Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 488 ggr
SEViking
0

Trams på MSN

Det sprids nu en troyan liknande pryl på MSN (Har gjort en tid men poppat upp igen med ny kraft)

Ni får ett meddelande av någon som ligger på er lista där det står, Allt är gratis eller nåt annat spännande, och en länk till en sida. OM ni klickar på den länken så får ni erbjudandet att skriva in er MSN email och ert lösenord så ska nio få veta alla som Blockat eller lagt till er på sin lista.

Skriv INTE in era uppgifter där.

Då kommer ER MSN att skicka liknanade till alla på ER lista, å så vidare. Det ni kan göra om ni hinner, är att byta lösenord på er MSN.

SEV Oskyldig

Zedd75
0

Hade något likanden msn virus får nårgara vecksedan som jag fick från någon som sprets till alla som var onlin på misn. Men den försvan av sig själv efter en vecka. Det som är det lurigaste med dessa virusen är att virus pogramet tar dom inte.

Tack för varninge SVE

MVH Zedd

skruttan31
0

Om man öppnat av misstag är de bra o av installera sin msn,, o hämta hem den igen,,  samt som SEV sa.. byta lösen ord

[mia-38]
0

Sprids nu med nån slags länk med blockeringskontroll på MSN…..Det är virus i den med…så öppna inte den länken….

mariaef
0

Åh, fy vale! Tack för infon SEV!

SEViking
0

Visuset på sidan tas om hand av dom flesta virusprogram, men att dela med ssig av sina inloggningsuppgifter kan bli ödestigert.

Tänk på en sak.

Dom ENDA som någon gång eventuellt kan tänkas begära era inloggningsuppgifter är MSN alltså Microsoft, det har aldrig hänt till dags dato, men ge ALDRIG ut era inloggningsuppgifter till NÅGON SAJT om förfrågan inte kommer från sajtinnehavaren. Microsoft i MSN's fall. MSN = MicroSoft Netnork.

SEV Oskyldig

wolfie
0

Tack för varning!men har redan  fått på mail o även på msn..men det försvinner väl så smånigom..nu ploppar det upp länkar när jag chattar,bara att låta bli o öppna de bara..

[TotemoOmoshiroi]
0

Fick det där mejlet! Förvånad slängde det direkt. ser ingen anledning att veta vilka som blockat mig. har nån gjort det vill dom uppenbarligen inte ha kontakt med mig, och då får det vara så. Ingen anledning för mig att ta reda på det!

Lenha
0

Tack för varningen! ska vara uppmärksam

xinluo
0

Jag fick det igår…har en på min msn som som sprider virus till alla på hans lista…jag fick ingen virus själv…

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

pyttelillatrollet
0

Det finns olika virus, en del kommer på din mail & är den sån som talar om ifall någon blockerat dig på msn. Klicka inte på den länken!

det finns även OLIKA virus på MSN som skickar sig själv! Det är också länkar! Om ni är osäker så fråga den ni fick viruslänken ifrån om den personen verkligen HAR skickat den till er! Får ni ett nej då har den personen virus i sin dator! UPPLYS din vän om det Annars fortsätts viruset spridas!! Avsändaren ser nämligen inte att det skickas från dennes dator

Kör en scanning med antivirusprogram! ladda OCKSÅ ner spybot search and distroy! Det är gratis!!!!! Bifogar länk! Om alla gör detta ikväll så skulle det vara kul om ni kunde tala om vad spyboten hittade som inte antiviruset hittade!!

http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Hittar inte ditt antivirus program virus så kör spyboten för den kommer hitta om det finns virus. Den tar sånt som många antivirus prog inte klarar hitta så DUBBELKOLLA!!!

Tillägg! spyboten GÅR att köra fast ni har antivirus program!

Däremot så kan man ej ha 2 antivirus program.

Mvh Pytte!