Sago Stund
Anden Max
Max vad en helt vanlig kille på 29 år. En dag omkom han tragiskt i en bli olycka.
Tiden har gått ett tag och max lever livets glad dagar oss sin förfäder där upp i ande värden Vist tänker han då och då på sin familj här ner på jorden. Men han har det bra här upp bor oss sin farfar i ett stort hus som rymmer många släktingar. Men en dag så ropar det äldre på max och bar att han ska komma och sätta sig till bords med de. Max gör som de säger. Då en av det äldre förklarar för Max att det är dags att börja jobba. Max tittar på dom och säger
- - Va jobba jag har väll inte var död en vecka ens. Så nu vill ni att jag ska börja jobba . ja ja vad får man i timman då ?
Det äldre börjar skralta lätt. Så Max farfar förklarar till max att här får man inga pengar för att jobba. Max tittar på det och säger så ni tro att jag sak jobba grattis. Ha glöm det. Jag har pluggat och jobbat i herm it liv så nu när jag äntligen är död så ska jag villa. En av det äldre tittar på max och säger vist vist Max. Vist får du betalat men inte i pengar. Här får man betalat i kunskap och visdom. Ju mer kunskap och visdom du har dets rikare är du. Du förstår max om du ska handla något här upp så måste du handla med kunskap och vis dom. Max tittar förbryllat på den äldre och säger VA !. Jo du förstår max att om du vill tex köpa en öl som det även finns här i himlen så går du till Oskar som har våran enda affär och säger du vill ha en öl. Han kommer då ställa dig en fråga en fråga som du måste kunna svaret på. Svaret på frågan det är det de kostar att köpa en öl här. Så ju mer kunskap och visdom ju rikare är du Max . Max titta lätt på den äldre med förbryllad min och säger mm. Så i morgaon max följer du med mig till mitt jobb ner på jorden. Va jobbar ni ner på jorden vi kommer ju där ifrån och nu ska vi ner och jobba på jorden igen. Det är så mycket arbetslöshet där ner nu så låt människorna jobba vet jag. På din tid kanske det inte var många människor som vad utan jobb men det är det faktiskt nu säger max upprört. Så ja så ja Max lugna ner dig lite säger morfar och lyssna nu på vad de äldre har och säga. Du förstår dom jobb vi gör på jorden kan inte en människa utföra. Max tittar förbryllat och upprört på dom där han nu har ställt sig upp vid bordet. Ja ja vad jobbar ni med då säger Ma. Spöken eller och skrämmer små barn är det dt ni gör hela dagarna va ! Nej nej max vi är guider och vi har varit guider i släkten i år tusende. Vad gör en guide undrar max. Jo du förstår en guide vakar över en människa på jorden hjälper den och handlar rätt och så i visa sittrationer. Så om du vill max så ska du gå med mig och lära dig släkten yrke och en dag kommer du ha en egen mänska och vaka över . Så vad säger du max undrar det äldre. Max tittar på dom och säger tillslut ja får väll följa med i morgon då och se vad ni pysslar med. Farfar ställer sig upp och klappar max på ryggen så ska det se ut det är min pojke det. Men nu tycker jag att du ska ta och villa dig. Det blir en tuff dag i morgon Max.
Fortsättning följer MVH Zedd75
Spännande, men jobbig läsning. Försök dela in berättelsen med lite luft mellan styckena och så till nästa gång :)
Mvh, T

OJJ tänkte inte på det. förlåt. sånat ska jag kunna som är utbildad på det 
MVH Zedd75
Oj vad spännande och bra skrivet - vilka talanger du har - ser fram emot fortsättningen- tack!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Den kommer i mårgon Jane. tack frästen
MVH Zedd75
Väntar tåligt
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Intressant berättelse "Zedd75", väntar på forsättningen….

Spännande..väntar också på fortsättningen 

Jag säger som Jane, spännande, bra skrivet och väntar med nyfikenhet på fortsättningen! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Spännande och bra text säger jag med, kul att få läsa fortsättningen

Väntar också med spänning på fortsättningen
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Forsätningen kommer i morgon bitig
MVH zedd75

Spännande! I morgon bitti? Bra, väntar med spänning.

Ser framemot fortsättningen Zedd

ser också fram emot fortsättningen :) Mycket bra skrivet och spännande…

jAG SER OCKSÅ FRAM EMOT FORTSÄTTNINGEN. bRA SKRIVERT ZEDD vI HÖRS SENARE PUSS OCH KRAM MAMMA