pendel!
kan någon förklara varför man får ett svar från sin högra sida och ett svar från vänstra sidan när man håller i en pendel.

kan de vara att de är olika energier på vardera sida? att den ena svarar en sak och den andra en annan? lixom vi,har energierna olika saker och säga.. kan kanske vara så.. fast jag vet inte du kan mer om saker en jag :D

Häger sida styr från tanken, vänster sida styr från hjärtat.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tror inte det har ngn betydelse vilken sida du frågar med för ställer du samma fråga om igen på höger sida kommer du märka att även då kommer du få olika svar i mellanåt.
Pendeln är så känslig för det egna tänkandet så enligt min egen erfarenhet så kan man inte lita på pendeln för det är ofta man får felaktiga svar.
Så har det varit för mig och vet andra som har samam erfarenhet av detta.
Däremot har jag haft väldig bra hjälp med pendeln att leta upp curry kors och curry linjer vatenn ådror osv.
Där har alldrig pendeln slagit fel för mig.
Jag har också använt mig av pendeln för att bnalansera chackror med och fått jätte bra resultat. men att ställa frågor till pendeln där har jag fått väldigt varierande resultat.
SÅ där liter jag inte på pendeln där funger min egen intuition betydligt bättre.
Så jag har har helt och hållet slutat att använda pendeln för frågor.
men väldigt intresant tråd och fråga ska bli intresant och se andras erfarenheter av pendeln också.
Lasse

#3 Jag håller med dig Lasse, jag kan styra svaren med tankens kraft, så jag litar inte ett dugg på en pendel :) Men den var rolig att testa en gång i tiden :) Fina pendalar finns det men jag har mina bara som prydnad och som nostalgi :) Däremot bör man hålla pendeln i vänster hand om man är högerhänt och tvärtom just för att den styrs av tanke och hjärta fick jag veta för väldigt länge sen, har testat det också med mina vänner, jag skulle analysera allt så det har blivit lite roliga tester :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag tror att pendeln fungerar som ett förlängt sinne. Alltså i början, när man inte litar på sig själv, så visar pendeln det första man får upp… det som man, som ovan, ofta skjuter bort och börjar använda logiska tankar i stället. Därför ger också pendeln olika utslag, eftersom man hinner tänka efter medans man "pendlar om".

jag har en pendel med o den ljuger alltid hehe
o då är det inte frågor om mig själv utan över lag så litar ej på denna
hej lasse skoj o se dig här med:) kram ps missan på spirituellt)
Höger sida är tanken och vänder är hjärtat, så har jag också lärt mig fast jag slutate bry mig om det utan gjorde som jag tyckte fungerade bäst.
Pendel är en kul grej och ett alldeles utmärkt verktyg när man är i sin början att lära sig sin egna medialitet.
Jag höll också på för några år sedan men slutade pga. lathet, det fungerade bra utan och jag slapp leta reda på den varje gång jag ville känna av någonting.
Men visst stämde den in för min del fast jag tror att det hela beror på hur man använder den saamt vilka frågor man ställer osv.
Jag använde den mest för att pendla av energier på platser, det roade mig. Att ställa ja eller nej frågor var totalt ointressant för min del.

min son använder pendel men de är mer en grej för han att öva med… han är bara 10 men kan så enormt mycket.. men pendeln är som du säger #7… ett bra sätt o lära sig på… fast betvivlar starkt på pendels förmåga. ;)
#8 Kybele, förlåt mig nu men jag måste bara få komma med ett varnande finger:
Barn på 10 år ska inte hålla på med pendel, det är baske mig ingen leksak utan man ska hantera det med största respekt.
När du själv inte kan hantera din medialitet i ert hem, hur ska då en 10 åring kunna göra det när det inte finns stöd i närheten.
Jag tänker då framförallt på de nattliga besöken du säger ni har haft av varelser.
Snälla du, låt honom vara barn och håll dina egna upplevelser utanför hans sfär.

ja men han leker.. han sitter inte o manar fram andar och så. Jag vet han ser hjälper han igenom de.. vill inte han ska få höra de hag fick höra som liten.. jag stödjer då han frågar o vill.. inte så han rusar runt med pendeln 24timmar varje dag..utan lite då o då.. o då ja o nej frågor om sin "tjej" ja du vet.. lek frågor.. jag kan styra.. de jag ser.. de jag sett på natten… vet jag vad de var.. men väldigt skoj o få andras syn på de hela.. o även de i min hall..
#10,gåven har ingen ålder… den finns.

# 3, 4 ler jag har oxå upplevt det så,men tack för era fina svar.kram

ler har hållit på med pendeln för några årsen ,men då hade jag det till verktyg, men ni förstår ju att man vill få utt de mesta av.då jag upptäckte att pendeln inte stämde med min igen kunskap.så för att bli övertygad om så gjorde jag inlägget.och har fått mina svar.ler kram på eralla.