Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2675 ggr
vattuqvinna
0

sittning

Jag gjorde en medial vägledning igår och ibland så dyker det upp själar från andra sidan som släkt och vänner mm.

Det kom en man som jag beskrev för kunden fick tom hans namn och kunde blev jättesnopen.Men han lever ju sa hon..

Alltså ge mig en tydligare föklaring på etta för det är nu 4.egången det här sker att när jag har en seans eller vanlig sittning kan det komma en en själv som jag tror är död men då visar det sig att peronen ifråga lever,men kliver ur sin fysiska kropp och är med på min seans!! Först så trodde jag att när själen går u kroppen för att tex besöka andra sidan så är man i meditaionstillstånd eller djup sömn.eller går på starka tabletter eller är i koma.men nu får jag ändra uppfattning. men är det någon som  kan ge mig en bättre föklaring!?

kram monica

vattuqvinna
0

ursäkta min stavning ser att jag tappar bokstäver hoppas ni förstår

tarotlasse
0

Hej Monica inte alls ovanligt att man får en beskrivning på en ande och sittern känner igen beskrivningen med en levande person.

Det är omöjligt för oss medium att få kontakt med en levande mäniska för det fungerar inte att ha en sådan kontakt med en levande själ.

Men i dessa fallaom man går vidare med kontakten så visar det sig att det väldigt ofta rör sig om en avliden släkting som var väldigt lik denna levande personen.

Kan vara en far. farbror bror osv till den levande personen som gått över till andra sidan.

Vet inte om du såg TV programet levande eller död som sändes på TV 3 för några år sedan då Anders Åkesson råkade ut för detta på den storseans som TV följde.

Han beskrev en person där en kvinna kände igen alltihop som stämde med sin make men han levde.

Men när Anders gick vidare så visade det sig att  makens pappa som gått över till andra sidan.

Att pappan och maken var kopior av varandra både utsende mässigt och till sättet så det var ju inte maken som Anders hade kontkat med utan hennes svärfar.

Så där har du den troligaste förklaringen för dig.

Att du också fick fram namnet är ju jätte roligt men oftast så är det ju inte andens namn som brukar komma fram utan i dom flesta fallen säger anden ett namn som den hade en nära relation till.

Så även detta ger ju en finger visning att det rör sig om en ande som var både väldigt lik och som stod denna levande person väldigt nära som du hade kontakt med.

Lasse

vattuqvinna
0

i detta fall så vet kvinnan att det var just den mannen jag fríck fram och så har det varit på dom andra också.namnet och jag har fått personliga saker om just personen i fråga att det inte går att ta fel.så man blir lite förvånad  men ingeting är ju omöjligt .*S*

[Hellas]
0

Det är inget du plockar upp via Psykometri?
Utan att egentligen veta utan jag bara gissar så borde en riktigt duktig intuitiv person kunna plocka upp även sådant från sin sitter?
Bara en tanke!!

vattuqvinna
0

Jag vet bara att jag får in en peron som visar sig för mig en själ.precis som man gör vid en seans där avlidna själar kommer över .Blir lika snopen varje gång det händer 'S*

pyttelillatrollet
0

Hej

Får du känslor eller andra saker till dig också? beskriv på alla sätt du kommer på så är det lättare att avgöra vad du ev snappat upp! Ser, hör känner du el vad?

mvh Pytte

vattuqvinna
0

javisst ,jag förnimmer en person,ser utseendet,klädseln,ung längd och ålder,jag hör vad personen säger och jag känner av hur personen mår eller mådde.

pyttelillatrollet
0

Ok då är det en länk du har iaf! Då kan det antingen vara som Lasse skrev.

Det finns medium som råkat få in personer som lever men tex varit väldigt senila också, Eller som ligger i koma el liknande. Då är ju frågan om själen gör sig en resa fast kroppen lever, Det verkar nästan inte bättre om man ska tro på det andra medium berättat för mig.

Får jag fråga om denna peron var dement el i koma?

mvh pytte

vattuqvinna
0

#8 precis min tanke ,för dom andra jag fått in så ,en gick på starka mediciner och var ganska förvirrad vetja.och den här mannen är gammal men vet inte om han kanske är dement..

pyttelillatrollet
0

Ja  det är ju jättesvårt att säga på rak arm att så är det, men man kan ju anta att det kanske fungerar så efter det man hört av andra! Ang mediciner har jag inte hört, men vem vet!!

mvh Pytte

Jane-Lyzell
0

Antingen läser du av psychic eller så beskriver någon i andevärlden, någon som den är i relation till den personen som du ser!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
0

Jag har fått kontakt med en kvinna som levde under en sittning, det visade sig att den kvinnan inte hade långt kvar i livet. Jag vet ju att själen kan gå ur kroppen då så det var inte konstigt att hon kom den gången. Detta hände ett par gånger när jag var barn, släktingar som låg för döden kom och besökte mig flera veckor innan dom gick över.

Sen händer det att andevärlden kommer igenom på en sittning för att personen ska fömedla vidare till t.e.x en sambo. Då kan ju den anden visa en bild på den som personen ska förmedla till och för att visa hur han/hon är relaterad till personen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

Jobbar man som medium får man inte ngn kontakt med levande mäniskor finns inte en chans att man får det.

Men vet också att en del säger att dom har haft kontakt med folk som legat i koma eller legat på sin dödsbädd.

Kan i och för sig tänka mig att det skulle vara möjligt efter som dom personerna inte är hemma utan i ett helt annat medvetande men har ingen egen erfarenhet av detta så vågar inte säga ngt om det.

