Aura foto
jag ska på mässa på lördag,där dom har aura foto… någon som har testat de och hur sant är de? Hur går de tillväga?

Jag har gjort det många gånger. Om det fungerar? Ja det beror på den som tolkar fotot sen, det är som att gå till någon som lägger tarot eller kanaliserar dig som person. En del har varit väldigt bra och en del mindre bra, så det beror på tolkaren :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

okej,tycker de verkar lite halvskumt.. va för saker använder dom? menar,vanliga kameror kan man ju inte se så med.. ja är nyfiken men vääääääldigt skeptisk :)

Jag har varit på en sådan för många år sen..men sen fick jag höra att auran ändrar sig ständigt också..däremot skulle jag vilja gå o göra något liknande som heter aurastar ist. tror pehr trollsweden kör detta bla. finns säkert fler som gör det..

#3 jo,de är de jag menar… de fotot man väl får är ju just för stunden hur man mår tänker tycker osv… 5min senare om man tar om kortet så ser de ju annorlunda ut :)

Det är en slags kamera och du får lägga din hand på en metallplatta när fotot tas. Jag är skeptisk till kamerorna för jag vet inte om någon kamera kan fota auran :) Men det är kul att testa :)
Elisabeth

Aurastar mäter ju mycket mer i kroppen och det visar på en skärm vilka värden man har bl.a. som visar på olika sjukdomar och var det finns m.m. Jag har testat det och där blev jag väldigt förvånad över hur mycket som stämde med mätningarna. Där är det inte att någon tolkar den färg du har på ett foto, där ser man resultat på dataskärmen. Lennart Abrahamsson gör aurstar på mässor bl.a.
Elisabeth
Sannorlikheten att man kan fotografera auran så som det sker på t.ex mässor är väldigt väldigt liten. Auran är så subtil och så rörlig till sin karaktär att det är näst intill omöjligt. Att kunna fånga något så snabbt med en ombyggd polaroidkamera verkar för min del väldigt skumt. Har själv många sådana foton och vet hur en sådan kamera är byggd och nu för tiden kan man goggla lite och hitta ännu mer svar.
Men jag håller fullständigt med Elisabeth att tolkningen av ett sådan kort kan vara väldigt intressant om det är ett skickligt medium som står för den. Men då handlar det om något annat.
Men tycker ändå att mina foton är jättefina, andlig vacker kuriosa men min aura är det förmodligen inte, utan små färgade lysdioder som slumpmässigt lägger sig som ett skickt över fotolinsen/kameralinsen och förresten så är det ju lite underligt att det är sällan som s.k aurafotot visar hur färgen ligger även framför ansiktet?? för inte ligger auran som en krans runt en människan och lämnar en glugg för kropp och ansikte, det vet de som ser auran med sina egna ögon.
Ha roligt på Mässa och njut de är därför de finns antar jag.

#7 Ja det just det, jag undrar ju om någon kamera kan fota auran, jag tror att kamerorna är fejt, något som gör att det blir färg på fotona och som du skriver, auran finns inte bara runt oss på sidorna, om det vore riktigt skulle det vara en aura framför ansiktet eller kroppen också :) Men jag har också några foton som är fina och dom är roliga att ha tillsammans med tolkningarna :)
Elisabeth

Jag har fått förklarat för mig att man inte tar kort på själva auran, utan att plattan man lägger handen på mäter någon slags vibration och som sedan tolkas på något sätt och sedan fästs på kortet. Har jag missuppfattat det hela?

#9 Nej det är säkert så för metallplattan måste ju ha nån slags funktion tycker jag, men vad den skulle mäta och vad för färg som kommer på fotot, det är jag skeptisk till.
Elisabeth

Detta med aura foto får man ta med en nypa salt.
Man får se det som en avläsning vilken som helst ungefär som att läsa av ett tarotkort.
Det man gör vid så kallade Aurafoto är att man lägger handen på en elektronisk platta sedan så fotografear man personen med en poloraidkamera sedan på elektroniskväg så lägger den till dessa färger kring personen.
Det är inte din Aura som man kan se på bilden.
Tolkaren i sin tur tittar på bilden tolkar dessa färger och läser av dig som person en bra tolkare kan få fram ruggigt bra information och vara riktigt träffsäker.
Jag tog ett sådant foto på en mässa i Tumba förra året och får säga att det är den bästa läsning jag någonsin fått hon som läste av bilden var riktigt bra.
Hon beskrev mig som ett nötskal och fick fram väldigt aktuella saker omkring mig och gav mig en jätte bra vägledning på hur jag skulle lösa ett probelm.
När det gäller Aurafotografier så måste man ha en riktig KarilianKamera dom är rysktillverkade och väldigt tekniskt avancerade och du komme rupp i priser över miljonen för en sådan Kamera så inget som existerar på våra mässor.
Vad jag vet finns det en enda riktig Karilian Kamera i Sverige och den används inom forskningen.
Så dessa Aurafotografier på mässorna får man se som en kul grej inte något äkta aurafoto.
Lasse

#7 :) de ska jag göra :) ska bli intressant och finna ut vad som finns där :)
#10 :) då tänkte jag rätt då :) en nypa salt och en skoj grej o testa på :) tack för svaret :)
Det är in kul grej men jag tror att man kan lägga pengarna på något bättre! Fast jag erkänner, jag själv har gjort det i ett svagt ögonblick!