Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 2192 ggr
necilia
0

tarotböcker-vilken väljer man?

Alltså som jag skivit tidigare så försöker jag lära mig det här med tarot, men mitt minne är inte det bästa (vet att dem flesta skriver så, men mitt minne är kasst pga utbrändhet Hemlis) så att komma ihåg vad korten betyder är för mig nästan omöjligt!!

Såå, jag köpte en bok "Cassandra Easons""stora boken om tarot", den fungerar bra och så, men så har jag även en bok till, "själens spegel" och jag använde den till en början och tyckte den fungerade bra, men nu blir jag så förvirrad för nästan inget av det dem böckerna innehåller påminner om varandra.

Min fråga är hur man vet vad man ska lita på? Hur vet jag i "tarot-boks-djungeln" vilken bok som har den rätta tolkningen? Förstår verkligen inte hur ett o samma kort kan ha fått så olika betydelser i olika böcker, men allt handlar väl om den personens egna tolkning av kortet antar jag.

Sen vilken av dem böckerna är bäst? Nån som läst dem och vet skillnaden? Eller ska jag välja nån helt annan bok kanske Glad? Tror inte jag är den enda som använder mig av böcker när jag läser tarot- alla har vi väl varit nybörjare nån gång Generad

Lägger ju aldrig på nån annan, bara mig själv. Många har frågat, men jag är för osäker för det! Är inte redo att ta ett sånt ansvar än Glad

Tacksam för svar!

/Necilia

rosmarin90
0

Hej necilia

Jag satt som du under många år med Tarotkorten och en bok vid sidan om. La på mig själv vänner och familj. Mest för att det var kul. Men det kändes frustrerande och jag förstod att den vägen inte ledde nånstans.

Sen började jag gå kurser i mediumutveckling och mediala cirklar. Där jobbade vi mycket med olika intuitionsövningar. Bland annat symbolkort, kort med bilder på. Våren 2003 lade jag undan mina Tarotböcker och började läsa Tarotkorten intuitivt. Vilket innebär att korten kan betyda olika saker varje gång jag tolkar de. Det fungerar bra för mig i alla fall.

Det traditionella sättet där måste man lära sig alla 78 korten utantill. Jobba med ett kort i taget och det tar tid. Det finns många som jobbar på det sättet och är jätteduktiga. De använder säkert sin intuition de också..

ljus Rose

Elisabeth-J
0

Jag håller med rosmarin, den bästa tarotboken har du med din intuition. Ett tips är att man lär sig själva grunden i korten och sen tolkar det intuitivt. Jag har aldrig kunnat lära mig korten, provade med massor av böcker, tills en dag då jag förstod varför, det är inte meningen att jag ska lära mig någon betydelse för varje kort.

Man kan använda ett tarotkort för 10 pers men kortet symboliserar olika för dom alla. Våga lita på intiutionen, det är det som är svåras men öva så mycket som möjligt och gärna på dom du inte vet så mycket om eller inget alls, det är det bästa sättet att träna och få bekräftelser. Så den bästa boken för dig har du inom dig :)

Kram!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

necilia
0

Skrattandeok =)! Tack för dem svaren! Tror jag behövde få det på svart och vitt att jag nog KAN lita på min intuition om jag skulle vilja, men är en "bokmal" i grunden, så förlitar mig nog lite för mycket på just böcker Oskyldig!Jag ska sätta mig o gå igenom leken nu tänkte jag när jag har lite tid över o verkligen försöka lyssna på min intuition om vad korten säger. Men, om jag då kommer fram till att kortets betydelse inte stämmer med boken så är det alltså bättre o lyssna till "mitt hjärta"? För jag testade en gång o då skrev jag vad jag tyckte korten betydde här på forumet, men fick då svaret att jag var helt ute o cyklade, fastän det kändes bra för mig o då jag visste bakgrunden till frågan så verkade svaret jag skrev stämma bäst! Men, man tolkar ju som sagt korten olika!

Reglerna jag sätter upp för mig själv blir alltså nu:

1. Lyssna på mig själv bättre.

2. Ställa undan böckerna.

3. Inte lyssna på andra fullt så mycket

Och slutligen 4. TRO PÅ MIG SJÄLV!!

Morsan1
0

#3 All lycka önskar Morsan! Jag tror det kommer gå skitbra! Övning ger färdighet!

Men jag förstår så väl dina frågor, det är exakt detsamma som mina funderingar!

Happyspirit
0

Skrattande Låter Bra det!

