sig själv med alla ärr man har :) är en lång resa och ingen kan säga att man älskar sig själv 100% rent fullt ut.. för varje människa står framför spegeln o finner fel i sig själv mer eller mindre.. ;) även de tåls att tänka på :)

Elisabeth-J
0

#7 Nix, jag ser inte längre några fel ;) Jag är idag glad över mina ärr och andra skavanker på kroppen, så jag kan säga att jag älskar mig själv idag, men vägen dit var som sagt lång :) Men oj så skönt det känns att slippa vara fåfäng och dölja ansiktet med smink varje dag ;) Jag fann harmonin mellan kropp och själ till slut :)

Förr stod jag framför spegeln och hittade fel men idag står jag framför spegeln och ser att jag är jag, jag älskar min kropp och min själ för den är en gåva jag har fått för att här på jorden lära mig en massa intressanta saker. Min kropp har fött tre barn, dessa bristningar är kärlek, det är tecknen på att min kropp har gett liv till tre underbara själar :)

Elisabeth 

kybele
0

gott att du kan älska dig själv så bra :) och att du varje dag alltid gör de.. :) pratar dock inte smink men.. :) mer själ o hjärta ;)

Elisabeth-J
0

#9 Ja varför skulle man inte kunna älska sig själv varje dag i själ och hjärta?

Elisabeth 

kybele
0

sa inte att man inte kan :)

Eija
0

He he he, när jag står framför spegeln så älskar inte jag iallafall min mage, visserligen har den åstadkommits av kärlek, inte till mig utan av kärlek till alla dessa goa bakelser och choklad m.m…Räcka ut tungan

Och det av att jag slutade röka för två år sen…var ju tvungen med surrogat, och har tyvärr inte lyckats att minska ner det än…Fundersam… ursäkta att jag hoppade ur allvarlet, men kunde inte låta bli…när jag tänker på att stå framför spegeln och tänka att jag skall älska mig som jag är, och se sin uppblåsta buk…..inte lätt att älska den ni….Förvånad

tommytoe
0

Det gäller ju inte bara att kunna älska sig själv fysiskt. Inte det jag tror ni menar bara även om det vart mycket av det. Kunna känna sig tillfredställd med den personlighet man är, känna sig uppskattad o älskad. Ha överseende med dom brister o fel man har o gör. För alla gör fel.

[Chakra]
0

Min erfarenhet är…tycker jag om mig själv som den jag är som person är det lättare att tycka om kroppen också.Det är då jag brukar gå ner i vikt utan att göra så mycket. Lite jobbigt med "många storlekar i garderoben" Har klädkammare som väl är!

Jag känner få smala som är tillfreds med kropp och själ!

Goa bakelser och choklad EijaSkrattandeär min passion också! Eller en av dom rättare sagt!

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

He,he,he,…..14, javisst är det gott…Räcka ut tungan

Jag bara skämtade till det tommytoe, inget allvarligt menat Flört..jag är sån, fick en stunds spel mitt i natta, kanske berodde på trötthet eller brist av sällskap….ha, ha, ha,,,,Skrattande……jag förstår precis vad du menade…nog för att jag inte har hunnit dit än riktigt men är på god väg iallafall…..

kramisar till er alla och mig själv då…häpp..

kybele
0

Jag menar att man ska älska sina fel och brister inefrån ;) och skadar inte och älska sitt yttre heller :) men insidan är de som syns på utsidan :) och lite rund mage o barnhäng kan man inte annat än o älska (så länge man inte ska prova byxor) *S*

tommytoe
0

#15 Det är lugnt Eija ;)

Eija
0

#16 Jag förstår vad du menar gumman, och det är precis det jag menar….byxor..aj,aj,aj,aj…dom klämmer både här och där….så nu kommer det att bli gräsklippsrace så grannarna spyr.Penga mun….he,he,he,he,…..kanske tar deras gräsmattor oxå….när jag ändå håller på…..Skrattande….

#17, jag vet…tjosan….Flört

kybele
0

#18 ha ha ha ha ha aaaa för mig blir de till o gå till vaktis o fråga om ja kan klippa gårdens gräsmatta för hand.. då lär min (hrm) lilla mage va väck ;)