Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 4519 ggr
Elisabeth-J
0

Rykten

Som många av er vet så flyttade jag från min hemstad Eskilstuna för över ett år sedan. Vissa ställen som städer t.e.x är infekterade på olika sätt. Den staden är avundsjukans största näste i Sverige! När jag var med i tv så började det att spridas rykten, osanna hemska saker, riktigt otäcka lögner. Elinor och jag är dom medium som varit mest verksamma i Eskilstuna och vi har fått höra massor av elaka, märkliga och farliga rykten som sprids om oss. Imorse när jag kollade min mail så hade jag fått ett mail från en kompis som skriver och frågar saker som är rena lögnerna. Vet ni vad der otäcka är? Jo att dom som sprider såna rykten är kollegor och andra i branchen, så min/vår slutsats är att allt handlar om ren avundsjuka. Vad gör man när man får höra såna saker, jo man skrattar åt det och tänker att det drabbar bara dom själva i slutändan, det slår ju tillbaka som vi vet. Nu har ändå Elnor och jag bestämt oss för att inte tiga och vara tysta längre, vi är inte psykiskt sjuka, alkoholister, drogmissbrukare och allt vad man fått höra :) Jag kommer här at visa er vilket mail jag fick imose, då ska ni veta att det kommer från en person som jag har hjälpt på flera sätt, en s.k "kompis" och i samma branch. Personen har mitt telefonummer men väljer att skriva det som ett privar meddelande i gästboken. Varför? Jo för att det ska spridas elakarykten i den staden igen för att man är rädd för konkurrens, den vanliga infekterade avundsjukan som är otroligt stor i Eskilsuna :) Att vara ett offentigt medium innebär sånt här skitsnack vilket vi är fullt medvetna om och vi skrattar åt mycket av det vi får höra, men huvudsaken är at vi som käner varandra, det är bara vi som vet sanningen!

_Såg att du lyfter fram Elenor Hedlund! Hoppas det inte är samma Elenor som håller kurser med Iris Hall!! Senast på deras utlandskurs valde två personer att stiga åt sidan på grund av allt festande/drikande(de kunde inte genomföra kursen)!! Men som sagt, hoppas att detta inte är denna Elenor!!
Undrar även över rykterna som går..Att du på något sätt skulle vara iblandad i någon typ av drågbeslag vid en bilkontroll!! Detta stämmer inte i min värld!! Fick en chock när jag hörde detta!! Säg att det inte är sant!! Kom ihåg att jag inte dömmer/i frågasätter någon utan bara undrar!!
_

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

My God! Jag saknar ord……FörvånadFundersam

signemo
1

Tragiskt att det finns sån avundesjuka. De måste känna sig otillräckliga själv. Nu skall jag inte försvara den som skriver för jag vet inte vem det är och känner inte personen. FOlk brukar också säga att jag inte alltid skall tro det bästa om andra.

Det kan inte vara så att den som skriver vill göra Dig/ Er uppmärksamma på att det pratas och skriv en massa osant tjafs. SÅ att Ni får möjlighet att försvara Er.

Det är väl tyvärr så att man blir aldrig tillräckligt bra för att duga i sin hembygd. Jo kanske möjligen när man dött.

Ha en skön och fin helg. Vi är många som stöttar er här.

Var rädda om varandra

mariaef
0

Men herre gud! Har folk inget viktigare att pyssla med än att smutskasta varann!? Såna här människor brukar kallas för bitterxxxxxx. Jag kan inte skriva det för då får jag kicken som medarbetare…hahahaSkrattande

squaw
1

ler, vad sorgligt att höra.fast man vet…man blir ju tagen på alla sätt och vis,jag tycker det är dåligt att skriva och inte ringa till dig och vara rak mot dig.avendsjuka är bilägrad oxå här..man blir ledsen när man har lagt ner så mycket och andra vill förstöra…ler se det på detta visset vi är många här som tycker om dig/er..och fler blir vi. kram

kybele
0

saknar verkligen ord… men som du säger,cirkeln är rund gör man en sak negativt får man dubbelt åter en annan gång av samma negativitet.

Varför vara avundsjuk på någon och deras framgång? menar vi alla har våra liv i med och motgång.. och jag glädjs då någon finner något bra och de sker positiva saker.. och JAG är glad de går bra för dig och att din förmåga hjälper dig i livet på olika vis.

Skit i de som vill illa och fyll din dag med positiva saker,dom är inte äns värd din tanke eller ord. Lyft på näsan när du ser dessa och le.. du mår gott,de är dom som mår dåligt inte du.

Stor kram och ha en underbar dag i solen.

Happyspirit
0

Tänk om man la ner ens hälften av energin man nu lägger på att snacka skit och hitta på saker, till att sammarbeta och stötta varandra vilken uppgående energi spiral det skulle bli.

