Fullmåne 20/5
Hej på er….vill återigen slänga ut en påminnelse om att fullmånen är på intågande vilket påverkar mångas känsloyttringar, på gott och ont!
Energimässigt så känner vi redan nu av månens intåg och kullmen lät denna gång vara på 20/5, torsdag nästa vecka.
Må så gott och håll i tungan eller vässa den inte eller hur man nu ska säga, kanske honung lenar upp, själv ska jag skopa i mig en del av den varan 

jag känner verkligen av den , kan ej sova på nätterna mm, men det är bra att man vet vad det beror på…
Jag har pepparkakor hemma! (billigt nu ;-)
Haha, pepparkakor….det var något nytt, jag ska testa det, tro om det är ok att ta fram glöggen *S*

Skönt, jag har ledig vecka precis då.
#3 Kan få ilskna varulvar att tagga ner lite *S*…
Haha…fast det beror väl på vad de vill förstås
!
#6 Ja just ja….hahaha…

*fniss*
ännu mindre sömn med andra ord…
Men det är ju bra ju….såna aktiviteter då man ändå inte kan sova….man blir ju iaf avslappnad efteråt eller…? :-)

Ja energierna började verkligen påverkas tidigt så det är starkt nu ;) Jag sover ca 5 timmar/natt tiden kring fullmåne men är pigg och full av energi ändå. Övrig tid behöver jag sova 7-8 timmar :) Så vid fullmåne får man mycket mer gjort än annars :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Men återigen har jag lyckas pricka in en speciell aktivitet med cirkeln den 20e. Utan att ha koll på fullmånen. Vi ska ut i skogen och öva och göra en speciell grej som jag inte kan skriva här för det ska bli en överraskning för dem. Sååå med fullmånen på det kommer det att bli helt fantastiskt.
Helt otroligt. Eller kanske inte så otroligt ändå. *ler stort*
#12 Åh vad mysigt

ja men är verkligen full av energi

Jag blir vätskefylld - ungefär som vid mens - vilket också visar sig i att jag är mer "stingslig" än vanligt. Å andra sidan vet jag om det här - månen påverkar ebb och flod så varför skulle den inte påverka mig- och vattnet i min kropp också. :-)
NU skall jag komma och lägga mig i. Är det inte den 22 nästa torsdag.
SKall försöka hålla tungan rätt i mun. Men just nu känns det som den bara vill bubbla ut en massa.
KOnstigt detta forum. Ibland blir jag pratsjuk. Kram på er
Var rädda om varandra
Den 20e är på tisdag. Så det stämmer Signemo. Jag tror Hellas slank lite med fingrarna på tangentbordet bara.
Vaddå vad händer om det är fullmåne? :O haha kram
#17 Precis som jag själv gör allt som offtast.
Var rädda om varandra

ja på tisdag är det fullmåne

för mig spelar det ingen roll. om det är fullmåne eller inte. jag har ingen energi iallafall.

Då får jag passa på att skriva lite brev till mina brevvänner igen. Blir lite extra skrivet då, när sömnen blir sämre då det är fullmåne. Men det är en bra sysselsättning att skriva under fullmåne nätterna.

#21 va tråkigt att du inte har någon energi.men då kan du sova iallafall skönt.

#12 Hihihihi jaaaa det blir ju kanonbra men fullmånen då 
Jag vet ju vad ni ska göra men jag lovar att vara tyst 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag förstår fortf. inte vad fullmåne innebäääärr? hehe
Hos mig är det full aktivitet här hemma kring fullmåne har jag märkt, jag blir också mer lugn och mera målarsugen än annars… Kreativiteten = fullmåne hihi
Så i normala fall vill jag inte ha någon runt mig när jag målar, men kring fullmåne är jag omgiven av en massa folk… hmm, jaja jag lär mig väl så småningom *s*
Blir också mera skrivsugen och pratglad och öppen för naturväsen, ja alltihopa=)
Kram på er nu när fasen närmar sig och kulmen kulminerar till den bästa tiden i månaden! Woohooo!
Superkramen till alla
jajust jag behöver inte lika mycket sömn heller!
Många Goa Kramar
Annisangel
Men är det "ljuset" från fullmånen som gör att man får mer energi?
#27 Den versionen jag har hört att vi påverkas så mycket är att månen styrs av tidvatten och vi består till största delen av vatten så därför påverkas vi på olika sätt…
Har ni andra hört samma sak?
Många Goa Kramar
Annisangel
eller vad det tidvattnet som styrs av månen????
Många Goa Kramar
Annisangel

Månen styr tidvattnet på jorden och därmed också dess vätskefyllda invånare. 

Har faktiskt aldrig tänkt på om och i så fall hur jag blir påverkad av fullmånen.
Måste komma ihåg att känna efter om jag märker någon skillnad denna gången 
Sömnproblem får då jag när det är fullmåne, och visst påverkas kroppen oxå på någotvis tror jag….Det är kanske därför som jag mår så illa….har aldrig tänkt på när dom här illamåenderna kommer….men det brukar vara i ungefär en till två veckor….hmmm
Happy en fullmåne bebis 
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

men jag förstår inte hur fullmånen kan påverka mig ,när den inte ens ha kommit en,, jag menar det är ju på tisdag, jag vet att jag blir påverkad men jag förstår inte riktigt..
inom astrologin så menar man att månen, solen och de andra planeterna påverkar oss på olika sätt.
I ett horoskop är månen associerat till tecknet kräftan och representerar det undermedvetna, vårt emotionella tillstånd, fertilitet, kreativa energier, hemmet, familjen, modern och vår förmåga att uppfatta andras känslor. Intuition.
Månen inverkar också på jorden mera handfast genom att påverka vatten med sin dragningskraft. Tidvattnet är väl den mest välkända effekten av det. Med största sannolikhet påverkas vi människor fysiskt av samma fenomen då vi består till över 90% vatten. Den vanligaste påverkan på oss människor brukar vara störd nattsömn och en obestämbar känsla av oro.
Många som arbetar med människor t ex poliser eller akutmottagningarna på sjukhus kan vittna om extra hög arbetsbelastning under fullmåne.
#33 Jaa, det är klart det blir en fullmånebebis Hahaha!
I morse när jag vaknade hörde jag barnskrik och Hej Pappa! Så nu sitter jag här och väntar på att de ska ringa och säga att han kommit. Hmm. Hoppas Hoppas.
Han
ha ha hi
Oj då!!!
Där slank tungan visst. JA det är en HAN det har de kollat upp. Han ska heta Liam. Det är också bestämt. När han väl nu bestämmer sig för att komma ut. *S*
#38 då var man inte helt ute och cycklade då
ha ha ha
Kram för Liam
Vänligen Jane