vad är?!
Sitter i mina snurriga tankar om livet och ödet och vad som gör att man möter vissa och man fastnar just för dom.. Vad är Ödet igentligen,är de något man skapar själv eller är de den högre makten som styr över de som sker i livet och ger små vinkar om var man ska gå??
Tror inte på ödet faktiskt (eller jo ibland, vi träffades ju
) annars tror jag vi får flera vägar att gå, och om något hemsk ska hända så får vi varningar o lyssnar vi inte.. taskigt läge…
Men tror oxå att de man fastnar för direkt är personer man mött i tidigare liv… Men det vet du ju redan:)

*ler* må så vara.. Jag tror med man har många valmöjligheter i livet o många vägar att gå på.. men VAD gör man väljer just den väg man går på.. ;)
Jag går mycket på magkänsla o intuition (eller va det heter)

men kan de inte vara ödet som ger dig den känslan av att de är den vägen du ska gå och gör så du får den känslan ;)

Finns ju olika teorier om det fast jag är inte förtjust i nån av dem. Att de människor vi känner samhörighet med skulle vara nån vi känner från tidigare liv, att alla stora händelser i livet är förutbestämt men jag förstår inte varför man då skulle välja ett sånt delvis skitliv då, men jag måste erkänna att jag de senaste åren känner att jag tar vissa beslut därför att det är något jag måste gå igenom.
"skitliv" är inget man väljer direkt tror jag, det blir bara konsekvenserna av ett felaktikt val

#5 jag tror ju att dåliga vägar har alla någonstans i livet man är tvungen och gå på för att lära och utvecklas som person och stärkas till de som kommer längre fram.. alla tar ju sig igenom de som är svårt på olika vis,valmöjligheter har man alltid igenom livet men vad gör att man har dom valmöjligheterna.. att dom stog där just för din lösning av ditt problem eller annat de gäller..

Har hört nånstans att det alltid finns tre alternativ 2 ungefär lika bra och 1 mindre bra men varför väljer man så ofta det som är mindre bra man borde ju lära sig med tiden

jo men varje mindre bra sak,är en ny lärdom och inte alla gånger man kliver in på en dålig väg heller… :D jag har mina bra väger och jag har mina dåliga.. :) och via dom möter man folk som man fastnar för.. o tar lärdom av i livet. Men VAD gör att man möts och Vad gör man stannar upp och funderar på de

Har nyligen läst en bok "Det du inte kan undvika" som tar upp såna här saker o som är väldigt intressant kan inte påstå att jag kan ta till mig allting men en uppfattning om det hela är det ju

aaa kanske borde läsa den boken :D så man inte blir helt dum o tappar sig själv i funderingen ;) lätt o göra de älskar ju o läsa för övrigt så ös på med bokförslag :D
Väg nr 3 lockar nog mer än 1 och 2 för de är det "gamla vanliga" medans 3 är något man inte vet och lite spänning

Britt-Marie Dalsbecker heter hon som skrivit boken bor utanför Hjo föresten, gåvan från stjärnorna av Lennart Lidfors tycker jag är bra också

aaa tackar och niger som finast jag bara kan.. ska titta på dom böcker när jag är klar med de jag läser nu..
Jag tror att man väljer det enklaste om man är en rädd och försiktig person, man är helt enkelt rädd för det okända, man följer bara med i det vanda, som kan vara rent odrägligt, men törs inte välja bort det för man inte har bra själkänsla…..Men jag tror på ödet till en viss del…..är det inte ett öde att födas fattig eller rik….där har du inte något val….men hur du handskas med din lott kan du välja…..
Och att vi träffar människor som vi tycker vi känner trots att det är första gången, beror nog som jag tror på, att vi har möts i ett tidigare liv. Vissa bara gillar man, och andra tål man inte…..men om det är ödet…det vet jag inte….

*ler* Eija du har en bra tanke där.
Just de där med personer och vägar…
Stor kram