Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 3267 ggr
KuroTenshi
0

Pendel

Instruktioner sökes!

Igår hittade jag en väldigt tjusig pendel inne på min favoritbutik, och var såklart tvungen att köpa den!
tyvärr så står det inte alls hur den används, och kvinnan som sålde den visste inte heller.

Jag vet att den snurrar runt för ett svar, och åker fram och tillbaka för ett svar, men vilket är vad? vad är "Ja" och vad är "Nej". Finns det några regler över hur man ska använda den, eller är det bara att köra hårt med alla frågor jag kan komma på?

Tänkte lägga in en bild på min lite annorlunda pendel också, men det visade sig att jag glömde kvar den på jobbet igår, så jag antar att det får gå endå.

Tacksam för svar!
// KuroTenshi

Lionadh
0

Du kan fråga pendeln Hur är ett ja? respektive Hur är ett nej?

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

KuroTenshi
0

tror du det funkar? haha. det var lustigt. ja, det kanske man kan göra. ^^

Pia-F
0

Jag började med att fråga pendeln hur de olika svaren skulle visa sig. För min del blev det en cirkel medsols för ja och tvärtom för nej, en vågrät linje för kanske och en lodrät för "vet inte". Jag frågade också, för säkerhets skull, om svaren alltid visas på samma sätt.

Lionadh
0

Testa med att ställa en fråga du vet svaret på. Be också guiderna om hjälp och beskydd.

KuroTenshi
0

så med andra ord ska jag helt enkelt fråga pendeln om hur den funkar? hm.. där ser man.
är det olika för olika pendlar då? trodde alla fungerade likadant.

Lionadh
0

Det kan vara olika från person till person och från pendel till pendel….

Nicciz
0

Alla pendlar är olika för olika människor, när jag har en ny pendel brukar jag bära den på mig nära kroppen för att den ska få "mina" energier. Fast först så brukar jag så klart rensa den från andra/s energier.

Sedan brukar jag fråga självklara frågor som tex, -Är mitt namn… vårat namn är ofta djupt förankrat i oss och pendeln som faktiskt egentligen "bara" visar ditt undermedvetna kommer på det sättet visa vilken rörelse som för dig är -Ja respektive -Nej och kanske/vet inte.

Sedan kan man ju fråga om andra självklara saker för att verkligen se att det är samma rörelse för -Ja och -Nej

Lycka till!

TantAlma
0

När jag testade pendeln själv använde jag sytråd och gem. Jag frågande den om hur den visa Ja och hur den visa mig nej , varje gång jag börjar.

Den har varit ganska pricksäker men vissa saker har inte alls stämt in. Så man får ta det med en nypa salt.. som sagt.

liaW
0

Jag ville bara tillägga..

..att det är viktigt att om du är högerhänt att du inte använder höger hand för att det då är intellektet som styr, din logiska sida eller ditt ego - vad du nu vill kalla det… Om du ist anv vänster hand så är det ditt inre jag, intuitiva sida, som svara på frågorna. (Vet inte hur det funkar om du är vänsterhänt, får kanske prova/fråga dig fram).

Om du pendlar med vänster hand får du alltså inuitiva svar/medial vägledning.

Man ska även vara noga med att säga varje gång att man vill komma i kontakt med sitt högre inre jag för att man inte ska få andar som styr pendeln och tokas med dig…

Slappna av helt och hållet och låt pendeln röra sig efter dina impulser. Fråga inte dubbeltydiga frågor. Håll i pendelns tråd, håll handen stilla så börjar pendeln röra på sig av sig själv…

Be pendeln visa dig hur ett "ja" ser ut (cirkel), hur ett "nej" (sida till sida) ser ut och hur ett "kanske/inget svar" ser ut (sidläget tvärt emot nej). Neutral pendel står stilla.

Kolla på Amulettens nätbutik om de har "Lilla pendelboken" av Pehr Trollsveden - då har du en god början!

Lycka till!

KuroTenshi
0

# 9 oj, det var mycket info. tack så mycket. nu vet jag mycket mer. ska bli kul att testa den ikväll och se vad jag kan få ut av den.