Jag förstår inte varför man väljer att göra så här. Vi skulle kunna göra en stor skillnad tillsammans, så mycket bra, och så roligt vi skulle kunna ha.

Ne, mera fokus på att lyfta upp varandra, vi är alla såå otroligt unika och har otroliga inre möjligheter var för sig. Och tillsammans!!!!!!! VAD händer inte då?!!!!Skrattande

Marina2
0

Fy fan! Ja vissa "folk" är för hemska! Men det är inte lätt att strunta i det men försök ändå..Kram på er båda.

Eija
0

Att det finns människor som överhuvudtaget orkar hålla på så där. Sådant är jobbigt, för hur det än är så är man inte mer än mänsklig och tar åt sig och blir ledsen när sådant här inträffar…

(Har själv råkat ut för elaka rykten, en gång, så jag vet hur det känns…men personen var känd för sådant…som tur var).

Nej sträck på er och försök att ignorera detta, för vi finns här och peppar er. Och skulle tro att de flesta vet nog hur det ligger till.

Tänk vad lätt det är att sätta igång ett rykte, men så svårt att få bort det….

Elisabeth-J
0

#6 Ja det är ju det vi jobbar för, du Anki, Elinor och jag men tyvärr finns det vissa som man hjälper och vill lyfta fram, ger människor förlåtelser och nya chanser om och om igen. Men ändå fortsätter dom i samma mönster åter och åter igen vilket är ledsamt för deras egen skull. Men det tyder ju bara på att dom bara vill ha hjälp med att få gratis kunskap/kurser och gratis reklam och när dom har fått det dom vill så ska det spridas negativa och elaka rykten och göra påhopp bl.a. Det är ju så enormt tråkig för deras egen skull. Tillsammans fortsätter vi vårt samarbete trots att det sicker i ögonen hos vissa :)

Elisabeth 

[mia-38]
0

Hej Elisabeth!

Usch säger jag bara för sånna som försöker smutskasta er/dej.

Men som du säger så handlar det om ren avsundsjuka. Jag känner igen detta då jag fått en högre befattning på jobbet än en del andra. Och helt klart blir man smutskastad av vissa direkt.

Trist!!! Men stå på dej Elisabeth! Vi vet ju i detta fallet vilka som mår sämst! De som förtalar och hittar på rykten som inte är sanna.

Sänder ett varmt hjärta till dej.

MVH Mia

Happyspirit
0

Vintersaga skrev nåt bra här förut som jag kom att tänka på.

Nåt åt det här hållet var det (kommer inte ihåg ordagrannt)

"Den som inte kan lyfta upp en annan människa är en liten människa"

Jag tänker fortsätta med det vad folk än säger. Att hjälpa och lyfta upp andra människor. Jag kanske är envis och korkad men jag ger aldrig upp det jag tror på. Nämligen att alla har något unikt inom sig som kan växa och ge massor med positiv energi. Ge fokus till det som är bra, roligt och gott i livet. Få vara lycklig och låta andra vara lyckliga.

Det är fantastiskt roligt tycker jag.Skrattande

signemo
0

Elisabeth. Du får inte låta andras avundsjuka hämna Dig. Människan är en ynklig varelse ibland. Kan inte se att det går bra för andra, att andra kanske besitter större kunskap. Stå på Dig. Om Du kan , försök att inte ta åt dig det negativa de skriver. Låt det bara blåsa iväg. Ta i stället åt Dig allt det positiva son vi andra har att säja om er. Kram

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

#11 Japp, jag tänker också fortsätta med mitt/vårt mål :)

#12 Nix, det tillåter jag inte göra :) Det positiva överväger med 99,9% :)

Jag pratade med Elinor tidigare och tillsammans har vi beslutat oss för att inte tiga längre, vi kommer att stiga fram och berätta om vad som pågår, det gör vi för att hjälpa dom som håller på med detta, det ger dom förhoppningsvis en tankeställare som kan leda till en förändring vilket är min/vår önskan och förhoppning, vi vill lyfta dom i sin utveckling :)

Elisabeth 

Happyspirit
0

#13 Jaa, visst är det sååå mycket roligare när man är flera som har samma mål. Jag är överlycklig att ha såna människor i mitt liv som jag kan dela glädjen med.

Tack för att ni finns Elinor och Elisabeth! *ler lyckligt och jättestort* *S*

Pia-F
0

Avundsjuka är ju Sveriges nationalsjukdom men den blir ju inte mindre hemsk för det.

Man kan skratta åt sånt en tid men hur länge kan man orka med det. Elaka rykten är nedbrytande och det värsta är ju att de förstoras ju mer de sprids.

