Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1861 ggr
kybele
0

Lägga ner min sida

sitter och funderar på om jag helt ska avsluta denna sida då jag märkt de är mer se på mig o ni andra kan inget om ja inte säger de sida.. visst några få enstaka finns som är så super duper goa som personer o haft mina skratt med.. men märkt att folk som varit duktiga låter mer o mer hjärntvättade än lärda. eller om jag ska vara kvar se va som sker.. finns många andra bra trådar här på Ifokus

Katarinaj
0

Ska precis i väg o jobba, men nu stannar du kvar här Kybele. Hörs i eftermiddag/kväll.

Kram Katarina

kybele
0

ler.. jo funderar som sagt.. japp de gör vi.. om inte annat finns msn o tele ;)

Elisabeth-J
0

Det är väldigt tråkigt att du känner så och jag har nu kollat i ett par trådar men kan inte hitta något specifikt som jag kan se, vore därför bra om du kan ge specifika exempel på att det är som du upplever det. Det kan ju vara din känsla att det är så men det kanske inte är menat på det sättet?  Jag har iaf inte märkt att någon här ser ner på dig på något sätt, det är nog din egen uppfattning eller rädsla isf. Men berätta gärna och visa var det finns att läsa där du uppfattar det så.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kybele
0

säger inte att de är mot mig personligen…. utan i största allmänhet.. rädslor har alla,men jag har inte de via en sida.. livet i sig är skrämande.. inte de som är dött ;)

Eleri-Twinkle
0

Tråkigt att du ser "flera" som hjärntvättade. Jag har varit medlem ett bra tag på ÖN och det jag känner är att det finns många som "hittat hem" i sin tro på livet och det som händer därefter. Övertygelse är ju något annat än hjärntvätt.

Kan du ge exempel på vad du upplevt som får dig att känna så?

Eleri-Twinkle
0

#4 Men det är ju jättebra att du inte känner dig rädd för det du kallar "dött". Och här på ÖN tycker jag de flesta mer eller mindre delar din känsla där. Vi belyser döden som en naturlig övergång och andar som människor som en gång vandrat på jorden och av en eller annan anledning "är kvar" för att titta till oss eller behöver få avslut osv.

kybele
0

vill inte ge ut personlig information.. nej kan hålla med om att övertyglese inte är hjärntvätt..

Eleri-Twinkle
0

#7 Kanske är det en fråga om personlig kemi ist?=) En del passar vi ju bättre ihop med, andra inte:-)

Elisabeth-J
0

#4 Som jag skrev tidigare så vill jag att du hänvisar till trådar/inlägg där du uppfattar det som du skriver här.

Elisabeth 

Zedd75
0

Du ska väll inte sluta på ön för det du och jag brat om i gårkväll Kybele ? alla som sagt har rätt att ha sin åsikt vänen.

MVH Zedd75

Elisabeth-J
0

#7 Du skrev att det inte är personligt utan mer allmänt men nu är det tydligen personligt ändå?

Kyble, jag tror att det handlar om att du kanske inte har fått den uppmärksamhet som du ville alla gånger i dom trådar du har skrivit. Det finns en del som kräver att jag ska tycka och tänka i saker som skrivs här och det finns dom som kräver att jag ska ge massor personligen. Men det funkar inte, det är över 2000 medlemmar härinne, jag varken hinner ,orkar eller vill göra allt som vissa kräver.

Elisabeth 

[Hellas]
0

OK, man kan ju inte trivas överallt och smaken är ju olika.
Hoppas att du hittar ett annat forum som passar dig bättre.
Tråkigt att Du tycker många är hjärntvättade här på ÖN, det känns ju inte så roligt för oss faktiskt att bli kallade så.

Du är väldigt välkommen att stanna kvar men om Du väljer att lämna oss så önskar jag dig lycka till och självklart är du varmt välkommen åter. De flesta brukar komma igen.
Fast lite konstigt är det ju, häromdagen vill jag minnas skrev du ju om att ÖN var beroendeframkallande och att det var så svårt att slita sig härifrån.

