Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2406 ggr
nero
0

svårt att sova

God kväll !

Nån mer än jag som har svårt att sova….?

Blir så här vissa kvällar går inte att somna kryper i benen tankarna snurrar.Ledsen

Måste försöka, ska ju upp i mogon bitti o skicka barnen till skolan, men ju mer man tänker på att man måste destå värre blir det, är hur pigg som helst tur att man har forumet här på ÖN ni är guld värda allihopa!!!Kyss

Kramar Nero

Bybo
0

Jag har ofta svårt att somna.

Försök sluta att tänk på att du måste gå upp tidigt osv…somnar du så somnar du….

Kram/ Pia

nero
0

tack för tipset!

men så fort man lägger sig ner så kommer tankarna….

ska försöka men blir nog uppe tag till!

Kram

Nordqvist
0

Jaf drack upp all mjölk till middagen, annars hade jag tatt ett glas varm mjölk.. Brukar funka..

Tyvär har jag RLS oxå så jag har extra svårt att somna.. Fundersam

nero
0

Ja jag har oxå hört om mjölk men har inte mycke kvar, lär spara till kaffet i morgon!!

Men de e klart ska ja va uppe så lär ja ju inte behöva nå kaffe…..

Ja ja hur som helst tack iaf!

Kram

nero
0

Nej nu ska ja göra ett försök till….

Gonatt alla.

Bybo
0

#5 Natti fnatt

NancyAlke
0

Att ge sig en halvtimmes Meditation när det inte går att sova, det gör mycket. Man slappnar av, tömmer huvudet och somliga saker kanske man till och med löser Flört  Jag har 30 min meditationsmusik på min mp3, då kan man meditera i mörkt rum… sittande i sängen… Sedan är det bara att ta av sig hörlurarna och knoppa in …

Förr använde jag Valeriana natt, vilket också funkade… men det är mycket billigare och trevligare att meditera Skrattande

bajn
0

Hej

Man kan även ligga på rygg i sängen och sedan mentalt tänka på de olika kroppdelarna man har mot madrassen, man tänker :

Hälarna, och då känna att hälarna tynger ner mot madrass, fortsätter så tills hela kroppen sover. (jag brukar endast komma till knäna) så hur länge det tar vet inte jag. Denna metod lärde jag mej när jag hade en inflamation i axlarna som inte ville ge sig. Stress påstod dom.. lycka till..

kybele
0

jag har haft perioder då jag har svårt och komma till ro för att somna.. har med barn så vet hur de kan vara med sömnlösa nätter mer eller mindre o tidiga mornar på de..

men då jag hade problem med sömnen så drack jag alltid kamomill te inann sängdax dock utan socker i för socker gör att man piggnar till,slutade dricka kaffe vid 5 på em och vid sängdax så la jag mig alltid i ett svalt rum o försökte rensa ut alla tankar som for runt. Jag bad en liten hemma gjord bön för o fokusera på andra ting än de som vardagligen fanns.. funkade för mig :D

fungerar inte detta för dig… så tycker jag du ska kontakta läkare för  vidare rådfrågan.. lycka till

TantAlma
0

Såg en övning i en reiki bok som du kan pröva. Lägg ena handeflatan på pannan och andra på magen och andas det ska få att slappna av. Jag har andvänt mig av den ibland omedvetet och tar till den ibland. Men att meditera eller göra avslappnings övningar om ni hellre vill kalla det så regelbundet ger en bättre sömn. Jag har slarvat lite så nu hoppas jag att jag bättrar på mig igen.

nero
0

Tack snälla ni för alla tips!!!!

Nu har ja lite o testa!!

Kramar till er alla!Kyss

Vibeka
0

Jag fick ett toppentips här på Ön av en go vän att rabbla ett mantra och det funkar jättebra!!!

Välj ett som du själv känner dig okey med jag gör så när jag lägger mig att jag tyst för mig själv säger …Jag är trött jag kan somna,eller jag är trött nu somnar jag!

Rabbla rabbla tills du somnar och jag kan säga så här med facit i hand det går fort!! Hahahah har alltid haft svårt att somna såvida jag inte haft ett tungt arbete och varit helt slut då jag lagt mig. Men detta funkar verkligen!! Prova och säg sen hur det går Flört

nero
0

ska ja testa absolut!!! TackSkrattande

vattuqvinna
0

sömnprobelem kan ju vara flera inblandade faktorer. dels stress och ett ältande vid sängdags då kan man inte sova alls..dels om man har ont i kroppen,fel säng kanske! Sen har vi ju massor av negativa markenergier som  kan störa dels currykryss som man kan få en hel del krypningar av..och sen våra kära andliga själar som absolut vill störa oss och pratat med oss när vi sover zzzzz..

kram monica

mona43
0

jag försöker koncentrera mej på att tänka ut så många kvinnliga som manliga namn jag kan från A till Ö för mej brukar det hjälpa ganska ofta, jag blir såå pömsig av detta till slut, men man skall inte lägga sej och vara hungrig heller, en nattamacka kan behövas, då john blund inte vill infinna sej i hyffsad tid Skrattande

kramisar Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

nero
0

nu måste jag ju bara kunna sonma i kväll så många bra tips som jag fått! Tusen tack igen alla snälla för tipsen!!!

Gonatt Kramizar NeroKyss

Bybo
0

Humlete :-)

NancyAlke
0

Du kan ju ligga och rabbla alla tipsen här i kväll… då somnar du säkert snabbt Flört

nero
0

Hi hi ja de har du rätt i Nancy!!!! De ska ja testa hi hi hiCool

spoken123
0

naturmedlet Valerina natt är bra eller apelsin o mejram olja på kudden eller i närheten av kudden har ja lärt mig på axelssons i Stockholm te på kvällen HUMLE ,MEJRAM,CITRONMELLISS ring gärna till Axelssons Gymnastiska Institut i Stockholm, de kan säkert ge fler råd  kram sov gott hoppas jag

nero
0

Tack även til dig spoken!!!

Kram!

nero
0

Hallå igen! Tack Vibeka prövade ditt tips o de funka kanon bra!!!

Har även prova att lägga en arm över huvudet o en på magen som tant alma skrev o de funkar de m!!!

Så nu ligger ja där o rabblar att ja kan sova o med en hand över pannan o den andra på magen o till slut så somnar jag, (dom flesta gånger iaf)

Så tack snälla för alla tips!!

Om ja får problem igen så har ja ju lite tips kvar att testa…

Kramar till er alla!!!!

siberlina
0

jag vet  ett jättebra tips, men då får man ej ha  alkohålproblem   eller    dricka  mycket  annars    vilket jag ej gör, går  ofta   utan  att   dricka  en droppe  på festen,fyll ett  glas    till hälften  wisky ev  lie mindre än hälften.fyll  på med  vatten, drick upp  så fort som möjligt, man  blir  som en  klubbad säl.ibland  har jag svårt att   somna     och  istället  för att   börja  käka  piller    så använder jag denna metod, det  kanske  händer   2-3 gånger  i månaden.jag   försöker     somna   utan   detta  ,men ibland     går det ej…..

siberlina
0

jag vill  tillägga en sak, jag skulle   helst  vilja  slippa   alla  metoder     och bara  kunna  sova , men   ibland  går  det  ej    och då  kan jag vara vaken     en hel natt, istället…

Vibeka
0

Hej Nero!! Vad härligt att det funkar för dig!! Visst är det häftigt?! Men vad vi gör är att stänga av skvalet som ständigt pågår i vår hjärna och då blir vi oxå avslappnade och kan somna Glad

Roligt att det funkade!! Skrattande

Gustav-Nordstrom
0

Om du misstänker Currylinjer som Vattuqvinna nämde så tar du en isolerad koppartråd som har tjocklek från 0.2 till2mm och klipper av den vid exakt 13,7cm och snurrar den vid din vänstra handled eller teipar den ihoprullad utan att ändarna rör vid varandra vid hjärtchakrat och försöker ligga på rygg.Då avstörs Currulinjerna helt.Du kan ha den under sängen ungefär där du har  hjärtchkrat men då avstör den inte lika brett .

Denna avstörning kan du även använda då du tror att du hittat en curry med slagruta eller pendel men är inte säker.Du har då koppartråden om vänster handled och söker igen efter curry.Får du ingen reaktion så är det med sannolikhet en curry.

Om du misstänker andra linjer har jaq lösningar på det också.

Avstörning enligt Arne Grots frekvenstrappa

Kom ihåg att man endast behöver avstöra curry där man vistas mycket länge. Tex sovplats eller arbetsplats.Kroppen är exponerad naturligt av curry och har skydd för det vid lättare exponering MVH Gurra