Här på ÖN lyssnar vi inte på sånt småaktigt dravel……..

Jag tycker ni gör helt rätt som tar tjuren i hornen och går ut med det….det kanske gör att spridningen begränsas och att färre personer lyssnar till ryktena.

Styrkekramar i mängder

maiya
0

Finns bara ett ord.FRUKTANSVÄRT att det finns såna människor som orkar smutskasta andra människor har dem inget vettigare att göra.Kram

Elisabeth-J
0

När man läser mailet så ser man klart och tydligt en sak:

Personen frågasätter varför Elinor har en artikel här pga rykten för den personen har inte varit med på en kurs hos Elinor personligen. På slutet skriver personen att hon ine dömer, vilket hon ju väldigt tydligt gör.

Elisabeth 

Red-Lady
0

Jag har alltid tyckt att det är konstit att del mänskor Vet mer om oss .Än vi vet om oss skjälva. Det finns ett uttryck som säger hut och hem går alltid igen.Sen finns det mänskor som älskar att såra andra mänskor. Det finns inga ord för det.
 Ha en bra dag och fin helg

Elisabeth-J
0

Jag kommer här öppet att svara på denna fråga:

Undrar även över rykterna som går..Att du på något sätt skulle vara iblandad i någon typ av drågbeslag vid en bilkontroll!! Detta stämmer inte i min värld!! Fick en chock när jag hörde detta!! Säg att det inte är sant!!

Nej det är inte sant!!! Du som känner mig vet nog det också, du vet var jag står när det gäller både droger och alkohol, men när man själv förspråkar det så är det ganska vanligt att man tycker att den/dom som inte dricker alkohol eller använder droger är tråkiga eller så och skapar då ett sånt falskt och otäckt rykte :)

Om man själv mår psykiskt dåligt så skapar man ett falskt rykte om den/dom som är starka i sitt psyke :)

Det är såhär det fungerar, dom dömer andra efter sig själva men som sagt, jag hoppas att vi kan hjälpa till i utvecklingen genom att gå ut med vilka vi är, vad vi står för och det hjälper nog dom i sin utveckling om inte annat på längre sikt. Sanningen kommer alltid fram förr eller senare :)

Elisabeth 

Katarinaj
0

När man själv har ett fattigt liv, då har man behovet av att "lägga" sig i andras. Om personen som skrev till dig känner dig som en vän och respekterar dig, skulle hon/han ALDRIG ens övervägt att fråga ngt så dumt, då skulle hon/han veta att det inte var sant och inte ens lägga enegi på att forska i det. Alltid bäst att sopa framför sin egen dörr, innan man börjar sopa åt andra.

Styrkekramar från Katarina

Tuva-Lena
0

Patetiskt Elisabeth, kan inte säga annat - och avundsjukan, med påföljande lust att rasera det du har byggt upp, skiner igenom som en sol på ett nytvättat fönster! 

Ja, man blir verkligen förvånad över att människor kan vilja lägga ner dyrbar tid på att ägna sig åt såna funderingar. Jag menar, att dom bara orkar!! Livet är för kort för att låta egot sjunka ner på den nivån, och som du själv antyder, allting slår tillbaka som en explosiv bumerang.. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jane-Lyzell
0

Jaa, vad ska man säga, säger  som Happy spirit My God!

Man skulle ju önska att denna branchen var fri i från sådant - men det är nog tyvärr tvärt om! När ska medium förstå att de ska sammarbeta och inte motarbeta varandra!

Tack och lov är det många som förstår just detta - men långt ifrån alla!

Svenska avundsjukan är inte bra!

Stå på er Elinor och Elisabeth!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Clary
0

Om människor la ner lika mycket energi på sina egna liv som de gör på andras vore mycket vunnet. Skitpratare finns det gott om men som sagt, allt slår tillbaka förr eller senare.

Kramar

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Zedd75
0

Jag blir så för bandad när jag lässer sådant skit Skrikandes 

men den stoa saken är väll den hur orkar dom läga ner tidn på och snacka skit.

Nä jag säger som mamma säger. Lt dom snaka skit så låter dom någon annan jävel var i fred

Sedan vill jag bar säga det du är star kd elisbet som inte håller käft stå på dig .

Kram Zedd75

NancyAlke
0

Man blir så trött! Överallt är det så här, att folk tror att dom kan höja sig själva genom att sänka andra!

Bra att ni går ut med det, tror det är det enda rätta!

Kram till er bägge/ Nancy

[Hellas]
0

Herregud rent ut sagt!!
Just nu har jag inte mer att säga

Tiia
0

Folk kan vara så jäkligt illvilliga….jag tror det oftast beror på att dom inte mår bra själva och känner sig bättre av att trycka ner andra.Avundsjukan finns överallt.