Många kramar //Hellas

kybele
0

#11 Kräver inte av dig någonting absolut inte de… verkligen inte.. man gör de man hinner o kan.. och de handlar inte om jag inte får uppmärksamhet här.. du har förstått mig heeelt fel som person. Jag vet vad jag kan,de jag var här för är att hjälpa i den mån jag kan.. o de jag inte kan struntar jag i ;)

#10,nja… inte direkt men lite ja.. du var så mycket duktigare förr än nu. men de är mitt personliga tycke..o vill inte peka ut specifika punkter här.. o visst alla är vi olika o tycker olika.. bara rädd för vad som komma skall.. men de kan vi ta via msn ;) kram vännen

kybele
0

Hellas.. ja de är en skoj sida.. på många vis.. o funnit personer som är goa som bara den o då menar jag inte bara för de mediala utan mer som personer.. och säger inte ALLA verkar vara hjärntvättde.. men läs vad jag skrev så förstår du..

Elisabeth-J
0

#13 Det är min upffattning, jag känner inte dig men har uppfattat det så ett flertal ggr.

Därför frågade jag dig om du kan vara snäll och hänvisa till dom ställen där du tycker att du blivit orättvist behandlad och där du tycker att medlemmarna är hjärntvättade, vilket inte är snällt sagt! Jag vill ju se om min uppfattning är fel så därför vill jag att du hänvisar till trådar/inlägg. Du skrv först att det INTE var personligt utan allmänt men du har ändrat det nu till att det är personligt? Förstår inte vad du menar och vill därför veta det.

Elisabeth 

kybele
0

ja.. personligt för andra,ja…. med hjärtvättad menar jag.. för kritiken ska bli  rätt…. jag skriver efter min tanke o folk uppfattar bokstavligen.. jag menar att de ja kännt för som varit jätte jätte jätte duktig med sitt seende.. tvivlar mer o mer på vad den ser/upplever mot förr.. utan måste fråga då förr bara sa rätt ut…. hitta inget annat ord… än hjärntvätt.. vill inte hoppa på någon eller några personer.. de är inte min mening..de folk som känner mig vet min personlighet.. och vill inte göra mig osams med någon på något vis.. utan mer är jag ledsen pga bristen på tron på sig själv

Manni
0

#16 Personer som tidigare varit väldigt öppna och berättat allt de ser, kanske känner att det har varit svårt och i stället lärt sig hantera sin förmåga för att själv må bättre. Det måste du nog acceptera, likväl som vi här accepterar att du är du och också utvecklas på ditt sätt.

Eleri-Twinkle
0

#16 I Perioder av ens liv så behöver man mer vägvisning och har mer behov av att fråga om ledning och bekräftelse. vi är många här som "hittat hem" på ÖN och det fantastiska är att tack vare att vi har de som är väldigt kunniga inom ämnena här, så kan vi samla alla våra frågor och tvivel här och fråga, fråga, fråga=) förstår du hur jag menar?=)

Jag tror jag förstår hur du upplevt det, att du kanske känner människor sedan innan som "verkat mycket säkrare i sig själva" och sen möter du dem här och eftersom de ber om bekräftelse och råd, så upplever du dem, som att de tvivlar på sig själva. Utifrån kan jag relatera till att det kan upplevas så, men mitt råd är att du frågar dem i ett vänligt samtal mellan" er två" och uttrycker din "oro eller undran" på så sätt ist.

Annars blir risken dessvärre, att fler som inte behöver blir ledsna av så pass "magstarka" ord som hjärntvätt.