Utalar mig bara när jag vet vad det handlar om och har egnaerfarenheter av det.

Men däremot så kan man ju beskriva levande personer genom att jobba psychic där beskriver man sin sitter och personer som finns i deras närhet men då har man ingen kontakt med andevärlden överhuvudtaget då läser man av detta Psycik.

Ngt man ser och mer på storseanser också tyvärr.

Men det är inget som andevärlden hjälper till med.

När vi var i England så var det väldigt vanligt man jobbade på detta sätt men då talar man ju om att man jobbar Psychik och inte  som medium med Andekontakten.

Dom var otroligt skickliga berättade när folk fyllde år när dom hade namsdag vad dom hette  osv.

Dett är också ngt vi övar på väldigt mycket på våra mediala cirklar.

Sist bad vi mediumet plocka fram sko nummer beskriva hur deras vardags rum såg ut plus andra väldigt specifika frågor och fick fram ruggigt träffsäkra resultat men inte hade vi med ngn ande när vi gjorde detta.

Detta gör man helt och hållet med sin intuition och med hjälp av sin guide.

För väldigt stor skillnad att jobba som medium och att jobba som pcychik i England är dett till och med reglerat  enligt lag.

Där får du inte kalal dig medium om du jobbar Pcychik  utan då är du Pcychik och länkar du med andevärlden ja då är du medium.

Så jag tycker faktiskt det är att lura folk att säga att man länkar med andevärlden när man inte gör det utan plockar all information genom sin intuition.

Men tycker det är helt ok  att jobba på det viset om man talar om för sin klient att man jobbar på just detta sätt för man kan få fram otroligt mycket information och kunna hjälpa en person väldigt mycket på dett sätt men det är ingen Andekontkat.

Men som duktigt medium så känner man ju skillnaden på att jobba med ande världen och att jobba pcychik.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Måste bara säga att vi här i våra fyskiska kroppar… Vad VET vi egentligen om vad som går & inte går???? det Lär vi få veta när vi själva dör, men först då med större säkerhet än det vi nu påstår oss veta.

Ina123
0

#13 Tack för intressant läsning. När vi övar i distanskursen så har det några gånger hänt mig också att jag fått in som jag trott varit andekontakt fast det varit en levande person. Jag har inte lärt mig att skilja på det. Har du några tips på hur man kan öva upp den förmågan att känna skillnaden?

[Hellas]
0

Nu har jag tänkt lite  mer Fundersam och jag tror inte att man får kontakt med nu levande personer genom länkning.

Jag kan för min liv inte tro att något medium i Pajala eller Peru just nu kan sitta och prata med min själ och förmedla det till en annan person.
Jag sitter här på mitt arbete just nu och min själ har jag med mig här och jag tror inte den delar på sig.

Enda chansen till att få fram information om mig är att antingen tona in mig vilket de inte får eller att de har ett föremål som jag själv hanterat på ett eller annat sätt, i bägge dessa fall pratar vi om psychic.
Sedan kan det kanske finnas undantag för de själar som i detta nu är på väg över, det låter ju troligt!

Elisabeth-J
0

Håller med #14 Det är ingen som vet innan vi är där själva. Men det är intressant att studera och försöka få svaren, men tyvärr får vi inte alla svar medan vi lever och det finns ju en mening med det också ;)

Elisabeth 

rosmarin90
0

Jag har vad jag minns inte varit med om att förmedla levande personer. Men flera gånger har jag beskrivit personer som känts igen, men där sittern inte vetat om personen lever eller inte. de har ingen kontakt med de längre och har ingen möjlighet att kontrollera det heller.

Frustrerande faktiskt, jag har själv gamla väninnor och kärlekar som jag inte vet om de lever eller är döda. Så jag förstår problemet. Jag lämnar inte budskap då utan ber sittern försöka hitta information…..

När det gäller svårt dementa och personer som ligger för döden kan de säket lämna kroppen. Svårt dementa kan i alla fall jag uppleva som tomma skal. Svåra att nå och väldigt frånvarande…

ljus Rose

pyttelillatrollet
0

nr16

Det var inte så vi menade utan som Rosmarin90 skriver, svårt dementa som ligger för döden el personer i koma.

[Hellas]
0

#19 Ahaaa, jamen då menar vi ju samma sak *Hihi* :)

pyttelillatrollet
0

20 haha akta jag kommer & spionerar på ditt liv!!!

vattuqvinna
0

tack för era svar .avslutar nu detta inlägg

Elisabeth-J
0

#22 Se det inte som att det skulle vara något fel med det du såg trots att det finns antydningar om det. Ingen kan veta med säkerhet varför han visades för dig, men någon anledning finns det antagligen eftersom det hände. Lita till det du upplever och dina känslor kring det.

Kram!

Elisabeth 

Happyspirit
0

#22 Jag säger som Elisabeth. Lita på det du fick och DU själv vet bäst vad du fick för känsla med den här kontakten. Jag tror inte att man bergssäkert kan säga att något ALLTID ÄR på ett speciellt sätt. Jag har också varit med om att det visat sig levande personer både för mig och mina cirkeldeltagare. Och vi har alltid förstått efteråt varför de visat dem.

Jag tror man ska vara försiktig med att påstå att saker och ting alltid är på ett visst sätt. Det blir väldigt inskränkt tänk då tycker jag. Vi vet långt ifrån allt, hur det fungerar, hur mycket skolor vi än gått och hur mycket erfarenhet vi än har. Så är det ingen som VET precis hur det funkar. Den informationen vi får tillgång till är en liten piss i Nilen mot det som vi inte har tillgång till. Det är det enda jag är övertygad om.

