Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 975 ggr
[MargaretaA]
0

Smällande dörrar!!!

Jag och min man var bortresta i helgen och våra söner var ensamma hemma. När vi kom hem berätta min äldsta att tidigt på söndagmorgon när de fortfarande låg och sov hade badrumsdörren plötsligt smällt igen med rejäl kraft. När han senare gick upp så kunde ha konstatera att kraften i smällen hade rubbat de inre dörrfodren ur sitt läge (överstycket hade nästan ramlat ner) och färgen hade spruckit på ett sånt sätt att man förstod att här har varit starka krafter i farten.

Samma sak hände i vintras med ytterdörren - då var jag hemma och hörde den mycket kraftiga smällen - jag trodde att någon kom hem på dåligt humör, men när jag gick ner fanns ingen där…..

hur kan dörrar smälla igen av sig själva med sådan kraft?

det har hänt ett och annat konstigt i huset och jag tror att det är min yngsta son som är måltavlan… samtidigt så hoppas jag att det är inbillning - jag tar gärna emot synpunkter från er andra.

hälsningar M

vattuqvinna
0

oj då! det verkar vara en stark man(spöke) som stänger dörrar .allt för att få höras,har det bott en äldre man i huste föru? han verkar vara arg för att ni renoverar..

kram monica

[MargaretaA]
0

Huset är byggt 1885 och det är med största sannolikhet en man som ligger bakom ;-) Om han är sur på att vi renoverar så är han sannerligen sent ute eftersom vi har hållt på med detta hus seda 1992 och aldrig blivit störda förrän det senste året. I så fall är också ganska fel ute eftersom vi inte förstör "hans" hus utan snarare försöker att återställa det. Möjligen är han sur för att vi tillfälligt har lagt ner verksamheten här till förmån för det nyinskaffade sommartorpet som har akuta problem. Faktum är att det är just badrummet där dörren smällde som är ett av dem uttrymmen som får vänta ett tag. Hmm intressant….

tack för ditt svar - det gav en del att tänka på :-)

vattuqvinna
0

varsågod*ler*

MIRJAMI
0

Ta dit ett medium som kan berätta vad som har hänt där tidigare.