Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdagensrosdagenskram
Läst 2498 ggr
Eija
0

Morsdag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis alla mammor, det är våran dag idag…..massor av rosor till oss…….

[Hellas]
0

Är inte morsdag på söndag (imorgon?)Förvånad

NancyAlke
0

Morsdag brukar väl vara på söndagar! Här firar vi inte det, tycker att det är komersiellt skräp helt enkelt…

Empe
0

#2 Instämmer med helt! Hedra sin mor gör man när hjärtat säger så, inte när det står i kalendern. Som vårdbiträde i äldre- och handikappomsorg känns såna här dagar bara fåniga. Anhöriga som aldrig annars visar sig kommer och plötsligt och hälsar på och duttar med blommor och tårtor, eller tvärtom kräver att våra brukare ska uppmärksamma dem (mödrarna) plötsligt, trots att de aldrig håller kontakt med sina barn annars…bläää!

CarolineO
0

Egentligen håller jag också med om att man ska hedra sin mor alla dagar och inte bara en särskild…
Jag har inte mkt, ensamstående som jag är, men det jag har får mamma gärna om jag vet att hon vill ha det.
Ibland när jag köpt en ny parfym för en gångs skull och hon tycker att den luktar gott, så tvekar jag inte att ge henne den.
Jag får ju s mkt av henne, och pappa!

Men jag tycker iaf att det är bra med morsdag. Hos oss har det aldrig handlat om dyra presenter och så, utan det är ett tillfälle för familjen att samlas och äta en god middag och träffas, vilket man ganska sällan hinner med annars…

xinluo
0

Vi firar mordag i morgon. Barnen vill gärna ge sin mamma en liten present och de håller på att göra små överraskningar, är så hemlighetsfulla.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Chakra]
0

Ja, fira mammor det tycker jag också att man gör när som helst och inte just "den dagen"

#3 Men det är inte alla som väl är som gör som du beskriver…
Vissa anhöriga bor långt borta och kanske inte kan hälsa på så ofta!

Man känner när det är äkta värme mellan människor och till det behövs inga presenter!

Eija
0

URSÄKTA!!!!   Fel av mig…det var inte meningen att reta upp någon här, som jag tydligen har gjort…vet inte hur jag skall ta bort denna dumma inlägg….och sen att det blev fel dag spelar väl ingen roll eftersom det ändå var dumt gjort av mig…..

Visst är ni gulliga här på ÖN, men kan få en att känna sig som skit oxå….jag är en känslig person, så nu känns dagen mindre bra…..men jag skall försöka att bortse från det här….bara jag får hjälp att ta bort sidan så att jag inte retar upp fler, för det var absolut inte meningen….Gråter

Eija
0

Visst älskar jag min mamma varje dag, men somliga glömmer bort p g a att ha fullt upp…det var därför jag ville bara påminna…men tyvärr var jag dagvill och att det inte var så uppskattat hade jag inte alls räknat med…..

Nä det kanske är dags att dra vidare och bort från Ön, för ibland verkar det som det inte behövs mycket förrän man retar upp någon trots att det inte var avsiktligt….

Hejssvejs

[Chakra]
0

Nu har du nog missuppfattat!

Det är väl meningen att vi skulle kunna skriva det vi kände och tyckte om Mors Dag också?

Empe
0

På ett forum finns en massa människor (förhoppningsvis *L*) och alla dessa har ju sin egen uppfattning om ALLT! Annars skulle väl inte ens ett forum behövas? Så mycket mer är väl inte att orda om det? Och varför ens ta åt sig av något en annan skriver? DU tycker det är toppen med Mors dag. Jag tycker det är kommersiellt… SO WHAT? Det står ju oss fritt att tycka och känna vad vi vill. /Vänliga hälsningar… EMPE

[Hellas]
0

#7 Det är ingen som tycker tråden är dum eller som varit otrevlig så ta det inte så snälla du, det var ju en jättego tråd.
Jag tror mer att det ena givit det andra men jag håller med om att tråden ju inte skulle handla om en diskussion gällande om hur var och en ser på morsdags firande.
Tycker man som trådskapare att ämnet börjar glida iväg så kan man med gott samvete hojta till om att alla bör återgå till ämnet, så gör jag  :)
Själv ställde jag egentligen bara frågan om det inte var på söndag eftersom jag i ärlighetens namn inte var säker själv.
Jag har jättedålig koll på sådana här saker.
Men….jag vill gärna ta åt mig av grattis buketten och jag säger grattis till alla mammor jag med.

mylove

[mia-38]
0

Grattis alla mammor på ÖN imorgon…..Skrattande

Kram från Mia

Ina123
0

Ja Grattis på oss alla mammor :) Kram

drutten53
0

här grattas det på morsdag…ska i morgon till min mors grav…lika så mitt barnbarn ska till sin mammas grav..har alltid firat mor o fars dag…men blommer som jag plockar ute…liljekonvaljer till mor…till fasdag..brukar jag köpa några nejlikor eller ett par stumper…säger oxå GRATTIS till alla mammor i världen..sen dricks det kaffe o bullar, kakor och tårta

Eija
0

Jag kan svara att om jag hade velat haft en diskussion eller kommentar på detta, då hade jag nog ställt frågan, "vad ni tycker om morsdag". så  varför kan inte någon sätta in den frågan istället då…där alla kan ventilera, då hade jag inte tagit illa vid mig för det är ett helt annat ämne….

