Du mener ett tre bens bod ?
Nä tyvär men vill ha tag i ett. Skulle passa bra in i mitt såv rum :)
MVH Zedd75

Spåbord? Jag har aldrig hört talas om spåbord så jag vet inte vad du menar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Förlåt, trollbord menar jag

Hon menar ett sånt med tre ben Elsibeth. Man kan fråga bordet fårgor så svar det med kancka med en benet. har hört och läst om sådan bord. Det sak vist funak förvånasvät bra. Om man nu tror på sånt

#1 Jepp, de med tre ben

#3 ja men kan även het spå bord som du sa och trebens bord
MVH zedd

Ok, då förstår jag :)
Det finns en man som heter Göte i värmland som tillverkar trollbord om man vill ha ett sånt.
http://www.varmland.org/event.asp?typ=detail&id=3125&ty=5&su=27&lang=
Elisabeth

tack för länken Elisbeth. Men jag är ju för antikt så jag vill nog hälst ha ett sånt bord med litte histroia i hehe. Det måste ju finsas lite energier
MVH Zedd
Nr 8
Energierna får man bygga för själv, det är inte bordet i sig som är magiskt på något sätt. Detta handlar om fysisk seans!

#3 du hajade vad jag menade
. Häftigt att de har gått i generationer. Vilken ära attt få jobba med något sådant. Tack för länken!!!

#9 Har du gjort det nån gång?? Det verkar så spännande. Det är ju inte som en pendel direkt. Bordet lyfter ju på benet/bena. Det är det som jag tycker är så häftigt
Nr 11
ja jag har gjort det flera gånger men det är ingenting jag vill lära ut på ett forum. Jag anser att man bör kunna en del om sånt här innan man gör det själv. Är du intresserad så försök att få vara med där det finns folk som har erfarenhet til en början.
Har man inte tillräcklig kunskap om andevärlen i olika former så kan det bli en skrämmande upplevelse om man inte förstår allting.
Pytte
Tillägg! jag vet inte hur mycket kunskap just du har men det finns ju många andra som läster här också!

Självklart
Skulle inte drömma om att göra detta själv. Varför jag undrade lite var för att jag ska gå en utbildning. Och om tid fanns då så skulle vi prova det ev. Med folk som kan det alltså

#12 Där håller jag med dig. för det är ju så med allt sånt tex anden i glset, troakort mm
MVH Zedd75

#13 Vad roligt :) Berätta gärna sen hur du upplevde det :)
Elisabeth
nr 13
Klokt av dig! Hoppas du kommer gilla utbildningen! vad är det för utbildning förresten du ska gå? medialt eller?
Nr 14
Förstår inte vad du menar med tarotkorten? det är ju intuitionen man använder då!??

Självklart ska jag göra det. Men det e långt kvar. Kursen är i höst. Såå himla långt dit och jag är ju som vanligt helt ivrig.. Det e därför jag frågar om allt
Men tro mig, jag kommer babbla en massa i höst oxå. Efter kursen så måste man ju tjöta av sig lite

Tarotkort är inget man behöver varna för, det är ett jättebra redskap att öva intuitionen med :)
Elisabeth

#16 Medial, intuition, tarot tolka bilder. Jill Petersen håller i den.
nr 19
Vad roligt! Jill är en härlig människa.

Vad kul!
Jag har känt efter vart jag vill gå, har gått en kurs innan. Men kände att jag ville gå igen. Jag gick på en seans som Jill hade och jag bara kände att "det är henne jag ska ta en kurs hos". Jag längtar ihjäl mig…

#22 Tiden går fort, snart är du där, vick. Lycka till på kursen!

Tack ska du ha

Jo, jag har provat flera gånger och det är kul och spännande, häftigt att det rör sig av sig själv!! Första gången jag testade, dansade bordet faktiskt när vi sjöng för det och jag var helt chockad över det, trots att jag suttit och sett det vippa hit och dit i ett par timmar. Men jag är tveksam till hur seriöst det blir, har mest sett det som en rolig grej man kan göra med andliga vänner. Men det har lett till intressanta upplevelser och viss dos av ny kunskap.
Lycka till!!
Ewa

