Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 808 ggr
Elisabeth-J
0

A course in miracles

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som har arbetat med den boken? jag har boken på svenska men den har stått i hyllan nu ett par år. Jag läste en del i den när jag köpte boken men jag har inte använt själva kursen i den boken än, så det vore intressant att få veta om någon har gjort det och hur ni upplevde kursen?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Skogskraft
0

Har den engelska, gröna & smällfeta pocketen sen ett par år. Bara ströläst, för mycket & för massivt. Visserligen läser jag böcker på engelska/amerikanska ibland, men detta kräver nog den svenska översättningen.

Nån dag…

Aracco
0

Först ska sägas att jag har mycket emot kristendomens syn på Gud. Jag har aldrig kunnat förmå mig att tro att en kärleksfull Gud skulle straffa oss och kunna bli arg på oss eller döma oss. Det för mig har verkat helt galet. Och vad händer med de stakcarna som inte fick äta kött på fredag i gamla testamentet och i nya blev Gud mindre Arg och hämdlysten och tillät oss äta kött på fredagar.. Mycker som verkar galet där….. Nä jag tror att Vi människor helt missförstått Gud. Vi har lagt på honom mänskliga egenskaper. Detta kan jag babbla om länge så jag slutar mitt i tankebanan och skriver om det jag skulle…Glad

Ja jag har läst igenom den(har den svenska boken insåg att denna bok bör läsas på svenska, även om jag talar och läser engelska flytande) två gånger och jobbar delvis med den. Min första reaktion var jäklar det var mycket information på en gång och den kändes bitvis tung att läsa. Jag tycker övningsdelen är något extrem. Att varje dag jobba med en övning och ruta in dagen efter halvtimmar och annat känns inte som min grej. Jag har sållat i informationen och de bitar jag inte kan förlika mig med har jag valt att bortse ifrån.  Total budskapet i boken känns helt rätt. Jag är övertygad om att denna värld vi lever i inte är vårt sanna hem. Sedan är jag inte helt övertygad om att ENDA vägen att minnas Guds kärlek till oss och vår till honom går genom en massa övningar.

Jag tror på att göra som Jesus gjorde. Var vänlig mot alla, döm ingen, se kärleken i dig själv och andra och ha tillit till att Gud=KÄRLEK/ universum alltid ger dig allt du behöver.

En bok som är bra att läsa är Gary Renards - Bortom Universum, den ger en lättare insyn på kursen.

Jag har massa mer tankar om denna kurs, livet, Gud, hur och varför men det skulle bli en roman och det orkar jag inte skriva nuGlad. Vad tycker du själv om kursen??

Mvh Aracco

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Empe
0

Jag har inte läst Mirakelkursen men jag har läst OM den via tex Kay Pollaks "att växa genom möten" och framför allt Curt Jonssons "Väck upp din kärlek!" och "insikter om mirakler". Curts böcker kan jag varmt rekommendera om ni på ett lättare sätt vill få kunskapen till er.

vick
0

Mmm, jag har läst/kursat hos Hans-jörgen Gerloff

Jane-Lyzell
0

Elisabeth - den står i min bokhylla med och samlar dammSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"