Keep the good energy!

Kram/Happy

vattuqvinna
0

tack #23 24#  jo du det gör jag också =0) ingen kan ju få mitt seende att rubbas är för stark för det…och som sagt inge kan säga att det är så,,allt är flytande i denna värld's'

kramkram

elr15
0

#25 Jag har oxå vid ett par tillfällen fått en levande person till mig, kan inte svara varför. Men det var definitivt den personen o hade inget med att söka vidare till ngn mamma/pappa till den. Vet andra som råkat ut för samma. Så det händer, vet dock inte varför.

[Vintersaga]
0

Min övertygelse är att när jag får in en levande person i en sittning så är det för att jag tonar in mig på sittern och inte på andevärlden - så har det alltid varit för mig.

Min övertygelse är också att anden lämnar kroppen först när vi dör (när silvertråden går av).

Egentligen - när kan vi bevisa att det kommer från andevärlden och inte från sittern det vi får till oss? I princip kan det alltid vara att vi läser av sittern… Förmodligen kan vi bara vara helt säkra på att det kommer från andevärlden först när vi får fakta om personen som sittern aldrig har vetat om!

Det som får mig att tro att jag har kontakt med andevärlden och inte med sittern är när jag känner energin - för det är en ganska stor skillnad mellan psychic energi (att läsa av sittern) och mediumistisk energi (att läsa av andevärlden).

*Sitter=Den som mediet går till på en seans eller kunden i en privatsittning.

tarotlasse
0

Väldigt bra skrivit Vintersaga.

Dom bästa bevisen man kan få från ett medium är dom man inte vet ngt om men  som man får bekräftelse på efter åt

Som du också säger är det en stor skillnad mellan att jobba med andevärlden och att jobba psychic.

När man har kontakt med Andevärlden så känner man det på olika sätt lite olika från person till person men man får alltid samma känsla.

När man läser av ngn psychic får man inte denna känsla.

När man pratar med ande världen får man svaren av anden när man jobbar Psycich får man svaren av sin egen Guide och det känner ju alla medium  skillnaden mellan sin egen guide och en ande.

Det är helt ok att läsa av sittern för den har ju gett sitt tillstånd till det genom att komma till mediumet men det är inte ok att läsa av ngn anan levande person i sitterns omgivning som inte gett sitt medgivande till detta.

Men som idetta fall så har ju inte personen som blev avläst gjort sitt medgivande till det. Vilket bryter mot alla etiska riktlinjer som vi medium jobbar med.

Så gör man inte bara man ska alltid ha personens tillåtelse för att läsa av den. Kvittar i vilken skola jag gått både dom olika medium kurserna och  medium utbildningarna även kurserna i tarot och i att läsa av andra mäniskor så är det först man får lära sig att man alldrig läser av ngn utan dess medgivande.

Lasse

[Vintersaga]
0

#28 - Tack Lasse!

Håller med om mycket av det du skriver - men själv tror jag inte det är guiden som jag får svaren av när jag läser av en människa psychic. Det anser jag vara min egen gåva - eftersom även ickemedium har förmåga att läsa av hur en människa mår osv.

Guiden hjälper mig i min utveckling ja - även när jag länkar till andevärlden! Men som sagt, inte troligt när jag läser av en annan människa. En guide kan dock inspirera mig, men då handlar det mer om utveckling av min egen gåva…

Sen nämner du det här med att läsa av någon icke närvarande - och där håller jag med om att det är tabu att göra det!!! Men på det sätt som beskrivits här så är det egentligen inte det som skett - utan det är att mediet har läst av sitterns koppling till denna människa (bild av denne, kunskap om denne osv.). Egentligen på precis samma sätt som när vi läser av ett förmål - psykometri - dvs. sittern blir föremålet…

Rickard

pyttelillatrollet
0

Nr 28

menar du på allvar att du "läxar upp" vattukvinna för att hon råkade länka på en "ande" som ännu lever?? Eftersom du så skriver att man inte gör på det sättet.
För det första .. Om det nu skulle vara psychic hur förklarar du då att hon HÖR??? det gör man inte via psychic. Jag har inte ens träffat på någon som gör det. Skulle jag göra det skulle jag tro att den personen inte kan skilja på energierna. Det borde väl du veta vid det här laget i din utveckling!

Ursäkta men jag blir så irriterad när någon kommer in med stora pekpinnen & viftar om att så här är det.

Lika så säger du att det är om att läsa av sittern för att denne kommit till en sittning, men du har ändå inte frågat sittern utan du ANTAR att det är ok! Vad ger dig den rätten undrar jag?

tarotlasse
0

Visst hör du när du pratar med din Guide.

Guiden brukar gå in och hjälpa till när man läser av ngn med sin intuition. för det är det man gör när man sysslar med pcychic om man jobbar som medium bör man ju veta skillnaden.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Hur kan du som inte ens var där så tvärsäkert säga att det var från Guiden??? Jag har redan tappat hakan vad gäller allt dumt du skrivit faktiskt! lessen men sant.

Kanske du borde fundera på om du satt dig på en för hög häst nu!

Elisabeth-J
0

Jag anser inte att det är ok att man talar om att ingen är medium bara för att man inte gör som du har upplevt Lasse. Du sårar personer här nu, alla är vi olik individer med olika arbetssmetoder, olika upplevelser och erfarenheter och vi har alla lärdomar med oss från olika håll. Ett par personer har blivit ledsna efter dina påhopp som dom upplever det i den här tråden.

Elisabeth 

pyttelillatrollet
0

Ja jag håller verkligen med Elisabeth här!