Eskilstuna är en fin stad i övrigt och det finns rötägg i varje stad.Stå på dig,Elisabeth.

stina63
0

Herre guden vad sysslar folk med idag. Har dom inget annat att göra än att förstöra för andra? Ni gör rätt att stiga fram och inte tiga. Skickar massor med kramar och rosor till er. Stå på er vi är många som står på er sida.

Tina

Ina123
0

Inte klokt, fruktansvärt tragiskt när människor håller på sådär!

Stå på er Elisabeth, Elinor och alla andra som råkar ut för såna här illvilliga rykten och smutskastning, kram

Kerstina-61
0

Styrkekramar till er båda! jag vet själv hur det är då det snackas massa skit. Jag försöker faktiskt skicka kärlek till denna person för kärleken är starkare än all skit hon skickar…tror jag i alla fall Cool Kramar!!

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

SEViking
0

Varför inte vända allt detta. Det är ju folk som tänker på er och kanske tycker ni gör ett bättre jobb än dom, och försöker på detta sätt bli sedda bättren er.

Så det är väl ett bra betyg dom ger er egentligen, avundsjuka betyder ju att man tycker den andre har eller får det bättre.

Så var glada, ni överglänser dom, vikke fall i deras egna ögon.

SEV Oskyldig

[Hellas]
0

#31 Kloka ord, du har helt rätt SEV, jag kan inte mer än att hålla med!

NancyAlke
0

Helt rätt SEV, kloka ord!!!

rockyboy
0

Håller med Tiia,rötägg finns det gott om.Bor själv i Eskilstuna och ser sånt varje dag.Vuxna människor som beter sig som idioter.Såna ska man bara ignorera,det har jag lärt mig,så stå på er!Sänder en kram till er!

EwaKristina
0

Jag är oerhört glad för Ellinors återkomst, ärligen värmer det hela mitt hjärta,trots att jag aldrig träffat henne IRL! För en liten tid sen så hade Ellinor blivit inbjuden som gäst här på Forumet,och det blev allt en liten succé,klara bra svar,jättetrevligt bemötande till alla. Feedbacken till Ellinor var väldigt positiv,vilket oxå känns riktigt,riktigt bra.Alltid lika kul då det går bra för folk,tycker jag!! Alldeles innan fanns en annan gäst här,där responsen inte var lika positiv,uppmärksamheten blev kanske inte den förväntade. Elisabeth har gjort artiklar om flera andra,inte bara Ellinor,men tyvärr och tråkigt nog har vi sett att ett par av dom,som istället för att vara tacksamma,och kanske till och med känna ett uns av glädje:-) övergår till att istället kasta skit på Elisabeth istället..Först kallar man sej för vän och kompis(tillåt mej stt småle) Sen går man runt och kastar skit,bakom ryggen.. Ang.påståenden om Elisabeth…*asgarv*,det räcker!!Klassisk ren avundsjuka!!! Och sånt här beteende, är skrämmande om man dessutom utger sej för att verka som Medium!!!

SusanneStromstedt
0

Elisabeth! Mailet är skrivet av en människa som missunnar dig framgång.Hon mår antagligen själv så dåligt att det enda som får henne att må bra är att försöka psyka ner dig så du mår sämre än henne. Jag och många andra tror inte ett dugg på det hon skriver. Avunden lyser igenom/ Kram

uskan
0

Snälla nån vad e detta? att det skall vara så avundsjukt verkligen tråkigt när man läser sådant här och vad jobbigt det måste vara för er två jag säger bara stå på er den som gräver en grop till andra faller djupast i den själv  sköt om er kram uskan

Elisabeth-J
0

#36 Japp det stämmer bra och den personen har gjort liknande saker flera ggr om men jag är förlåtande och ger människor chanser åter och åter igen, man är många gånger alldeles för godtrogen och vill och hoppas så starkt att dom utvecklas framåt, speciellt dom som är i samma branch för det är skrämmande att dessa människor arbetar med det här och säger sig vara si och så men döljer den egentliga sanningen.

Men dom lyckas inte med det dom vill nå ut med, jag har min styrka för som jag skrev i ett tidigare inlägg: Den riktiga sanningen kommer alltid fram förr eller senare och allt positivt överväger så starkt, det är dom 99,9% som är av betydande :)

Det är klart att personen missunnar både mig och Elinor, och med stor sannolikhet flera andra, för man ser oss som konkurrens. Istället för att samarbeta i ett nätverk med vänskap, som kollegor som hjälper varandra och andra tillsammans så vill man instället smutsa ner andra för att se sig själv i en bättre dager.

