ingen kul dag:(
Idag kl 16.00 ska jag avliva min hund som jag haft i 12 år. Det är hemskt att behöva ta beslut som det här. Hon har ont kroppen, (smidig som ett kylskåp, brukar vi säga), dricker otroligt mycket vatten och skäller och gnyr på allt. Men så tänker man att så dålig är hon väl inte. Det är SKIT jobbigt
Tänk om någon annan kunde säga att, jo det är ett helt rätt beslut du tagit. Det skulle varit så skönt. Det som var droppen idag, var att hon bet grannen i låret. Så har hon inte betett sej sen hon var valp.
Fy, vad jobbigt det är. Min näsa börjar se ganska röd och sliten ut. Mycket hushållspapper går det åt.
Ja, ja. Det kommer en ny dag i morgon med fler prövningar. Det är det jobbiga med att ha djur omkring sej. De blir som en familjemedlem.

Beklagar verkligen sorgen min vän
Sänder dig varma tankar och kramar!!!

samma här. du får försöka tänka din vovve får det bättre dit hon komer och du gör henne en stor känst
kram Zedd75

Britt . marie ditt beslut är helt rätt - bara det att hon bet din granne talar för att hon har jätte ont!(trodde säkert att grannen gav henne smärtan)
Vi som djurägare har skyldighet att ge våra vänner djuren ett värdigt slut - då vi har förlängt deras livslängd i och med att vi har dem som husdjur - i ett vilt tillstånd hadde våra vänner inte haft samma livslängd!
Hon kommer säkert komma tillbaka och tacka dig för ditt beslut - jag vet vad du går igenom och det är lika tuft varje gång!
Men vist gör du rätt - det bästa du kan göra för din vänn - det är kärlek!
Jätte kram från mitt hjärta till ditt
Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Kramar.
Känner så mycket sorg med Dig och den fina hunden!
Men som Jane skriver: "Det är kärlek att göra det bästa för din vän!"
Kramar

ååhh stackare….jag vet hur det känns,har fått tagit beslutet om att avliva 3 av mina katter..moses hade en tumör i magen,rufus fick en propp i aortan o min älskade asta hjärnblödning..det är hemskt,men du gör rätt,det är inte rättvist att hålla dom vid liv när dom lider,det är inte humant!sörjer med dig.kram.sandra

britt-marie, att ta det beslutet du gjort tyder på att du verkligenälskar din hund. Din hund mår inte bra alls och visst är det väl skönast för er att slippa se hur hon mår sämre och sämre. Att låta hunden slippa sina dagar och låta henne komma till "hundhimlen" tycker jag låter sunt och kärleksfullt! Du tar verkligen ditt ansvar som hundägare!
Jag tänker på er!
Kram
Jag sänder många styrkekramar till dig och dina nära i denna svåra stund ni står inför.
Kram /Hellas

Sänder dig de varmaste av kramar jag vet hur tungt det är.

Sänder många kramar till dig,vet hur svårt och tungt det är.
usch, jag vet precis hur du känner, dessa beslut är så fruktansvärt jobbiga. Men jag tycker du gör det rätta, och du ger även din hund den största gåvan man kan ge sitt djur tycker jag. Släpp henne fri från sina smärtor.
Stor styrkekram!

*tänker på dig* tror nog att du har tagit ett bra beslut iaf.
Varm kram
Eva

Hej vännen! Jag anser att du gör helt rätt.Jag som så många andra älskar,avgudar och dyrkar våra djur,men gränsen är passerad vid attack/bett mot annan person.(Även mot en själv) Det kan ju aldrig nånsin accepteras.Sen att din vovve inte heller mår bra,är gammal,trött, och har värk,innebär i kärlek till ens vän, att man tar ett avgörande beslut,för att få slut på lidandet, som ger otroligt stark ångest. Det kan vi aldrig komma ifrån.Men all heder till dej britt-marie för att du tar ditt ansvar som djurägare till 100% När jag nu skriver detta är du hos veterinären och mina tankar går oavbrutet till dej i denna svåra stund. Styrkekramar från mej till dej./Ewa

Oj oj oj, Vad tråkigt! Du gör dock helt rätt som tänker först och främst på den lille vovven, det är lätt hänt att man blir egoistisk och försöker i det längsta att dra ut på det hela. Många tröstekramar!
/Maria
Sänder tröstande kramar till dej Britt-Mari. Vet vad du går igenom eftersom jag själv har fått avliva min katt i januari månad i år. Det var ett svårt och ett hårt beslut som jag fick ta själva. Och som du så kommer en ny dag i morgon. Men kan tyckas att det är långt till morgondagen. Men den finns där.
Men jag har haft turen att min curre kom tillbaka hela två gånger och hälsade på mej. .Så jag vet att han har det bra där han är nu..
SKickar kramar till dej..//tina
Vad jobbigt kära du, men du har gjort det rätta…minns din vän som frisk och pigg…..och som andra skriver här så kommer hon att hälsa på dig…jag har oxå några hundar på andra sidan regnbågsbron…dom har det så fint där…gamla blir unga, sjuka blir friska….har i en dröm färdats dit som i en såpbubbla, när min förra hund var tvungen att avlivas p g a cancer…då fick jag se t o m min gamla hund Lassie, som jag hade som barn…och hon kom fram och tröck sin nos mot bubblan som buktade inåt…sen sprang hon iväg till alla dom andra…..det var hur många som helst av alla sorter och raser…så nu vet jag hur det ser ut där efter min underbara dröm….
Kramar om dig, vet att det är jobbigt….
Skickar styrkekramar och ja du har tagit rätt beslut även om det är jättesvårt! *Kramar om*

Måste bara säga SUPER TACK till alla Er här inne som bryr er så mycket. Det känns helt suveränt. Ni har så mycket empati och känner så mycket för totala främlingar så det är helt underbart.
Min hund Zoraya är numera en stjärna på himlen och det är så otroligt tyst i huset. Det kommer säkert att kännas bättre framöver, fast just nu är det lite tungt.
Tack igen!
Britt-Mari
Vilken fin bild du gjort på henne :)

Mm vet precis hur det känns, men jag fick tänka på hur mkt roligt jag hade haft av dem ( 2 st) och jag visst att det var bäst o skönast o att de inte behövde lida nå mer.
Vet inte om det är till nån tröst men jag hör fortfarande tassarna i hallen när jag ska öppna ytterdörren, de är ett fint o ljust minne jag har av dem.
Kram