Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2384 ggr
BjornI
0

Du Väljer Dina Föräldrar...

Hej Hej

Häromdagen fick jag via ett medium reda på en del om liv och död.

Finns det någon annan som kan hålla med eller har något att säga emot. Annars bara läs och skriv/tänk vad Ni tror om allt.

Vi föds, och får vetskap i tidig ålder, om att vi lever bara en gång. Via skola, föräldrar m.fl. Livet slutar under jorden med x-antal år i livet. Helt olika från person till person och helt orättvist vem som blir sjuk och vem som får ett bekymmerfritt liv. När jag skrev föräldrar några rader längre upp så menade jag inte alla föräldrar, men majoriteten av folkmängden lär inte ut till sina barn att det finns andar och en annan värld utanför denna.

Ska bara hämta lite kaffe.. (ta ett bloss oxo, och detta står inom parantes för att INTE Ni SlutarRökarMänniskorna ska läsa och bli sugna på cigg)

Såja, var var jag, Jo..    När vi lämnat skalet (kroppen) och går in i den andra världen så är vi en energi (ande). En energi som inte har några behov, som inte blir röksugen, sexuellt attraherad, hungrig o.s.v. utan man är en energi som utvecklas framåt på den andra sidan. Och vad krävs av en energi för att utvecklas?

Jo, att få genomgå alla dess olika livssituationer på jordelivet. Alltså, man måste lära sig hur det är att vara ett fattigt barn i Afrika, en världskändis, en helt vanlig svensson, att vara en mamma/pappa som mister ett barn, att vara ett barn som dör, att aldrig få känna riktig kärlek, att få vara kung o.s.v. o.s.v. o.s.v…………

Du väljer som Ande i vilket tillstånd du ska "kliva ner" på jorden och vad du ska genomgå. OCH för att utvecklas så måste du genomgå allt. När du bestämt dig och är redo så väljer Du vilka som ska bli dina föräldrar, och har redan en mamma anlänt till jorden som ska mista sin, exempelvis dotter i tidig ålder, så kan du välja att bli dottern till henne för att då genomgå den ..vad ska man kalla det…känslan och utvecklingen med din energi på andra sidan. Mamman i sin tur får genomgå en svår kris när dottern går bort, men som hon redan har valt INNAN hon gick ner till jordelivet, men som hon inte vet om i den mänskliga kroppen. Däremot när hon så småningom också kommer över till andra sidan så inser hon att hon blivit en erfarenhet rikare med att uppleva det hemska med att mista en dotter i jordelivet.

Ja, varsågod och skriv ner era tankar…

Ha en bra Dag alla

Mvh Björn

Annisangel
0

Hmmmm, jag tror nog också att man väljer sina föräldrar… Hehe, skumt att du skulle skriva så mycket om att mista sitt barn i ung ålder. Jag fick missfall för 9 år sen, men det du skriver ger mig tilltro att jag kommer få en annan liten knatte som väljer mig =)

Tack Björn för hoppets ljus du ger mig nu! Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

sven-g
0

Jag tror att själen kommer till någon helt utan vetskap om vilka förutsättningar som kroppen får.

ikna
0

Jag tror också att man väljer sina föräldrar utifrån det man ska lära sig i livet. Alltså, man väljer föräldrar som har de egenskaper som behövs, för att jag ska lära mig det jag behöver i detta livet.

[Hellas]
0

Man väljer sina föräldrar, syskon ect. precis som föräldrarna väljer sina barn.
Jag tror alltså det är ömsesidiga val man gör för att kunna få de lärdomar man behöver i sin fortsatta själstillväxt.

[kvasthilda1972]
0

Jag håller helt med om det du skriver Björn. Jag är också övertygad om att det är starka andar som väljer att födas till krig och att bli utsatt för olika sorters hemskheter, Jag tror att ju starkare och mer utvecklad ande desto svårare prövning väljer man i livet…

vattuqvinna
0

hmmm! Min tro är att vi gör upp en egen livsplan på andra sidan tillsammans med dom andliga vägledare som ska hjälpa oss här jorden.Vi väljer våra föräldrar för det är ju där vi får våran uppfostran till vad vi blir och får erarenheter av detta.

Tror även att vi väljer födelsedag och dödsdag. allt däremellan är inte bestömt ,strora beslut (öden) finns inlagda viss tid och även det bestämda datum. Sen är vi ju här av fri vilja och vi kan välja väldigt många fel vägar och rätt vägar att gå här i livet.

Vi lär oss av motgångarna.

kram

Zedd75
0

En sådan här tråd har vi haft för tror jag.

Jag tror inte man väljer sin föräldrar. 

Se bar på dom barn som far illa och blir slagan mm ja ni vet.

Skulle dom valt dom föräldran som själ då. Nä tror inte det. Men det är vad jag tror

MVH zedd

vattuqvinna
0

zedd..jo jag tror faktiskt att man väljer det,,att bli utsatt för våld mm svält,krig ja vad det nu än må vara för elände så är det just den erfarenheten som får oss till en fulländad ande. Finns dom som väljer svåra sjukdomar för att få en insikt i hur sjukdomen ter sig. man kanske utforskar om denna sjukdom på andra sidan ,,,!

Eija
0

Skumt, satt just och skrev till en vän här på Ön om att missta sina nära och kära, och då tog jag just upp med henne om att varför min dotter som då endast var 6 år skulle få uppleva att hennes pappa dog, fattade inte ett jota av vad hon skulle få för lärdom av det…

Och till saken hör att jag var nära att gå vidare en månad före, så jag var sjukskriven för den operationen när min livskamrat gick bort i en olycka,  fick senare ett besked från andra sidan som jag tolkade som att det var ett byte, men att dottern skulle missta en förälder det var förutbestämt….kan någon svara på om det är vanligt….alltså byten….

xinluo
0

Jag tror att vi väljer våra föräldrar. Om det blir en svår barndom så är det just det vi ska lära oss i detta liv. Jag tror att vi går igenom "livets skola".