Men jag tycker så synd om dom och skickar kärleksfulla energier och hoppas innerligt att dom jobbar mer med sin personliga utveckling och börjar inse vad mediumskap innebär. Det är ett jobb som dom själva måste göra och en del gör det inte för att det är för tungt. Det är bättre att gömma det nånstans, bakom något och gå en lätt väg, att säga att man varit medium och annat liknande i si och så många år trots att man nyligen har vaknat upp i sin medialitet. Jag ser det fina hos alla men jag tänker inte godta vad som helst, nu kommer jag/vi att gå ut med det här för personernas egen skull, för det är dom som mår dåligt, inte jag eller andra drabbade och det kanske, förhoppningsvis ger en tankeställare att dom bör arbeta mer med sig själva innan dom kan hjälpa andra i sitt arbete. Vi lär inte få något tack av dom och det vill vi inte heller ha, jag kommer att bli ännu mer hatad i deras ögon nu ett tag men om/när dom gör sitt inre arbete så kanske dom sänder ett tack i tanken den dagen dom förstår innebörden av sitt agerande, när dom ser hur det slår tillbaka på dom själva, att det är dom själva som blir drabbade och inte vi, DÅ har dom kommit långt och jag önskar att dom når dit snart :)

Varma tankar och kramar till er två som sysslar med det här mot både Elinor, mig och flera andra! Jag sänder ljus till er men jag vill inte ha personlig kontakt innan ni har gjort ert inre arbete, när ni har gjort det så har jag inget emot personlig kontakt för då handlar det om positiva energier.

Ljus och kramar / Elisabeth

Elisabeth 

Trisha
0

Ni anar inte hur lycklig jag blir när jag ser responsen på Elisabeths tråd!

Genom åren har jag fått höra det mesta om mig själv, många gånger har ursprunget varit precis som för Elisabeth, vänner som jag älskat och velat väl. Happy om någon vet hur många gånger jag gråtit och varit förtvivlad, för ibland har det varit så hemska saker som sagts. Jag vill inte ens upprepa vad det är jag hört, för det är bara eländiga energier i det.

Dock tänker jag nämna det sista, för då hände något i mig. Nu är det nog. Fick av en sann och god vän höra hur en kvinna som vi båda känner varit hos ett medium i Stockholm Detta medium har jag träffat flera gånger på Ramsbergsgården när jag arbetade som tolk där. Under sittningen sa hon att klienten skulle akta sig för mig, jag var psykiskt sjuk och gick på piller och det var riktigt illa.

Jag ringde upp dem båda - förstås total förnekelse. Men äntligen sa jag något, och menade det från tårna - hör jag något mer eller liknande så ska ni veta att det blir polisanmälan för förtal. Jag fick helt enkelt nog. Nogtjutet. Nog med att tycka synd m mig själv. Nog med att om och om igen dra mig undan, för det är det jag valt tidigare när det gjort för ont.

Efter det beslutade jag mig för att vara väldigt nogräknad vilka jag inbjuder som vänner. Som ni förstås är Elisabeth och Happy två av dem och vänskapen med dem ger sååå mycket!

I den här trasiga världen så behövs det andliga personer som hjälps åt att höja energin av lycka, kärlek, sammanhållning. Jag trodde det var det det handlade om när jag gjorde min entre i "new age-världen" för runt 20 år sedan. Törnara har varit många men ååååh, vad jag lärt mig och vilka vänner jag har nu.

Står stark i vilka stormar som helst. Har bestämt mig för att stå 100% för den vision som kom då för 20 år sedan efter svår sjukdom och utbrändhet. Såg en cirkel av människor men sån enorm kärlek och acceptans inför varandra och varandras olikheter - sååååå vackert! Det är lätt att låta det negativa "vinna" när hjärtat värker, men då händer ju ingenting!

Tack alla ni som skrivit här på tråden. Jag är så lycklig över att vi tycks vara så många som delar visionen!

Kramar och hääääärlig vår på er allihop!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Cristine
0

Den Svenska avundsjukan och jantelagen är känd utanför  gränserna.Det är små människor som är instängda i sin lilla värd och när dom träffar någon som vill hjäpa till att dra upp dem ur kvicksanden drar dom ner den hjälpande handen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Erika-A
0

Guud, vilken rappakalja och avundsjuka!!Tråkigt att det drabbar dig men jag är inte förvånad för det bor så mycket avundsjuka i denna bransch och missunsamhet! Stå på dig och jag vet att du är stark och tur är väl det!

Kram Erika

Jonnis
0

Jag känner varken Elisabeth eller Elinor eller ngn annan här. Det finns mycket "skit", speciellt i en sån bransch kan jag tänka mig.

Däremot finns det ju faktiskt oseriösa människor, som kallar sig både det ena och det andra. Jag rättfärdigar inte beteendet, absolut inte, men jag har inte aning vad som är sant då jag aldrig hört talas om ngn av er.