Hoppas du får de svar du behöver, för att uppleva det bättre=)

kybele
0

#18 jag håller med dig om att många är bra här.. de är inte de jag sagt alla är dåliga..  o frågor jag har ställt som ja verkligen har funnit intressanta har jag fått svar på de är inte som ja skrev i mitt inlägg.. de finns dom personer jag mött som är helt underbara som personer o inte bara medialt. *ler*

Många inlägg jag lagt här.. är saker jag redan vet svaren på,just för o känna på.. och jag visar inte min person här fullt ut.. att spela korkad är ett sätt o "lära" några få inlägg som ja skrivit som har haft en mening i o väldigt djupt tänkande har jag med skrivit men dessa har ja igentligen inte skrivit för o få svar på så sätt.. utan mer få folk o tänka efter.. ibland ska man läsa de som folk skriver med tanke.. :) Jag har haft många skratt på denna sida o många tänkar stunder för som sagt.. några har sånt hjärta o sån enorm värme.. :D

Elisabeth-J
0

Kybele, du vill bli ett medium, du lär dig själv genom att läsa böcker, du tror att du har kommit så pass långt nu så att du kan gå ut och berätta vilka andar andra har omkring sig men hemma är du rädd för du vet inte vilka som är där och vad dom vill bl.a. Du har inte lärt dig att hantera fömågorna och vill tydligen inte göra det heller av någon anledning, en av dom anledningarna ser jag är att du vill fram väldigt snabbt och du vill inte att ett annat medium ska hjälpa dig i din utveckling. Du har ju mycket kvar att lära men sen ser du ner på oss medium som hjälper andra att utvecklas och hantera sin förmågor, då hjärntvättar vi dom! Du kan inte lära andra innan du har lärt dig själv vännen, det är just sånt här som är så skrämmande och tråkigt. Varför se snett på oss som arbetar som medium? Varför inte ta till dig av råden du får istället? Det är ju för din skull du får dom, men om du väljer att fortsätta som du gör nu så blir det inte bra, varken för dig eller andra. Du gör som du vill men kom inte här och anklaga varken mig eller andra för att hjärntvätta männsikor! Du kan säkert bli ett duktigt medium men inte genom att bara läsa böcker och kolla bilder på ett forum. Mediumskapet innebär så otroligt mycket mer än det och det tar tid att lära sig hantera allt bl.a. Det handlar inte om att man blir hjärntvättad ;) Tvärtom, du får mycket kunskap och hjälp fram till ditt mål, det kan ta några år men sen kommer du kanske att bli ett bra medium som kan lära andra. Att hålla kurser och lära andra innan man har lärt sig själv är inte bra.

Önskar dig lycka till i framtiden!

Elisabeth 

kybele
0

Lilla vännen #20 ser INTE ner på medium.. o du vet inte min förmåga.. o som du skrivit att man kan aldrig bli fulllärd.. så de spelar ingen roll om man har certifikat eller ej.. de kommer saker som är nytt även för de.. säger inte ni inte kan o är duktig på de.. absolut inte.. men ibland funderar jag på tillväga gångs sättet.. Jag kan i framtiden säkert tänka mig en kurs i de mediala.. men då får de ta den tid de tar för jag vill ha personlig ögonkontkat med personen jag lär hos o finns bara en just nu som jag skulle tänka mig gå hos o de är Terry.. men som sagt.. de kan ta tid…o är villig o vänta.. min förmåga kan du inte yttra dig om.. man kan spela dum o de jag kan vet jag att jag kan o de som jag ska lära lär jag mig på ett eller annat sätt.. vill inte lära mig fort.. livet går sakta och jag har tid.. de är inte de de handlar om.. de jag vill ha konktakt med från andevärden är min farfar… DE vill ja ska ske fort men har väntat år på detta o är villig o vänta mer.. men de handlar inte om att lära mig snabbt.. är inte ett skit avundsjuk eller svartsjuk på er som jobbar som medium.. jag kan de jag kan o hjälper så gott jag kan.. o de jag svarar här öppet.. är känsla rent allmänt.. på inlägg.. djupare saker o mer personligt tar jag privat…

och har aldrig påstått jag kan allt.. vilket även står både på min sida och då jag svarat här.. o de som får svar av mig är medveten om detta..

Eleri-Twinkle
0

#19 "Många inlägg jag lagt här.. är saker jag redan vet svaren på,just för o känna på.. och jag visar inte min person här fullt ut.. att spela korkad är ett sätt o "lära".