Så mycket dumt som han kläckt ur sig på sistonde var det länge sedan jag upplevde!

Ta & sätt ner fötterna på jorden! Du är ingen mästare, & jag är inte avundsjuk om det är det du tror. Detta handlar om hur du lägger fram saker & ting, som om  DU minsan vet någonting som enligt mig ingen kan veta helt 100. Du sårar & trycker ju ner folk med ditt sätt att uttrycka dig.

Tycker att du får ta och lugna dina ivriga små fingrar innan du kommer här med pekpinnen nästa gång.

tarotlasse
0

Man har alöltid sin guide med sig när man jobbar när du länkar med ande världen så är din guide med och styr upp det hela.

Samma när man sysslar med sin intuitionen så går även guide in och hjälper till här.

När jag jobbar psychic så när jag vill ha ett förtydligande så ställer jag en fråga till mitt inre och min guide s

ger mig svaret.

Ngt vi även lär ut på våra cirklar och du kan få ruggigt bra resultat på detta sätt.

Men jag var kanske lite hård mot vattukvinna för hon visste inte att hon jobbade på detta sätt men hon borde veta det om hon utger sig som att jobba som medium för faktiskt ngt som ingår i mediumutbildningarna att lära sig känna skillnaden på arbets sätten.

Men tror inte dom flesta mäniskor skulle gillaa att ett medium gick in och läste av dom utan deras medgivande för man kan få fram riktigt privata saker också.

SÅ därför jag också reagera så starkt jag skulle bli riktigt förbannad om ngn gjorde gick in och läste av mig på detta sätt utan mitt medgivande.

Andevärlden berättar alldrig ngt pinsamt eller så om ngn person men jobbar man psychic kan man faktiskt få upp pinsamma saker .

Många saker som inte Andevärlden går in på för att vi inte ska oroa oss osv men som man kan få upp när man läser av ngn Psychic.

pyttelillatrollet
0

men snälla! kan inte du bara hålla dina "lektioner" på det forum som redan är söndermodererat så vi slipper detta? Du pratar ju om DIN sanning detta är inte alla andas arbetssätt!

Elisabeth-J
0

#35 Det kanske inte alls handlade om psycic Lasse!

Bara för att du anser när levande framträder handlar om psycic så måste det inte betyda att det handlar om psycic alla gånger. Andra människor har andra upplevelser och erfarenheter än vad just du har t.e.x.

Jag vet skillnaden mellan kontakter, psycic och besök av en levandes själ. Så nej, för mig behöver det inte vara insnöad på just psycic. Men man behöver nog uppleva en hel del själv för att veta skillnaden också.

Elisabeth 

tarotlasse
0

Visst är det kanske inte allas sanning men utbildar du dig till ett seriöst och certiferat medium  så ingår det faktiskt att man har denna kunskap så långt ifrån bara mitt eget arbets sätt.

Som jag ser i tråden så är jag långt ifrån ensam med att ha detta arbetsstätt.

Men jag ber Vattuqvinna om ursäkt för att jag reagerade som jag gjorde inte min mening att såra ngn.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Hon hörde, förnimmer kontakten i utseende mm samt kände av honom! det är enligt min efarenhet en länk! men enligt dig så är det en guide. Förklara då hur en länk är för dig! Du har nämligen inte en aning om vad för information hon fick el så. HUR!!! på energierna? du vet ju inte hur dessa energier var.

Trisha
0

Har själv "råkat ut för" en situation där jag plötsligt fick lov att omvärdera vad som skedde. När frågan dök upp från de människor jag var hemma hos - "Är du verkligen säker på att personen du beskriver är död?" - ja, då gick jag tillbaka till den själ jag hade kontakt med. Fick ännu mer info, namn, personbeskrivning och så mycket personligt som bara inte gick att förklara bort. Klart var att jag hade kontakt med en person som var i koma för tillfället. När denne person kom ur koman, fick han information om vad som hänt. Han infann sig till mig några gånger och hjälpen han fick genom allt detta var så fin.

Det jag vill säga med mitt inlägg, är att jag hade så stor hjälp av att inte fastna i det jag trodde var på ett visst sätt. Fick ett vackert möte med andevärlden på ett nytt sätt och insåg att jag om och om igen får lov att lyfta mitt medvetande. Jag blir aldrig fullärd och om jag arbetar i ödmjukhet så kan jag få lära mig nya saker hela tiden. När vi arbetar med andevärlden tror jag vi måste inse att vi nog inte har alla precisa svar. Jag vill dö nyfiken… vilket innebär att jag som liten människa hela tiden får omvärdera vad jag tror jag "vet".

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

pyttelillatrollet
0

Bara för att du är ett certifierat medium så är inte det sättet att arbeta på det enda rätta ska du veta.

Det finns betydligt bättre medium än  bla dig som inte har utbildning hos Iris. Hennes sätt att lära ut är inte den sanna vägen alla gånger, den är baserad på hennes egna upplevelser.därmed ingenting illa om den goa damen men du måste ju ha missat det vässentliga här.

Elisabeth-J
0

Vem säger att du Lasse är ett bättre medium med ett papper i handen eller ett på väggen?

Elisabeth 

pyttelillatrollet
0

Kunde inte sagt det bättre själv Trisha!