Är det obefogat, släpp det, är det befogat, rätta till det.

rosmarin90
0

Otäckt när det sprids rykten på det här sättet. Håller med om att det är avundsjuka i botten och ren illvilja. Oftast slår det tillbaka på den som sprider de förr eller senare. Sånt här förekommer överallt på arbetsplatser, i bekantskapskretsen och värst när man sprider sånt man hört om folk man inte ens känner och det på vägen förvandlas till något helt annat. Det görs en höna av en fjäder….

Stå på er ni starka kvinnor o ha en fortsatt underbar vår.

ljus Rose

SEViking
0

#42 Bra skrivet.

SEV Cool

[Vintersaga]
0

Håller med er om att det här är tråkigt - vi som ska hjälpa andra människor ska väl inte slåss med varandra!

#11 - Japp det stämmer - jag lånade uttrycket från min sambo, så hon borde få credit för uttrycket istället :-)

Det var ju det här några av oss arbetade för - att bli ett gäng av medmänniskor som stöttade och hjälpte varandra, så till den milda grad att vi skulle kunna rekommendera varandra om vi inte kunde själva! Det är fortfarande en realitet, även om det nu blir på annat sätt än vi först tänkte oss - och det kan vi alla göra som värnar om sann andlighet och inte bara ser till vår mediala utveckling utan även till den personliga.

"One for all and all for one!"

Jane-Lyzell
0

Hua - man blir ju riktigt mörkrädd - av era berättelser!

Var är kärleken? oj oj oj

Vänder det någon gång tro………

Vänligen Jane

Thinka
0

Milde himmel, ja vad säger man? den svenska avundsjukan gör sig hörd och inget annat. Tänk om alla kunde hjälpa och stötta varann, glädjas med varann och trösta varann, vilken underbar värld vi skulle leva i då!

kramar

Fredriko
0

Äsch Elisabeth stå på dig. Rykten är som dom är om man är framgångsrik….Belive me i know;). Du är en go glad person. Fortsätt vara den du är.
Mvh Fredrik.

marias777
0

Jag blir inte ett dugg förvånad över att det florerar rykten,förmodligen avundsjuka eller nån som vill göra dig uppmärksam på att det sprids rykten…Men det är alltid lika tråkigt….Jag bor själv i ett litet samhälle utanför Borås och jobbar strax intill och jag har nog aldrig varit med om så mycket skitsnack och rykten nånstans,allt ska ifrågasättas även sånt som inte finns…Det känns väldigt olustigt må jag säga…Men har folk inget annat att göra än att sätta igång med ryktesspridning så är det ju egentligen dem det är synd om eftersom de inte har nåt vettigare att göra de verkar ha ett tomt innehållslöst liv själva,Stå på dig bara och var stark…//kram

Jonnis
0

#49, är det du som har en butik i Borås?

wolfie
0

Vilka människor det finns!Stå på dig Elisabeth!Kram

marias777
0

#50 Butik,nä det har jag ingen ,men det vore ju trevligt att ha en….:))

Manni
0

Att folk inte förstår att förtal i slutänden drabbar den som sprider lögnerna… Stöttar man varandra i stället blir det som en uppåtgående spiral där alla vinner på det.

Kram Elisabeth, Elinor och andra drabbade!

Jonnis
0

annars hade jag nämligen hört ett rykte om dig ;-) (o jag som inte ens är i "branschen")

Tatsu
0

Tänk att alla negativa rykten ligger kvar så länge men ett positivt bara går upp i rök.
Vad det än gäller så verkar det vara mycket lättare att prata skit om någon än att ge beröm. Ett berömmande ord värmer så gott och länge.
Jag tror att folk som sprider denna dynga inte mår bra själva och kanske mår de bättre om de kan förstöra för andra.
Jag har en avlägsen släkting som betett sig så här så länge jag kan minnas. Smilar och ger beröm om man pratar med henne och så fort man vänt ryggen till så kommer det en massa skit, lögner och förtal. Nej fy för falska människor, inte har hon blivit bättre fast hon är gammal och sjuk nu. T o m hennes bästa vänninor får en skopa när de inte hör.

Rocktjejen
0

Tänk att man  aldrig slutar o förvånas över denna avundsjuka o elakt förtal som råder lite här o där över landet..Har själv blivit illa behandlad under många år men vägrar låta mig nedslås..

Så stå på er Elisabeth och Elenor det svider nog mest tror jagGlad

Kram Eva

SEViking
0

Jg brukar resonera som så, att folk som lyssnar på skitsnack och dömer en annan efter det, vill man ju ändå själv inte ha å göra med. Jag vill vikke fall inte ha folk ikring mig som jag ska behöva förklara å demetera eventuellt skitsnack med.