#16 det har du rätt i. vet inte vad jag fick det i från ler

Trollbord är en kul grej ungefär som Anden i glaset eller som pendeln.
Man gör som så att man är några stycken att läfgga händerna på bordet eller rättare sagt man lägger fingertopparna på bordsskivan.
Du ber bordet visa ett ja med ett av benen och Nej med ett andra ben och seda ber man om ett räkne ben.
Sedan ställer man en fråga till bordet är det ett jag så lyfter bordet på sitt ja ben frågar man tex om hur många barn har jag ja då slår förhoppningsvis bordet 2 gånger med räknebenet i golvet.
Men övervägande när jag ställt denna fråg så har bordet svarat 3 barn så jag har många gånger undrat om jag har ett barn jag inte känner till *L*
Men man behöver inte köpa ett speciellt trollbord för dyra pengar.
Det sägs att det inte får finnas några metallföremål överhuvudtaget på ett trollbord .
Men rent bara strunt prat vi köpte ett trebent bord på Ikea för 195 kr och det fungerar utmärkt att använda sig av detta bord.
man kan även dansa med bordet och det är riktigt roligt då gör man på samma sätt men ber bordet att förflytta sig över golvet.
Dett är riktigt kul och man kan få upp en rejäl fart på bordet när det åker runt på golvet så man får sprinag efter bordet med fingertopparna på bordsskivan.
Men när det gäller bordsdans så kan man även använda sig av stora tunga ekbord med fyra ben för även dom kan man få och dansa vid en kurs vi hade så på kvällen när vi hade lite trevligt och gemytligt så gjorde vi detta och då så fick vi en av tjejerna på kursen att sitta på bordet medans det åkte runt i en bra hastighet runt golvet så man kan har riktigt roligt med bordsdans.
Förra sommaren så var det jag och några andra vänner som träffades och då vi bland annat hade frågestund med bordet och sedan bords dans.
Då hände ngt som var helt fantastiskt vi hade ett litet fyrbent rotting bord så vi satt på golvet och ställde frågor till bordet och fick våra svar.
Då en av mina kompisar frågade om det var möjligt att bordet kunde lyfta på alla fyra benen så att inga ben var i golvet och bordet svarade ja.
Så nästa fråga blev naturligtvis kan du visa oss detta.
Då flyttade bordet sig till min kompis och la upp tidnings hyllan som fanns mitt i mellan golvet och bordsskivan på min kompis knä och med hjälp av denna tidnings hylla så lyfte bordet på alla fyra benen i luften medan den stödde sig med tidnings hyllan på min kompis knä.
Vi skrattade så vi grät när dett hände för det var ju inte riktigt så vi hade tänkt oss det hela.
men efter detta hände ngt ännu mer fantastiskt då satte den upp ena benet på min kompis knä lyfte dom andra benen i Luften vred sig mot personen som satt bredvid satte ner det andra benet på mig och sedan klättrade bordet sig runt alla som satt i cirkeln så bordet klättrade på oss och detta lyckades vi också filma så jag har det på film och man lever upp och blir så glad varje gång man tittar på denna film.
Så verkligen kul med detta med trollbord men som med Anden i glaset så får man ha respekt och veta vad man gör för att man inte ska råka ut för några obehaglighter.
Lasse
kan du inte lägga ut den filmen antingen här el länka till den???

#27 du som värkar var hem på det. Går det bara med alla trebenta bord eller måste det var speiselt bord ?
MVH zedd
Det beror på deltagarna zedd, inte på borden så i princip borde det gå med vilket bord som helst bara man har tillräckligt med energi att bygga på.

Ja det fungerar med andra bord också :)
Elisabeth

Okej har ett gammalt rök bord här kanse ska testa med det då

Länken i #21 innehåller flera trollbordsfilmer. 

Ja det går bra med vilket bord som helst det behöver inte heller vara trebent. Som vid det sista fallet så använde vi oss av ett 4 bent bord men vi använde oss bara av tre ben så även där hade vi att Ja ben ett nej ben och ett räkne ben sedan så användes inte det 4e benet.
#28 Hur gör jag när jag lägger ut filmen och var kan jag lägga ut den försökte på en annan sajt innan men det gick inte eftersom filmen var på 160 mb.
jag är inte så hemma på hur man gör.
Lasse
nr 33
det var inte det jag ville se! jag föredrar mera seriösa sammankomster än att springa runt bordet på kul.
nr 34 haha nuuu frågar du helt fel person! men kanske Calle555 eller Elisabeth kan hjälpa dig???

Jag har varit på fyskisk seans för Anncharlotte Oksanen på mässa i Skövde ett par gånger. Då använde vi helt vanliga, fyrkantiga bord som fanns dör i lokalen. Vi var flera som stod runt bordet och ställde frågor och det tippade än åt höger än åt vänster beroende på vad vi bestämt som skulle vara ja eller nej.
Vi fick till och med bordet att ställa sig på högkant och det var ett ganska långt bord
Vi tjoade och hejade som i en fotbollsmatch, till våra nära på andra sidan, för att få upp energierna. Jättecoolt måste jag säga att det var! Min sambo som är väldans skeptisk tyckte också det var häftigt. 
Då jag träffade Anncharlotte nästa gång så sa hon "din sambo höll på att sabba alltihop för han var ju sååå skeptisk" Å sen skrattade hon. För han blev ju faktiskt "omvänd"
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Finns det någon som kan hjälpa/visa Lasse hur man får ut filmen han pratar om i inlägg 27??
tror många skulle vilja se den!

Man kan inte lägga ut filmer här om det inte är på Youtube t.e.x. Men när den nya versionen på iFokus lanseras så kan man lägga in vanliga filmer här så lägg gärna in den sen när det kommer. Eller lägg ut den på Youtube och länka till den sidan.
Elisabeth
Vet någon hur man lägger ut på You tube då???
När är nya iFokus klart Elisabeth?

#39 är inte så bra på det men vet att man måste bli medlem där. Sedan tror jag det står hur du gör
MVH Zedd
Ok tack zedd!
du kan väl testa Lasse på You tube & länka härifrån sen???

#39 Mycket är redan klart men det återstår en del som ska fixas så när den lanseras här vet jag inte än. Vi värdar och Medarbetare har fått ta del av den och jag lovar att det kommer att bli mycket roligare både med forumet och era personliga sidor ;)
Elisabeth

#42 hoppas man kan ha mycke mer pm i sin ingkorg då. Måste ju radera hella tiden hehe
Kul!!
hoppas den bilnkande reklamen här ovanför försvinner, jag har jätte jobbigt med den!