Ibland kan jag träffa en person för första gången och känna en otrolig samhörighet med den personen. Vad står det för?

Mycket är bestämt innan vi återföds, men vissa val kan vi göra. Det är vad jag tror….spännande tråd…

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Zedd75
0

#8  Men varför skulle en själ vällja att bli slagen eller utsat för insest. Nä tyvär jag köper inte det rikti. Men en gång får alla tro vad dom vill och man ska kuna diskutera eller hur

Kram Zedd

vattuqvinna
0

Jag har en del kunder som just haft en otroligt svår uppväxt med just våldsinslag mm. När dom kommer till mig för hjälp har dom kommit en bra bit på vägen i sin andliga/personliga utveckling och det finns en störe mening bkom detta. Många av dom skriver tex böcker om just detta för att andra ska få läsa om deras utsatthet och det kan ju ge många människor en tröst.

Elisabeth-J
0

#11 Jag förstår din tanke och det är inte lätt att tro att man väljer att bli utsatt på olika sätt, men det finns en djupare mening med det också. Sen kan vi gå vidare in på karma, saker vi gör i våra liv pga tidigare liv, det handlar om lärdomar och ett inre växande där vi alla får mindre och/eller större prövningar genom dom liv vi väljer för dom olika lärdomarna. En hemsk tanke men kanske och nödvändigt ibland.

Om en person blir utsatt av våld av en annan person så handlar det om lärdomar för dom båda, dom kan ha något samband från tidigare liv också. Jag ser att allt är menat för ett inre växande och det sker ibland med otroligt jobbiga bitar.

Jag skrev en tråd om en vän som nästan blev mördad och hennes barn blev mördad, hon förstår idag innebörden av det men just då och tiden direkt efteråt kunde eller ville ingen förstå för det kan man inte just då. Vi måste ju också få känna och tycka i vårt jordiska jag fast vi samtidigt har en vetskap i vårt andliga jag.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zedd75
0

#13 Jag säger inte att ni har fel Elsibeth

jag är klyven i den fråga som jag är lika klyven i den frågan där det gäller tidigare liv

Kram Zedd

Bybo
0

#11 Visst blir man fundersam. Tidigare trodde jag också att man valde att tex bli utsatt för  våld.

Men om man nu går ner på jorden för att bli förövare eller offer, så tar ju då tex våldet aldrig slut!? Måste det existera dylika ting på jorden??

Elisabeth-J
0

#14 Nej det vet jag att du inte säger :)

Man ska vara tveksam, det är bara nyttigt för man ska inte tro på allt bara för att andra tror så. Man tror på det som känns mest rätt inom sig själv :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Susanna37
0

Jag tror att man väljer sina föräldrar, Jag har en biologisk pappa & en adoptivpappa. Hade ingen som helst kontakt med min bio pappa utan formades av mamma & min adoptivpappa, idag när jag är vuxen kan jag känna att jag inte skulle vilja ha det annorlunda alls..Jag är mkt glad för att jag valde båda mina pappor. De har gett mig olika styrkor och utmaningar som jag inte fått möjligheten till om jag bara haft en pappa.

Som Zedd75 tror jag alltså tvärt om, att vi valt att bli födda in i detta ibland mycket tuffa liv & förhoppningsvis! komma till en kärleksfull familj därefter för att genom det som hänt & genom stöd och kärlek i den "nya" familjen kunna växa till något ännu större. Det finns barn som aldrig får chansen till "ny" familj och även om det låter hårt så tror jag att även de barnen har valt sina föräldrar..vill tro det iallafall.

Till Annisangel, jag har också haft missfall &  jag tror att det inte var "rätt" för den själen just då, hon kom året efter istället… Kanske var det "fel" kön första gången eller så fanns inte alla förutsättningar vid det tillfället.

Jane-Lyzell
0

Jo - nog väljer vi våra föräldrar alltid - det är min övertygelse!

Att vi följs åt släkt vis -själsligt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BjornI
0

Kul att läsa era tankar.

Sen går ju tankarna vidare på "vad händer när en ande är fullfjädrad" och "är det rätt att få varningar ifrån synska människor, när man själv (andligt innan födseln) valt sitt liv" Eller har man t.o.m. lagt in det i "paketet" att jag vill få varning om tillex. en olycka innan den händer??

Ha en trevlig vecka gott folk

Mvh Björn

MIRJAMI
0

En tanke jag bara fick, är att har man mött sina föräldrar, syskon, släktingar, vänner i tidigare liv?

Jag börjar tro mer och mer på den teorin att man kommer tillbaka hit till jorden igen.

BjornI
0

Ja, den tanken slår mig oxo Mirjami. Kanske t.o.m. att man väljer att vara sin dotters/sons hund.

Ännu en väg i utvecklingsstadiet, att se världen från ett djurs ögon. Även om man inte vet att valet är gjort när man väl är en hund, men när man når himlen igen så har man fått den rikedomen också med sig. Jaa, Herre Min Skapare, jag tror Vi är lösningen nära Skrattande   Men det är ju inte konstigt nu när Jordens frekventa Liv har höjts en aning. Jag ser med spänning framåt..

Kram Kram

Britt-Marie
0

#20 Den tanken har även slagit mig.