SEV Oskyldig

MIRJAMI
0

Ja, vad ska man säga mer än helt sjukt……!!!

Jonnis
0

men jag börjar tycka detta går lite utför. Nu känns det som vi mot de. Kom igen! Alla branscher har rötägg, problemet i en sån här bransch är ju att även rötäggen har vänner o skriver "de är bara avundsjuka".

Jag kan tycka att folk i denna bransch är så himla överdrivna och försöker pracka på folk vad de tror, det är helt fel väg att gå. Så ett frö EN gång, sen kommer det gro.

Detta forum börjar balla ur med att "jag är mer än andra, ni förstår inte det ännu bara"

Elisabeth-J
0

#59 Om du läser ordentligt så ser du att det inte alls handlar om det :) Tvärtom!!! Vi VILL att alla ska kunna samarbeta istället för att se ner på andra :)

Elisabeth 

Hoppfull
0

Jag tycker att ni gör rätt som inte tiger längre! Även om man försöker vara en god människa och inte ta åt sig eller vill hänga ut någon så finns det en gräns för vad man ska ta emot tycker jag. Det är viktigt att sätta ner foten och säga ifrån, genom att göra det så visar man att man är en ärlig person men även en person som inte tillåter vad som helst. I längden så tjänar ju inte ryktesspridarna heller något på att få hålla på, genom att säga ifrån och sätta stopp ger man ju dem en chans att sluta. Det kanske inte är så lätt men jag tycker ändå att ni gör rätt osm sätter stopp för skräpet!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elisabeth-J
0

#61 Ja det är inte ett lätt beslut. Mycket har vi under åren hört som vi har vridit oss av skratt åt och inte gått ut med utan bara låtit dom hållas, men nu tänker vi som sagt inte tiga och anledningen är ju för deras egna inre växande, inte för våran skull :)

Elisabeth 

Jonnis
0

Men är det inte så att man speglar sig i det man själv har problem med?

gnuttis
0

Känner inte Elisabeth o Elinor men tycker att ja inte kan bara säga att det ni skriver är rätt och pmet är fel för vad vet ja?

Ja bor inte i Eskilstuna men har kompisar där och ja slog dom en signal men ingen av dom kände te dig Elisabeth och inte heller Elinor eller hade hört rykten om er. Mej veterligen så är du väl inte så känd heller, (en eller två gånger på de Okända) Elisabeth att människor skulle va avundsjuka på dej. Ja brukar alltid säga att avundsjuka är lika med rädsla. Eller tvärtom när människor går ut och pratar om att folk är avundsjuka så är dom egentligen rädda!

Hoppfull
0

#62 Precis! Jag tror att det är viktigt för de som eventuellt har hört rykten att de även får höra motargument. Man ska vara ödmjuk och kärleksfull men det innebär, åtminstone för mig, att inte låta människor fara fram med rena lögner utan att säga ifrån oxå.

Oavsett om man är känd eller inte så tycker då jag att det är på sin plats att säga ifrån när människor går runt och ljuger om saker man påstås göra!

Jonnis
0

ja, alla har ju rätt att försvara sig. Men sen är ju frågan om det är värt det? För man kommer aldrig kunna "övertala" de som sprider dåliga rykten att sluta.

vattuqvinna
0

helt otroligt vad människor är avundsjuka i denna värld! Jag tror det bara handlar om avundjsuka människor som inte har ett eget liv utan måste lägga sig i andras och skvallara och ha sig..Det ä ringet att lyssna på elisabeth.man får tänka att dom inte vet bättre dom har inte kommit någonstans i sin egen andliga utveckling.

kram monica

Hoppfull
0

Jonnis, jag tror absolut att du har rätt i att man inte kan övertala någon. Men att tala sanning själv för att ge en motvikt (inte till de som ljugit, utan till andra) tror jag är bra, särskilt om det pågått en tid utan att vilja ta slut av sig själv.

Lenha
0

Usch… jag blir så förbannad och ledsen… *kramar om ordentligt*

marias777
0

#54 rykte,nu blir jag nyfiken,eller vem syftade du på??

Jimmy-Ottossn
0

Är ju faktist också en lektion i vår andliga utveckling…så på ett sett kan man se det positivt att ni Elisabeth och Elinor att ni har får denna lektion genom någon/några som inte kommit lika långt i sin utveckling…för detta kommer ni som sagt växa ännu mer av!, tyvärr är det ju så innom denna bransch att desto mer framstående och duktig man är desto mer motgångar stöter man på…men som sagt man utvecklas hela tiden…och som i detta fallet genom andra som inte kommit lika långt…så stå på er och var stolta över vilka ni är!

