Automatisk Skrift
Är det någon här på ÖN som håller på med "Automatisk Skrift" Tycker det låter intressant och skulle vilja lära mig det,så är det någon som har lite tips och råd så tala gärna om det för mig. Tack på förhand/Tara
Det enda jag har praktiserat är kanaliserad skrift, eller jag skulle nog ´vilja kalla det för insperarad text hellre. Hur som helst har jag också funderat och läst om automatisk skrift och har tänkt att prova på det själv här nu snart.
Vad jag har förstått så ska man bara sitta med penna och papper och slappna av så ska pennan tas över, så handen börjar gå av sig själv. I början kan det bara bli krumelurer och en massa konstiga ord. Men det är bara att öva och öva där med som med allt annat.
Kram Anki
Behöver man inte förbereda sig på något vis eller något annat, tycker det känns konstigt att bara sätta sig med en penna och papper, jag hoppas det kommer flera tips från Er här på ÖN/kram
Det finns säker någon som har praktiserat detta ska du se här på Ön. Då kommer du att få bättre tips. Min man har skrivit automatisk krift på datorn och det fungerade bra. Vad jag vet så förberedde han sig inte mera än att han bad sin guide visa hur man gör. Och så skrev han bara.
Hoppas på flera tips jag med
http://web.telia.com/~u51104349/Iona/Ovningar/utmana.htm
Här är en länk som jag tycker är bra. Om du letar dig fram med pilarna längst ner på sidan så kommer du hitta en övning för automatisk skrift. *L* Hoppas den faller dig i smaken bättre
Kram Anki

Här följer ett tips:
- Ha papper och en penna framför dig.
- Sitt avslappnat och bekvämt och ta kontakt med din guide. Se till att inget kan stör dig.
- Be guidens energier att komma in i din höra arm och hand (om du är högerhänt)
- Det kan pirra, killa eller rycka i armen eller handen.
- Be din guide nu om hjälp att skriva något på papperet, ställ frågor.
- Det kanske blir lite osammanhängande eller krumelurer men fortsätt att öva så kommer det at bli bättre.
- När du är klar så tackar du din guide.
Lycka till!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Finemang!! Tack Elisabeth!
Kram
Tack för tipsen, är det lättare om man är flera, eller spelar det ingen roll?/kram

Du kan göra det själv men samtidigt är det trevligt om man gör det i en cirkel t.e.x
Då kan man efteråt prata om sina upplevelser med andra men det kan du göra här på forumet också, vore kul att läsa hur det går för er som tänker prova det här. 
Elisabeth
Ja, vi ska se om jag lyckas släppa kontrollen så mycket så det fungerar. Så ska jag berätta!! Tänkte prova en stund idag. men jag misstänker att jag kommer att få sitta mååånga gånger till.
Jag vet inte men har fått för mig att det inte är min grej. Och bara där har jag skapat mig själv en blockering. Ska försöka intala mig att det fungerar även för mig så får vi se
Kram Anki
#5 Ett fenomen som väl du också måste ha upplevt Elisabeth, som skriver en bok, är att pennan kan gå av sig själv såna gånger.. Jag skriver också väldigt mycket, av o till, och dom gångerna så räcker det med att jag kommer igång så tycks pennan vilja skriva av sig själv. Spelar ingen roll om jag skriver med pennan eller vid datorn, och sedan när jag läser det jag skrivit efter några år eller månader, så kan jag tänka: "men Herre Gud, är det verkligen jag som har skrivit det där..!?"
Som att man har fått hjälp av någon annan. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#10 ja det händer väldigt ofta 
Elisabeth

