Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1867 ggr
s-tjej
0

Pendel

Köpte en pendel idag (min första)

Vet någon någon bra sajt där man kan lära sig mer om det, även om kvinnan i affären förklarade jättebra o så om hur det funkar så vill jag ändå veta mer *som vanligt*

sven-g
0

Det finns böcker men, man lär sig mest av egen erfarenhet. Börja kontrollera hur den beter sig när du ställer frågor som du vet svaret på. Åt mig kan den gå i cirkel och rakt samt i en oval bana, lycka till.

s-tjej
0

okej:D ja hon visade hur man skulle själv se hur den visade Ja och Nej på mig (fast hon visade ju på sig)

[Hellas]
0

Använd sök funktionen samt kika även in på Healing jag vet att det funnits diskussioner gällande Pendel där med.
För övrigt är det som Sven säger!

s-tjej
0

Men är det Ja eller Nej eller Kanske frågor man kan ställa?

Hon sa med att man kunde be den visa något på en karta eller liknande.. stämmer det?

och ritade upp en "blomma" där man kunde fråga tex vilken vitamin man behövde eller något?

sven-g
0

#4 Du ska börja med lätta saker, annars blir du nog besviken. URI GELLER har gort sig en förmögenhet på slagruta på karta, för att finna mineral tillgångar. Det var bara en upplysning, han har slutat med att böja skedar.

s-tjej
0

HAHAHAHA då börjar jag med Ja och Nej frågor..

kan man fråga typ vad som helst?
Typ om det kommer gå bra på läkarbesök och så?

sven-g
0

Jo jag frågade ju när läkarn trodde det var åt h-vete, och pendeln sa jag var frisk, den hade rätt. Sov gott

s-tjej
0

hmm var det ironi eller inte *förvirrad*

annars var det jättebra!

moonflower
0

Någon som vet…var kan man få tag på en bra pendel?

Hälsar moonflower

Zedd75
0

#9 var bor du ?

s-tjej
0

Tror det är viktigt, precis som vid tarotkort att man ser pendlarna IRL för att få en känsla för dom, min kände jag direkt att den SKA JAG HA

MoonFairy
0

Hejsan…

Jag skrev förut på en annan tråd oxå…

Du kan använda ditt halssmycke som pendel…om du vill…

Börja me att fråga pendeln OM den vill pendla för dig?

Rör den sig - så är det ett "ja"…

fortsätt sen med att be den GE dig ett JA…säg Tack så stannar den av rörelsen.

Be den ge dig ett Nej…säg tack igen, så att den stannar.

Be den ge dig ett Kanske… å så Tack igen.

Nu har Du ställt in den.

Så gjorde jag å den fungerar verkligen…ska även tillägga att jag bär den dagligen som halssmycke!

Kram å LyckaTill

s-tjej
0

#12: vilken smart ide! är det ett "vanligt" halssmycke eller är det en sorts kristall?

s-tjej
0

Kan man använda en pendel som halsband med? läste att just min var bra mot sömnlöshet och DET har jag!

MoonFairy
0

hej tjejen!

så klart du kan ha pendeln som halsband(!) eller så lägger du den under kudden, hänger den ovanför huvudänden på sängen eller på läslampan kanske…*ler*

Ju mer du bär den på dej -speciellt i vaket tillstånd - ju säkrare svar får du av den - eftersom du får en tajtare kontakt med pendeln på det sättet!

Jag har ett smycke de sk "fröjel-smycket" från vikingatiden å hitttat här på gotland, i Fröjel… Det sitter en ametist-kula infattad i smycket, som är av silver… Det är min nya pendel efter som den gamla pendeln fick fötter (försvann)

Kram å Lycka Till

s-tjej
0

Haha så du dras oxå till ametist;)

Men om man använder pendeln så mycket, blir den inte hmm utsliten? haha konstig fråga kanske

MoonFairy
0

utsliten blir den inte…men den kanske behöver ställas in på nytt… Som jag skrev till dig förut

hu r du ställer in den alltså…

Dras å dras… jag fick smycket av min sambo på alla hjärtans dag *ler*  (fick välja mellan bergskristall å ametist)

Ja sa till Kent att ta den sten du tycker passar mig!

s-tjej
0

Okej:D får testa med o hänga den över sängen:D märkte just att det inte går att ha den som smycke, eller går gör det väl men det blir komplicerat HAHA…

Naw va gulligt:D båda är fina men ja ametist dras jag till:D

tarotlasse
0

Kan rekomendera en jätte bra bok som säger det mesta när det gäller att jobba mede pendel Den heter Lilla Pendel boken och det är en liten orange bok utgiven av ett Malmö förlag.

En liten bok med bra beskrivningar.

Lasse

s-tjej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej:D ska försöka kila ner till affärn nästa vecka o se om hon har den:D Just nu hänger pendeln på en hylla över sängen där korten på min änglabror och morfar står, får se om pendeln tillome kan hjälpa mig slippa min helvetes nätter…

slänger in en bild tagen på avstånd, man ser knappt pendeln men..

tarotlasse
0

Titel namnet på den boken jag tänker på är nog fel.

Sökte efter den på Nätet och fick då träff på Lilla pendelboken   skriven av Pehr Trollsveden men det är inte den boken jag menade för den vet jag inget om.

Den jag menar är en liten bok i A5 format och är orange till färgen och med en bild på en pendel på första sidan.

Lasse

s-tjej
0

vet du om den e dyr?

tarotlasse
0

Nej det är en billig bok under 100 lappen tror jag.

Lasse

[Chakra]
0

s-tjej…Titta också på Insidan här på iFokus för där finns också skrivet en hel del om just pendel.

Finns också butik Lotusblomman där.