Jonnis
0

på dig ;-) Jag har nämligen hört ett rykte som gäller en kvinna som har en flum-affär i Borås, tänkte att det kanske var du då ;) Men du hade ju ingen affär.

Jane-Lyzell
0

citerar åter igen - Det som inte dödar en - gör en bara starkare!

Jonnis
0

Jimmy, det där håller jag inte med om Cool Jag anser inte att man kommit längre i utvecklingen om man väljer att fokusera på vad andra människor säger. Då är man stadiet där man tycker man måste hävda sig hela tiden.

(nej jag e inte så otrevlig IRL som jag verkar vara här Oskyldig)

Katarinaj
0

#74 Jag fick uppfattningen att detta pågått en lång tid. Tolkar det också som att Elisabeth INTE har fokuserat på detta, förrän nu, det finns ju en gräns. Elisabeth har barn och för deras skull är det nog viktigt att sätta ner foten, nu, för att få de här personerna som förtalar att inse allvaret i situationen. Rykten om drogbeslag, är ju allvarligt. Så, nog är de här personerna inte så långt komna i sin utveckling i livet.

Katarina

Zedd75
0

Jah håller med #75 där det går till en vis gärns.

Vist hoppas man när man får falska ryten på sig at det ska rina ut i sanden.

men en del rytten gör inte det för det sprits och sprits och rätt som det är så är sjäva rytet gansk obhaglit. Då får man nog som persson och som Elsibeth och elenor jort här nu sätta ner foten och kiva fram.

#74 dig håller jag inte med ett dug. det är ju inte tex Elsibeths fell att folck snakr skit.

MVH Zedd75

Hoppfull
0

Jag håller oxå med #75 om man aldrig säger ifrån kan det ju verka som om det ligger något i ryktena till slut! Om inte annat så för sina bran behöver man sätta ner foten och visa att hur långt som helst får inte andra människor gå.

Elisabeth-J
0

#75 Ja, du har uppfattat det precis rätt :) Jag tror att om alla läser allt ordentligt så ser dom också om dom vill det förstås ;)

Elisabeth 

Katarinaj
0

#74 Gränsdragningar behövs, det gäller ju här på Forumet också. Inte skulla du tycka att det var okej om jag under en längra tid skrev osanna saker om dig här. Skulle du till slut inte försvara dig? Elisabeth skulle kanske inte Fokusera på mina inlägg och stänga av mig från Forumet. Nä, när man utsätter ngn för rykten/förtal som kan få allvarliga konsekvenser, då måste man säga i från. Nu ska jag lägga min energi på att spela Basket med min minsting, en stund.

Katarina

Elisabeth-J
0

#64 Jag förstår varför du skriver som du gör eftersom jag vet vem du är ;)

Elisabeth 

Wargmane
0

Hemskt tråkigt Elisabeth!!!

Ja det är baksidan på den här världen….Värre än någon annan!!

JAG VET…men bryr mig inte särskilt!

Efter mer än 22 år i branchen…blir man som en gås…

Min bästa medicin är - Return to Sender!!

Du intuitivt …Vet jag vem det är …….Så uttalandena tas nog inte på allvar av Någon *s*

Kram på dig gumman !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Elisabeth-J
0

#81 Ja det har du rätt i och jag har inte heller brytt mig om en hel del, som sagt så har man fått sig många härliga skratt av en del rykten :) Return to sender är alltd påslagen ;)

Ja du vet nog intuitivt och jag vet att det inte tas på allvar ;)

Kramar!

Elisabeth 

[kvasthilda1972]
0

Usch vad jag blir ledsen. Varför kan man inte glädjas åt varandras framgångar istället?

Cristine
0

Ja nog har jag hört rykten om personer och bryr mej inte. Jag tror faktiskt att jag kan avgöra själv om det är sant eller inte uta n att springa runt och fråga, eller skriva dumma kommentarer.

Dom som förtalar gräver sin egen grav

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jimmy-Ottossn
0

74# var inte riktigt så jag menade,…menade att allt som händer i stort sett lär man sig av och utvecklas…har själv blivit påhoppad ett antal gr, och har utav det växt otroligt mycket och blivit starkare!, självklart är det oerhört tråkigt att bli anklagad eller påhoppad men ja det blir ju ännu en lektion i vår utveckling.

Som Jane skrev att "Det som inte dödar en - gör en bara starkare! "

Jonnis
0

men hon hade väl flyttat? eller fattar jag fel?

MIRJAMI
0

Jag tycker bara så här att man ska inte tåla vad som helst. Någonstan ska man sätta stopp för dessa personer. Sedan så litar jag på ElisabethJ och de andra medium som finns här och är väldig glad över denna sajten!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.