Magi-cat
0

hmmm….vill man lära sig korten, för alla har en energi, så vill jag tipsa om en som gett mig mycket och som jag ständigt återvänder till för kunskap och inspiration: Ylva Trollstiernas Tarot steg för steg. Jag har lagt tarot i rätt många år nu, men det är den boken som gett mig mest.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elisabeth-J
0

#3 Bra necilia!! Jag håller tummarna och önskar dig lycka till! Öva på, du får gärna öva på mig med om du vill det :)

Elisabeth 

rosmarin90
0

Jag skulle egentligen ha gått en Tarotkurs för min mentor Iris Hall den våren. Men av någon konstig anledning bytte de datum från en lördag till en måndag och tisdagskväll i södertälje. Billös och jobbande kunde jag inte åka de 14 milen. Så jag bestämde mig för att börja jobba ändå. Gjorde som jag brukar, erbjöd gratis läggningar för att träna helt enkelt….

då lossnade det Skrattande Rose

necilia
0

Tack så mycket Morsan1 =)! Tror alla nybörjare eller t.om dem som är veteraner undrar över just det jag skriver. Men många vågar kanske inte erkänna att dem inte vet eller kan, men jag säger rakt ut att jag är nybörjare för det är enda sättet för mig att lära mig på =)!

Frågar man inget så får man inget veta- mitt motto i livet =)! TSss*…

Kraam!! Glad

necilia
0

Tack Elisabeth!! Öva på dig? Menar du att jag ska lägga på dig o tala om vad jag kommer fram till eller? Så pinsamt om man skulle ha helt fel bara =)! Men ska fundera på det då!

Tack för att jag får ha en "försökskanin" iaf =)!

Kanske man skulle tråka ut sambon o lägga lite på honom också! Han kallar sig skeptiker, men guuud så intresserad han är av korten! Har märkt att mina kära katter verkar dras till korten också… Så fort jag lägger keltiska korset så kommer dem smygandes o ska lägga sig mitt på läggningen o kråma sig som bara den… Bra energier kanske? Vad vet jag =)! hihi!

Kraam

P.s. skrev även om hjälp med mitt "lilla" vindspöke, o är tacksam om nån kan hjälpa mig o ge tips på vad jag ska göra… Är lite rädd för honom/henne nu Ledsen! Står under "hjälp!! det spökar för mycket"!!

tack allihopa för all hjälp! Blir så glad att det finns människor som bara vill hjälpa en när man fastnar så nhär, o denna sajten är alla så snälla o vill ge det dem kan vidare- underbart säger jag Skrattande!!

[Hellas]
0

Jag hatar manualer till symboltolkning av Tarot och även drömtydning så dessa droppar jag i golvet sedan får det gå som det går.
Jag har anmält mig till Iris Hall och Anders Åkessons kurs som de ska ha omm ett par veckor i Tarot, det ska bli otroligt roligt *Längtar*. Jag har ju även hört att Iris ska vara väldigt duktig samt att det inte förekommer en massa böcker man ska bläddra i *skööönt* för då skulle jag inte ha gått kursen

Tarot är inget för mig egentligen men jag ser det som ett jättebra komplement till att arbeta med min intuition och till det mediala överlag.

Elisabeth-J
0

#10 Du kan öva på mig om du vill och det är ju övning :) Det gör ingenting alls om det skulle bli fel, förresten så tror jag inte att det alla gånger bhöver vara fel, det beror på om personen kan ta emot det man framför och så kan det vara något som man ser längre fram som man inte vet idag :)

Elisabeth 

rosmarin90
0

#10# Jag ställer gärna upp som försöksobjekt. Ställer inga krav på dig, men kan ge dig feedback ..

KyssRose

Elisabeth-J
0

Samma här, ställer inga krav men ger feedback :)

Elisabeth 

necilia
0

Tack, då ska jag nog försöka göra det! Där ser man… trodde man var tvungen o ha personen framför en om man skulle lägga, eller vet att man inte måste, men trodde man var tvungen o känna personen iaf!

Ska testa det när jag får tid o känner mig redo, men kanske inte blir riktigt än då, ska testa på mig själv först!

Tack igen =)!

Kram

rosmarin90
0

#15# Det fungerar lika bra på distans, via telefon, mejl, msn eller på en chatt.

Bäst är att inte veta något alls om personen…då blir man inte vilseledd av sitt intellekt.

KyssRose

Jane-Lyzell
0

ställer mig till skaran tolka Tarot med intuitionen - men beundrar dem som lär sig hela tarotlekens alla kort utantill - vilket hästjobbSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Magi-cat
0

…förstår inte riktigt anti-bok-temat…men så är man ju olika…..själv lär jag mig via böcker, vilket ju inte på något sätt betyder att intuitionen är frånkopplad, det behöver inte vara antingen-eller.

Att lära sig "utantill" behöver inte alls vara så svårt, eftersom det finns en logik i det, en röd tråd……och den är mycket fascinerande, jag lovar!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen