Tankens kraft
Den här tråden är till för att ge tips på tankens kraft. Tankar har en enorm kraft och det vi sänder ut i tanken kommer till oss. Om man t.e.x är orolig för att något ska bli negativt, att man ska få ett negativt svar eller liknande på ett jobb man har sökt, ja då får man ett tråkigt svar men om man istället tänker positivt, att man ska få ett positivt svar, man kan i tanken föreställa sig att man redan har jobbet t.e.x då får man också det positiva svaret. Det betyder inte att man kanske får det direkt, vid det första försöket men det jobbet kommer till dig. Däremot ska man inte i såna fall bara sitta och tänka och rulla tummarna för man måste ju samtidigt jobba för det, både i tanken och i sitt sökande :) En stark oro kan stopa energiflödet så det handlar om att fösöka släppa oron och vända det till att se en positiv lösning på situationen, så längen oron finns så händer ingenting. Det är övning i att kunna släppa det men träna på för du har allt att vinna :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det är så san ord det du skriver Elsibeth.
Kram Zedd
har hur man tänker en sån stor invärkan?

#2 Ja det är en energi som du sänder ut, det du ger ut får du tillbaka, tankens kraft är enorm, så det är inte bara hur man agerar, det är hur man tänker på situationer och på andra personer. Prova får du se, det är så härligt när man ser resultaten :)
Elisabeth
de ska ja nog göra. har mycke som känns negativt i livet nu så ja ska nog börja tänka allt från den ljusa sidan :D

#4 Härligt!!! Berätta gärna sen hur det gick :)
Elisabeth
jajjemän de ska ja göra :D
Oj oj det känns knepigt eftersom jag för det mesta tror på ett dåligt resultat för att sen bli glatt överraskad… Dom gånger jag varit övertygad om att allt ska gå bra har jag blivit väldigt besviken. Så jag blir lite fundersam på min tankes kraft, den fungerar lite tvärtom för mig..
Det är kloka ord du skriver Elisabeth

Håller med Gonken..kloka ord Elisabeth som jag personligen fått bevis på ett antal gånger.
#7 jag håller med dig jag tänker hellre negativt och blir sedan överraskad. men man kanske ska ge ett försök å se vart det slutar de kan ju inte gå mer än fel :)
Håller med dig Elisabeth! Tankens makt är stor! Att vara positiv är en klar fördel!
EX: Mår jag dåligt med värk så tänker jag alltid,(jo det är sant)att det finns dem som har det värre,jag har det ju faktist bra,ändå! Kommer upp ur sängen,för det mesta utan hjälp av garderobsknoppar! Har en familj,jobb o vänner och mina andevänner! För att inte tala om min hund!
Kram
7# Är precis som du i detta fallet så…tvärtom för mig med*s*

Jo, tänkens kraft har stor betydelse hur man mår. Och då som jag har sjudommen Fibromyalgi och många med mig som har den sjukdomen, så gäller det ändå att tänka så possetivt som möjligt. Att ta fram det man kan göra i stället för dem inte kan göra. Och det du kanske orkar ena dagen kanske går bättre en annan dag..
Men så kan det ju poppa upp konstiga tankar i skallen som man kan tänka hur kunde min tanke bli så och då brukar jag tänka- Nej, bort med dig dumma tanke..och då brukar den liksom passera på nått sätt..
Men så finns det gåner om man t e x skall ut på någon tillställning och man tänker att nej, jag tror inte det blir nått roligt och de gånger i efterhand har varit väldigt roliga.

Ja det kan också vara tvärtom :) Det beror på att ni är positivt inställda till så mycket annat och till andra människor, ger av er själva så tankens kraft behöver inte alltid innebära just en specifik sak, det är även en helhet :)
Elisabeth
imorse efter att sutit här ett tag så åkte jag till skolan me den inställningen att ja kunde.. å jag måste erkänna att de gick väldigt bra på provet :D

Jag tänker lite så här. Är ju själv fostrad av en person, min Mor, som alltid förväntade sig det värsta och var allmänt negativ. Det har jag sedan själv dragits med i alla år, tills nu…och är man positiv, får man enormt positiva energier och det gör, att även om det blir ett negativt besked/resultat, känns det inte som om det spelar så stor roll. Men om man är negativt inställd och får ett negativt besked/resultat, spär man på sina negativa energier med…att ja, det var väl det ja visste, att det skulle gå åt pipan, man ökar på negativiteten. Har inte tänkt/kännt det förut, inte förrän nu när jag till 99% är POSITIV. Jag tror att du menade något liknande Elisabeth!?
Positiva kramar från Katarina

Vill tillägga att jag fick av min underbara Läkare på Smärtforum en bok, som hon tyckte jag skulle läsa.
Den heter De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör och hur man undviker dem
Författare Arthur Freeman och Rose DeWolf
Den fick mig att komma till många insikter
Jag övar lite på tankens kraft.. Alltså jag har börjat tänka mer positivt på det jag vill ha och att det ska lösa sig.. Men samtidigt är jag orolig att det inte ska det, vad säger att man kan lita till det 100% att det just blir så, det är nog svårt om man inte har upplevt det innan.. Men jag försöker iaf.. Återstår o se vad resultatet blir..

Allt man vill ska hända, sker ju inte bara för att man har positiva tankar, men det kommer alltid någonting positivt i "slutändan" även om man inte får just det man önskat sig….

Att man är en Positivt tänkande person, innebär ju inte att man är befriad från negativa händelser och motgångar i livet, men det är stor skillnad på hur man kan hantera det beroende på om man är positiv eller negativ i tankesättet…
#19, 20 Bra skrivet, det håller jag med om :)

Tack, det har tagit mig ett "halvt" liv att inse *L*
Kram Katarina
Att tanken kan vara så inflytelserik - det är mäktigt…