Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1089 ggr
blondy89
0

Sko storlek? :$

Jag vet att detta inte har ngt med övernaturlighet att göra men tänkte bara om jag kunde få hjälp med min undersökning.

Bara undrar vilken sko storlek alla har? Tänkte faktiskt öppna ett företag. En affär på internet med klackarskor, höga, låga och mitt emellan. Storlek 33-36, det finns ju tyvärr inte så många affärer i Sverige med så små storlekar och riktigt snygga klackar skor. Så vad tycker ni om idèen? Kram

signemo
0

Jättebra ide. Träffade en släkting till min man i förra veckan. Hon klagade över att Det inte fanns så mycket små skor. Om jag förstod rätt hade hon liten 35.

Var rädda om varandra

blondy89
0

Ja precis, men vet inte hur man öppnar ett eget företag? haha :$ Skit bra ju! Där har jag en till anledning ju. :D Älskar skor okcså, har själv 35-36. Och plus det är ju bäst att ha det på internet eftersom att alla kan inte åka ner hit till skåne, landskrona ju. puss

signemo
0

När du har funderat färdigt över hur du vill ha det tycker jag Du skall ringa runt till några redovisningsbyråer och fråga Dem om de har erfarenhet av internetbutiker och hur de fungerar.

När du hittar en sådan så ber du dem om hjälp att starta upp företaget. Ni sätter er ner och diskuterar om det skall vara en enskildfirma eller  Aktiebolag samt annat som har med ekonomin att göra.

Sen tycker jag du skall ta kontakt med Länsstyrelsen i det länet du bor. Ibland kan det finnas stöd för kvinnor son startar företag , eller stöd för alla som startar företag med en spec. ide. Bara fråga på,

Är du arbetslös tycker jag du skall höta dig för om Starta egetbidrag.

Sen får Du leta reda på någon som är väldigt bra på att sätta upp en hemsida åt Dig. Surfa runt på internetbutiker på internet och se efter vem som gjort dem. Fråga om det inte står..

Lycka till

Var rädda om varandra

kybele
0

jag har 35-36 i storlek :D

Och lycka till och hoppas din affär blir lyckad.. jag vore glad om de fanns lite mer bredare i fram varient du vet.. ;) ankfötter behöver med skor ;)

som sagt lycka till :D :D önskar dig allt gott i företaget

Elisabeth-J
0

Jag tycker att det är en jättebra ide´men en fin omtanke där du värnar om andra :) Jag vet flera som har små fötter som inte hittar skor annat än på barnavdelningen vilket inte alltid är så roligt när man som vuxen vill hitta något extra kanske eller med klackar. Vilken fin insats du gör för många :)

Önskar dig lycka till och jag tror starkt på ditt företag!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

blondy89
0

Tack så jätte mycket! :D Vad snälla ni är.. Gud vad glad jag blir. Får kraft av er! haha Men hur gör jag om jag ska köpa in från utlandet då? Det är mest där de har fina och olika klackar. :) Ha det fint. Kram på er alla!!

Elisabeth-J
0

#6 Det finns att läsa på Starta eget ifokus Om du inte hittar något så skriv en tråd och fråga.

Kram

Elisabeth 

signemo
0

Säj det du. Att leta leverantörer och få ett bra pris kan nog vara jobbigt. Men du fixar det säkert. LIte extra papperarbete. kanske . Men det ordnar du säkert det med.

Var rädda om varandra

blondy89
0

Tack så mkt.. är ju bara 18år(tar studenten, blir 19 i augusti) hihi  så har ändå länge på mig att fixa och dona med allt! :D haha puss

blondy89
0

Tack Elisabeth :D

oOTaurusOo
0

skor är megabra ide, jag är kille men kan inte köpa herrskor för jag har smala fötter, får köpa gympadojjor i dam modell..(smala istället för breda) säljs herrskor med, lycka till

MildredK
0

Vem tänker på oss med stora fötter?

Jag har storlek 45 och får gå i mansskor.

blondy89
0

Ja det är sant, kanske går in 45:or också ng gång =) Vill du ha klackar då? hihi kram

blondy89
0

Men frågan är hur man ska hitta storlek 33 & 34 i klackar? Har sökt på google och sånt, men inte hittat ngt. :( Bara king zise affär men tycker inte alls att de har fina skor.. Oh. Vet ng hur man får tag i storlek 33 & 34?

Denna idèn kanske inte blir av då om jag inte hittar de ju. :( 

Kram

blondy89
0

putt.. :( Blev ledsen nu hahaha hittar ingenstans juuuuuuu! va fan. Vill inte att de som har så små storlekar ska handla på barn avdelningen heller. Måste hitta!!! kram

MIRJAMI
0

Jag har ochså jätte stora fötter och hittar sällan något snygt att ha på fötternaGråter

Britt-Marie
0

Jag har strl 37, men jag har en väninna som har 35, så det är en jättebra ide´

blondy89
0

bra ju :) Jasså vilken storlek har du MIRJAM? :) kram

Tatsu
0

blondy89 om du tänker starta ett företag och sälja skor bör du ta kontakt med något fabrikat som säljer skor.
Skomässan i Stockholm är 2 ggr/år sedan är det uppackningsdagar på olika ställen i Sverige.
Leta i ett register för grossister som säljer skor. Det kan du googla fram. Sedan är det inte så lätt att bara starta och sälja, men någonstans måste man ju börja.
Jag tycker din idé är bra man ska nog inrikta sig till en speciell
målgrupp sedan om det är små eller stora storlekar spelar nog ingen roll. De vanligaste storlekarna finns ju överallt.
Lycka till!

PS Min erfarenhet som sko och klädförsäljare är att det efterfrågas mer på större storlekar än mindre, men det kan ju vara olika på olika orter i landet.
Tatsu

Empe
0

MildredK ! Titta här! Jätteläckra damskor upp till 45! http://www.laredoute.se/SplashPage/SplashPage.aspx?CategoryId=13167&PageId=2356

blondy89
0

Okej atck så mycket Tatsu :) Det är jätte svårt att hitta storlek 33 och 34, hittar inte det ng stans så kan nog inte ha så små tyvärr. Isf får jag starta på storlek 35, ja jag tänkte också sälja större storlekar. Tack för hjälpen- Kram

Happyspirit
0

I Kina och Japan har de väl små fötter? Kanske det finns där?Flört

blondy89
0

Ja men hur ska jag göra? Ska jag åka dit? :O hahaha kram :D

ClarasMamma
0

Det tycker jag med lät som en bra idé själv så har jag st36 och ganska breda fötter är omöjligt att hitta snygga skor..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Elisabeth-J
0

Elisabeth 

blondy89
0

OH, TACK! :D Kostar det att bli medlem där? Det måste man bli för att kunna gå in på de sidorna.. Kram

blondy89
0

oj då, det kostade 3000kr per år lr ngt. hahaha

MIRJAMI
0

# 18 jag kan lova dig att det inte är roligt när man har sko storlek 42 när man är kvinna för de flesta skorna slutar på 40 eller 41. Är jätte glad när jag hittar skor som är breda nog att passa mina fötter. Har alltid haft stora fötter för att vara kvinna.