Dommedagen
Har på TV:n De pratar religion och dommedag. Vad tror ni om att Gud dömmer. Jag vill tro att han är enbart god och vi lär oss av våra lív här i världen.
Var rädda om varandra
Kärleken dömer inte

Jag tror också att Gud är enbart god. Men tror samtidigt att om man med medvetenhet och vilje begår onda handlingar, så kommer man att få stå till svars för det, men vem som "dömer", ja inte lätt att veta…

#1 Mycket tänkvärt…
Verkligen
Var rädda om varandra

Om ni såg Janes indian filmer så tro jag det är så. Vi kan utrota oss själva men vi kan aldrig utrota jorden för den har tid altt läka.
MVH Zedd
#5 håller med dig!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Vad tror ni om denna sida som påstår att domedagen kommer att ske år 2012?

Håller helt med #1 ,
har även hört en hel del och även läst om år 2012, finns olika teorier. Har dock ej ännu läst sidan som #7 tipsar om.
Tycker att det är ett vääääldigt stort ämne och flera frågor kommer hela tiden. Kanske är det en "väckarklocka" till oss -människor?
Om det är en domedag, varför har den inte kommit tidigare då?
Jag tror på en Gud som är god och att vi människor har det inom oss också (för jag tror allt hör ihop) och jag tror vi hittar det inom oss om vi öppnar vårt hjärta!

Detta med domedags profetior har förekommit i alla tider och jag skulle se det mesta som Religiös skrämsel propaganda, Jag menar det kan inte vara speciellt nyttigt att leva med ständigt återkommande negativa rädslor, hot om död m.m. Jag tror denna typen av negativ budskap.. gör mera skada än nytta.. Risken finns att budskapet kommer helt enkelt att skapar sin egen undergång.. d v s Religionen skapar sin egen domedag.. istället för att försöka sprida ljus,kärlek,glädje o harmoni och skapa balanc..
//RL
/RL

Mayafolket har ju räknat ut tiden redan från 3115fkr och fram till 2011.Deras tid enligt mayakalendern är den rätta ,tiden vi räknar idag stämmer inte sägs det.. Jag tror ju att mayakalndern är så otroligt långt räknat det är ju en del år att dom måste sluta någonstans med sin beräkning.
Men inte tro jag att livet tar slut 2012 inte.finns ingen mening med det att vi ska lära oss allt som vi gör här på jorden bara för att det ska ta helt slut en dag.nej.vi överlever nog..
kram

jag håller med #1 och min tanke är så att dom flesta dömmer oss själva så hårt och inser våra fel,så vi blir förlåtna för våra synder då vi dör.. ju mer goda gärningar man gör,ju mer förlåtande kan man vara mot sig själv i hjärtat. Den enda man kan vara sann mot är sig själv.

*Äh…det blir bara en frekvenshöjning…..sedan börjar Majakalendern om igen.Visst det blir en del förändringar men vi hänger med.Nya energier har redan kommit in .Inkaenergin som höjer andligheten och medvetandet om alltet kom redan den 11januari 1992 sedan har det fyllts på med nya energier.Kulmen nås 31november 2011.Visst har ni väl känt av de nya energierna eller?