Semester
Hur beroende är du av iFokus och din dator? Har du med dig datorn på semestern?

Jag har alltid min dator och mobilt bredband med mig :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nopp,, datorn står där den står,,

Detta påminner mig om att jag verkligen skulle behöva en bärbar. Lite tungt att bära omkring den jag har nu.
Har inte heller nån bärbar så får bli datorfritt då om jag inte hoppar in på nått internetcafé :)
Neej, då får datorn stå, och jag får "hägd mä" tills jag kommer hem! fast nu har jag inte haft någon semester sedan jag blev medlem här förra året…så vi får se hur det blir framöver - men tror inte det, för då måste jag ta elverket med också och det låter om sig så in i norden, och telesladden lär inte räcka heller… 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Har ingen bärbar en för min blev stulen.
men vist är Ön ett beroenden
Får ju gåra hår så fort jag inte kommer in på sidan
Kram Zedd

Det är viktgt att ha semester också utan dator :) När jag är bortrest så finns den med men den används inte lika mycket som annars, då är det bara viktiga saker som arbete som krävs, jag har inte haft semester på ett par år men man ska vara ledig den tid man behöver även från datorn :) Den här sommaren ska jag iaf försöka få semester några veckor :)
Elisabeth
Har inte heller någon bärbar!
Men skönt att komma hem till sin vän är det ju!
Likaså med mobilen; den ligger hemma när jag jobbar!

Har jag semester så har jag semester, och låter datorn stå.. Inte!
Jag kollar om jag är hemma, är vi bortresta så har jag ingen dator med mig!

Jag har ju stationär dator,och det känns faktiskt riktigt skönt att vara från den ett tag.Och skulle jag fara iväg på nån semester,ja då får jag klara mej utan,vilket inte gör mej någonting. Ska ju bort idag och kommer hem på söndag,och under den tiden:Ingen Dator..
Om jag är hemma och inte har något särskilt för mig så startar jag den så jag är inte särskilt beroende av datan, jag gillar telefonen istället…:)

Reser jag bort så utnyttjar jag internetcaféerna, men det vet ni ju! Är faktiskt skönt att vara utan datorn ibland 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Har en bärbar men den får nog stå hemma den enda vecka jag tänkte åka bort. Internetcafeer är bra, (drev ett själv tills förra året) Människorna i min stad är lite, om inte mycket tröga när det gäller nymodigheter ( hi ho)

Har ingen bärbar dator, så det blir datafritt då jag åker bort. Använder inte heller mobilen allt för ofta. Men den är bra att ha med på resor..jag litar ju inte fullt på min bil, så då är telefonen ett bra stöd ifall man skulle bli stående någonsstans.
Inte alls beroende av iFokus eller datorn, går in emellanåt och läser inlägg mest på kvällstid och åker jag bort finns ingen tid över för sånt,då vill jag umgås oc ha trevligt.
Är man ledig ska man nog inte ha datorn med sig för då sitter man i allafall där och är helt ointresserad av annat. Då kan man ju lika gärna vara hemma …

#15 Det beror ju givetvis på vad man gör och om man har jobb samtidigt. Om jag åker till Skara sommarland eller annat med min son så är det givetvis dataförbud men om jag är ensam och barnledig och åker till min mamma några dagar så kan jag jobba samtidigt eller sitta vid datorn kortare stunder. Om jag reser utomlands en vecka så gäller dataförbud då med :) Så inte behöver det betyda att jag inte är ointresserad, jag är intresserad av mitt arbete även när jag är ledig men jag prioriterar då ledigheten i första hand men vill finnas till hands om/när det krävs också antingen på telefon eller via datorn.
Elisabeth

Jag ser nog till att få tillgång til en dator om inte annat 

Har en bärbar dator men inget mobilt bredband. Kanske skaffar så småningom. Internetcafeer har gått bra. Det blir mindre dator för min del när jag reser bort.

Skulle aldrig falla mig in att ha datorn med på semestern då blir det ingen riktig sem. Har klarat mig utan i flera år.
Nej jag har ingen dator med på semestern. Man kopplar av bättre då.

Har inte datorn med mig då semestern är,då kopplar jag och umgås med min familj och ger min tid o energi enbart till dom :)
Jag har en bärbar också men har inte någon bredband så jag kan ha den ute.. Jag bor i min stuga under sommaren och får åka hem till lägenheten en stund för att kolla in här på Ön. Men funderar på att skaffa modem så jag kan kolla in här även när jag är i stugan.
OM jag skulle resa/åka nånstans så skulle jag lämna datorn hemma….

Jag har ingen laptop,men skulle jag haft så tar jag den inte med mig,likaså mobil,den stängs av o lämnas hemma..jag har inte alltid ägt mobil för kunde jag vara utan det förut så kan jag det nu med..under semester i alla fall..vandrade i fjällen förut,då var det så enkelt som möjligt,det är ro för själen kan jag lova!
Lämnar datorn hemma om jag vill kolla kan jag gå till något ställe där man kan koppla upp sig.Men semester är semester och vila.Skulle behöva ha en dator med för att kunna skriva in min släktforskning men det får hamna i block tills jag kommer hem.

nope ingen data
är det akut o långttråkigt finns det alltid internet cafe hehe