(Att inte visa vem man är helt och hållet kan jag förstå och även där tror jag du delar detta med många. Alla är vi mer eller mindre måna om vår personliga sfär och alla har vi integritet. Men det du berättar nu här ovan, kan tolkas som att du har en "hemlig agenda" när du talar till människor här och ber om hjälp. Detta "kan" leda till att medlemmar som verkligen försökt råda och hjälpa dig känner sig lite stötta, när de nu får veta att du INTE velat veta för att du verkligen INTE vet. Vaför jag skriver detta är bara för att jag vill göra dig uppmäksam på möjliga konsekvenser av dina ord, hur mycket hjärta du än hade i själva grundtanken om det hela.)

"några få inlägg som ja skrivit som har haft en mening i o väldigt djupt tänkande har jag med skrivit men dessa har ja igentligen inte skrivit för o få svar på så sätt."

(Ett tips för just sådana inlägg är att du skriver dem i dina dagbok. En ypperlig plats att vädra sina tankar utan att för den delen få svar. Skriver man däremot i forumtrådarna, så är risken väldans stor att man få svar, pga folk är intresserade eller får inspiration att utveckla tråden=)

Elisabeth-J
0

#21 Det finns att läsa på din sida bl.a där jag ser att du funderar på hur en del medium här har lärt sig och du undrar över min distanskurs? Istället för att vara så negativt inställd innan du VET något om den så fråga istället kursdeltagarna vad dom tycker. Dom kan säkert berätta för dig vad dom tycker om kursen. Och en sak ska du veta, jag hjärntvättar ingen *Ler* Du erbjuder att lära dom gratis för att du anser att jag är så okunnig och hjärntvättar?! Om jag är en bra lärare eller inte kan jag själv inte svara på, det är kursdeltagarna som får avgöra det, så fråga dom istället för att kasta skit om något som du inte vet något alls om!

Elisabeth 

kybele
0

du skrev just till mig att jag inte kan lära via böcker.. hur 17 ska då folk lära sig av cd skivor??? ja dom tycker är jätte bra.. men JAG som JAG skrivit på min sida betvivlar sättet hur de går till sen får andra tycka och tänka som dom vill eller hur.. som sagt ser inte ner på erat arbete.. o att ni kan.. bara sättet.. o står inte jag hjöper gratis.. står jag hjälper till OM jag kan o kan jag inte så säger jag de.. .

Elisabeth-J
0

#24 Man kan ju betvivla när man inte vet ,men innan man gör som du har gjort så kan du faktiskt ta reda på mer fakta innan du kastar ur dig som du gör både här och till vissa personligt! Som sagt, fråga alla som går kursen istället så får du veta istället för att gå där och bara ha en kontig bild av det.

Som sagt så är det du håller på med just det som är skrämmande i den här branchen, då syftar jag inte på det som vi har skrivit om här, det finns så mycket annat som jag vet om. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du istället gör det på rätt sätt för både din och andra människors skull.

Elisabeth 

kybele
0

Kan du visa var jag har felat o gjort skada? och vem som berättat så mycket om mig så du blir orolig för mig?! nu verkar de mer som du ska måla svart mot mig.. för du inte kan ta till dig hur jag tänker..

kybele
0

och har en lärare och de är min mor.. och betvivlar att hon skulle göra någon skada för mig.. utan mer så visar hon de ljusa vackra o mer därtill

mariaef
0

Hej Kybele! Jag är inte bara Medarbetare på ÖN, jag är även en av kursdeltagarna.

Jag blir ledsen när du skriver negativt om kursen då jag själv känner att den har gett mig så oerhört mycket. En mer engagerad lärare än Elisabeth kan nog vara svårt att hitta. Hon ställer ALLTID upp, oavsett tid på dygnet. Själv har jag svårt att faktiskt förstå hur hon får tiden att räcka till. Övningarna vi får på CD är bara en liten liten del av vad som verkligen händer i kursen. Din kritik är alltså helt obefogad.

Jag är 44år och har varit medial i hela mitt liv, men jag tar så tacksamt emot all hjälp jag kan få, och det finns många riktigt skickliga och varmhjärtade medium här på ÖN. För mig är detta forum det bästa som hänt på den mediala fronten.