En annan liten fråga angående pendel, en kvinna som jag känner brukar använda den för att få svar angående andar som hemsöker folk. Kan jag fråga pendeln saker om spökena i mitt hem, eller kommer den inte svara riktigt på dom?

KuroTenshi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Min pendel kommit hem!
Här är ett kort på den. Är lite "Goth" känsla över den, tycker ni inte?

lilin
0

Jag tycker du valt en vacker pendel.

gör som liaw talar om.
Fast jag pratar med min pendel och ber den visa ja och nej tydligt varje gång, sedan ber jag den alltid att stanna mellan varje fråga, så dom inte smälter in i varandra.
Visst kan man fråga om energi i ditt hem, men försök att verkligen bara fråga ja nej frågor (det kan vara svårt)

Lycka till

lilin

liaW
0

#10 Hej igen KuroTenshi

Jag har ingen aning om du kan använda pendeln till att fråga om andarna i ditt hem… Jag brukar använda mig själv till det ;) Du kan ju prova, men då är det ju inte ditt högre jag du tillfrågar.. så jag skulle nog tycka att det var lite att gå på farlig mark (som med witchboard eller anden i glaset)..

Pendeln var fin! Min är i bergskristall - men jag pendlar ofta bara med en ring om jag ska fråga om familjesaker eller med en nål går oxå bra :)

KuroTenshi
0

En sista sak bara..  "Prata med din pendel", innebär väl inte att jag nödvändigtvis behöver tala högt, va? det funkar väl om man bara tänker frågorna.. eller har jag fel?
Vissa saker man frågar kanske man inte vill att andra ska höra..

liaW
0

Jag brukar tänka det jag vill ha sagt. Det funkar för mig iaf… ;) Men jag gör nog lite olika tror jag, beroende på om jag är själv eller om någon annan är hemma…

liaW
0

Just ja! Man ska ju rena pendeln först… Jag vet inte hur viktigt det är, men man ska lägga den i salt en stund (!) helst havssalt, men jag använde vanligt. Det ska man göra emellanåt för att ta bort dåliga energier.

Nu hade jag ju bergskristall och din var i metall, så det kanske inte behövs då. Det är väl mest stenar man ska rena (?)…

lilin
0

Det är klart att du kan tänka dina frågor.

men om du vill avdramatisera det hela lite kan du när du är ensam prata högt med den.

Jag håller helt med att du inte ska kalla på något genom din pendel så som man gör med ett Wijaboard, men att fråga OM det är någon och vem, är ingen fara. Men som sagt, ingen maning,sejdning,åkallan av andar..

kram

KuroTenshi
0

havssalt? jaha. vatten med salt i då, eller bara i en hög med salt?
tja, jag kan ju som ni märker inget alls om pendlar, så är därför jag frågar så mycket. ^^
är lite rädd att jag ska göra nånting fel med den.

liaW
0

#18 …bara salt…jag lade lite i botten på en liten skål och sedan täckte jag själva stenen med salt :) Jag hade noll koll på läget jag oxå förut. Därför köpte jag boken jag pratade om tidigare. Den var en bra grund :) Resten ha jag mixtrat fram före och efter boken… :)

Rosknopp
0

Jag har initierat mina pendlar i olika healingmetoder, det renar också.

liaW
0

Hur menar du då? Kan du utveckla det där?

[Hellas]
0

Det räcker med att låta pendeln renas under rinnande vatten.
Vatten är ett sätt att rena saker från gamla energier men det är även bra med salt förstås.

Jag har en liten billig bok som är väldigt bra och enkel för nybörjare och som jag kan rekomendera:
Lilla pendelboken med Pehr Trollsveden
(ISBN: 9189374010 EAN: 9789189374010)

Det finns även gamla trådar gällande pendling, jag har även för mig att Healingsiten hade en hel del nybörjare som pratade för fullt i somras.

Lycka till, det är kul att Pendla bara man tänker på att endast ställa de frågor man vill få svar på!! Det kan vara väldigt tung börda att veta allt!

liaW
0

#22 Glad Precis den boken var det jag menade tidigare! Super!

[Hellas]
0

#23 Oj, jag såg inte att du nämnt den tidigare!

Visst man man rena med hjälp av healing samt även initiering men det är lite överkurs tycker jag.
Det fungerar väldigt bra ändå!

