Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 619 ggr
mammaru
0

Dotter

Jag är själv inte ett dugg medial. Jag har aldrig sett eller känt något utöver "det vanliga". Min dotter verkar emellertid ha fått en viss känslighet som framför allt visar sig när folk är på väg att dö. Det har hänt vid tre tillfällen och vid två av dem kan vi ganska säkert säga att hon känt stort obehag vid den tiden då sjukdomsförloppet hos en anhörig "passerat gränsen" så att det sen bara blir sämre till att personen verkligen dör. Och det här har hon känt på 40-80 mils avstånd. Det har tagit 2-4 dagar innan personen sedan har dött.

Hon har omvänt inte känt något alls när en annan närstående blev allvarligt sjuk, men den närstående lever ju också fortfarande…

Min dotter är 18 år. Jag känner mig lite undrande inför det här. Det är inte en alldeles lätt "talang" att bära att känna av när någon är på väg att dö.

Jag tycker också att det i två av de här fallen är lite märkligt varför den/de personerna skulle nå fram till just min dotter. Det är egentligen bara i ett av fallen som hon har haft en djupare relation med den döende.

Kanske kan någon av er förklara lite om det här?

mammaru
0

Puttar upp…

sven-g
0

Jag är nog inte den som ska förklara. Så jag puttar

[TotemoOmoshiroi]
0

det finns många olika sätt att medial på. Det är nog svårt att ändra på det din dotter känner av, tyvärr. Om hon inte lär sig att stänga av allt på något sätt. Andra här på sajten kanske vet hur hon ska göra. Förstår att det är väldigt jobbigt! Inte den trevligaste av mediala gåvor din dotter fått.