Kram Maria

Elisabeth-J
0

#26 Jag tar till mig hur du tänker men jag anser att du bör ta reda på fakta innan du påstår något. Nej jag svärtar inte dig, blir bara orolig över dig.

Elisabeth 

kvinna76
0

enligt mig om ja får lägga in en kommentar

o störa er lite

vill man gå ur en sida gör man det utan diskussioner gör man diskussion så är dte för uppmärksamhet o vill veta var man står i frågan o hur määnniskorna runt om ser det..

vill ja ur en sida gör ja dte bara ..men skriver man så här vill man inte det egentligen

ja enligt mig nu o inget personligt mot nån:)

Zedd75
0

Men nu frå du ge dig Kybele. Nu börjar även jag bli räd för dig. Jag tänker inte hålla tyst längre för nu är jag för banad. för det första är Elsibeth väldigt bra på att läsa av mänsikor ja och en del har kommit från mig. för jag är väldigt orolig för dig.

1. Du vet inte ett skit var som är på skivorna.

2. Elisbethe fins tilljänglig för oss kurssar 24 timar om dyngndet.

3. Det faligaste i en gåva är att döm andra.

4. du påstår att jag kunde mer innan nej nej nej. jag förstog inte ett skit vad det handla om och hur man hantera det. 

MVH Zedd 

kybele
0

#29.. tack för din oro.. men klarar mig de lovar jag.. Och lär komma fram förr eller senare hur allt ligger till :D

#30 *leeer* står faktiskt funderar på ;) ;) inte jag ska ;) kram på dig

Dravcena
0

Kybele - nu vet jag inte om jag läser ditt inlägg rätt eller inte, men som jag läser det så känner du det som att endast cerfificerade medium är något värda och de som ser, hör och känner utan certifikat är mindre värda. Du funderar också hur man kan få ett certifikat efter en kort, kort kurs. Jag läser också att du använder ordet "hjärntvättad" men jag tror inte riktigt att du menar så. Du kanske menar att människor som har varit duktiga och haft en egen åsikt, tro och vetskap och nu tar efter andras åsikter. Har jag förstått dig rätt?

Ifall att jag har förstått dig rätt så vill jag bara säga att det inte finns någon enda människa här i världen som kan säga att någon är ett bättre medium än någon annan bara för att han eller hon har genomgått en kurs och fått ett certifikat. Ingen människa är heller bättre- eller viktigare än någon annan.

Det JAG tycker är skrämmande i den här branschen är det här "hyllandet" av förmågor och oförmågan att ta emot det som skulle kallas kritiskt tänkande och ifrågasättande.

kybele
0

…………….

kybele
0

Ifall att jag har förstått dig rätt så vill jag bara säga att det inte finns någon enda människa här i världen som kan säga att någon är ett bättre medium än någon annan bara för att han eller hon har genomgått en kurs och fått ett certifikat. Ingen människa är heller bättre- eller viktigare än någon annan.

Det JAG tycker är skrämmande i den här branschen är det här "hyllandet" av förmågor och oförmågan att ta emot det som skulle kallas kritiskt tänkande och ifrågasättande.

TACK… kram  du förstår de jag menar till fullo.. kopiera bara en liten del men du har verkligen förstått #33

Zedd75
0

Ja jag skrev mycke riktit att jag hade två andar oss mig och som störde mig på nätterna. Men då kan ju jag tala om att det hjälpte Elisbeth mig med jätte bra i går och dom andra kursdeltagarna. Jag är hjätlgit tacksam att jag har dom som stöd.

kybele
0

du skrev en till mig o de var om negern.. ingen annnan ;) men glad du fick den hjälp du anser dig behöva.. säger inte dom är dåliga på något vis… men funderar på metoder ibland.. och de är JAG som tycker så..

Zedd75
0

Jag skickar varma ljusa hälsnigar till dig min vän för det bhöver du.

