Något duktigt Medium här?
Hoppas du hittar någon för det var en intresant tatuering *håller tummarna*

Ett Medium är en person som har kontakt och förmedlar budskap från andevärlden.
Ett medium är inte ngn som läser av ngn anna person det är ngt man gör med sin intuition så igentligen inte ngt medium arbete.
Men det finns ju i dag olika medium dels dom som jobbar med Andevärlden ochj som beskriver och tar fram bevis på att andevärlden existerar och ger budskap från andevärlden.
Sedan finns det ju Psycic Medium det är dom som inte har kontakt med Andevärlden utan som läser av andra personer genom sin intuition ngt man inte behöver ha kontakt med andevärlden för.
Jag tycker det är lite fel att kalla en sådan person för medium eftersom ordet medium betyder just en person som har kontakt med Ande världen.
Lasse
#2: Ja man ska nog hellre gå på intuition
#2 Varför andvänds då bland annat färgtolkning, i medium utbildningar ????

tatueringen du har liknar Tarot-kortet 3 i SVÄRD… du verkar bära på mycket å framförallt tung hjärtesorg…
hoppas att du healades en bit genom att göra den?!
Kram

För att att kunna använda sig av intuitionen är grunden i mediumskapet och det man börjar med inan man går in på det mer avanserade.
Sedan så underlättar detta kominikationen med andevärlden om du börjar med att lära dig att tolka färger bilder osv.
För andevärlden komuniserar ju ofta med bilder och färger.
En ande kan tex beskriva sig själv som person genom att visa mediumet en inre bild av en röd cyckel då får mediumet tolka hur just det mediumet ser denna symbol och färgen på cyckeln.
Kominikationen med andevärlden kan ju ske på många olika sätt en del ser anden ren fysiskt som om den står dirket framför dig.
Andra ser Anden som en bild i sitt inre precis som man drömmer.
En del hör andevärlden en del fysiskt och andra som en tanke inom sig.
Andra får till sig det som känslor att man känner att man blir kortare att man blir smalare osv och kan beskriva detta.
Det är väldigt vanligt när man frågar anden om den kan beskriva sig själv att den visar olika bilder och symboler som mediuemt får tolka den kan tex enbart ett ett plommon och då ska jag beskriva anden genom detta plommon i bland visar anden en bild av en seriefigur och då får man tolka det så man får fram en beskrivning av anden.
Det är inte ofta anden pratar i kalrspråk med oss utan blandar detta med symboler.
DÄrför så viktigt och bra att öva upp sin intuition och sin bild tolkning innan man börjar med andekominikation.
Lasse

# 5 I vilken lek då om jag får fråga är bara så intreserad för har en hel del tarotlekar och har inte sett ett sådant hjärta i ngn lek.
Tyckte tatueringen är jätte häftig skulel kunna tänka mig en tarotlek med denna bild för en sådan bild säger väldigt mycket.
I den lek jag tog upp visar 3 svärd en gråtande kvinna som sitter fast i ett spindel nät.
Så olika motiv i olika tarotlekar.
Lasse
#5 Kanske från Waite tarot ??

mina kortlekar har fått fötter för tillfället…de gör så ibland…har inte kunnat hitta dem på minst 6 månader…
har bara pendeln att arbeta med nu…
Jag skrev: -liknar 3 i SVÄRD… inte att tatueringen ser exakt ut som kortet…

Tack snälla för era svar.