Stora, lilla kanan?
Har aldrig lagt mer än mina änglakkort. Nu ska jag på kurs, fick höra vad jag tror är att man skulle ha med kanan. Kan det vara så?
Ja står det så i kursinnehållet så är det väl så, du måste nog fråga de som håller kursen, det är ju svårt för någon annan att svara på vad kursinnehållet är

Om du menar en tarotkurs så tror jag att jag vet vad du menar :) Tarotleken är indelad i 2 delar, Stora arkanan och lilla arkanan och man brukar börja med att ära sig en del i taget.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Har aldrig lagt riktiga tarotkort. Det jag undrade var om det heter kanan, så jag inte gör bort mig när jag kommer in och ska köpa en lek
Jag har inte fått papprerna än.
Vick, kan du berätta vad det är för kurs du har anmält dig till, vad heter den?

Det e la klart jag kan :) Den är för Jill petersen. Denna kurs är till för alla som vill utveckla sin intuition, sig själv , mediumskap, och att lära sig tolka bilder så som tarot mm.
Jag kommer få mina papper snart. Men det är bara jag som inte har något tålamod, ville bara höra med någon som kunde

Tack förresten Elisabeth
OK……de kort du då ska jobba med heter Tarot kort :) i den finns det läggningar som heter lilla oxh stora Arkanan
Hehe, sorry, jag har huvvet under armen just nu, vi pratade ju om din kurs i morse eller om det var igårkväll!

Ha ha ha, man kan inte komma ihåg allt. Tack ska du ha

jadu vick..det är inte alltid så lätt..stora arkanan är dom "klädda"korten,såsom:narren,magikern,solen,döden,tornet,de älskande,vagnen osv,lilla arkanan går från ess upptill kung i mynt,svärd,stavar o bägare o tillsammans heter dom tarotlek,sen som hellas säger så kan man "lägga"med stora el lilla arkanan eller rent av med hela leken beroende på vilken stjärna du lägger.hoppas det inte blev för luddigt.lycka till.kram sandra

ok, tack