Kram zedd

skruttan31
0

#34  Ärligt.. nu tycker jag detta har spårat ut.. låter mer som de är ren jäkla avundsjuka … Alla måste vi väl få välja vilken väg vi vill gå,, familj, som släkt.. som vän,, som bara en människa???

kybele
0

tack de var snällt.. men vandrar i ljuset just nu.. följer den väg som visats för mig.. och läser mina böcker vilket just nu är koranen o lär massor om mig själv bara via den… ;) går alltid på ljusa vägar.. o kommer de mörker så lutar jag mig mot min mamma så lyser hon vägen en bit

kybele
0

#39.. läs överiga inlägg.. är inte ett dugg avunds sjuka.. som jag skrivit… o jag svarade på de inlägg personen ja svarade på skrivitt :D *ler*

mariaef
0

Vi lämnar inte ut privata samtal på ÖN, Kybele. Har du fått höra saker i förtroende bör de stanna hos dig. Jag känner det som du lämnar ut Zedd nu och det accepteras inte.

kybele
0

Han skrev ju själv om detta… och han tog upp personliga saker med.. så.. som jag skrev.. jag svarar för jag inte heller kunde hålla tyst.. o läs uppifrån o ner ville inte peka ut personer osv.. o jag anser han var jätte duktig i sitt seende förr..

skruttan31
0

4:Tycker inte de låter som du vet mer nu isf.. för ser man en neger med en yxa i skallen o funderar på han dött i en bussolycka i tidigare liv.. så.. som jag skrev.. till dig igår på msn.. gör vad du vill med dina pengar.. men.. för mig verkar del verkar de vara bortkastat.. men vi som du säger alla tänker vi olika..

Då kanske detta var lite onödigt som vän o skriva?????

Zedd75
0

om jag var bra för så är jag bättre nu så fall. men vill inte kalla mig på långa vägar för bra en.

skruttan31
0

#43…vad var de i de Zedd skrev som var personliga saker?????

kybele
0

ville få han och förstå min synvinkel i de hela o han kan berätta om saker han med.. om han känner för de och du skriver ju samma sak nu sj #41.. hade tänkt ta bort mitt inlägg om de om han bett mig om de. men då du kopierat så.. står de ju där iaf….. och en sak till.. vart tog grund inlägget vägen i de hela… alla vänder allt personligen.. o jag står för de jag säger tycker och tänker…. blir jag utpekad som jag inget kan eller är helt ute o cyklar så får de stå för personer o individer.. alla har vi fått av allah/gud fritt tänkande.. och kan man inte ta kritik ska man heller inte ge.. så körpå bara ;)

Zedd75
0

#46 det var väll att jag hade negen oss mig som har stöt min nattt söm.  

MVH zedd

skruttan31
0

På något sätt kybele så känns detta som allt hänger på något mellan dig o Zed ,, varför inte ta detta er emellan,, ?

Zedd75
0

skuttan vad som har utlöst det är om att medium ska ta betalt eller ej eller om man ska gå kursser.

[Hellas]
0

Sådärja, nu har det spårat ur ordentligt, jag låser tråden, vidare personliga diskussioner får tas mellan de det berör.
Det sägs nu saker från alla håll som egentligen inte menas.

/Helena

kybele
0

vi har de.. var mer min syn på de hela ja skrivit…. och är inte på nåe vis för o göra honnom illa på nåe vis.. Zedd är en jätte go männsika och varm.. absolut.. gillar han mycket.. och vet han kan enormt mycket o har en del o lära.. så som ja men vi valt o lära på olika vis.. #49

kybele
0

#51.. håller med dig till fullo..

caerula_draconis
0

Bara en tanke från

Det viktiga tycker jag om man skall arbeta proffesionellt som medium är att man är certifierad. För att ge yrket en tyngd och få bort fördomen att detta är något flummigt vilket det inte är.

Elisabeth-J
0

Kybele, jag avslutar den här tråden med att säga att jag har läst att du inte mår så bra, du har ju skrivit det här bl.a: http://angestsjukdomar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c981d5df-6242-46d6-b6b9-f463d2c1f7a4

Du verkar inte må så bra, du är i obalans med dig själv så ta hand om dig själv nu tills du mår bra igen och är stabil.

Skickar en styrkande kram!

Elisabeth 

Inlägget är låst för nya kommentarer