Och självklar är vi olika om detta som om allt annat….kanske jag missuppfattade, men det kändes jobbigt för det var inte så jag ville att det skulle uppfattas…..ville bara hylla alla mammor denna dag som är speciellt uttagen för mamma…

Tack Hellas, för dina varma ord, ta inte illa upp för du var inte ensam om att se att jag tog fel dag….blev väl illa berörd eftersom det blev fel respons på något jag ville ge glädje och kärlek….

Jag vet hur det känns att inte kunna fira morsdag, när jag var barn…var ju skiljsmässobarn och fick aldrig nämna min mor, så därför är jag så mån om att alltid ringa eller skicka kort till min mamma just denna speciella dag, nu när jag kan, även om jag dagligen nästan har kontakt med henne…sitter väl alldeles för hårt rotat hos mig….

Eija

[Hellas]
0

#15 Du är go du :), det vet vi ju alla!
Kram Eija och en extra tanke till dig!

NancyAlke
0

Ojdå Förvånad Om mitt inlägg kan tolkas som att jag retar mig på morsdag, eller tycker att denna tråd är fel på något vis, så ta gärna bort det, för det var inte menat så.

Jag svarade Hellas på att det nog var fel dag och jag skrev vad jag tyckte om morsdag… förlåt! Oskyldig

Elisabeth-J
0

Eija, jag vill inte att du ska känna så!!! Jag uppskattar att du skrev den här tråden, jag tycker om mors dag, fars dag och barnens dag även fast jag visar uppskattning många andra dagar än dessa speciella dagar. Men jag tycker det är speciellt med såna dagar också, för det blir en dag att bry sig lite extra ändå trots att man gör det många andra dagar under året. Man behöver inte se det komersiellt, var och en väljer om dom vill ge en present eller blomma eller inget alls, kanske bara säger något fint och ger ek kram kanske, det är lika fint! Men jag tycker att det ibland kan bli för mycket vardag och ta-för-givet i flera sammanhang så dessa dagar behövs också tror jag. Vem uppskattar en hemmafru som städar, lagar mat och tvättar? Mannen får vila på soffan för han har arbetat hela dagen, hmmm a har hemmafrun gjort? Jo jobbat hela dagen och dan är inte slut för när mannen vilar har frun disken och annat kvar att fixa, som tas för givet i vardagen och uppskattas därför inte av alla. Nu är det inte lika vanligt längre men det förekommer. Så visst tycker jag att vi ska uppmärksamma och bry oss lite extra på mors dag, fars dag, barnens dag, allahjärtans dag t.e.x.

GRATTIS ALLA MAMMOR!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eija
0

Tack alla snälla ni…..tänk va lätt det kan misstolkas….men nu är vi alla på det klara med vad jag menade iallafall….och det känns skönt att det blev utrett…så återigen tack för era varma  ord……

Nu blev Eija glad igen……Glad

Magi-cat
0

grattis på oss allihopa!!!Oskyldig

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Britt-Marie
0

Ja, Grattis till alla mammor i morgon.

Själv så kommer jag att gå till min mors grav med en liten bukett blommor, troligen plockade ute i naturen. Vet att mamma älskade gullvivor, så de skall jag försöka finna några.

Kommer så väl ihåg då mina grabbar var små, som de värmde då de kom med handplockade blommor till mig på morsdag. Och ibland fick man en liten teckning. Som vuxna så har de alltid också kommit ihåg att det är morsdag. Kanske med ett telefon samtal eller om de kommer till mig med en extra kram och ibland någon liten blomma. Det värmer..men så vet jag ju att de tänker på mig ofta alla fall. Men nog tycker jag att vi skall fira MOR på hennes speciella dag. Men det behöver absolut inte vara med dyra gåvor, för det är ju inte det den här dagen handlar om.

Så nu FIRAR VI I MORGON…

Det var en fin tanke Eija!!

ClarasMamma
0

Grattis alla mammor själv är det mitt första år så det blir lite spännande.. fick min mors dag present i dag av min dotter:) hon hade köpt en skål av kosta boda(minne heter serien)…

hoppas att ni får en trevlig söndag i morgon..

kram på er alla mammor.

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

TantAlma
0

Grattis alla mammor och tack Eija för tråden

Elisabeth-J
0

Stort Grattis och kramar till alla mammor idag!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Britt-Marie
0

Grattis alla mammor som finns här och på den andra sidan..

Har varit upp till min mor med denna bukett som jag satt in bild på här. Tänkte ju ha gullvivor men hittade inte några såna som jag kunde plocka.

cillaj
0

Ja; Grattis till oss alla mammor, njut av dagen och alla dagar i vårt liv.

kram cilla.

Eija
0

Tack TantAlma, uppskattas och värmer mitt hjärta….återigen då, grattis alla mammor över hela världen……..

xinluo
0

Grattis på Mors dag alla mammor….har blivit uppvaktad via tfn från mina vuxna döttrar. Mina små här hemma har hållit på i flera dagar att göra små fina kort mm. Nu blir det snart middag och glasstårta. Så det krävs inte dyra presenter till mor. Hoppas du får en bra Mors dag Eija

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Soffe
0

Grattis alla Mammor på Mors Dag!! Kram Till Er :)

Zedd75
0

japp grattis alla mammor här med

[TotemoOmoshiroi]
0

Grattis på Morsdag, Mamma Tatsu! Skrattande