varför blir det så?
För några år sedan bodde jag några mil utanför staden jag bor i nu.
Då bodde jag i Grimeton (ja ni vet radiomast-stället)
På en kulle hade man superfin utsikt över åkrar o gårdar och naturen och jag ofta dit för att tänka o "bara vara"
Brevid denna kulle låg en gammal kyrkoruin och runt även gravar o en dag bestämde jag mig för att gå innanför muren och kolla lite men kom inte längre än 2 steg innanför "ingången" förrens det tog tvärstopp..var som att gå in i en vägg… Hur mycket jag än försökte så gick det bara inte att gå längre…
Då kände jag en som är några år äldre än mig som är medial och när jag berättade det för henne så gick vi genast dit och hon tog min hand och gemensamt gick vi "igenom väggen"
Hon förklarade något om att ens skyddsänglar eller guider (minns inte vilket) sätter upp en "vägg" för där fanns dåliga energier… Stämmer det? varför blir det så?
Ett annat ställe jag inte heller klarar av att gå in på är Fästningen http://www.lansmuseet.varberg.se/ Ni vet den "berömda" bockstensmannen och kulknappen…?
Har så länge jag minns känt kraftigt obehag och ren panik av att gå där (speciellt på vissa ställen) och nu klarar jag inte av att vara där, blir "stopp" där med…
Men framförallt inne i en del av museet och när man går igenom de 2 portarna/valven så är det hemskt (om jag ens kommer så långt)
Det är så synd för det senaste (fästningen) är ju en "symbol" för min stad och något man borde kunna besöka… Det finns massa olika "historier" om att där spökar men alla säger att det är lögn men är inte så säker på det…
Så varför blir det så? Varför blir det bara tvärstopp som att gå in i en osynlig vägg? o kan man göra något för att "gå igenom" väggen?

jag tro det är som din vän sa där. att det är din guid som säter stopp för det för du inte är redo för det en och an vill inte att du ska uppleva det nu. så lyssna på din vän
MVH Zedd75
Så kan det bli ibland när jag ska in i ett hus, men då är det nog någon som inte vill att jag ska gå in där, och försöker mota ut mig. MVH SGL
Problemet e ju att jag vill bli guide på något koncentrationläger (en av mina "drömyrken") och det är lite svårt om man inte kommer någonstans..
Gick en turismutbildning och såklart så skulle vi till fästningen titt som tätt och fick komma med den ena dåliga ursäkten efter den andra…

be din guid att hjälpa dig med det så kommer han vaka över dig. Så kommer det nog inte bli några problem
MVH Zedd75
Ska bara hitta guiden först…

Dom fins brevid dig hella tiden ;)
MVH Zedd75

Känns det som "tvärstopp" så väljer man väl antingen att gå därifrån eller att korsa "tvärstoppet".
Jag har varit med om liknande händelser. Jag tänker att JAG lever här och nu, jag känner din energi men jag - i kraft av min själ och min kropp - går förbi dig nu och du ska inte påverka mig!
Skojsamt….jo visst. Visst fanken kan jag vara rädd jag också, men samtidigt vet jag att jag har rätt. Jag har kraft……för min själ är i en fysisk kropp och ingen ande kan skada mig.
Jag läser så mycket om rädsla på det här forumet, rädsla för det okända och det vi inte kan ta på. Det kanske också är att rädsla är just det som de "negativa energierna" lever på. Sluta vara rädd! Lita till dig själv! Stå upp rakryggad och gå rakryggad igenom dessa energier och säg att de ska lämna dig ifred - i kraft av ditt jordeliv. Vi behöver inte alltid så kallade "medium" för att frigöra oss från andar som vi inte vill ha där just nu - det räcker med att du är rakryggad och säger ifrån!
Min tanke…..
Fick ett bra tips på en länk av en bra vän hur man "hittar" sin guide så ska testa det…
men vaffan jag vill kunna gå var jag vill

Du går vart du vill, med hjälp och stöttning av din guide.
Din guide bestämmer inte - det gör du själv! Din guide finns bara där och hjälper dig……
Då är det något riktigt fel på mig fysiskt för hur mycket jag än försökte (då i grimeton) så ville inte fötterna ta steg framåt, men att vända o gå gick alldeles utmärkt..
Dom kan inte hindra någon det gäller bara att vara vilje stark.
Haha tro mig jag är viljestark (för höra det oftare än jag vill haha)
Men som jag skrev: DET gick inte att gå framåt förrens hon var med och tog min hand o vi gick in tillsammans
Det har hänt vid något tillfälle att någon försökt knuffa ut mig. Men det har gått att gå in efter att man klargort att man inte bryr sig.
Får försöka gå till fästningen nångång i sommar o försöka…
Har en förmåga att dra till mig (vad heter det?) minnen(?) från platser där dåliga saker hänt…
eller plötsligt kunna gå tillbaka i tiden och se mig omkring på hur det såg ut för i tiden på den platsen jag var på.. klickar lixom till i huvudet osså är jag för en sekund tillbaka i tiden om ni fattar vad jag menar? Senast var i Tunisien i augusti när jag var på/vid/i Al-ghriba synagogan (sorry stavningen)… finns det något namn för det?
lägger till att det inte var från 1900 talet jag "såg" på Djerba utan lååångt tidigare
Ingen som vet vad det heter? måste ju finnas något namn..
plötsligt kunna gå tillbaka i tiden och se mig omkring på hur det såg ut för i tiden på den platsen jag var på.. klickar lixom till i huvudet osså är jag för en sekund tillbaka i tiden om ni fattar vad jag menar? Senast var i Tunisien i augusti när jag var på/vid/i Al-ghriba synagogan (sorry stavningen)… finns det något namn för det?