Jimmy-Ottossn
0

Jag håller med lasse i att man bör skilja arbets säten åt…då det är två helt skilda saker..även när man utbildar bör man vara noga att skilja dem åt..

när det gäller kontakten så tror jag personligen inte att dem ger budskap som har med sittern och göra vilket är väldigt vanligt att medium ger, möjligtvis att dem visar en händelse som både sittern och länken varit inblandad i…men annars tror jag inte att länken ger bevis eller budskap genom att visa sittern saker om sig själv..då tror jag mediet går in och läser av…av min erfarenhet är det väldigt sällan länken ger något budskap faktist! brukar oftas vara själva mötet och förståelsen för att anden lever vidare som har någon betydelse, och det i sig brukar vara budskap nog!

men ang att man får upp information om en levande person, har faktist varit med om det ett par gånger, en gång så dog den personen jag fick upp straxt efter, en annan gång var personen starkt kopplad till sittern, men jag tror ärligt talat att det var jag som läste av där med hjälp av min guide, då det var så pass viktigt för sittern att få veta av vissa speciella anledningar..

Men jag är väldigt skeptik till att man kan få kontakt med en levande person….man får inte glömma bort att man har en fantasi och ett logisk tänkande som kan störa, då informationen oftast kommer på nästan exact samma sett som när vi har kontakt…så jag tror och det är vad jag tror, men jag tror inte att vi kan få kontakt med levande människor men därimot att vi kan genom vår intuition få fram informationen…

Men ja detta är lite av hur jag ser på saker och ting…alla är vi olika som sagt!!

tarotlasse
0

# 44 Inget alls detta papper säger inte att jag är ett bättre medium en ngn annan det visar bara på att jag gått igenom en utbildning och att jag jobbar på ett seriöst arbets sätt och dessa krav är inte ngt som bara ställs här i Sverige utan dessa krav ställs i ett flertal olika länder.

Men håller med dig detta papper avgör inte om jag är ett bättre medium en ngn annan.

Finns många självlärda medium som är jätte duktiga och också jobbar på ett seriöst sätt  men finns också dom som inte gör det.

Skillnaden är om jag inte jobbar efter dom riktlinjerna som krävs för certifikatet så kan jag mista mitt certifikat.

Lasse

Jimmy-Ottossn
0

42#, nej ett papper säger egentligen inget alls, förutom att en person går i godo…

Finns många bra medium , certifierade som inte! alla är vi unika på vårt eget sett,

Elisabeth-J
0

Precis :) Alltså är inte vattuqvinna ett sämre medium än någon annan, kanske hon är ett av Sveriges duktigaste medium? Glad

Hon har nog ett fint certifikat från hennes guider och andevärlden Cool

Elisabeth 

pyttelillatrollet
0

44

Självklart bör man veta hur de olika energierna känns, men nu vet inte lasse det i detta fallet, men ändå går han så tvärsäkert in & säger att det är från guiden.

Lasse… Frågan är: hur kan vi ens vara säkra på att det finns en guide eller en ande??? det skulle faktiskt lika väl kunna vara ett gigantiskt minne vi får informationen ifrån. Även om det inte är min personliga tro! men kan du så tvärsäkert säga att det inte är så???

Zedd75
0

Nu tro jag att jag måste ge mig in i den disktunen med;)

Min tro om en sitning. Ett medium kan inte vällja vem den ska få kontakt med. det är heller inte alttid den som är på sitningen käner igen perosner med en gång eller inte allas. men det säger ju inte att mediumet har fel. 

Sedan tro jag att andevärden har mängder med budskap och ge oss. det gäller bar och tyda den. För min erfaren het är att andvärden är experar att tal i gårtor varför vet jag inte. är väll för vi ska tänak till kanse.

Ja man kan faktist få energier från levande perossoner om dom har ett starkt band till dig på något sätt.

Ett bar medjum för mig är ödmjuk och förstånde och kan kän sin med mäniskor. I bland i stundes het så tror jag vi glömmer att ett medjum arbetar med mänsikor lika mycket som en präst eller någon anna i ett sådant yrke gör. Så om ett medjum har papper eller ej speler det någon roll ? bar den kan hanter sin sak och ett örtreonde till den dom arbetar med.

Min syn på det

Jane-Lyzell
0

Oj vilka diskutioner det blivit i denna tråden! och jag tycker alla har rätt i från deras egna synvinklar ! då det inte finns rätt eller fel inom " " Tecken! bara olika trossystem!

Där jag själv och många med mig förlitar sig först och främst på Andevärlden sedan på våra rötter i Spiritualaismen - som jag anser har forskat i dessa frågor i sisådär i modern tid 160 år! Käns trykt att luta sig emot alla våra gamla fina medium och deras erfarenheter - som vi för fram i dag in i 2008.

Men om det i seanser eller sittningar börjar dyka upp den ena efter den andra fortfarande fysiskt levande personer - får man nog ifråga sätta vad som händer - presis som watuqvinna gör!

Jag personligen tror inte att så många som hon beskriver kommer är normalt - och man får ju då undersöka vad det är som händer!

Hålls oss underättade - hur du löser detta wattuqvinnan - ska bli intresant att följa!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jimmy-Ottossn
0

48#, kan förklara lite kort, vi kan ju inte vara tvärsäkra, därför ska vi inte heller säga att det är si och så…men gemför med kärleken, nästan alla kan känna hur den finns! men den går inte att bevisa men därimot känna den…ungefär på så sett, vi kan känna att vi har en guide med oss men kanske inte bevisa det..så man får vara noga med att det man säger är grundat på egen erfarenhet..

pyttelillatrollet
0

Bra Jimmy! Då har vi samma uppfattning!

rosmarin90
0

För mig personligen har det inte alls känts bra när det kommit andar som sittern inte vetat levat eller inte. Då kommer man ju med ett dödsbud. Är det en kär person kan det ju bli en chock o sittern måste ta reda på hur det ligger till..