#10 - det där är en fantastiskt känsla! Det är upplyftande att läsa något som man själv har skrivet en gång, utan att egentligen minnas att man har gjort det.
Jag tror att jag ska sätta mig och skriva lite igen, det är så länge sedan jag tog mig tid.
#9 Ja du måste verkligen skriva och berätta, håller tummarna att det ska gå bra för dig. Ser fram med spänning av att höra hur det gått/kram
Jag har testat, blir mest streck en så länge. Men tålamodet var dåligt, Elisabets råd kanske ger mig ny kraft. Men vid ett tillfälle fick jag upp Amin. Det är samma sak som amen.
#10 Jag det har jag också upplevt många gånger. Det är det jag kallar för inspirerad text *L*
Kram
Jag har testat under en period…Jag började med att låta pennan bara rita…..sedan bad jag om att vara kanal och skriva….En dag så bara hände det. Kom värsta texten….Visste inte vad jag skulle tro, det var ju jag som skrev men ändå inte..om ni fattar? Höll på i ett typ 6 mån…
Det var över ett år sedan sist, och när jag testade för nån vecka sen, funkade det inte…..
Funderar på att ta upp det igen, då det kom många eftertänksamma texter…
Jag har testat detta för något år sedan på det sätt som Elisabeth beskrivit och det var en upplevelse… Har sen glömt bort att göra det igen eftersom det finns så mycket att prova på inom detta område, hmmm nu fick jag en ide´ vad jag ska göra ikväll
Jag var hoss en tjäj för ca 8 årsen som höll på att utbilda sig " vad hon kallade sig kommer jag inte i håg "Men hon såg ut som hon satt i trans. sen fick jag fråga så bad hon mina gajder om svar, Men det va inget som jag tyckte va något.Fick inte några svar som jag kunde tycka var rätt…Bland anat så var min far där. Men han kom inte i håg vad han brukade kalla mig…
Men någon !!vad Kallar man dom som skriver..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Idag testade jag automatisk skrift och då blev det en "bild" som jag kunde tolka.
Ska jag lita på min känsla av bilden? Den var rätt kul! Fick mig ett gott skratt.
Kallas det automastisk skrift också, eller något annat?
Ja man får la prova efter ett par öl..Jag bara skoja.Men så som Elisabeht beskrev så fattade även jag. å jag skall nog försöka när jag känner för det o det är tyst o lungt ..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej, jag har provat automatisk skrift, och det p g a att en väninna till mig kunde det, man gör precis som Elisabeth beskriver, fast jag provade många, många gånger innan något hände….sen kom jag underfund med att jag hade svårt att slappna av, så jag provade mitt i natten med släckta ljus, och när alla sov. Då kunde jag känna att penne drog iväg i cirklar….huga…vilken rysare, jag blev alldeles knottrig, men kunde inte låta bli att prova nästa natt igen….och så där höll det på ibörjan, efter ett tag kunde jag få fram lite ord och meningar, t o m ett par teckningar…men det var ansträngande så jag har inte gjort detta på länge. Jag sluta att göra det på nätterna, men jag var tvungen att vara själv och blunda för att klara av att känna vart pennan ville dra….Ska nog testa det igen det var så länge sen…
Det är nog jag som är vänninan! Jag har använt mig av automatisk skrift i runt 35 år så jag kan svara på frågon om det. Det som är abolut svårast egentligen med detta är att hålla sig helt "nollad" hela tiden. Släpper man koncentrationen så blir det inte rätt.Jag har även gjort stora teckningar förr men det tar så mycket kraft så det har jag inte gjort på många år. Det tar även lång tid att lära sig att få upp lite fart och känsla att nu stämmer det.

Automatisk skrift är ngt väldigt intresant och det krävs en hel del träning och tålamod innan det fungerar.
Det blir som bäst när man försätter sig i trance och sitter med pennan i beredskap.
Dom så är riktigt duktiga befinner sig i ett trance tillstånd när dom skriver.
Jag har själv alldrig funderat på att syssla med automat skrift men härom dagen hittade jag en massa texter i datorn som jag skrivit under det senaste halvåret och jag har ingen aning om att jag skrivit dom i en mapp i datorn ligger en text om mediumskap och kontaker med andevärlden och det är straten på en bok men har själv inget minne av att jag suttit vid datorn och skrivit det.
Men var intresant att läsa det jag skrivit för en del av det som skrivits är saker som jag själv inte är så övertygade om.
Jag själv tycker det är lite pinsamt eftersom det står lite saker som jag själv inte står för så det lär inte vara ngt jag själv kommer publicera i framtiden så troligen bara ngt som är tillägnat mig själv.
Lasse
Värt att notera är att får man bilder på detta vis så kommer dom upp och ner. T.ex. om det kommer ett ansikte så är hakan bort från en och håret mot en. Oftas ser man inte vad det blir förrän allt är klart och man vänder på bilden.
#Men hallo Issa, vad kul att se dig här, det var inte igår inte……och ja, det stämmer att det var du som inspirerade mig, du kanske kommer ihåg första gången när vi satt och försökte, eller jag försökte för du kunde ju….det var när ni bodde i det goa spökhuset, om man får säga så….då var man inte gammal..
kram på dig och kissarna
Hmn, det finns ju många olika grader av automatisk skrift och mycket av det ni beskriver här inne är inspirerad skrift eller bilder!
Man kan ju göra så som Elisabeth beskrivit(vilket är ett bra sätt) och det finns även fler sätt!
Träning i disiplin vill jag framhäva när det gäller detta mediumskap(vilket gäller för alla) att bjuda in vem som helst att skriva - betyder att du bjuder in vem som helst!
Be alltid din Andliga Guide(dörrvakt) styra upp vem som arbetar igenom dig med automatisk skrift!
Automatisk skrift är just automatisk och sker utan ditt eget sinnes påverkan - därför är det bra att hålla fokus på något annat under tiden då du övar detta - t ex titta på tv eller läsa en bok! Öva endast en timme per gång - samma tid och dag!
För att andevärlden ska kunna använda ditt undermedvetna för att styra din hand behöver ditt fokus vara någon annan stans helst - annars blir det lätt inspirerad skrift i stället!
Trans automatik fungerar ju med och även fysisk automatskrift!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

det var den första andliga kontak jag hade när jag började med automatisk sktift. som dom säger slappna av sitt med penna och papper och meningar kommer till slut..en övningssak
kram