Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 1011 ggr
tarotlasse
0

Min dotter börjar bli stor.

I dag körde jag min Dotter till Kastrup.

18 år gammal så har hon och en kompis gett sig ut i Världen för att hjälpa sin medmäniskor.

Efter lång planering och efter mycket tjafs och trubbel med den Indiska Ambasaden så fick dom äntligen sina Pass och visum till Indien.

Helt plötsligt hade den Indiska Ambasaden beslutat sig för att inte ge visum till Volentärer så efter en massa  tjafs fram och tillbaka så fick dom skicka visum och Pass med jetpack i går med en merkostnad på 800 kr så dom kom i väg i dag.

Dom ska  jobba  på Mother Thersas orphanage Barnhem i Bangalore.

Ett barnhem där dom även tar hand om Hiv smittade barn.  

Men oj vad tankarna for i väg när jag körde i från kastrup hon är ju stor nu och jag är oerhört stolt över att hon gett sig i väg till andra sidan jordklotet för att hjälpa dom som har det sämre en vad vi i Sverige har.

Lasse

[Hellas]
0

För det första måste jag få säga, vilken otroligt fin och stark tjej du har! Det krävs en hel del mod, vilja och skinn på näsan för att våga sig iväg.

Men som förälder så förstår jag dig precis, man ser sina barn växa upp men helt vuxna blir de aldrig och att köra iväg en lilla småtting på eget äventyr utan att kunna vara med och hålla ett övervakande öga på det hela….åh så jobbigt det är!

Jag förstår att du är stolt och ofta är inte ett öga torrt i dessa lägen.

Kram //Hellas

Eija
0

Verkligen tufft gjort av tjejerna, och som förälder måste det ju kännas….både gott och jobbigt…..jag skulle nog inte vågat släppt min dotter….tror det iallafall….fast man vet ju inte….men jag önskar er all uppmuntran till både dig som förälder och din dotter……

Clary
0

Lasse du kan vara stolt över din dotter och det vet jag att du är!

Om hon nu stannar i 6 månader så kanske jag hinner med att hälsa på henne när vi åker ner.

Kramar till dig och henne/ Siv

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Hellas]
0

Nejmen Clary, ska du ut och fara igen :)

Elisabeth-J
0

Vilken fin dotter du har Lasse :) Jag håller med om att det krävs väldigt mycket av en person för att göra det hon gör nu, och vilka erfarenheter och lärdomar hon får med sig, oj vilken styrka det ger henne också :)

Jag har två stora barn och det är jobbigt när dom blir stora men samtidigt skönt också :) Däremot förblir dom våra barn livet ut, så även om dom blir vuxna så är dom våra små gullungar ändå :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

SusanneStromstedt
0

En väldigt modig och stark dotter du har Lasse!

En livslevande ängel / Kram

moonflower
0

Härligt att höra att Din dotter är så utåtriktad och godhjärtad!

Hon brås säkert på sin pappa!

Själv har jag 3 barn, i lite lägre åldrar. Bor hemma ännu. Bävar dock för dagen då jag skall släppa taget om dom. 

Skymningshälsningar från moonflower

[Hellas]
0

Ibland önskar jag att man även som 40åring kunde resa ut och göra något liknande, fast jag är tyvärr alldeles för feg….och kanske spelar bekvämlighetn roll

Clary
0

#8 Det kan man Hellas, 40 är ingen ålder. Träffade en tant som närmade sig 70 som jobbade med barnen i Goa.

Det finns numera ganska många privata barnhem som gör ett mycket bra jobb och även ett kvinnocenter har öppnats. Childline är en organisation som finns över hela Indien som försöker hjälpa barn som sänds iväg till arbeten, gifts bort mm och man jagar pedofiler så gott det går.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Erika-A
0

Hej Lasse!

Du kan vara stolt över din dotter. Att vara så ung och redan tänker på andra är ovanligt. Det låter intressant och spännande! Vilken resa dem kommer att vara med om.

Jane-Lyzell
0

Hej Lasse

Härlig dotter du har och jag vet hur du känner det då min 23 åring bestämde sig att åka till andra sidan jordklotet på ett år(åkte i mars, till australien) kille visserligen men det gör det inte bättre i en moders hjärta.

Jag är jätte stållt överhonom men också en hönsmamma - men jag vet att det blir hans livs resa och kommer att ge honom så mycket:-) likt för din dotter, så jag vet vad du går igenom just nu och känner med dig!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarotlasse
0

Fick mail från Dottern nu dom har nu kommit fram till Barnhemmet och resan hade gått bra.

Förutom ett litet missöde på Dhelis flygplats när dom landade och skulle byta plan visade det sig att det fanns 2 flygplatser i Dheli och att det inrikes plan dom skulle flyga med  gick från den andra flyplatsen.

Så en taxi chauför var väldigt påstridig om att få köra dom till den andra flyplatsen.

Så en resa i våldsam fart i den indiska trafiken skrämde livet av dessa två tjejer men dom var verkligen glad när dom märkte att han verkligen tagit dom till en annan flygplats men nästa chock blev när dom skulle betala för detta blev en ruggigt dyr resa.

Inte alls ngn normal taxa fick dom reda på senare.

Men då fick dom lära sig ngt nytt.

Men mitt i natten på denna flygplats så fick dom väldigt misstänksamma blickar på sig det visade sig att dom var dom enda icke Indier på denna flygplats.

Sedan kom nästa överaskning för dom när dom kom till barnhemmet.

Det var inte som dom fått reda på innan utan det visade sig att detta var ett barnhem för svårt funktionshindrade barn.

Ngt dom inte har ngn större erfarenhet av men som dom sa inget dom skräms över ändå men att det kändes tufft själsligt att se det lidande som fanns där.

Dom hade föreställt sig att få se det värsta dom kunde tänka sig  men kontaterade att det var ännu värre en vad dom kunde föreställa sig.

Lasse

Tur-Budda
0

Om en tantrisk syn på livet smittar så är det i det närmaste högsta vinsten att få komma till en mer känsloladdad situation än man föreställt sig. =)

Jag önskar att jag själv hade haft stake nog att dra iväg innan jag fick barn.

moonflower
0

Det var ju en lättnad att de kommit fram ordentligt, tycker det är väldigt tufft att bara ge sig av till ett land som ändå skiljer sig mycket från Sverige och då för att inte "bara" semestra - modigt tycker jag. 

(själv har jag orm/insektsskräck, är VÄLDIGT  feg själv - ser hellre på resedokumentärer på tv, än reser till länder långt bort…)

Skulle något av mina barn åka dit för att jobba på ett barnhem för barn med svåra funktionshinder. Vilket otroligt PLUS !

Vilken livserfarenhet de får! Bara att beundra viljan tycker jag! 

/lördagshälsningar från moonflower