Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 784 ggr
klarabella
0

Både här o där

Jag var på en seans alldeles nyligen där en gäst fick en hälsning från sitt döda barn. Det hade dött som liten och visade att det vuxit upp i andevärlden men hälsade att det fanns på Jorden sedan 30år tillbaks. Alltså det hade inkarnerat på nytt men mediumet hade kontakt med anden i andevärlden.
Jag har aldrig hört en sådan hälsning tidigare så det var intressant. Är detta vanligt?
Hur fungerar detta, är anden på två ställen samtidigt eller hur ser ni det?

Dravcena
0

Jag vet inte, men jag har lite svårt för att tro att själen är på två ställen samtidigt - det är väl den rationella delen av mig som säger att det inte kan vara så. Glad

Jag tror hellre att om mediumet hade "kontakt" med denna nu levande själ så berodde det på att andevärlden valde att visa bilder och budskap angående den här kvinnan/mannen.

Men det är vad jag tror. Någon mer erfaren kanske kan svara dig. Glad

Zedd75
0

Ja det kan man fråga sig hur det funkar. För själen är ju själen den kan ju inte var på jorde och samtidit i andevärde det funkar inte så i min mening. sedan har jag dvårt att tro att ne sjä som levt ett tdigare liv berättar det för sin tidigare anhöriga. Jag tro man släper dom om man återföds. för så fall senare när man är i andevärden kontakta dom någon gång. sedan är ju nästa fråga hur kan en själ växa upp i andevärden men endå på jorden. kan det inte var så att sjäen fins på jorden då och då men inte som en ny mäniska ?

Intresant berätelse du varit med om. men man drar öreone ått sig litte om du förstår ;)

MVH Zedd75

klarabella
0

#2 Anden hade alltså växt upp i andevärlden och sedan inkarnerat igen, alltså inte samtidigt :)

Elisabeth-J
0

Om själen redan har inkarnerat i en ny kropp så kan man inte få kontakt med den själen från andevärlden då den inte befinner sig där, det är min tro.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

signemo
0

Nu har novisen blivit diskussionsugen. Varför skulle det inte vara möjligt. Varför skulle inte en själ kunna vara helt fri och vara på båda ställena. Fast det är kanske inte meningen att vi skall veta eller förstå det.Skrattande

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
0

Jag har hört någonstans att vi kan besöka andevärlden när vi sover, och vi gör det visst rätt ofta utan att vara medvetna om det i vakenlivet…. vem vet vilka vi kommunicerar med under de resorna. jag föredrar att hålla alla dorrar öppna, inget är omöjligt

ewapewa
0

Eftersom vi med säkerhet inte kan veta, är jag öppen för detta, man kan ju inte utesluta något… Återkommer till teorin med tiden som icke-linjär, med den teorin är detta fullt möjligt, om vi lever parallella liv… Då blir ju även de icke-fysiska liven samtidigt.

Mvh Ewa

vick
0

Flört#4 Men du säger i en annan tråd att man inte kan veta det. "Det är ingen som vet förrrän vi själva är där"

sven-g
0

Jag tror att själen är en sak och anden något annat.

[Hellas]
0

#8 Den tråden handlade inte om Reinkarnation utan om att kunna länka in levande personer som inte befinner sig på andra sidan.

vick
0

Aha ok, im sorry

[Lady-Oona]
0

Jodå, enligt mej så går det alldeles utmärkt…..barnet kommer alltid att vara barnet för sina föräldrar, en pyttebit/del av en ofantligt stor andekraft bodde i barnet….själen bildas med hjälp av barnets inre liv, utvecklades till en individ och när barnet går över följer ande och själ med…efter ett tag så lösgör sig ytterligere en liten pyttebit av själva anden och blir essensen i en ny kropp och minnet som barnet en gång bar på hänger med i den nya inkarnationen men endast minnet av den, essensen av själens resa i olika kroppar finns hos den stora Andens i Andevärlden och går att kommunicera med och har ett eget EGO.

Allt sker samtidigt, allt finns, inget går förlorat…att begränsa tolkningar  till religionens och filosofins domäner kan vara lite att föringrar Det Gudomliga/Gudinnligas Kraft och Makt, som är stor och ibland obegripligt.

maximiljana
0

Yes.#12.Där hade du det.Men varifrån har du fått denna insyn.Har du läst någon teori eller har du fått vetskapen på annat sätt?

Jane-Lyzell
0

Hej Klarabella

Ja får nog ställa mig till att påstå att jag aldrig hört talas om det - då har jag hållt på i många år, man skulle behöva veta mer detaljer om det för att kunna ge ett bra svar!

Vad jag förstår av andevärlden - så följs familjer åt , och att påstå att ett barn som en förälder mist - skulle inte finnas i andevärlden den dagen föräldern själv kliver över - tycker jag är grymt - det är för mig som att ta bort den glädjen till återförening som finns där!

Självklart är barnet där och möter sina föräldrar- den dagen de går över - det blir en glädjefylld återförening utan dess likeSkrattande

Nej- jag tror inte på det du skriver- tror det är mer det mediumets syn på reinkarnation som slår igenom! Ett förslag är att fråga det medium du var på seans hos - be det mediumet ge en förklaring!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BjornI
0

<------ Tror att Anden alltid är på andra sidan och Du har bara en Ande. När du återvänt till Jordelivet i en Själ, så är dock Din Ande kvar. Vilket innebär att Din Ande kan kommunicera med Medium som två eller flera olika Själar.

Om Du tillexempel väljer på andra sidan att leva fyra korta liv på Jorden (i Själar), så är Din Ande representant för samtliga Själar, för dom är ju ändå Du.

Sammanfattning: (Låter som i skolbänken Skrattande)

Alla Liv (Själar) du levt på jorden, hur många dom än är, så är samtliga tillhörande din Ande som i sin tur kan förmedla olika budskap ifrån sina Själar. Vart dom än är i utvecklingen. Men Du har bara EN Själ "igång" i taget på denna Jorden.

Fråga mig inte varför Flört

[Lady-Oona]
0

#13 ja, kunskapen har jag lärt mig genom otaliga resor….både in i mig själv, i andra dimensioner, budskap från Källor vi kanske inte dagligen har kontákt med (obs inte det vi vanligtvis kallar andvärlden). Kunskap jag varit i kontakt med sedan slutet av 80-talet.

maximiljana
0

Japp kunde väl tro att.Skrattande……….Tack för ditt svar ……är lycklig här