Det enda jag tycker är att man ska ta detta verktyg på allvar för det är definitivt ingen leksak.
Var rädd om Pendeln och vårda den.

[Mariann]
0

renas gör den lättast med tanken dvs be den om att rensas bara!

Sedan detta med snurra hit eller dit. Du bestämmer hur den ska svara genom att helt enkelt bestämma att .T EX snurra vid ja och stå still vid nej. testa får du se att det är du som bestämmer….

Detta gör att MAN msåte vara helt tom för önskningar och inte ens pytte lite vilja ha ett specifikt svar, för då får du det med garanti… detta går också å testa….

men kul är det med pendel ett tag… den är bara ett verktyg… du kan lika gärna ställa frågan i dig själv t.ex i meditation….

liaW
0

D gör inget. D är ju bara bra, menar jag, för nu vet de att det verkligen är en jättebra bok! Liten med stort innehåll :)

Rosknopp
0

Den som kan någon healingmetod kan initiera allt möjligt i just den metoden. Be om att få göra en fullständig initiering i t.ex. reiki eller annan metod. ha ditt föremål i händerna om det går annars bara ber du om initieringen till ditt speciella föremål -enkelt! Man kan känna vibrationen i föremålet när det blir initierat. Man behöver aldrig rena det sedan.

KuroTenshi
0

Jag renade min pendel i en kopp med vatten och en tesked havssalt i en timme, sedan höll jag den nära mig resten av kvällen tills jag inte längre kunde hålla mig och var tvungen att testa den. Med succé! det var väldigt roligt att få se den i action, så att säga. Skrattande Ville inte sluta, men fick tillslut ge upp när armen somna..  
Sov med den under kudden inatt,  efter att jag läst att man bör göra det första gången, så idag ska jag testa den igen! ^^
jag tror jag kommer bli beroende av min pendel nu. haha.

CarolineO
0

Jag gjorde oxå så när jag fick min pendel att jag bad om att få se ett ja, ett nej, sen visste man ju =0)
tror att alla pendlar fungerar olika, så man måste nog lära känna dem själv

Pia-F
0

Jag har aldrig hört talas om tidigare att man skulle hålla den i vänster hand om man var högerhänt. Jag har bara haft min i en månad och aldrig tagit en pendel förr så jag är nybörjare jag oxå. Nu måste jag ju byta hand och hoppas på att jag får lika mycket rörelse i pendeln då med.  ;-)

Thinka
0

och jag bad maken köpa med sig en pendel till mig idag #30 jag måste också byta hand…det ska bli så roligt att få min riktiga pendel.

[Hellas]
0

#30 När jag pendlade för många år sedan använde jag den hand som intuitivt kändes bra för just den frågan eller ändamålet och det blev rätt och fungerade. Detta gjorde jag med automatik så äh, jag tror att gör man det som känns bäst så blir det bra! Det är så jädrans mycket regler hit och dit men som sagt lyssnar man på sitt hjärta så blir allt bra.

Quinsey
0

Har själv inte använt pendel..men däremot nål och en tråd..
Spådde en kompis då hon var med barn och jag såg att det var tvillingar..och att hon skulle få en son senare.
Hon fick tvillingarna (två tjejer) och fick även sonen senare tillsammans med sin nya man.

[Mariann]
0

Min pendel har min man gjort…. funkade utmärkt…..

Thinka
0

Jag har nu fått min pendel inte alls lika flott som din kuroTenshi.

Den är enkel …en liten kedja med en "droppformad" bergskristall.

leiane
0

Jag har bara hört talas om pendel,Kan man ta ett tunnt guldhlsband? Med en berlock på?

Elisabeth-J
0

#36 Det fungerar lika bra :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

leiane
0

jag har testat ,oj vilken fart det blev stora svägar & rotationer,roterdade med sols & lodrätt &vågrätt  ,jätte spännande. Ska  försöka att ta hål på minkristall. hoppas att det går lika bra . sen måste jag vete vad man skå fråga om

GOD NATT

Bella-R
0

Hur går det med pendeln KuroTenshi? Använder du den fortfarande? *Nyfiken*

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"