Men det kan finnas andra förklaringar också, ibland visar sig andarna yngre än de är. Så egentligen kan det vara en släkting som visar sig i en yngre skepnad för att sittern lättare ska ta det till sig..

tarotlasse
0

#48 Hur jag kan vara så säker och hur jag märker skillnad på min guide eller på en ande  jo när min guide kommer och talar om saker som han gör väldigt ofta tex när jag jobbar psychich.

När man jobbar som medium så komunicerar vi ju på många olika sätt.

Man kan se  jag vet hur min guide ser ut  är det en ande så kan man se anden.

Man kan höra  Min gudie talar på ett visst sätt så jätte lätt att veta när han är med eller om det är ngn annan.

En del känner och jag får en speciell känsla när det är min guide och en annan om det är en från ande världen.

Om du tittar i trådarna här inne så kan du läsa om hur många får rent fysiska känslor på om dom har kontakt med sin guide eller om dom har kontakt med Andevärlden.

Jag själv får små ryckningar i ögonen varje gång när jag får kontakt med ngn från andevärlden är det min guide så kliar det på min örsnibb.

Så finns många olika sätt att lägga märke om man har en guide eller ande med sig.  

När man som lärare tittar på sina elever kan man också se om eleven har en kontakt vem den har kontakt med man får ofta till sig en del av det mediumet får till sig men inte allt när man medlänkar.

Man ser om eleven jobbar med sin guide för då ser jag en varelse som strålar i ett underbart vitt ljus inte den intesiteten när det gäller en andekontakt.

Andra kolegor kan se på aurans skiftningar om det rör sig om en ande eller om det rör sig om en guide men inget jag själv kan.

Så visst kan men se och känna skillnaden på om man har en guide eller en ande med sig.

detta underlättar väldigt för eleven om läraren kan se vad för kontakt eleven har så man kan styra upp det.

Det vanligaste problemet när man är nybörjare är att man får in fler andar samtidigt och börjar man då beskriva tre andar som en kan det bli lite väl svårt för sittern.

SÅ där kan man som lärare hjälpa till att styra upp det eller om eleven börjar läsa av ngn i stället för att ha andekontakten så får man även där gå in och styra upp det så dom tar in en ande i stället.

När det gäller minnen så upplever man ju en massa saker ungefär på samma sätt som man länkar men ställer du frågor så får du inga svar så man har ingen komunikation med ett minne som man har med en ande eller med sin guide.

Men även där så kan ju Guiden komma in och berätta mer om detta minne och gå in och ge ett förtydligande av vad som hänt.

Blir alltid lika fashinerad av våra guiders kunskap men händer även att guiden säger att dom inte har svar på frågan men att dom ska ta reda på det och återkommer med svaret några sekunder senare men händer även att dom inte vill svara på vissa saker.

Jag hoppas du fått svar på frågan även om du undanbad dig mina lektioner här inne.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Nej jag har verkligen inte fått svar på frågan! du måste ha läst den tokigt.

Frågan är: hur kan vi ens vara säkra på att det finns en guide eller en ande??? det skulle faktiskt lika väl kunna vara ett gigantiskt minne vi får informationen ifrån. Även om det inte är min personliga tro! men kan du så tvärsäkert säga att det inte är så???

jag talar alltså inte om plats minnen el dyligt utan ett stort universalt minne där allas liv samlas! vad är det som säger att det inte är därifrån all information kommer? Hur kan du så säkert veta???

Dina lektioner undanber vi oss! Iaf om du inte kan vara mer ödmjuk & förstå att din uppfattning om saker & ting inte är sanningen. Alla har vi olika erfarenheter & i just detta fallet så vet du inte vad det var för känsla i energierna hon fick till sig, men ändå så lägger du fram saker & ting som om du vet bäst när du i själva verket inte vet något om denna sittuation.

tarotlasse
0

Är det ngn här inne som tycker det är ok om någon av era vänner går till ett medium och mediumet beskriver dig för din vän.

Tar upp din ekonomiska situation ditt sex liv osv

Berättar saker om dig och ditt privatliv  som du helst skulle vilja ha för dig själv.

Skulle du tycka detta var seriöst och helt ok att mediumet gjorde så ?

Jag har drabbats av det och kanske det påverkar mig i denna tråd också för en tjej jag var tillsamans var hos ett medium där mediumet berättade väldigt mycket om mig  för denna tjej men när hon dessutom berättade för denna tjej att jag hade en annan kvinna också och var ständigt otorogen viilket inte var sant.

Detta slutade med ett självmords försök för denna tej.

Så förstå mig att jag reagerar när ngn går in och beskriver levande personer för ngn annan  en  till en själv.

Nu säger ni att den informationen får man inte  det får man inte heller om man har en ande kontakt men läser du av ngn Psychic kan man få fram sådan information.

och en levande person är ju ingen ande.

Har hänt vid några tillfällen när vi övat på Psychic att väldigt privata saker kommit fram men där får man som  lärare gå in och stoppa personen om den inte själv gör det innan.

Inte för så länge sedan kom en av eleverna fram till mig helt vit i ansiktet och frågade mig om det verkligen var möjligt att få fram saker om personers sexliv.

( man kan fundera på vad hon själv hade för tankar *S* )

Jag sa åt henne direkt att inte ta detta inför gruppen utan om det var ngt råd hon vill ge till den hon läste av var att ta det på tu man hand med personen.

Kvinnan kom sedan tillbaka till mig och sa nu har jag pratat med personen och personen bekräftade det hon fick fram.

Men sådana uppgifter får man alldrig av andevärlden.

