Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 802 ggr
vattuqvinna
0

Tankens makt

Har ni tänkt på att om ni tex tänker en negativ tanke om något så händer det oftast?

Att tänka neagtivt och inte se det positiva i sin tullvaro är väldigt vanligt i dessa stressade dagar.Många har svårt för att varava ner och nå sig själv ,hitta vem dom är och vad dom vill göra. Därav negativitet,stressen framkallar massor av dessa energier hos oss.

Om du tex mår uruselt och går ut på stan eller ut där det är mycket folk omkring dig så dras dom personer som också är negativa till dig. du utstrålar en viss energi som är lätt att tolka särksilt på kroppsspråket och i ansiktet.

Är du glad och positiv visar ett leende hälsar på folk får du massor tillbaka,man kan få en person som ser sur ut att le och hälsa tillbaka bara du utstrålar glädje.

Negativa tankar går sakta men säker in i astralkroppen vidare till våra chakran som saktar ner och inte kan ge meridianbanorna den energi dom behöver för att nå ut til blod et och våra organ ,allstå blir det en ond cirkel som är svår att komma ur.

Även i dom jobbigaste stunderna hoppas jag ni har en tilltro till att allt ordnar sig att det finns en grund,det är inte lätt inte men oftast ordnar sig saker och ting till det bästa med mer eller mindre tid.

Lev för dagen morgondagen har inte kommit ännu!

kram monica

stina63
0

Du har så rätt så i de du skriver. Tänker man negativt så blir allt negativt. Själv försöker jag se lite positivt även om jag mår dåligt. De är inte lätt men det går. Har stressat under många år men gör det inte mer. För jag mår bara sämre och får inget tillbaka. Så numera försöker jag bara vara och se lite positivt i tillvaron. Även se positivt i de negativa. Men man är inte mer än en människa.

vattuqvinna
0

nej man är inte mer än människa men människan behöver en tro för att orka en inre styrka och där kommer et positiva in. Du har ju klarat dig eller hur? =0) klappa dig på axeln och ge dig själv en kram för att du inte gett upp hoppet..

Själv gick jag in i väggen för 6 år sedan och var helt slut psykiskt och fysiskt men jäklar va ja kämpa för att komma tillbaka utan mediciner utan bara självläkning och ett jökla Positivt tänkande..

kram monica

stina63
0

Ja man måste ha en tro för att orka. Och hör man negativt hela tiden så blir allt negativt tillslut. Man behöver positiva ord och kramar att man är en bra människa och allt som hör dit. Man kan ställa sig framför spegeln naken om man vill eller påklädd. Och säga högt " Jag är vacker och jag duger som jag är" Jag är en bra människa"

Jag har själv gått in i väggen för en hel del år sen och mådde mycket dåligt på jobbet. Allt var negativt i mitt liv. Men jag tog mig ur de. Tog långa många år men det gick tillslut.  Så negativt finns inte så mycket i mitt liv mer. Det finns där mellanåt men inte mycket. Och de känns skönt.

vattuqvinna
0

det här med att ställa sig framför spegel naken är en jättebra ide,,skitjobbig men bra..jag gjorde det för några år sedan(hehe har stått där senare med) men just för att älska mig själv,,du den sommaren gick jag omkring och var supernöjd med mig själv o med min kropp..kom ihåg att jag gick till badet och fick först en blick av en ung kille och jag log ör mig själv,,sen på badplatsen samma sak ..var ganska så belåten ,positivitet fin kropp*ler*

vick
0

Det är så sant.. Så mycket energi går åt i onödan när man är negativ. Jag hade på mig ett gummiband på handleden härom dagen, smätte till det när jag tänkte på nåt negativt. Jag hade faktist lite ont, ha ha…

spoken123
0

ja det va ju en bra metod de där med gumibandet ja tänker varje morgon detta blir en bra dag då blir det så

stina63
0

*4 och 5 ja de är en bra ide att ställa sig framför en spegel naken.. för älskar man sig själv så är det lättare att ta emot och ge kärlek och man får en bättre självförtroende på köpet.

Och Gummibandet var också en bra ide. Tror att jag ska prova den en dag och se hur det går..

Attic
0

Allt man tänker och gör manifesteras i universum. Eftersom våra tankar är energi så skapar vi omedvetet det vi tänker. Om vi tänker negativa tankar så visar sig negativiteten för oss. Vi blir oftast ännu mer negativa. Det blir en ond cirkel som du sa vattuqvinna. Det är väldigt enkelt, men samtidigt väldigt svårt att förstå. Kärlek, ljus och glädje är det yttersta, det ultimata.

Jag har en vän som bär på en otroligt negativ inställning. Hennes negativa tankar manifesteras i hennes liv, som hon såklart upplever negativt. Hennes immunförsvar är lågt, hon samlar på sig diverse sjukdomar och är jämt och ständigt förkyld. Som tur är börjar det gå mot det bättre och hon har börjat se livet från den ljusa sidan.

Det där med spegeln ska jag testa. Jag har ett spegelknep som inte är fullt så avklätt *L*. Varje morgon ställer jag mig framför spegeln och säger till mig själv: "Jag är vacker…" osv. Det ger en otrolig boost i det långa loppet. 

Kram på er, vackra själar! Kyss