Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 806 ggr
s-tjej
0

Någon mer som hört?

Jag har både hört och läst att Epileptiker har mer "tendens" (hittar inget annat ord just nu) till att ha förmågor än IckeEpileptiker har…

Är det någon mer som hört/läst det???

Rätt intressant, har själv epilepsi och de flesta jag känner som har ep har även "förmågor"

kybele
0

öhmmm,berätta när du fått veta :D

s-tjej
0

Haha lovar;)

OM jag får vill säga

s-tjej
0

Verkligen INGEN som hört?

Katarinaj
0

Ingen aning….

Elisabeth-J
0

Man hör mycket konstigt ;) En del säger att människor med det ena eller det andra är mer medial än andra men vad är sant? Alla föds ju mediala så det är nog inga speciella Tecken på vilka som är det mest :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

squaw
0

ja det har de, rätt långt att förklara ler tycker du ska vända dig till din läkare så kan han förklara för dig,det är ganska invecklat eller någon som jobbar inom nevrologi. kram

s-tjej
0

För jag har frågat flera stycken o de sa att de började märka av sina förmågor mer när de fick epilepsi (de som inte hade det sen födseln) och jag märkte det mer o mer då, var som om någon "spärr" släppte..hmm svårt att förklara..

Men frågade min neurolog o han började skratta för jag var tydligen inte den första som frågade…

Elisabeth-J
0

#7 Många märker av det efter en olycka t.e.x också så det är nog väldigt olika när man märker det :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

s-tjej
0

Menar mer att efter något har hänt en att man släpper på någon form av spärr i skallen så man ser det man inte vill se (ibland)

Men jag har hört att epileptiker har procentuellt mer "visade" förmågor än ikkeepileptiker

[Hellas]
0

Jag tror också det har med att det är en förändring som sker i en persons liv, det behöver inte bara vara EP utan egentligen vad som hellst som gör att man börjar vakna.
Några råkar ut för en olycka, många blir utbrända och andra får livslånga sjukdomar.

s-tjej
0

hmm jag fick alltihop under väldigt kort tid så det låter inte helt osannolikt.

tarotlasse
0

Jag vet faktiskt inte om Epelptiker skulle vara mer mediala en andra och mer motagliga för ande kontakt.

Men det är ju möjligt för det är ju en hjärnskada och det kan ju ge vissa biverkningar som gynnar andra sinnen.

Alla mäniskor är ju mediala men när vi pratar om detta så har jag ju sett opch upplevt barn med ADHD där det också rör sig om en hjärnskada som extremt mediala och tror inte jag stött på några med så stark intuition som dessa barn och vuxna har.

Jag har själv en son med ADHD som är extremt medial och han gick ju på en special skola tidigare eftersom den vanliga skolan inte kunde hantera honom.

Märkte ju samma sak hos hans klasskamrater med samma handikapp att dom var otroligt mediala och väldigt stark intuition.

Jag själv utreds också för att ha ADHD nu och jag sysslar ju med medialitet på heltid i dag.

Så intresant fråga det här om att vissa handikapp kan stärka medialiteten.

Lasse

s-tjej
0

Ja, tror de med något fel i hjärnan (urs det lät hemskt) inte har den spärren i skallen som säger att det övernaturliga inte finns…

tarotlasse
0

Tror inte det har med det att göra att man har en spärr.

Tror det mer beror på att andevärlden använder sig av en speciell del av bakre hjärnan när man har kominikation med andevärlden.

Det har ju visat sig vid Forskning att när ett medium är under trance eller komuniserar med så aktiveras ett liten del av den bakre hjärnan som vi normalt inte använder oss av.

Ngt som i övrigt är väldigt intresant och ngt det ska forskas vidare på.

Det har ju visats vid annnan forskning att personer med en skada på hjärnan i stället använder andra delar av hjärnan på ett effektivare sätt en vad en person utan skada gör.

Men detta med begränsningar är också intresant när det gäller just ADHD barnen som har en tunnare hjärnbark en normalt.

Hjärnbarken fungerar för att begränsa och sortera våra intryck.

Vilket resuluterar i om hjärnbarken inte är fullt utvecklad så har personen svårt att begränsa sina intryck blir väldigt spontana.

Dom tar även in alla intryck utan begränsningar.

För en ADHD person så när tex ngn tappar en penna så reagerar en ADHD person väldigt strakt på detta och hjärnan registrerar detta dirket och personen reagerar starkt av denna penna .

För en normal person så registrerar hjärnan det men den sänder inte ut signalerna att det är ngt att bry sig om.

Så kan ju ha lite med detta att göra också.

Lasse

s-tjej
0

Ja, men om man tänker på småbarn och deras låsaskompisar så är det oftast andar har jag hört för dom har inte den förmågan att veta vad som verkligen finns o inte (är det jag menar med spärr, man släpper spärren på vad som INTE kan finnas om du förstår vad jag menar)

Jane-Lyzell
0

Mitt råd till Elepeleptiker blir att vara försiktiga - då det är höga energier det handlar om och det kan tyvärr skapa anfall!

Anfallen i sig kan också skapa saker som igentligen inte finns där!(föreställning om ljusfenomen , andevärlden mm)

Likt att du inte bör ge healing till en med detta problem! särskilt inte direkt till huvudet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

s-tjej
0

skulle aldrig göra något medialt när jag haft stort anfall, folk har bett mig om hjälp men jag tvärvägrar och förklarar att jag gör inte sånt när jag haft anfall för kroppen och hjärnan framförallt är i total obalans och då är det farligt.