Jag skulle absolut inte gilla om tex mitt ex gick till ett medium och fick reda på hur mitt privat liv är idag.

Så därför jag tycker det är viktigt att ta upp detta med att få in levande mäniskor hur man hanterar en sådan sak för jag tycker inte det är ok att göra detta utan personens medgivande.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Ja jag förstår dig helt & fullt i din upplevelse!

men du svarar inte på min fråga

Frågan är: hur kan vi ens vara säkra på att det finns en guide eller en ande??? det skulle faktiskt lika väl kunna vara ett gigantiskt minne vi får informationen ifrån. Även om det inte är min personliga tro! men kan du så tvärsäkert säga att det inte är så???

jag talar alltså inte om plats minnen el dyligt utan ett stort universalt minne där allas liv samlas! vad är det som säger att det inte är därifrån all information kommer? Hur kan du så säkert veta???

Sen så pratade vi om människor som var svårt senila & nära döden el i koma! inte vanliga friska människor i denna tråden. Det är dem som man ev kan ha fått in. läs Rosmarins inlägg nr 18.

tarotlasse
0

Jag svarar ju dig i tråd nr 54

Men ska jag förtydliga mig så en Ande kan vi ju utesluta direkt för personen hon hade kontakt med levde ju.

En ande går alldrig in och beskriver en annan person en sig själv och varför skulle den göra det.

har alldrig upplevt detta själv eller sett att ngn annan gjort på detta sätt.

Däremot detta med att få kontakt med en person som ligger i Koma har jag hört ett flertal som upplevt men denna person vattukvinna berättar om var ju inte i koma.

En guide kan gå in och hjälpa oss när vi jobbar psychic och då kan det bli så här för det har jag upplevt flera gånger på våra övningar på intuitionen att personer har kunnat gå in och beskriva en levande mäniska och det händer att det kan rör sig om en bekant till sittern.

Men jag går ju in och stoppar en sådan beskrivning omedelbart när det visar sig vara en bekant till sittern för det kan inte jag se vem hon beskriver men jag kan se att personen har konakt med sin guide och säger då sittern att det är en beskrivning på en bekant så är det stopp.

Men jag kan ju inte var säker på Vattukvinnas kontakt eftersom jag inte var med.

Men jag har sett det så många andra gånger på våra cirklar men inte ens då är det så vanligt att personen beskriver personer runt sin sitter även om det händer.

Och detta med att läsa ett minne så har jag ju sagt det i förra tråden så inget jag behöver upprepa.

Jag har även svårt att tro att det rör sig om ett minne för det brukar handla om gamla händelser som sitter kvar i ett hus eller i ett föremål osv men när man läser av ett minne så gör du detta Psychic så då kan vi gå tillbaka till detta om att jobba Psychic för minnen sitter i föremål  hus osv inte ngt som andevärlden berättar för oss om.

Lasse

Jimmy-Ottossn
0

27#, håller helt med!

pyttelillatrollet
0

58

Du läser ju min fråga på det sätt som passar dig & du besvarar definitivt inte frågan jag ställer. LÄS NOGA!

Frågan är: hur kan vi ens vara säkra på att det finns en guide eller en ande???  Det kanske inte finns något sånt överhuvudtaget,det skulle faktiskt lika väl kunna vara ett gigantiskt universellt minne vi får informationen ifrån. Även om det inte är min personliga tro! men kan du så tvärsäkert säga att det inte är så???

jag talar alltså inte om plats minnen el dyligt utan ett stort universalt minne där allas liv samlas! vad är det som säger att det inte är därifrån all information kommer? Hur kan du så säkert veta??? Alltså i min fråga -så föreställ dig att andevärlden inte existerar utan att all info som vi tror oss få från guider & andar kanske är en jättestor minnesbank som vi får informationen ifrån.

Vi utesluter nu guider & andar, Var annars skulle vi kunna få informationen vi får ifrån????

Fattar du inte nu så vette katten om hopp finns!

tarotlasse
0

Då har jag missuppattat din fråga helt och hållet.

Det jag skrivit är mina egna upplevelser och jag själv är helt säker på att vi har en Guide  och att andevärlden finns på grund av mina egna upplevelser.

Ngt annat svar kan jag inte ge dig.

Men intresant teori detta men en minnesbank vid en trancesesion så frågade vi Guiderna om just detta med en minnesbank.

Vi fick till svar att det existerar en minnesbank där vi kan hitta minnen och där även Guiderna går in och hämtar information.

Det var ett jätte intresant samtal vi fick om detta område.

Men det förklarar inte att vi många gånger blir förvarnade av ngn på vad som sker tex varsel.

Då är det ngn som talar med oss tror inte det är ett minne som talar till oss.

Som jag sa när man läser av ett minne tex genom psykometri så ser man saker får jätte mycket information men man får inte ngn konversation med minnet minnet svarar inte på mina frågor.

Med andevärlden  och din Guide kan du ha ett samtal med anden  där man kan fråga och får svar.

Jag är helt övertygad om att vi har en minnesbank där vi kan få fram massor av information men har svårt att föreställa mig att man kan ha ett samtal med detta minne.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Vilken tur att du förstod tillslut! Då har vi ungefär samma tro!

Ibland uppdattas det kanske inte alltid så ödmjukt när man går in & bara pratar om din egen erfarenhet så enkeltspårigt som du gjorde i denna tråden innan. Ibland så kan det missuppfattas som att man minsan själv vet hur allting ligger till fast det inte var ens avsikt.

Ingen kan faktiskt veta hur det fungerar förrens vi är där själva! Då får vi se hur det ligger till… Det är min tro iaf!

