Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1917 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

OT: Samlare

Jag har alltid samlat på något. Som liten stenar, klistermärken, pokemonfigurer och spelkort och allt möjligt!
Numera samlar jag på hattar! Älskar hattar av alla dess slag! Min favorit är min fina tophat som min kära mor lyckades fixa åt mig efter mycket tjat från min sida! **( tack mamma Tatsu!)
**Jag har massor med kepsar, mössor och hattar! jag skulle kunna skifta från en ny varje dag på huvve!

Samlar ni på något? Skrattande

Imasy
0

Nej, jag har aldrig varit nån större samlare. Har däremot en massa djur, kanske en "djur-samlare"? ;)

Zedd75
0

japp sveska filmer. sedan är jag tokig i Antikt. men har våll inte fåt det jag villa ha en där

MVH Zedd

Eija
0

He,he,he,….djursamlare, det lät roligt…vart skall du få plats med dom alla när du har kommit en bit på väg…..Skrattande

Jag samlade på stenar precis som du TotemoOmoshiroi, när jag var liten, men det sitter lite kvar av det ännu, för jag har svårt att gå förbi när jag ser en fin sten, plockar ner den i fickan allt. Vid tio årsålder blev det frimärken, har albumet kvar någonstans i någon kartong i källaren tror jag….dottern tog över ett tag, men tröttnade…

Sen hade jag en period som jag klippte ur sångtexter ur tidningar, minns inte vilken tidning men det fanns i varje nummer av den. Dom klistrade jag in i en pärm, har oxå den kvar någonstans i mitt förråd.

häpp det var mitt samlande…Penga mun

[TotemoOmoshiroi]
0

#3 en hel del, precis som mig! Skrattande

vick
0

Jag samlar på pyssel grejer. Typ kottar, stenar, vitmossa och sånt där. Tyvärr får jag aldrig tid till att pyssla. Men det är sällan jag kommer ut ur skogen tomhäntFlört

Zedd75
0

Jag tror att alla är vi en liten samlare inom oss. För hur många gånger har vi hört oss själv säga ored, Kan var bra och ha. Gansak många gånger tror jag :)

MVH Zedd

[TotemoOmoshiroi]
0

# 6 hahaha. jodå, "Kan vara bra att ha" har man väl tänkt några gånger. Skrattande

[Chakra]
0

Förr samlade jag på kylskåpsmagneter, men sålde dem på loppis när jag tröttnade på dem.

När min dotter var liten; 4-5 år samlade hon på små filmburkar och däri sparade hon naglarFundersamsmå spagettibitar…med mera som hon förvarade i sin leksaksspisGladNär vi hade storstädning hittade vi detta!

Imasy
0

Man kan väl säga att jag har slutat att "samla" på djur nu då, med tanke på att mitt samlande är relativt komplett. Bor ju inte i ett slott och är miljadär ;)

Ska vi prata om sånt som "kan vara bra att ha", så är jag nog den största samlaren på denna sajt ;) Ni ska bara se mitt förråd i källaren….

Katarinaj
0

När jag va lite samlade jag på Bläckpennor, Suddgummin, Plastpåsar/bärkassar, Bokmärken. Min Bror samlade på Kapsyler och Klistermärken. På gamla Coca Cola flaskor fanns när jag var lite ett "budskap" på undersidan/insidan av kapsylen, det tyckte man var spännande. Samlade även på bilder som fanns i glassen Päronsplitt. Någon annan här som minns vad det var för ngt som stod i Coca Cola kapsylerna?

[TotemoOmoshiroi]
0

# dom kapsylerna minns jag. Samlade inte på dom själv, men mina kusiner gjorde det. dom hade en hel back full med färgglada små pluttar med text på.

Katarinaj
0

Jaha, ok. Jag minns att det var så spännande att få öppna sin Läsk o kolla vad som stod i Kapsylen, men jag kan inte alls minnas vad som stod där…

Cristine
0

Skrot he he … skojar lite men man kunde faktiskt tro det när man såg konteinern åka iväg överfull, annars samlar jag på antika möbler och saker när jag har råd och jag kan också säga att jag samlar på djur.. har haft 26 höns och 6 katter men numera har jag bara 3 kvar. Katter alltså!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Hellas]
0

Jag har en förkärlek till stenar av alla de slag, detta har hängt med sedan jag var pytteliten.

Annars samlar jag inte direkt på något kanske mest för att jag inte vet vart jag ska göra av grejjerna.

Men självklart vem minns inte Filmisarna som man bytte eller bokmärken eller ölkapsylerna till burkölen som man klämde ihop så det blev en lång kedja av alla kapsyler, man hängde hela härligheten på väggen i ett urtjusigt mönster tillsammans med de obligatoriska idolbilderna /planscherna man ochså samlade på och använde som tapet *urk*!
Just ja, jag samlade även på de där "provskivorna" man ibland fick, de var som sladdriga vinylskivor och var i olika färger.
Skitsnyggt att sätta upp på väggen med idolerna och kapsylerna och alla speglar med målade figurer på.

chik
0

Gammal som jag är..Det är stenar, både inne o ute..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[kvasthilda1972]
0

nja ett tag köpte jag väldigt mycket skor så nu har jag ombyte ett par år framöver…. annars samlar jag inte på något matriellt bara kunskap… Ha det fint!

Manni
0

Jag samlar inte på nånting alls. Tvärtom så älskar jag att kasta bort och rensa, och håller på bli galen på min sambo som ska spara "bra att ha"-grejer. :)

Zedd75
0

#17 kan jag inte få låna dig några dagar Manni. så kan du komma och röja oss mig ;) ler zedd

Titti
0

Dagstidningar. Nåde den som slänger en tidning!!! Skrikandes
Okej, tidningsurklipp heter det kanske. Fick en klippbok när jag var liten och i den samlar jag klipp som jag har varit med om. Dans, teater, jobbet, skola… Och är någon av mina syskon eller föräldrar med så klipper jag ut och sparar det, och annat intressant. Och så sparar jag en och annan födelse-, döds- och vigselannons. Jag vet, låter lite småknäppt, men håller man på lite med släktforskning så.

Har en hel del frimärken samlade, men efter att jag flyttade hemifrån så har det varit på sparlåga i.o.m att vi bor trångt. Men jag har inte slutat. och ett och annat vykort till blir det i samlingen. Samlade bokmärken när jag var liten, men jag slutade med det när samlarboken blev full.

Men mest tror väl folk att jag samlar på halvfärdiga handarbeten och garn, för är det nåt jag har så är det mycket sådant. Men det gör jag inte. Flört