Ang varsel så tror jag det antingen är en anhörig som försöker "skydda oss" på att något otäckt kan hända så man är förberädd! el så är det guiden. Men det vet man ju inte heller tvärsäkert!

enligt dig (har jag för mig) så sa du tidigare i tråden att vid pskyometri så får du svar av guiden också, Det är min tro också så därför förstår jag inte hur du menar att du inte får svar då?? Varför skulle inte guiden svara dig då???

ewapewa
0

Hej!

Jag har inte haft tid att läsa alla inlägg, men ville bara berätta att jag får bilder av icke avlidna också när jag har sittningar. Då kan jag tona in på dem om jag vill, men det får man ju inte utan lov av den som visar sig, vilket jag lärde mig tidigt under min andliga bana, när jag inte hade styr på det hela.

Kram

pyttelillatrollet
0

Det är min upplevelse också att jag kan få såna bilder! Har sittern haft svårt att veta vem jag beskriver så har jag ibland fått en bild på en levande som "bevis" på att det är genom denna person sittern kan minnas den jag beskriver! Då brukar poletten trilla ner. Men jag går aldrig in i den "bilden" & börjar prata om den levande.

tarotlasse
0

Jo jag förstår din fråga när man jobbar med psykometrir så jobbar du ju med din intuition (Psychic)  så får jag upp massor av bilder i huvudet på vad som har hänt eller beskrivning på personen som ägt föremålet men när jag frågar så får jag inte svar.

Men vääldigt ofta men inte alltid kommer min guide med sin rossliga  röst och berättar mer och ger svar på mina frågor.

Så min guide går in och hittar mer minnen en vad jag kan få upp så ett samarbete mellan min guide och mig.

Du har helt rätt det är så lätt att missförstå varandra bara genom att läsa en text hade vi suttit mitt emot varandra så hade vi troligtvis fattat Betydligt snabbare och inte missförstått varandra på samma sätt.

Jag vet också att jag har problem  med när jag skriver blir oftast väldigt spontant och om mina egan upplevelser.

Men naturligtvis så vet inte jag allt finns ingen som har svar på allting

I bland blir det lite fel men inte min avsikt att såra ngn eller trampa ngn på tårna.

Lasse

pyttelillatrollet
0

vad skönta att höra Lasse, det var ödmjukt gjort att ta till sig & erkänna fel & brister! kram!

Jag har testat  be guiderna inte gå in & hjälpa till med information när vi ska ha psykometri. Men det är inte mycket som stämmer för någon i gruppen dessa gånger! Min tro är därför att vi får den mesta infon via dem  då.

Jag får svar men inte genom en röst, utan via mer information intuitions mässigt vid psykometri!

Vid energispår i ett rum/hus upplever jag inte det på det viset utan då får jag bara bilder som är "döda energimässigt"

tarotlasse
0

Vi har gjort tvärtemot på våra cirklar vi har bett gruppen att fråga sin guide när dom använder sig av psykometri och det blir ruggigt bra man kan få fram riktigt bra specifika saker.

Vi försöker också att inrikta oss på att få fram riktigt specifika saker också tex så har vi satt  2 personer  i varsitt rum där dom inte veta vem som sitter där och bett dom beskriva personens vardags rum  och det är ruggigt vad information man kan få fram.

Nar jag var i England i April på ett medium konvent så fick jag se några Engelska och Skottska medium som jobbade Psychic.

Dom var enormt träffsäkra berättade när sittern fyllde år när den hade namsdag  namn på både sitter och på personer runt sittern osv.

Gick in väldigt nära fast på ett bra sätt när dom gav budsakap och vägledning.

Så dom var grymt duktiga på detta som jag sa innan så tycker jag det är helt ok att jobba på detta sätt när man talar om att man jobbar Psychic men gå in och säga att man har kontakt med Andevärlden och jobba Pcychic tycker jag är fel.

Lasse

pyttelillatrollet
0

nr 67 ja det är så vi brukar göra också men vid några tillfällen har vi bett dem att INTE hjälpa till & det är då som det visar sig att inte mycket stämmer!

Du får gärna dela lite psychic övningar om du vill!

jo det tycker jag också att vissa skulle kunna förtydliga under seanser.

vattuqvinna
0

Jösses!här har man tydligen rivit upp många känslor ser jag . Jaha  ska vi ta och lägga ner denna diskussion nu och ta med oss vad vi lärt oss av detta.Alla har olika åsikter och tur är väl det,men jag vet vad jag varit med om och står för det.Sen är det väl egentligen igen som kan säga att det är si eller så.

Och du Elisabeth! självklart är jag Sveriges bästa medium vänta bara ..*flinar*

kram monica

Elisabeth-J
0

#69 Jag väntar med stor glädje *Ler*

Kram

Elisabeth 

maximiljana
0

Jag vill tacka alla här för en grymt bra tråd.Tack Vattuqvinna för att du stod på dig och trodde på dina egna upplevelser och tack för att du startade tråden.

Tack Pyttelillatrollet för dina inlägg och ditt kurage och för inlägget om Universums databank eller minne som du kallar det.

Tack Trisha för din öppna och ödmjuka inställning till altet.

Och Tack Lasse för ditt outtröttliga sinne till att informera oss om dina kunskaper.Det var trevligt att få bekräftat att även guiderna måste hämta informationen från universums minnesbank eller Akashabiblioteket.

Allt finns och existerar så var lyhörda och öppna.

Tack även ni andra för alla inlägg i tråden de var mkt bra.Att det blev turbulent kryddade bara det hela.

Tack än en gång TarotLasse för din ödmjuka inställning till slut,du kommer långt med den.